Garantie bijkopen zinvol?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Max1984    posted on 13-05-2006 11:50
Ik ga een dubbele cd-speler kopen van Numark. Nu heb ik de mogelijkheid om de garantie uit te bereiden tot 3 jaar voor 40 euro. Is zoiets zinvol? Ik dacht dat het bij garantie alleen gaat om fabrieksfouten en die vind je meestal toch wel binnen een jaar, of niet?

What do you think about Garantie bijkopen zinvol? ??

Vote :   

Twizz    posted on 13-05-2006 13:37
ik ben fulltime numark en ik heb nog maar 1x terug hoeven te gaan voor een numark mengpaneel dat een beetje ging kraken(het oude numark, toen het logo nog paars was), en dat wist ik binnen een jaar, dus het ligt eraan hoe duur de cd-speler is die je wilt kopen..

TIP: als je de cdn-90 koopt zou ik het cker doen want ze zeggen dat die heel snel oververhit raakt.

Max1984    posted on 13-05-2006 13:54
Tis de cdn-95.. zelfde model, alleen dan met mp3-ondersteuning.

robbert    posted on 13-05-2006 14:19
Als je zoveel geld uitgeeft zou ik het er wel bij kopen.

Maar het hangt ook een beetje af van de dealer. Ik weet dat mijn dealer niet moeilijk doet als de garantie 2 maanden verlopen zou zijn.

_Ivan_    posted on 14-05-2006 09:07
Poster: robbert
Als je zoveel geld uitgeeft zou ik het er wel bij kopen.
Ivan : Inderdaad je geeft een behoorlijk bedrag uit en dan zou ik voor die paar euries extra gewoon die garantie erbij doen.

Feel&.Celebrate.Life!
Dj_Danny    posted on 14-05-2006 10:39
Garantie is nooit op slijtage, fabriekagefouten vind je meestal binnen een jaar. Na een jaar zegt men al snel dat het slijtage is...
Reind    posted on 14-05-2006 11:33
Volgens mij vergeet iedereen even dat wanneer het om een nederlands model gaat je gewoon standaard recht hebt op 2 jaar garantie op consumenten electronica.

Kan een fabrikant een jaar op de doos zetten en das leuk en aardig..... maar volgens mij bepalen fabrikanten niet de wettelijke garantie termijnen maar doet de EU dat.

Extra garantie is dus leuk maar dient er vaak voor om jou nog een extra beetje centen uit je zak te kloppen. Vroeger heb ik het ook wel eens gedaan maar ik heb er nog nooit gebruik van hoeven maken. Ik koop dus niets meer met extra garantie.... ik heb tenslotte al 2 jaar (slijtage valt daar natuurlijk niet onder maar dat zal het ook niet doen bij jouw extra verzekering)
User edit by Reind on 14-05-2006 @ 11:34:46 (2%)
Lead    posted on 14-05-2006 12:11
Het ligt aan het product, mocht je geen problemen verwacht is het niet nodig. Dit soort 'garanties' worden door winkeliers gegeven en moeten dus ook door hen betaald worden. Gaat je toestel in dat extra jaar kapot, dan zal de winkelier opdraaien voor de kosten voor reparatie. Voor de winkelier een gok, die vaak rendabel is (zo vaak komt het nu ook weer niet voor).

De fabrikant levert via het verkooppunt de officiele garantie, hoe lang dat is verschilt per product/fabrikant. Hoe dan ook is de winkel altijd jouw aanspreekpunt als er iets is met het toestel.

Ik heb zelf nog nooit dit soort dingen nodig gehad, ik heb een tijd geleden een hele keuken gekocht en kreeg zo'n verlengde garantie ook aangeboden op de ingebouwde apperatuur... Nou, heb ik maar voor bedankt, ik geloof niet dat het in het 2de tot 3de jaar kapot gaat.... Ik was er vanuit gegaan dat alles toch minimaal die 3 jaar mee zou gaan voor problemen zouden beginnen....

Nu 5 jaar verder heb ik 1 defect gehad van 135 euro, de extrta garantie zou me 545 gulden (toen nog) gekost hebben... en ik had er niets aan gehad, want pas in het 5de jaar ging er iets kapot.
Let the BASS be louder
_Ivan_    posted on 14-05-2006 13:05
Poster: Reind
Volgens mij vergeet iedereen even dat wanneer het om een nederlands model gaat je gewoon standaard recht hebt op 2 jaar garantie op consumenten electronica.

Kan een fabrikant een jaar op de doos zetten en das leuk en aardig..... maar volgens mij bepalen fabrikanten niet de wettelijke garantie termijnen maar doet de EU dat.

Extra garantie is dus leuk maar dient er vaak voor om jou nog een extra beetje centen uit je zak te kloppen. Vroeger heb ik het ook wel eens gedaan maar ik heb er nog nooit gebruik van hoeven maken. Ik koop dus niets meer met extra garantie.... ik heb tenslotte al 2 jaar (slijtage valt daar natuurlijk niet onder maar dat zal het ook niet doen bij jouw extra verzekering)

Hmm dat heb ik dus nooit gewetenHappy, laughing weer wat geleerd:D

Feel&.Celebrate.Life!
Dj_Danny    posted on 14-05-2006 13:17
Maar wat hij vergeet is dat het hiet niet om consumenten elektronica gaat...
Lead    posted on 14-05-2006 16:45
Inderdaad, prodj equipment valt niet in die categorie (consumentenelectronica) en daar zit dus 12 maanden europese garantie. Pioneer levert via het officieele dealernetwerk in nederland 24 maanden. Hoe dat bij andere merken zit weet ik niet precies.
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 6.720 days.
 Post CommentThat would be 224 months
or a whopping 18.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

81 Users online: 4 Guests (77 Unknown)
Pages generated today : 8.183
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.736.806

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy