de SLDZ-1200 nog steeds zo slecht?? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

maartenappelo    posted on 14-05-2006 18:13
ik lees zoveel verhalen op internet, maar al deze verhalen zijn ong. een jaar oud, dat de sldz zo slecht is en zeker met het scratchen. Ik sta op het punt weer nieuwe spelers te kopen( me pio. mk1 verkocht Happy, laughing) maar nu ben ik aan het twijfelen tussen de mk3 en de technics en de denons. Zijn de bugs van technics al opgelost bij de nieuwste modellen?

welke zouden jullie op dit moment kiezen?

groetjes,

maarten

What do you think about de SLDZ-1200 nog steeds zo slecht?? ??

Vote :   

LauW    posted on 14-05-2006 19:11
CDJ1000 of 800 verkocht? Ik zou lekker bij Pioneer blijven, al heb ik met denon niet heel veel ervaring blijf ik Pioneer de beste vinden. Ik heb ook een SLDZ gehad, is een leuke spelert.. voor erbij.

Er zijn idd een aantal firmware updates geweest maar daar was niet heel veel van te merken.
Day-One    posted on 14-05-2006 19:25

Tjek deze link ff en oordeel zelf.....

Mod Edit:
Als je post reageer je altijd op het voorgaande gesprek, dit hoef je dan niet te quoten, en sowieso nooit hele postings quoten maar alleen de regel(s) waar je opreageert.
Mod edit by Lead on 14-05-2006 19:29 (82%)
Lead    posted on 14-05-2006 19:29
Op dit moment zou ik voor de CDJ's gaan, zeker nu de nieuwe modellen er bijna zijn.
Let the BASS be louder
LauW    posted on 14-05-2006 19:36
Alweer nieuwe modellen? Gaat wel snel ineens :P Overgens zo slecht als in dat filmpje is de SLDZ niet (meer). Maar de mastertempo blijft niet te vertrouwen waardoor ik/je hem gewoon niet gebruikt.
User edit by LauW on 14-05-2006 @ 19:37:18 (100%)
greup    posted on 14-05-2006 19:54
de sldz vinden ze bij technics niet de mooite waard om nog geld in te stoppen, ga er dus ook maar niet vanuit dat hij beter wordt dan dat hij is. * en dan kun je hem dus beter niet kopen*

Prijs technisch is de denon 3500 uiterraard aantrekkelijk. hou er wel even rekening mee dat er ook nog een vervolger voor de 5000 aan zit te komen!!

Verder de pioneer waarvan ik tot nu toe de mk3 ken, kan ik zegge dat hij weer erg fijn werkt. Lekker simpel, de cue--play zoals ook op de 200 is super.

De technics past helaas niet thuis tussen de pioneer en de denon modellen, je keus zal dus tussen de denon en de pioneers moeten gaan

Camino    posted on 14-05-2006 20:11
Poster: Lead
Op dit moment zou ik voor de CDJ's gaan, zeker nu de nieuwe modellen er bijna zijn.
  vraag me af waarom jij van alle mensen nou voor pioneer zou gaan :p Ik ook hoor, de mk3 is echt een mooie speler, en ook de club standard. verdere argumentatie voor de pioneer kan je in de talloze andere threads hierover lezen
robbert    posted on 14-05-2006 22:15
Nou de club standaard.. je komt toch in veel discotheken anders Pioneers tegen, maar natuurlijk is de basisbesturing wel gelijk.
Winston    posted on 14-05-2006 22:41
Poster: greup
de sldz vinden ze bij technics niet de mooite waard om nog geld in te stoppen, ga er dus ook maar niet vanuit dat hij beter wordt dan dat hij is. *

@Greup: Heb je dat van een betrouwbare bron? Werken ze dan aan een betere digital turntable?
Op dit moment zou ik nog steeds kiezen voor de CDJ-1000MK3 als ik het geld had.
Maar inderdaad gaat het om de CDJ-1000MK3, DN-S3500 en de Technics SLDZ-1200, misschien ook de Numark CDX/HDX. Allemaal hebben ze eigenschappen die de anderen niet hebben. En voor de prijsklasse waarin ze zitten mag je eigenlijk verwachten dat elk van ze alles zou moeten kunnen.
Tic Toc
Lead    posted on 14-05-2006 23:02
Ik kan zijn verhaal ook bevestigen. Ik heb het verhaal eerste hand gehoord, zoals ik het begrijp werken ze er niet zo hard meer aan zeg maar Winking my eye
Let the BASS be louder
Winston    posted on 14-05-2006 23:11
Van mij hoffen ze niet aan te werken. Laat ze maar een compleet nieuwe super player ontwerpen, zonder knopjes in de rondte, en goedkoper dan de CDJ-1000MK3.
Tic Toc
Day-One    posted on 15-05-2006 09:40
ik heb zelf zwaar de vermoeden dat ze met een compleet nieuwe speler op de markt zullen komen..
Lead    posted on 15-05-2006 10:04
Dat zullen wel dromen blijven, Technics zelf is zich er volgens mij nog niet zo van bewust wat er precies aan de hand is.... Ik denk dan ook niet dat er snel een opvolger aan zal komen.
Let the BASS be louder
Gery    posted on 15-05-2006 10:23
ik zou toch voor de denon gaan...

En wel voor de mogelijkheid van ratating of non-ratating platter, en de bijkomstige mogelijkheid van pitch bend buttons. Is veel leuker om te kiezen wat je op welk ogenblik gebruikt, dan wanneer je altijd beperkt bent tot één mogelijkheid...

Dat is nu ook het leuke van voor de markt uitdager te kiezen ipv markt leider.
terwijl marktleiders min of meer stagneren in hun technische innovatie blijven markt uitdagers steeds innoverend op de proppen komen..
(een beter voorbeeld als Apple vs Windows bestaan niet om dit te illustreren!)
DJ - Producer
greup    posted on 15-05-2006 11:07
Poster: Winston
@Greup: Heb je dat van een betrouwbare bron? Werken ze dan aan een betere digital turntable?

zoals lead ook al aangaf, Techincs is niet meer bezig om de sldz tot een foutloze machine te maken.
En of ze aan een nieuwe werken weet ik niet. Ik vermoedt eigenlijk niet. De dj wereld is namelijk voor technics niet echt een grote bron van inkomen, en ik vermoedt dat het financieel handiger zich daar uit terug te trekken.
maartenappelo    posted on 15-05-2006 12:54
maar goed de technics is ook wel stukje goedkoper Happy, laughing dan de mk3. De technics is ook wel wat gevoeliger voor on the road. Hij zal veel worden gebruikt on the road en zouden de enigste leverancier zijn in ons gebied maar naar de technics is (NOG) niet zo veel vraag maar de vraag is of dat nog komt:P de mk3 zijn nu echt populair hier
greup    posted on 15-05-2006 13:25
Poster: maartenappelo
maar goed de technics is ook wel stukje goedkoper Happy, laughing dan de mk3. De technics is ook wel wat gevoeliger voor on the road. Hij zal veel worden gebruikt on the road en zouden de enigste leverancier zijn in ons gebied maar naar de technics is (NOG) niet zo veel vraag maar de vraag is of dat nog komt:P de mk3 zijn nu echt populair hier

voor on the road valt de technics sowieso af. De denon en pioneer zijn bijde perfect voor on the road. Echter als je ook aan losser verhuur doet, of met enige regelmaat een gast dj hebt is de keus snel gemaakt... dan wordt het een pioneer
User edit by greup on 15-05-2006 @ 13:26:49 (63%)
maartenappelo    posted on 15-05-2006 14:11
tja of ik koop ze allebei :P technics voor thuis en de pio voor in de verhuur dan maar:P of een dikke set thuis make met alle 4 (A)  Alhoewel ik van mij leverancier hoor dat de technics wel meevalt als je de nieuwste versie hebt. dus niet die digitale muk, zoals op zo filmpje te zien :o toch maar ff kijken of ik ze ergens kan testen dat zou perfect zijn :O Pioneers al getest en blijven goed maar wil de technics testen Happy, laughing bied iemand zich aan:P??

mvg,
maarten
greup    posted on 15-05-2006 14:21
Ik heb de technics persoonlijk onderhanden mogen nemen. En zolang je van die keylock afblijft is d'r niets aan de hand. Verder zijn de effectjes echt NIKS en is de cue methode niet fijn.

Uiterraard is die wel erg mooi, en vond ik de samplers en hotstarts erg fijn.

Maar al met al zitten er te veel fouten in voor het geld!!

Ps ik geloof ook dat die mp3 tot maar 192 kb ondersteund!

maartenappelo    posted on 15-05-2006 15:12
ok
 toch maar voor de mk3 gaan. Heeft iemand nog flightcasejes staan ervoor? los of in 1 maakt niet uit.
LauW    posted on 15-05-2006 15:33
Poster: maartenappelo
tja of ik koop ze allebei :P technics voor thuis en de pio voor in de verhuur dan maar:P of een dikke set thuis make met alle 4 (A) Alhoewel ik van mij leverancier hoor dat de technics wel meevalt als je de nieuwste versie hebt. dus niet die digitale muk, zoals op zo filmpje te zien :o toch maar ff kijken of ik ze ergens kan testen dat zou perfect zijn :O Pioneers al getest en blijven goed maar wil de technics testen Happy, laughing bied iemand zich aan:P??

mvg,
maarten

Het valt idd mee, maar het is nog net ff te slecht/digitaal om te gebruiken.
MauriceForge    posted on 15-05-2006 18:47
sorry mensen, maar die sldz is ech nie zo slecht, ik heb er mee gewerkt en alles liep vlekkeloos vanaf de eerste aanraking, en als je ziet wat Dave Clarke allemaal uithaalt met die spelers, kan je mij nie zeggen dat dat ding slecht is.
greup    posted on 15-05-2006 19:07
god en mauriceForge heeft dit ding zelf in z'n collectie?

Voor het geld is hij slecht , want die 1100 euro die je voor de cd-spelers zou moeten betalen.... daar verwacht je een FOUTLOZE speler voor. daar valt niet over te discusseren.

Zoals ik al heb gezegt heeft de speler z'n plus en z'n minnetjes. Ook kan ik dit zeggen omdat ik er zelf mee heb kunnen werken ( tevens is daar bewijs van, dus ik lul niet uit me nek zoals vaak gebeurt)

maartenappelo    posted on 15-05-2006 23:01
ok toch maar voor de mk3tjes dan. Ik kan ze goedkoop krijgen via mijn leverancier Happy, laughing iemand nog geintreseerd in de mk3tjes:P? Denk dat pioneer wel de beste keus blijft omdat ze veel on the road worden gebruikt en pio de dj standaard is.

maar 1 ding is zeker de technics zien er te te te gruwlijk uit:P:D

Reind    posted on 16-05-2006 00:16
Poster: greup
Uiterraard is die wel erg mooi

Voor aan de muur in je camper :p

Ik vind de SLDZ zoi over de top patserig dat ie bijna weer mooi begint te worden.
De SLDZ is geen Pioneer beater, geen CDX beater, Geen Denon beater..... en al helemaal niet voor het geld wat technics er voor vraagt.

Ik wil het geen pisding noemen want daar is ie te mooi voor, maar voor dat geld pats ik liever met een hagelnieuwe CDJ1000MKIII want de CDJ1000 heeft ten eerste een veel hoger pats gehalte, een cult status EN het apparaat werkt ook nog eens rete goed Winking my eye
LovelvanOerle    posted on 16-05-2006 00:29
Tis dus maar goed dat ik voor 3 x CDJ-1000 mk3 heb gekozen ipv Technics :P.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

147 Users online: 4 Guests (143 Unknown)
Pages generated today : 8.867
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.114.517