Kapotte hoofdtelefoon poll (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Winston    posted on 15-05-2006 02:18
Copieer of klik op Quote en vul in
Merk/model:
Levensduur:
Welk onderdeel: hoofdband/verlengstuk/scharnier/kabel+plug/inwendig
(delete wat niet van toepassing is)
Tic Toc
User edit by Winston on 16-05-2006 @ 01:59:51 (14%)

What do you think about Kapotte hoofdtelefoon poll ??

Vote :   

the-melody    posted on 15-05-2006 07:16
Merk/model: JB Systems HP 2000
Levensduur: 9 maanden
Welk Onderdeel: hoofdband

ik moet wel zeggen dat ik niet zachthandig met hoofdtelefoons omga:p
Lead    posted on 15-05-2006 10:05
Poster: Winston

Merk/model:
Levensduur:
Welk onderdeel: hoofdband/verlengstuk/scharnier/kabel+plug/inwendig

Waarom begin je zelf niet met een voorbeeld Winking my eye
Let the BASS be louder
Jeroony    posted on 15-05-2006 14:59
Merk/model: Stanton pro 3000
Levensduur: 1 maand
Welk onderdeel: scharnier/inwendig

jammer, had veel van deze headphone verwacht en het geluid was best goed.

Gery    posted on 15-05-2006 17:22
Sennheiser HD25, niet kapot te krijgen!

(en als er iets aan mankeert kan elk onderdeel afzonderlijk besteld worden :p )
DJ - Producer
_Ivan_    posted on 15-05-2006 17:52
Poster: Jeroony
Merk/model: Stanton pro 3000
Levensduur: 1 maand
Welk onderdeel: scharnier/inwendig

jammer, had veel van deze headphone verwacht en het geluid was best goed.

zat er geen garantie op danConfused

Feel&.Celebrate.Life!
Illusion    posted on 15-05-2006 21:36
Merk/Model: Synq HPS 1

Levensduur: 6 maand

Wel Onderdeel?: De hoofdband... gewoon kapot gekraakt

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
barthawk    posted on 15-05-2006 21:50
Poster: Djillusion
Merk/Model: Synq HPS 1

Levensduur: 6 maand

Wel Onderdeel?: De hoofdband... gewoon kapot gekraakt

holy fuck wat heb je met dan ding gedaan dan..die vanmij doet het na een jaar nog perfect

MrPecho    posted on 15-05-2006 21:52
Merk/Model: AA HP700
Levensduur:2Maand
Welk onderdeel: Linkeroor viel helemaal uit na 1.5maand, daarna viel het er gewoon af :s
Camino    posted on 15-05-2006 22:17
Poster: ivan1991

zat er geen garantie op danConfused

probeer maar op een koptelefoon garantie terug te krijgen... ze zullen toch gewoon zeggen dat het hij door de end-user misbruikt is..
djjw    posted on 16-05-2006 00:56
idd, dat krijg je haast niet gewonnen,

maar mijn lijstje:
Merk/model: stanton 2000
Levensduur: ong. 8 maanden
Welk onderdeel: hoofdband

Levensduur: ong 7 maanden
Welk onderdeel: hoofdband

nu heb ik van 2 kapotte hoofdbanden 1 goede gemaakt,
en het rubber deel aangepast( wat ruimte gegeven aan het
verstelbare deel)
nu blijft de hoofdband al weer zo'n half jaar goed!!
ben benieuwd hoelang het duurt, voor hij kapot gaat,
maar ik heb goede hoop...
User edit by djjw on 16-05-2006 @ 00:59:38 (17%)
the-melody    posted on 16-05-2006 17:03
heb er nog 1:

Merk/model: Stanton 2000
Levensduur: 5 maanden
Welk onderdeel: 'woofers' kwam geen bass meer uit en uiteindelijk niks meer
_Ivan_    posted on 16-05-2006 17:27
Poster: DeafDJ

probeer maar op een koptelefoon garantie terug te krijgen... ze zullen toch gewoon zeggen dat het hij door de end-user misbruikt is..

je word eigenlijk zwaar genaait:P

Feel&.Celebrate.Life!
Reind    posted on 17-05-2006 03:54
Poster: ivan1991

je word eigenlijk zwaar genaait:P

En toch hebben fabrikanten vaak gelijk, Pioneer bijvoorbeeld had in het begin een probleem met de HDJ1000. Dat probleem krijg je nooit van zijn lang zal zijn levensdagen als je fatsoenlijk met je headphone om gaat.

Pioneer heeft dat destijds netjes opgelost, als je echt gaat kijken wie zijn schuld het is dan is het user abuse. Dat Pioneer coulant genoeg is is de mazzel die je dan hebt, Sony laat je gewoon verekken en een nieuwe kopen.

De fout die velen maken is de headphone in hun nek leggen en klemmen tussen schouder en hoofd..... das natuurlijk helemaal verkeerd want zo ga je een koppeling forceren en iets wat je forceert gaat vroeg of laat kapot. Welliswaar maakt Pioneer het apparaat zo dat het mogelijk is om hem tussen schouder en hoofd te klemmen maar die beweging in die mogelijk is met de headphone is ook anders te interperteren en dus is de vraag..... wanneer is het user abuse?

Moeilijk geval dus en de ene fabrikant is daar coulanter in als de ander, als je echter een headphone wil hebben die echt niet stuk kan (ik heb er zelfs een keer in een melige bui mee staan hoog houden in zijn bag) is de Senheiser HD25. Die headphone is gewoon niet stuk te krijgen.
Winston    posted on 17-05-2006 14:51
Ik vind juist dat het kenmerk van een moderne DJ headphone, met de nadruk op DJ, is het kunnen klemmen van een schelp tussen oor en schouder. DJ headphones die meer dan 100 euro kosten moeten voor mij minimaal 2 jaar meegaan.
Tic Toc
Camino    posted on 17-05-2006 15:51
DJ headphones die meer dan 100 euro kosten moeten voor mij minimaal 2 jaar meegaan.

hmm dat hangt echt van de user af... als je hem gewoon in je UDG tas propt om hem te vervoeren en ermee zit te smijten gaat geen enkele koptelefoon 2 jaar mee (zelfs niet de HD25 Winking my eye)
Winston    posted on 17-05-2006 17:07
Natuurlijk normaal gebruik incl. 'some bending and twisting'. Smijten valt onder misbruik. En voor de prijs mogen ze een hard case bij doen. Of anders koop je hem zelf.
Tic Toc
Illusion    posted on 17-05-2006 17:13
Poster: barthawk

holy fuck wat heb je met dan ding gedaan dan..die vanmij doet het na een jaar nog perfect

tja k'weet het ook niet... K"ben verder altijd toppie voorzichtig met m'n apparatuur... Geen idee...

djjw    posted on 17-05-2006 17:29
Ik vind juist dat het kenmerk van een moderne DJ headphone, met de nadruk op DJ, is het kunnen klemmen van een schelp tussen oor en schouder.

is dat een moderne dj...?
ik klem hem haast nooit tussen mn oor en mn schouder..
lijkt mij ook meer een "mode verschijnsel" dan dat het fijn werkt.
het staat wel cool, zo tussen je oor en schouder..

Winston    posted on 17-05-2006 17:36
Nou nee. Ik bedoel natuurlijk dat je een DJ headphone in allerlei posities moet kunnen gebruiken. Voor even spieken met 1 schelp, los in je linker of rechterhand of om je nek, tot echt stereo luisterwerk met beide oren.
Tic Toc
djjw    posted on 17-05-2006 17:40
Nou nee. Ik bedoel natuurlijk dat je een DJ headphone in allerlei posities moet kunnen gebruiken. Voor even spieken met 1 schelp, los in je linker of rechterhand of om je nek, tot echt stereo luisterwerk met beide oren.

ahh zo, oke , dan heb je gelijk

Lead    posted on 17-05-2006 19:01
Een hoofdtelefoon plaats je het best op je hoofd en niet in je nek. Ik draai zelf ook regelmatig met het ding in mijn nek, maar probeer hem toch zo veel mogelijk OP mijn hoofd te zetten.

Allereerst omdat je er soepeler mee kunt bewegen maar het belangrijkste verschil is de KLANK van de hoofdtelefoon.

In een goede hoofdtelefoon zitten de speakers gericht op de gehoorgang op een bepaalde manier. Tevens is er bij het ontwerp rekening gehouden met het feit dat er een oor in de schelp zit. De accoustiek hangt samen met volume...
Let the BASS be louder
Winston    posted on 17-05-2006 23:07
Puur technisch heb je 100% gelijk. Maar ik bekijk headsets vanuit het toepassingsgebied. Dus voor verschillende toepassingen, verschillende eisen.

Een audiofiel kiest vaker voor een open air headpone met grote drivers
Een telefonist een kleine super lichte die alleen het vocaal frequentiebereik goed weergeeft
Een consument kiest ook een lichtere headset voor zijn portable maar met een beter frequentie bereik
Een studio engineer kiest een serieuzere headphone, closed back om niet te storen, met goede geluidsweergave

Een DJ heeft zo ook zijn eisen. De groepen van hierboven zetten de headset op hun hoofd en daar blijft het. Een DJ kan zijn headset niet een hele gig van 6 uur op zijn hoofd houden. En in principe wil je als DJ vaker gewoon meeluisteren met het publiek op de main speakers.

De headset gebruik je meestal maar heel even om te cue-en. Vroeger luisterden DJ's daarom in, met maar 1 schelp, zonder hoofdband. Daar ontstond de hoofd-in- schouder luister techniek.

In principe moet je headphone van boven de 100 euro, het aankunnen om 2 x per week, gigs van 6 uur lang, bij elke nieuwe track op- en afzetten, 2 jaar meegaan. Dat is mijn persoonlijke eis. Dat is het grootste verschil met andere toepassingsgebieden. Daar blijft de headphone bijna constant op je kop.

Er is dus 100x minder stress op de headphones bij de andere toepassingsgebieden dan bij DJ gebruik. Er zijn nog andere eisen natuurlijk, maar daar kom ik terug met mijn artikel voor het rookie forum.

Met de komst van betere gear met meer mogelijkheden, tegelijkertijd met de opkomst van de DJ cultuur van live remixen en turntabelism, kwam de behoefte aan headsets die je ook op je hoofd kunt houden, handsfree en niet in je nek.

Je kreeg headsets met maar 1 schelp. Die betaan nog steeds in de headphone productlijnen van o.a. Stanton en Numark.

En natuurlijk kwamen ook de headsets met 2 schelpen. Dat is handig als je een bepaalde track of gedeelte van een track ge-isoleerd wil of moet inluisteren of wilt of moet mixen "in-je-headphone"

Het geluid hoeft beslist niet zo goed te zijn als van die headsets voor audiofielen, maar goed en luid genoeg om te beatmatchen zonder geluidsvervormingen of ruis in je headset. Soms met extra zware bass.

Het hangt dus van je draaistijl af voor welke headset je kiest. Een moderne Pro Club DJ headphone probeert alles te kunnen, omdat DJ's z.a. ik, dat willen. En moeten dus ook de stevigheid hebben.

Soms draai je rustig en traag en luister je dan in met 1 schelp in de hand. En soms wil je een remix doen of snel achter elkaar tracks rijgen, hou je het dan even op je kop met maar 1 schelp op 1 oor. En soms werk je in-je-headphone en maak je dankbaar gebruik van de modernere monitor secties met cue/master pan en split op de DJ mixers van nu. Vaak genoeg wil je even spieken vanuit je nek. Dat alles is gewoon kenmerkend voor hoe de moderne DJ zijn headset gebruikt.

Als het niet mocht dat je de headphone niet anders dan op je hoofd mag gebruiken zouden de fabrikanten de headphones niet zo maken. Maar dan zijn ze gek natuurlijk.

We gaan nu aardig off topic. Deze tekst van me was bedoeld voor een nieuw topic: de sterkste DJ headphones die nog moet komen.

Nu ben ik alleen maar geinterseerd in de zwakste onderdelen.

Dan weet een ieder ook waarmee je voorzichtig moet zijn en waar je op moet letten wanneer je een sterke headphone wil. Dus voorzichtig met je kabel. Had ik zelf niet gedacht. Van headbands was al bekend dat ze niet zo sterk waren.
Tic Toc
User edit by Winston on 17-05-2006 @ 23:13:51 (5%)
Illusion    posted on 17-05-2006 23:17
Poster: Lead
Een hoofdtelefoon plaats je het best op je hoofd en niet in je nek.

Daarom heet het ook een Hoofdtelefoon:D en geen Nektelefoon
Winston    posted on 17-05-2006 23:27
Het heet "koptelefoon" geen "hoofdtelefoon." Het is nl. geen edel dier.

In de andere headset gebieden zijn er ook sets die niet over het hoofd gedragen worden, maar bv. geklemd of steunend op een oor of beide oren. Of aan een bril.

Tic Toc
Jer    posted on 18-05-2006 11:00
Levensduur: al 5 maanden (doet het nog steeds)
Welk onderdeel: niks
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

67 Users online: 4 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 2.747
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.837.459