Korte kleine gear vragen (KVT) (41/43)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Camino    posted on 11-05-2006 09:54
Hey... als je kleine vraagjes (b.v. met een ja/nee antwoord) hebt waarvoor dat het niet de moeite is om een nieuwe thread te openen kan je ze hier posten.

Ik begin alvast: hebben de pitch faders op draaitafels een resolutie, of is het gewoon een analoge fader die de stroom naar de motor bepaald?

What do you think about Korte kleine gear vragen (KVT) ??

Vote :   

AdenFarleigh    posted on 11-06-2010 15:22
Poster: Hampsink

Dat waren volgens mij allemaal XLR, er zaten ook nog wel wat van die andere op, maar dat wat output denk ik...

Zo te zien heb je daar RCA en Jack outputs op die mixer? Happy, laughing
Verloopje scoren in dat geval Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Hampsink    posted on 11-06-2010 15:24
En wat is een verloopje
dJORD    posted on 11-06-2010 15:25
dan heb je zo'n kabel nodig als de xrl op je speakers female is:

en deze als de aansluiting op je speakers male is:
Hampsink    posted on 11-06-2010 15:27
Poster: dJORD
dan heb je zo'n kabel nodig als de xrl op je speakers female is:

en deze als de aansluiting op je speakers male is:

Daar heb ik wat aan! Thanks Winking my eye

Edit: mag ik even de naam weten van die beide kabels? Merk hoeft niet ofzo, maar dan ga ik is even rondzoeken waar ik ze kan kopen Winking my eye
User edit by Hampsink on 11-06-2010 @ 15:29:08 (70%)
dJORD    posted on 11-06-2010 15:41
2 jack - 2 xrl male
2 jack - 2 xrl female
AdenFarleigh    posted on 11-06-2010 16:58
In elke audiowinkel/webwinkel te vinden bij de verloopsnoertjes/stekkertjes Happy, laughing

PS: Niemand nog een antwoord op mijn vraag? :O
TH3llC    posted on 17-06-2010 18:11
Poster: AdenFarleigh
Gisteren voor het eerst op een DJM800 gedraait, en had een vraag over de Cuesectie van dat ding,
Normaal op mijn Korg, wanneer ik ga cue'en, zet ik de potmeter halverwege, dus halverwege cue en master - zodat ik ze allebei hoor door m'n headphones. Alleen, op die DJM hoorde ik niks van het Master-gedeelte over m'n headphones..
Hoort dat zo bij die DJM's?

geen idee, maar er zouden genoeg mensen op djr moeten zijn die je kunnen helpen
nu staat je vraag ook terug als laatste^^
Lead    posted on 17-06-2010 19:17
Poster: AdenFarleigh
Gisteren voor het eerst op een DJM800 gedraait, en had een vraag over de Cuesectie van dat ding,
Normaal op mijn Korg, wanneer ik ga cue'en, zet ik de potmeter halverwege, dus halverwege cue en master - zodat ik ze allebei hoor door m'n headphones. Alleen, op die DJM hoorde ik niks van het Master-gedeelte over m'n headphones..
Hoort dat zo bij die DJM's?

De Cue sectie omvat ook nog het schakelaartje Stereo/Split. Bij normaal gebruik (bij mij in ieder geval) staat deze op STEREO zodat je uit beide schelpen hetzelfde hoort (een stereo signaal).

Als die schakelaar op SPLIT staat hoor je verschillende dingen in iedere schelp. Aan de ene kant hoor je het master signaal, aan de andere kant een mix tussen het master signaal en de combinatie van alle ge-cue-de kanalen.

De verhouding tussen de 2 signalen (master en cue) regel je met de potmeter die eronder zit.

In jouw geval zou je de schakelaar dus op Stereo zetten en de draaiknop in de middenstand. Selecteer nu de Cue van de master EN de Cue van de kanalen die je wilt voorbeluisteren....
Let the BASS be louder
Helixon    posted on 23-06-2010 18:08
Ik heb een vraag over de American Audio SDJ1:

Is dit een dubbelaar of is dit een MIDI speler, en kun je deze dus gebruiken als controller voor virtual dj/BPM studio

Greetzz
AdenFarleigh    posted on 23-06-2010 22:10
Poster: Lead

De Cue sectie omvat ook nog het schakelaartje Stereo/Split. Bij normaal gebruik (bij mij in ieder geval) staat deze op STEREO zodat je uit beide schelpen hetzelfde hoort (een stereo signaal).

Als die schakelaar op SPLIT staat hoor je verschillende dingen in iedere schelp. Aan de ene kant hoor je het master signaal, aan de andere kant een mix tussen het master signaal en de combinatie van alle ge-cue-de kanalen.

De verhouding tussen de 2 signalen (master en cue) regel je met de potmeter die eronder zit.

In jouw geval zou je de schakelaar dus op Stereo zetten en de draaiknop in de middenstand. Selecteer nu de Cue van de master EN de Cue van de kanalen die je wilt voorbeluisteren....

Ja ik zat later nog eens naar plaatjes van dat ding te kijken.. en echt een fout van DOH.. Ik schaam me zelfs ervoor dat ik het openbaar ga maken maar goed:
Ik was vergeten dat je op het Masterkanaal ook een CUEknop hebt.. en die stond uit..Cool
Heb zelf geen apart masterkanaal dus ik heb er gewoon niet bij stil gestaan.. Cool
Helixon    posted on 23-06-2010 22:13
AUB verder gaan in deel II:

KLIK

Dank u wel
zee-eend    posted on 24-06-2010 12:44
gezellig :D
\
kuituhh    posted on 27-10-2010 12:43
Vraagje van mijn kant.

Ik heb 2x cdj800 en 1x sl1200. Als ik Traktor DUO zou aanschaffen is het dan mogelijk om met deze 3 spelers time-code te draaien. En nee dan bedoel ik niet tegelijk want ik weet dat het een 2 decks programma is.

Kun je dus switchen van bron zeg maar? Dat ik eerst een nummer speel via een cdj800, tweede nummer via de sl1200 en dan de volgende overgang weer maar met de andere cdj800?

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.

Alvast bedankt voor de reacties
Spin that Sh!t BAM!
Sjoewe    posted on 27-10-2010 14:02
Nee. Alleen als je tussendoor kabels gaat omprikken, en bovendien je geluidskaart staat of in CD-mode, of in Vinyl-mode. Alleen op een Audio 8 kan je beide tegelijk gebruiken.

Maar waarom zou je dit willen? Ik snap het voordeel even niet van zo mixen.
Joep    posted on 27-10-2010 14:18
Lijkt me idd niet heel handig nee... Je kunt beter gewoon het scratch pro pakket aanschaffen.
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
kuituhh    posted on 27-10-2010 14:44
Poster: Sjoewe
Nee. Alleen als je tussendoor kabels gaat omprikken, en bovendien je geluidskaart staat of in CD-mode, of in Vinyl-mode. Alleen op een Audio 8 kan je beide tegelijk gebruiken.

Maar waarom zou je dit willen? Ik snap het voordeel even niet van zo mixen.

Oke thnx voor de reactie. Maar waarom ik zo zou willen mixen. Ik heb 3 decks, maar ik gebruik deze nooit tegelijk. Ik mix altijd met 2 decks, maar soms besluit ik om een plaat tussen door te draaien snap je.

Als ik dan timecode zou draaien op mijn cdj's vroeg ik me af of ik dan ook ineens kon overstappen naar vinyl.

Anyway ik zou ook timecode op alleen mijn cdj's kunnen doen en sl1200 voor 'regulier' vinyl natuurlijk.

Of timecode op sl1200 en op 1 cdj en dan de tweede cdj voor 'reguliere' cd's kunnen gebruiken.

Of zit ik er helemaal naast?
Spin that Sh!t BAM!
Sjoewe    posted on 27-10-2010 16:02
Je kan sowieso reguliere CD's/platen blijven gebruiken binnen Timecode.

Gewoon op je CDJ's aansluiten dus, niet te ingewikkeld gaan lopen denken.
Joep    posted on 03-11-2010 22:51
Weet iemand wat het voordeel is van een line output i.p.v. phono output op een draaitafel?
TH3llC    posted on 03-11-2010 22:53
echte platenspelers (niets digitaal) is phono..
ik veronderstel dat de line uitgang is bij usb draaitafels??
Joep    posted on 03-11-2010 22:55
Nee, ik ben op zoek naar Super OEM's. En kom er tijdens de zoektocht achter dat sommige van die draaitafels ook een line out hebben...
TH3llC    posted on 03-11-2010 22:57
bedoel je met 'ook' dat ze 2 uitgangen hebben? line en phono?
kan je een voorbeeld geven van die draaitafels?

edit: is hier geen deel 2 van of vergis ik me?
User edit by TH3llC on 03-11-2010 @ 23:03:57 (46%)
mauricel89    posted on 04-11-2010 01:01
Situatie : Na 2 jaar bij een vriend thuis eens in de week op een Denon set gedraaid te hebben
Paar keer per jaar een bruiloft draaien
Nu echt besloten om me eigen set te halen om thuis meer te draaien en af en toe mee te nemen
Duidelijke voorkeur voor Pioneer ( play cue knoppen van Denon bevallen mij totaal niet)

Beiden zitten de functies op die mij erg bevallen zoals usb en midi.

De keuze : Cdj 400 + Djm 400 ( 1300euro )of Cdj 350 + Djm 350 (1700 euro)

tnx alvast
TH3llC    posted on 04-11-2010 02:31
Poster: mauricel89
Situatie : Na 2 jaar bij een vriend thuis eens in de week op een Denon set gedraaid te hebben
Paar keer per jaar een bruiloft draaien
Nu echt besloten om me eigen set te halen om thuis meer te draaien en af en toe mee te nemen
Duidelijke voorkeur voor Pioneer ( play cue knoppen van Denon bevallen mij totaal niet)

Beiden zitten de functies op die mij erg bevallen zoals usb en midi.

De keuze : Cdj 400 + Djm 400 ( 1300euro )of Cdj 350 + Djm 350 (1700 euro)

tnx alvast

de 400 serie is een serie die zich al bewezen heeft(volgens mij dan toch) de 350 spreekt mij persoonlijk niet aan..
het enige wat je kan doen(wat ze ook zeggen) is het zelf gaan proberen..
ik heb thuis american audio radius 3000 en pioneer djm-400 staan misschien ook een optie voor jou?
de radius 3000 zijn goedkoper en moeten zeker niet onderdoen voor de cdj-400 en ja ik het de cdj's grondig getest

bekijk eens wat je aanspreekt aan de 400 serie en de 350 serie.
het enige voordeel aan de 350 is recordbox en dat lijkt me persoonlijk niet de moeite om de 350 te kopen..
maar heb zelf ook geen ervaring met de 350 serie dus..

maar de 400's hebben meer effecten en de 350 om eerlijk te zijn ziet er niet uit

conclusie: als ik jou was zou ik zeker voor de 400 gaan!
User edit by TH3llC on 04-11-2010 @ 02:32:15 (5%)
Estacy    posted on 04-11-2010 07:59
Poster: Joep
Weet iemand wat het voordeel is van een line output i.p.v. phono output op een draaitafel?

tis niks meer dan dat de phono versterking al in de draaitafel gebeurd ipv in je mengpaneel. enige voordeel wat dat oplevert is dat je je draaitafels op line inputs aan kunt sluiten...
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Joep    posted on 04-11-2010 08:36
Ok, bedankt! Dan weet ik genoegWinking my eye
Ik neem aan dat elke mixer phono kan versterken?
User edit by Joep on 04-11-2010 @ 08:36:48 (2%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

83 Users online: 8 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 17.656
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.852.368