Korte kleine gear vragen (KVT) (40/43)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Camino    posted on 11-05-2006 09:54
Hey... als je kleine vraagjes (b.v. met een ja/nee antwoord) hebt waarvoor dat het niet de moeite is om een nieuwe thread te openen kan je ze hier posten.

Ik begin alvast: hebben de pitch faders op draaitafels een resolutie, of is het gewoon een analoge fader die de stroom naar de motor bepaald?

What do you think about Korte kleine gear vragen (KVT) ??

Vote :   

T-to-the-J    posted on 02-06-2010 20:11
Poster: mrmagix
Bij de dn-s3700 van denon: Als je een harde schijf met 2 partities aansluit, welke kiest hij dan?
Want heb een harde schijf met ?ne partitie muziek en de andere back-ups van m'n oude pc. Kan ik ??n van de 2 primary maken zodat deze wordt gekozen of hoe werkt dat?

Je kan mappen maken, en dan kies je de map met je muziek, of bedoel je dat niet?
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
mrmagix    posted on 02-06-2010 20:13
Neenee, ik heb 1 harde schijf, maar die is opgedeelt in partities (als je ze in een pc of mac steekt, wordt deze herkent als 2 schijven, ookal heb je er maar 1). Nu ik deze in mijn denon steek, verkies ie blijkbaar de verkeerde schijf. Mijn vraag is nu hoe ik dat kan veranderen Happy, laughing
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
T-to-the-J    posted on 02-06-2010 20:14
Owh dat is lastig, verder weet ik niet. Maar misschien kan je die backups of je muziek op een andere hd plaatsen?
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
hoppie    posted on 02-06-2010 20:19
misschien in je menu van je denons?
Question everything
mrmagix    posted on 02-06-2010 20:25
@?T-to-the-J
Dat betekend dat ik nog is een schijf moet kopen, heb er al een paar staan en die staan allemaal vol vol vol.

@?hoppie
Nope, niet te vinden Happy, laughing
D3NiX    posted on 02-06-2010 20:29
Neenee, ik heb 1 harde schijf, maar die is opgedeelt in partities (als je ze in een pc of mac steekt, wordt deze herkent als 2 schijven, ookal heb je er maar 1). Nu ik deze in mijn denon steek, verkies ie blijkbaar de verkeerde schijf. Mijn vraag is nu hoe ik dat kan veranderen Happy, laughing

Volgens mij moet dit aan te passen zijn in het computerbeheer..
niiicola    posted on 02-06-2010 20:42

Computerbeheer en dan schijfbeheer, daar kan je het makkelijk oplossen! Had ik ook gedaan.
Gewoon.
Steephun    posted on 04-06-2010 00:39
Beste DJR'rs,

Thijs en ik (SinuZ) willen graag experimenteren met timecode vinyl + midi. We draaien met een Xone 4D met (op dit moment) Traktor Pro. We willen graag ??n deck met een timecoded vinyl draaien en de overige 3 decks gewoon met de midi controller. Weten jullie of dat kan in Traktor Scratch? Of kan het alleen ?f alleen midi ?f alleen timecodes?

Thanks!

TH3llC    posted on 04-06-2010 01:38
beste,

even een simpel vraagje (daar is dit topic toch voor)
voor het moment zijn de meeste van mijn kabels (RCA en XLR) met zilverkleurige aansluitstukjes (of hoe je het ook moet noemen)
is er het de moeite om alle kabels te vervangen door betere kwaliteits kabels?
met betere kabels bedoel ik de kabels zoals bv. hier in de djr shop met ik denk messing(?) aansluitingen?
of is het verschil zo klein dat het niet echt nodig is?

bedankt!
spilo    posted on 04-06-2010 01:52
Poster: Steephun
Beste DJR'rs,

Thijs en ik (SinuZ) willen graag experimenteren met timecode vinyl + midi. We draaien met een Xone 4D met (op dit moment) Traktor Pro. We willen graag ??n deck met een timecoded vinyl draaien en de overige 3 decks gewoon met de midi controller. Weten jullie of dat kan in Traktor Scratch? Of kan het alleen ?f alleen midi ?f alleen timecodes?

Thanks!

Moet eens kijken of de xone 4D traktor certified is, indien dit zo is moet je zo'n speciale upgradepack kopen dan heb je traktor scratch pro & wordt je mixer ondersteund voor tijdscode. Dan dien je nog enkel een timecode vinyl/cd te vinden en dan kan je tijdscode gebruiken.

Indien je mixer NIET gecertificeerd is moet je traktor scratch pro hebben en de audio 8 DJ. Ik hoop persoonlijk voor je dat je mixer traktor certified is, kost nog steeds een duitje dan maar toch beduidend minder.
Bootstrap    posted on 04-06-2010 02:04
Poster: spilo

Moet eens kijken of de xone 4D traktor certified is, indien dit zo is moet je zo'n speciale upgradepack kopen dan heb je traktor scratch pro & wordt je mixer ondersteund voor tijdscode. Dan dien je nog enkel een timecode vinyl/cd te vinden en dan kan je tijdscode gebruiken.

Indien je mixer NIET gecertificeerd is moet je traktor scratch pro hebben en de audio 8 DJ. Ik hoop persoonlijk voor je dat je mixer traktor certified is, kost nog steeds een duitje dan maar toch beduidend minder.

Je kunt timecode draaien via de 4:D, de vraag was meer of je de andere decks dan met de 4D kunt besturen en dus maar 1 deck met timecode vinyl Cool
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
qntr0l    posted on 04-06-2010 10:28
Zijn er mensen die verstand hebben van Nero Cover Designer?

Ik wil graag het volgende: Ik zou graag mijn CD's met Nero willen branden, waarna ik ook direct de tracklisten uitprint via een sjabloon dat ?k zelf ontworpen heb. Ik wil dan niet de voorkant van het boekje, cd inlay etc., maar alleen tracklist voor in mijn CD map.

Kan ik ergens instellen dat wanneer ik in Nero op de 'Cover designer' knop druk, hij automatisch de tracks op de cover zet in mijn eigen sjabloon, en dat ik vervolgens maar ??n blaadje af kan drukken voor in mijn CD map (dus niet die CD-inlay enzo).
User edit by qntr0l on 04-06-2010 @ 10:28:52 (1%)
TH3llC    posted on 04-06-2010 12:10
automatisch zal dit denk ik niet gaan, maar na het branden kan je toch je tracklist bekijken en afdrukken?
of vergis ik me? heb al een tijdje niet meer met nero gewerkt dus kan dat ik me vergis
qntr0l    posted on 04-06-2010 12:18
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, ik bedoel ook niet automatisch. Ik wil dan als ik die tracklist ga bekijken, dat hij direct in mijn sjabloon komt te staan, zodat ik ook direct kan printen. Anders moet ik 'm de hele tijd weer aanpassen en daar heb ik geen zin in.
TH3llC    posted on 04-06-2010 13:34
mh, geen idee dan..
er zal wel iemand komen die er een duidelijk antwoord op weet
mrmagix    posted on 04-06-2010 13:43
Nero is hier h??l waarschijnlijk niet toe in staat. Misschien uitkijken naar een programma dat meer geavanceerd is in coverdesign en niet in cd's branden en h??l die toestand?
Word werkt goed met templates ook maar dan ga je natuurlijk altijd de tracklist moeten kopieeren!
qntr0l    posted on 04-06-2010 14:05
Damn, dat is wel lastig.

Als ik normaal een CD heb gebrand in Nero, en ik druk op de coverdesigner knop, dan gaat die automatisch een cover maken. Ik wil echter dat die dan een cover maakt naar MIJN sjabloon. Is dat nu zo gek Tongue?

En ook de CD-inlay enzo wil ik niet printen, die gebruik ik toch niet.

Word heb ik al gedaan met templates, maar dna moest ik altijd overtypen en daar heb ik geen zin meer in (moet 300CD's branden). Is er geen makkelijkere manier?
Meks    posted on 04-06-2010 16:01
Poster: TH3llC
beste,

even een simpel vraagje (daar is dit topic toch voor)
voor het moment zijn de meeste van mijn kabels (RCA en XLR) met zilverkleurige aansluitstukjes (of hoe je het ook moet noemen)
is er het de moeite om alle kabels te vervangen door betere kwaliteits kabels?
met betere kabels bedoel ik de kabels zoals bv. hier in de djr shop met ik denk messing(?) aansluitingen?
of is het verschil zo klein dat het niet echt nodig is?

bedankt!

Thoh wat geluids qualitijd betreft zal je zeker geen verschil horen. Daarvan ben ik toch van overtuigd. Misschien is de mechanise stevighijd beter. Het verschil zit hem in de afscherming van de cabeltjes zelf. niet de connectorts. Slecht afgeschermde kabeltjes zullen meer storing opleveren. Beste qualtitijd zijn digitale aansluitingen. Zo als je al bij veel cd spelers en mixers hebt. Dat zijn die oranje RCA aansluitingen met 1 connectortje in plaat van bij AUX/line waar jer er 2 hebt. Bv bij een Pioneer DJM 800 heb je dat.

Kwa stevigheid is XLR best. Maar XLR of RCA het signiaal die er uit komt is het zelvde. Cool
Joep    posted on 04-06-2010 16:37
Poster: Bootstrap

Je kunt timecode draaien via de 4:D, de vraag was meer of je de andere decks dan met de 4D kunt besturen en dus maar 1 deck met timecode vinyl Cool

Dat zou volgens mij gewoon moeten kunnen. De Kontrol X1 is bijv. ontworpen om naast (timecode) vinyl te gebruiken. De X1 gebruikt midi en dat geeft dus aan dat het wel tegelijk gebruikt kan worden.
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
TH3llC    posted on 04-06-2010 22:27
bedankt meks,

dan ga ik voorlopig geen geld geven aan nieuwe kabels, maar moet er toch eens van komen

Nieuwe vraag:

bij de reloop rmx-40 heb je naast de crossfader eq killers (weet de naam niet)
is dit een schakelaar of werkt dit als een kleine fader?
User edit by TH3llC on 05-06-2010 @ 12:53:19 (100%)
Bootstrap    posted on 07-06-2010 12:44
Poster: Joep

Dat zou volgens mij gewoon moeten kunnen. De Kontrol X1 is bijv. ontworpen om naast (timecode) vinyl te gebruiken. De X1 gebruikt midi en dat geeft dus aan dat het wel tegelijk gebruikt kan worden.

Ja dat is inderdaad waar, zal vast wel kunnen dan Happy, laughing Thanks!

@ poster hierboven: die eq kills zijn switches, geen faders. Je kunt ze 2 kanten op doen. 1 is hold en de andere toggle. Bij de eerste blijft hij dus staan en bij de tweede schiet hij vanzelf terug als je hem loslaat Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
User edit by Bootstrap on 07-06-2010 @ 12:46:08 (73%)
AdenFarleigh    posted on 11-06-2010 13:04
Gisteren voor het eerst op een DJM800 gedraait, en had een vraag over de Cuesectie van dat ding,
Normaal op mijn Korg, wanneer ik ga cue'en, zet ik de potmeter halverwege, dus halverwege cue en master - zodat ik ze allebei hoor door m'n headphones. Alleen, op die DJM hoorde ik niks van het Master-gedeelte over m'n headphones..
Hoort dat zo bij die DJM's?
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Hampsink    posted on 11-06-2010 15:15
KDGV.. Korte domme gear vraag:

Ik heb me een nieuwe mixer aangeschaft.. Nu is het probleem dat ik altijd, om mijn mixer met mijn speakers te verbinden, zo van die kabels gebruikte met aan de ene kant die staafjes, en aan de anders kant 3 gaatjes.
Met mijn nieuwe mixer (Reloop rmx-20), kan ik die kabel niet meer gebruiken, maar moet ik (zoals op de afbeelding) andere kabels gebruiken. Uiteraard zijn mijn speakers nog steeds dezelde

Afbeelding:

dJORD    posted on 11-06-2010 15:19
wat voor ingang heb je op je speakers?
Hampsink    posted on 11-06-2010 15:21
Poster: dJORD
wat voor ingang heb je op je speakers?

Dat waren volgens mij allemaal XLR, er zaten ook nog wel wat van die andere op, maar dat wat output denk ik...
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

95 Users online: 10 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 33.024
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.414.899