Numark Revolution Ipod Console : iCDX (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Collin    posted on 22-05-2006 11:25
Numark iCDXStel: je hebt al een mixer maar je wilt je iPOD er ook op aan kunnen sluiten. Of je wilt liever wat anders dan een iDJ mixer. Dan heeft Numark nu de oplossing: De iCDX.

CD-speler? Mixer? iPOD-speler?
De iCDX is geen mixer maar een CD-speler met iPOD aansluiting. De speler beschikt over een gigantische opslag capaciteit en kan dus ook MP3's opslaan en bewerken. De iPOD kan mooi gestationeerd worden in het dockingstation. Deze kan normaal gebruikt worden of je kunt gebruikt maken van de iPOD via het grote LCD met backlight op de speler.
Software
USB aansluiting om rechtstreeks aan je PC te koppelen voor nog meer interactie. Bovendien is de iCDX compatibel met veel verschillende software pakketten. De CD-speler ondersteunt uiteraard ook MP3 en ID tags, hot starts, seamless looping en scratching.
Effecten en handige Tools
Pitch bend met het jog wheel is mogelijk maar ook een zeer gevoelige scratchfunctie behoort tot de mogelijkheden. Verder heeft deze machine nog een batterij aan DSP effecten zoals;
  • Phaser
  • Filter
  • Flanger
  • Echo
  • Chop
  • Pan
Maar ook handige functies;
  • Pitch met Key Lock (+/- 100%)
  • BPM Auto Counter
  • BPM Tap functie
  • Digitale uitgang
  • Scratching met sampling
  • Grote Pitch schuif
Dit is weer een zeer innovatief product van Numark zijn wij van mening. De speler is overal toepasbaar, of je de iCDX nu wilt gebruiken voor thuis of voor de drive-inn. De mogelijkheden met deze speler zijn eindeloos..........
Mod edit by Lead on 30-08-2008 12:55 (16%)

What do you think about Numark Revolution Ipod Console : iCDX ??

Vote :   

_Ivan_    posted on 22-05-2006 18:29
heb je geen linkje van de fotoWinking my eye ik vind het trouwens niet zo'n super ideeWinking my eye
Feel&.Celebrate.Life!
Jorrit    posted on 22-05-2006 19:12
Als je de foto een link geeft van een niet bestaand adres werkt het idd niet...
greup    posted on 22-05-2006 19:19
Ik snap trouwens niet dat numark steeds blijft investeren in die ipod hype.  Dit ding lijkt dan eindelijk eens iets serieuzer, ik meen me te herrineren dat de vorige niet eens pitch had!!

Maar als ik dan zonodig veel muziek compact wil mee nemen naar een set, dan heb ik dat toch liever op harde schijf, zoals op de hdx.

Komt bij dat als je nu wilt draaien dat je dan ook nog eens 2 ipods moet kopen.

Dj_Fantasy    posted on 22-05-2006 19:22
wrm perse toch zo'n speciaal paneel kope voor ne ipod:s ik heb er ook ene maar sluit deze gwn aan met een kabeltje naar m'n mengpaneel...
dj2dj.nl
greup    posted on 22-05-2006 19:26
Poster: fantasy164
wrm perse toch zo'n speciaal paneel kope voor ne ipod:s ik heb er ook ene maar sluit deze gwn aan met een kabeltje naar m'n mengpaneel...

ja, maar dan kun je niet pitchen en cue-en

Dj_Fantasy    posted on 22-05-2006 19:31
nee dat niet, maar je zot kopen voor zo mengpaneel:s kun je beter een table top kope ofzo voor dat geld..
dj2dj.nl
Jorrit    posted on 22-05-2006 19:35
Het gaat dus over dit dingetje:
Collin    posted on 22-05-2006 19:51
Thanks Jorrit --> Zelf vind ik het maar een lelijk dom apparaat maja voor
de liefhebbers die er denk ik niet zijn hier is weer zo'n generatie
Mod edit by Lead on 05-12-2006 08:56 (50%)
greup    posted on 22-05-2006 20:26
Nou, dat het een lomp ding is is iets wat je niet zo maar kunt zeggen denk ik zo. Hij zit er nog best o.k uit.... dat ipod ding had d'r af gemogen, maar ik ga de specs maar uns nader bekijken voor de lol

wat moet die kosten trouwens?
User edit by greup on 22-05-2006 @ 20:28:11 (16%)
Reind    posted on 22-05-2006 23:50
Hij gaat minder kosten dan een CDJ800 en een leuk beetje ook Winking my eye (meer kan en mag ik niet zeggen :P)

En lomp is ie zeker niet, hij kleiner als een CDJ800 en past op zijn kant prima in een slanted bag van UDG samen met wat plaatjes. Die iPod houder hoef je ook niet tegen aan te kijken want die is er in 1 ruk af en dan kun je er een usb kabel aan pluggen waar je vervolgens een massa media opslag apparaat aan kunt hangen, harddisk, CF kaarten, USB stick.... wat jij wil.

Naar mijn mening de weg die ingeslagen gaat worden de komende jaren en ook pioneer en denon zullen vroeg of laat met zo'n speler op de markt komen die in staat is van externe media af te kunnen spelen.

Wat lijkt mij het ultieme apparaat, formaatje CDJ1000 met de draaiende platter van de CDX, display van de CDJ1000, slot in mechanisme van de CDJ1000 (onovertroffen systeem naar mijn mening en veel beter dan het rollertjes systeem van Denon en Numark), features van de Numark spelers zoals beatkeeper + effecten (want de effecten op een CDJ200 e.d zijn gewoon ruk vergeleken bij die van Numark).

Cross combinatie van de HDX en de CDJ1000....... mijn god wat zou dat ding verkopen zeg Winking my eye
Mimoza    posted on 23-05-2006 12:15
ik vind het op zich ook wel best een leuk ding,
beetje rare plaatsing van de cue/play/pause knopjes, maar daar valt wel mee te leven...
iemand een idee wanneer dit ding op de markt gaat inslaan?
ik zie mezelf wel in staat om er één te kopen
kiss the future
robbert    posted on 23-05-2006 12:20
Ja iedereen heeft nu commentaar op Numark, maar het is wel het enige merk dat echt vernieuwend durft te zijn. Dit gedrag gaat nog eens zijn vruchten af werpen, dat weet ik zeker..
PatrickBeuken    posted on 04-12-2006 16:57
[ Auteur: Wim 'Little Billy' Kleyn ] [ Editie: Nr.48 - December 2006, DJ Gear / Meet Music ]
PREVIEW
"... Deze iCDX is gewoonweg de sleutel tot het nieuwe DJ tijdperk. Deze toverdoos is zowel CD speler, MP3 speler, controller en sampler. Dit is de weg die we moesten inslaan en nu is er geen weg meer terug. Gewoonweg een subliem toestel met een uitstekend ergonomisch design en tal van mogelijkheden, en waar je ook met je USB sticks en MP3 spelers op terecht kunt zonder daarbij functies te moeten missen. Denk dan nog aan de meer dan gerechtvaardige prijs en je bent verkocht, of beter gezegd, de iCDX is verkocht. De Cue DJ software is dan nog eens het toetje bovenop dit alles en eveneens aan een redelijke prijs te verkrijgen. Wat staat er ons nog allemaal te wachten als Numark zo voort doet? ..."

(Het volledige artikel kan u vinden in DeeJay Gear editie 48, dat u gratis kan verkrijgen op meer dan 500 plaatsen in de Benelux. Klik hier voor verdeelpunten. Na 2 maanden zal het volledige artikel te vinden zijn in het archief.)
QUOTERING [ verklaring quotering ]

ALGEMEEN
Handleiding
70%
Concept
98%
Vormgeving
92%
BOUW
Afwerking
90%
Behuizing
93%
MOGELIJKHEDEN
Creatieve functies
95%
Aansluitingen
95%
Spelerfuncties
95%
ERGONOMIE
Architectuur
92%
Display
85%
Bediening
92%
KLANKKWALITEIT
Digitale output
90%
Main output
90%
BUDGET
Prijs/Concept
100%
Prijs/Bouw
95%
Prijs/ Ergonomie
93%
Prijs/Klank
85%
Prijs/Mogelijkheden
95%

ENLARGE
ENLARGE
ENLARGE
ENLARGE
ENLARGE
ENLARGE
ENLARGE
ENLARGE
DNR    posted on 04-12-2006 19:46
ik vind hm eigenlijk niet veel goedkoper dan de cdj-800mk2. deze kost ongeveer 665 euro terwijl een cdj-800mk2 ongeveer 760 euro kost. als ik dus 665 euro zou hebben zou ik even wachten en dan een cdj kopen.
User edit by DNR on 04-12-2006 @ 19:47:47 (6%)
Jorrit    posted on 04-12-2006 19:55
als ik dus 665 euro zou hebben zou ik even wachten en dan een cdj kopen.

De vraag is waarom... Kwa features loopt die iCDX wel een paar stapjes voor op de CDJ-800 Mk2... (en trouwens, niet veel goedkoper? +/- 100 euro...)

De vraag is wanneer Pioneer / Denon met een volwaardig table-top spelertje komt, met dezelfde opties kwa afspelen van externe harde schijf etc....
Slimme zet van Numark, als je het mij vraagt.
Mod edit by Jorrit on 04-12-2006 19:57 (14%)
DNR    posted on 04-12-2006 19:58
ik zou ze wel eens naast elkaar willen proberen in de winkel.

ga ik waarschijnlijk nog wel doen. ik zit nog te twijfelen of ik een cdj800mk2, reloop rmp2 of een numark icdx ga kopen. daarom gwoon ff in de winkel proberen en dan die ik het fijnst vind kopen. maar dat duurt nog wel een tijdje. als ik zou blijven doorsparen zou ik voor de zomervakantie er 1 kunnen kopen want ik ga eerst nog de synq smx 2 kopen.
Steev    posted on 04-12-2006 21:30
Numark zet hier stappen die de grote bedrijven als Denon en Pioneer nog niet hebben gezet, toch best knap om dit te doen, want het is een stap in een wereld waar eigenlijk nog bijna niemand inzi en dit dan voor een relatief niet zo'n populair merk.

Ik ga het niet kopen, ben het ook niet van plan te proberen, maar ik vind het leuk dat Numark probeert met nieuwe ideeën, de concurent voor te blijven.
djmamo    posted on 04-12-2006 21:42
Poster: Steev
Numark zet hier stappen die de grote bedrijven als Denon en Pioneer nog niet hebben gezet, toch best knap om dit te doen, want het is een stap in een wereld waar eigenlijk nog bijna niemand inzi en dit dan voor een relatief niet zo'n populair merk.

Ik ga het niet kopen, ben het ook niet van plan te proberen, maar ik vind het leuk dat Numark probeert met nieuwe ideeën, de concurent voor te blijven.

ik wil echt niet vervelend zijn maar numark is in amerika vele male groter dan pioneer.

dus om ff te zeggen dat numark geen populair merk is, zou ik niet doen.
www.moonentertainment.nl
PatrickBeuken    posted on 04-12-2006 22:10
Numark is (denk ik) na Pioneer en Denon het grootste merk op dj-gebied, in Nederland. Ze zijn dus zeker wel populair. Het mooie aan ze is dat ze zich zo goed richten op nieuwe ontwikkelingen voor een relatief lage prijs.
User edit by PatrickBeuken on 04-12-2006 @ 22:10:32 (4%)
Reind    posted on 05-12-2006 01:34
Poster: Steev
Pioneer nog niet hebben gezet

Pioneer kiest daar bewust voor en doet het alleen als het commercieel gezien MOET. Dat was althans de strekking van 1 van de Pioneer mensen op ADE, bij Pioneer geloofd men niet zo in MP3 (of dat verstandig is is vraag 2) en houd men het liever op simplicity en degelijkheid.

Vergeet ook niet dat om juist die reden de CDJ tot zo'n succes heeft kunnen komen, je kunt lullen als brugman (bij wijze van) maar niemand kan zeggen dat de CDJ een rot cd speler is..... dat is ie namelijk niet, geef iemand een CDJ en hij kan er wat mee en of je nou net begint of al jaren in het vak zit, iedereen kan zijn kunstjes op de CDJ en het blijkt dus maar dat daar geen bergen aan features voor nodig zijn.

De iCDX is wel weer een speler die het potentieel heeft om wat van het CDJ800 markt aandeel weg te snoepen. Aan de andere kant, dat dachten veel mensen van de Denon DN-S3500 ook en dat blijkt achteraf toch een beetje tegen te vallen.

Pioneer heeft naam en faam en dat trekt toch veel mensen over het Pioneer streepje heen. Wat dat betreft heeft men bij Pioneer iedere keer weer de marketing machine en productie zo draaien dat het hun kant op valt.
Steev    posted on 05-12-2006 06:49
Poster: djmamo

ik wil echt niet vervelend zijn maar numark is in amerika vele male groter dan pioneer.

dus om ff te zeggen dat numark geen populair merk is, zou ik niet doen.

Ik wil echt niet negatief over Numark zijn hoor, ik heb namelijk zelf al mijn spullen van dit merk en ben verder grote fan van alles wat zij op de markt uitbrengen. Wat mij gewoon opvalt is dat de meeste mensen overwegen tussen bepaalde merken, met Numark erbij, en dat ze later toch kiezen voor het andere merk. Dan vind ik dat de populariteit nog niet zo groot is. Nu kan je zeggen dat ze velen malen groter zijn dan Pioneer in Amerika, maar wij leven toch in Europa...
Steev    posted on 05-12-2006 06:51
Poster: Reind

Pioneer kiest daar bewust voor en doet het alleen als het commercieel gezien MOET. Dat was althans de strekking van 1 van de Pioneer mensen op ADE, bij Pioneer geloofd men niet zo in MP3 (of dat verstandig is is vraag 2) en houd men het liever op simplicity en degelijkheid.

Vergeet ook niet dat om juist die reden de CDJ tot zo'n succes heeft kunnen komen, je kunt lullen als brugman (bij wijze van) maar niemand kan zeggen dat de CDJ een rot cd speler is..... dat is ie namelijk niet, geef iemand een CDJ en hij kan er wat mee en of je nou net begint of al jaren in het vak zit, iedereen kan zijn kunstjes op de CDJ en het blijkt dus maar dat daar geen bergen aan features voor nodig zijn.

De iCDX is wel weer een speler die het potentieel heeft om wat van het CDJ800 markt aandeel weg te snoepen. Aan de andere kant, dat dachten veel mensen van de Denon DN-S3500 ook en dat blijkt achteraf toch een beetje tegen te vallen.

Pioneer heeft naam en faam en dat trekt toch veel mensen over het Pioneer streepje heen. Wat dat betreft heeft men bij Pioneer iedere keer weer de marketing machine en productie zo draaien dat het hun kant op valt.

Hier heb je een punt, maar toch is Numark Pioneer voor, hoe je het ook bekijkt. Of de iCDX populair wordt, en mensen van de CDJ800 aftrekt, is inderdaad nog maar de vraag. Maar toch vind ik het, voor een concern dat kleiner is dan Denon / Pioneer, redelijk knap om zich in dit soort onbekende terreinen te begeven. Het is immers veel makkelijker om alles maar van de grote bedrijven te copieren toch?
Jer    posted on 05-12-2006 07:56
Ik heb er even me gespeeld bij correct afgelopen zondag, voor het geld een leuk ding! had toevallig met usb stick bij me en hij lade binnen 4 sec heel me stick.
Er zit een blauwe licht rand om de jog ziet er mooi uit. En dat i pod station krijg je er bij als je hem koop maar is er zo af! En je ziet er dan niks van. Hij slikt ook een cd snel in en dit is wel een vooruit gang in plaats van me laden op me axis 9:P
Lead    posted on 05-12-2006 08:52
Numark copieert (bijna) niets. Ze hebben eigen engineers en ontwikkelen het meeste zelf. Net als Pioneer en Denon.... Van zowat alle merken kun je zeggen dat ze (deels) OEM producten leveren, sommige merken doen niet anders dan dat.

Ik denk dus ook dat er in de toekomst vernieuwing kan komen van de grote merken en dat de rest de OEM doos onder de Xerox gooit.
Let the BASS be louder
skyline643    posted on 26-02-2008 01:46
ik was zo wat aan het zoeken naar cd-spelers (ik zoek nog een derde) en dan kom ik deze tegen. Lijkt me een heel tof apparaatje. Maar heeft deze net als alle andere cd-spelers een beatkeeper? Daarmee kun je toch eenvoudig beatloopjes maken zoals een CDJ-800 kan?
Anyway als deze speler dit kan dan test ik hem en koop ik hem als hij me kan overtuigen (maar ik denk het wel!). Dit is dus echt hetgene ik zoek. Na lang zoeken en twijfelen tussen een CDJ-800, CDJ-400 en RMP-2 komt deze als een geschenk uit de hemel :D Een combinatie van alle 3 zeg maar.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

66 Users online: 2 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 3.217
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.066.796