Poster: Hampsink
Dat waren volgens mij allemaal XLR, er zaten ook nog wel wat van die andere op, maar dat wat output denk ik...
Poster: dJORD
dan heb je zo'n kabel nodig als de xrl op je speakers female is:
en deze als de aansluiting op je speakers male is:
Poster: AdenFarleigh
Gisteren voor het eerst op een DJM800 gedraait, en had een vraag over de Cuesectie van dat ding,
Normaal op mijn Korg, wanneer ik ga cue'en, zet ik de potmeter halverwege, dus halverwege cue en master - zodat ik ze allebei hoor door m'n headphones. Alleen, op die DJM hoorde ik niks van het Master-gedeelte over m'n headphones..
Hoort dat zo bij die DJM's?
Poster: AdenFarleigh
Gisteren voor het eerst op een DJM800 gedraait, en had een vraag over de Cuesectie van dat ding,
Normaal op mijn Korg, wanneer ik ga cue'en, zet ik de potmeter halverwege, dus halverwege cue en master - zodat ik ze allebei hoor door m'n headphones. Alleen, op die DJM hoorde ik niks van het Master-gedeelte over m'n headphones..
Hoort dat zo bij die DJM's?
Poster: Lead
De Cue sectie omvat ook nog het schakelaartje Stereo/Split. Bij normaal gebruik (bij mij in ieder geval) staat deze op STEREO zodat je uit beide schelpen hetzelfde hoort (een stereo signaal).
Als die schakelaar op SPLIT staat hoor je verschillende dingen in iedere schelp. Aan de ene kant hoor je het master signaal, aan de andere kant een mix tussen het master signaal en de combinatie van alle ge-cue-de kanalen.
De verhouding tussen de 2 signalen (master en cue) regel je met de potmeter die eronder zit.
In jouw geval zou je de schakelaar dus op Stereo zetten en de draaiknop in de middenstand. Selecteer nu de Cue van de master EN de Cue van de kanalen die je wilt voorbeluisteren....
Poster: Sjoewe
Nee. Alleen als je tussendoor kabels gaat omprikken, en bovendien je geluidskaart staat of in CD-mode, of in Vinyl-mode. Alleen op een Audio 8 kan je beide tegelijk gebruiken.
Maar waarom zou je dit willen? Ik snap het voordeel even niet van zo mixen.
Poster: mauricel89
Situatie : Na 2 jaar bij een vriend thuis eens in de week op een Denon set gedraaid te hebben
Paar keer per jaar een bruiloft draaien
Nu echt besloten om me eigen set te halen om thuis meer te draaien en af en toe mee te nemen
Duidelijke voorkeur voor Pioneer ( play cue knoppen van Denon bevallen mij totaal niet)
Beiden zitten de functies op die mij erg bevallen zoals usb en midi.
De keuze : Cdj 400 + Djm 400 ( 1300euro )of Cdj 350 + Djm 350 (1700 euro)
tnx alvast
Poster: Joep
Weet iemand wat het voordeel is van een line output i.p.v. phono output op een draaitafel?
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.