DJM 800 en de PC
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

technoroy    posted on 15-05-2006 13:43
Wil eigenlijk toch wel heel graag de DJM 800 aan gaan schaffen. Nou weet ik dat je hem aan de pc aan kan sluiten.

Maar kan je hem ook gebruiken met bijvoorbeeld het programma Traktor 3 dus dat je muziek van uit de pc in je mixer kan invoeren en daar dus mee kan mixen.

Ik heb een Creative Xtreme fidelety music sound blaster 24 bitt 96khz is deze hier voor geschikt?
Mod edit by Lead on 15-05-2006 19:03 (2%)

What do you think about DJM 800 en de PC ??

Vote :   

Camino    posted on 15-05-2006 13:46
je zal iets nodig hebben om een midi signaal in je computer te laten gaan... maar van de specifics weet ik helaas niet veel
BillyArd    posted on 15-05-2006 15:17
als hij midi heeft wel !

Happy, laughing gewoon midi kabel tussen audiokaart en djm en card via pci of fire/usb naar comp!

Succes

Jorrit    posted on 15-05-2006 15:32
Midi genoeg:

Winking my eye
BillyArd    posted on 15-05-2006 16:07
hahaha ik bedoelde eigenlijk meer of zijn kaart midi had
User edit by BillyArd on 15-05-2006 @ 16:23:13 (2%)
technoroy    posted on 15-05-2006 16:27
er zit geen midi ingang op alleen een com poort en 1 mini jack ingang en 3 mini jack uitgangen..
BillyArd    posted on 15-05-2006 16:35
hmmm dan wordt het lastig.
wat je wel kan doen is midi versturen/ontvangen via je joystick poort achter op je pc(als je die poort hebt)
daar kan je een verloop kabel voor kopen met een midipoort aan het einde, ideaal is het echter niet !
Vooral omdat je weer veel met interne routing te maken krijgt.
je kan beter een `` dedicated`` vrije midi poort hebben, dat vergemakkelijkt zaken, zeker voor mensen die zich midi nog niet hebben eigen gemaakt !
Happy, laughing
technoroy    posted on 15-05-2006 16:50
ok maar ik begrijp dus dat het het beste is als ik dus een geluisdskaart heb waar deze midi aansluiting dus al op zit ...  en welke kaart of manier van aansluiten schrijf jij me dan voor want dan gaat deze kaart gewoon deze week terug
technoroy    posted on 15-05-2006 17:09
ik heb pioneer gebeld en ben een heel stuk weizer geworden ik moet nu nog even bellen met creative en dan ben ik er waarschijnlijk helemaal uit als ik dit heb gedaan zal ik verslag uit brengen van mijn bevindingen  dit word waarschijnlijk vanavond want moet even weg ....
Gery    posted on 15-05-2006 17:28
waarom zou je in gods naam midi nodig hebben?

fader en EQ settings overbrengen naar traktor lijkt mij vrij zinloos, aangezien je enkel met sound output kan werken ook...
(pc line out met kanaal van de mixer verbinden dus)

De elementaire fucties pitch bend ontbreken als midi controller op de DJM dus snap ik niet waarvoor je de eq van traktor zou willen gebruiken.
Sterker nog als je traktor in external mixer zet schakelt hij automatisch zijn interne eq uit.

DJ - Producer
Lead    posted on 15-05-2006 19:06
Poster: Gery
De elementaire fucties pitch bend ontbreken als midi controller op de DJM dus snap ik niet waarvoor je de eq van traktor zou willen gebruiken.

In principe zou je dus bijvoorbeeld je pitch instelling aan een potmetertje kunnen toewijzen, indien deze optie aanwezig is in traktor.

De midi zal in ieder geval dus wel met een verloop op je PC aan te sluiten zijn, joystick poort is je een seriele poort, en zo werkt Midi ook ongeveer. De hoofdreden voor MIDI op de DJM-800 is voornamelijk voor programma's als Ableton Live enzo. Je kunt dan filters bedienen tegelijkertijd als je bijvoorbeeld de MID van de DJM-800 verdraaid.
Let the BASS be louder
technoroy    posted on 15-05-2006 22:35
Nou daar komt hij..   ik had traktor maar als een voorbeeld genomen dit omdat ik nog niet eerder met dergelijke programma's heb gewerkt.

Ik wil gewoon het maximale uit het systeem kunnen halen hier ben ik dus druk mee bezig.

Mijn bedoeling is dus inderdaat dat ik alles toe kan wijzen aan de knoppen zo als beschreven op de layout ( ik wil dus alle midi kunnen gebruiken. Waarvoor precies, is voor de toekoms. Maar aangezien ik met de voorbereiding bezig ben wil ik dit gewoon gelijk goed doen )

De oplossing hiervoor is het gebruik van Ableton Live zoals Lead verteld.

Dit programma is dus bijna gemaakt voor de djm 800.

De makkelijkste koppeling tussen de djm 800 en de pc is dus midi.

Ik heb dus de technishe bedoeling van creative aan de telefoon gehad en de kaart zoals ik hem heb( Creative Xtreme fidelety music) heeft dus geen midi in of uit.

dus ik ga hem terug brengen. De creative platinum serie heeft dit dus wel.

dus is het dan gelijk perfect. verder kan je met deze kaart wel meerdere audio uitgangen uitsturen naar de mixer maar ook dit werkt nog beter met de platinum versie.

Dit was dus het probleem en de oplossing..

Als iemand nog een beter geluisdskaar weet dan de nieuwe creative serie waar midi op zit en waar ik met een mix programma  2 verschillende stereo uitgangen te gelijk kan sturen naar de mixer hoor ik dit graag!! Happy, laughing de grootste stap is in iedergeval gezet..

Lead    posted on 16-05-2006 01:40
Ik heb ook een platinum, midi nog geen kans gehad om aan te sluiten, toch maar snel even zien te doen...
Let the BASS be louder
BillyArd    posted on 16-05-2006 10:19
wat ik me nu dus afvraag is of er een modus op de djm zit waarbij je als je bijvoorbeeld aan de EQ potmeter draait, je de EQ kan overrullen en (die werkt dan even niet als EQ, maar bijvoorbeeld als filter cut off voor ableton.

Zit die modus er wel op?, ik bedoel de controller parameters van bijvoorbeeld ableton zijn toch wel vrij toewijsbaar aan elke verzendende knop van de djm?

Lijkt me niet tof dat je filtercutoff controlled en dat dan evengoed je mid eq open sweept.

Camino    posted on 16-05-2006 11:00
als je hem aan je PC verbindt, heb je dan wel geen groot probleem met latentie, waardoor je geluid "gephazed" wordt?
BillyArd    posted on 16-05-2006 12:48
2 deaf dj:dat valt wel mee, misschien dat er een paar miliseconden zit tussen het draaien aan de potmeter en het daadwerkelijk zien draaien op het scherm.
echter die vertraging is zo klein dat hij nauwelijks merkbaar is.
Bovendien verzend hij midi en dat is absoluut geen audio , dus ook geen phasend effect .
Happy, laughing
De midi functies op zijn enkel voor het aansturen van midi ontvankelijke software.
Gewoon MMC dus .
Happy, laughing
freddiejay    posted on 07-01-2008 18:04

Vibemaster-D    posted on 07-01-2008 18:11
ik heb zo een Soundblaster Audigy 4 Platinum met midi ingang

dus even een midi kabeltje halen.

je kan met software ook toetsen van je toetsenbord assignen aan je DJM

maar zoals andere mij voor gingen. het beste is software gebruiken die zelf midi compatible is.
zoals ableton. maar om nu echt volledig traktor te bedienen via je DJM lijkt me lastig

This is an old Topic

No new postings for 6.186 days.
 Post CommentThat would be 206.2 months
or a whopping 16.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

72 Users online: 13 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 17.882
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.435.489