Korte kleine gear vragen (KVT) (39/43)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Camino    posted on 11-05-2006 09:54
Hey... als je kleine vraagjes (b.v. met een ja/nee antwoord) hebt waarvoor dat het niet de moeite is om een nieuwe thread te openen kan je ze hier posten.

Ik begin alvast: hebben de pitch faders op draaitafels een resolutie, of is het gewoon een analoge fader die de stroom naar de motor bepaald?

What do you think about Korte kleine gear vragen (KVT) ??

Vote :   

niiicola    posted on 12-05-2010 19:27
Als ik nou 2 versterkers heb met gewone RCA ingangen, en die wil ik aansluiten op 1 mengpaneel via de master output. Wat moet ik er dan bij kopen zodat het geluid ook niet gehalveerd wordt?
Gewoon.
T-to-the-J    posted on 13-05-2010 10:31
Bij njoymusic hebben ze een kabeltje: 1 Rca Male naar 2rcA female, daar 2 van voor 15 geloof ik
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
spilo    posted on 15-05-2010 16:45
Nou nou, vandaag me cd spelers verkocht en heb nu enkel nog traktor scratch en me mengpaneel dus... Nu kan ik via het werk paar 1200's op de kop tikken maar vind het nog steeds veel geld om in 1x uit de deur te zwieren (aangezien ik nog moet sparen voor me reis gatver)..

Nu had ik dus de vraag is het slim om 1x Technic 1200 te kopen en dan zo timecode te draaien? Dus constant in traktor switchen en dan op termijn als ik financieel heel gunstig sta nog eentje bijnemen...

Het is enkel voor thuis wat te draaien en te prutsen dus niet on the road/in the club. Ik denk zo om maar 1tje te nemen omdat tsjah je kan de plaat laten doorlopen en switchen en ik zie mezelf niet constant bezig met scratchen/beatjuglen/whatever PLUS ik ga ook nog zo'n NI controller kopen en blablabla :D

Oh yes nog iets... Ik moet kiezen oftewel een opgeknapte SL-1200 voor 275+dan nog naald appart etc etc OF een gloednieuwe reloop RP-4000 voor 239 en dan nog evt naaldje...

De reloop is goedkoper en gloednieuw maarjah... De technicsen op het werk paar keer mee liggen spelen en voelt wel heel fijn/snel/responsief aan en reloop no experience

thank joe bois
User edit by spilo on 15-05-2010 @ 16:49:19 (24%)
LouisCasper    posted on 22-05-2010 06:27
Kan het kwaad als ik mijn 2 KRK RP6 G2's op hun kant neerleg in plaats van rechtop?
http://www.louiscasper.com
Meks    posted on 22-05-2010 15:17
Poster: Look
Kan het kwaad als ik mijn 2 KRK RP6 G2's op hun kant neerleg in plaats van rechtop?

Normaalgezien niet . All? bij luidsprekers in het algemeen dan. Voor vervoer is het beter dat je ze met de speakers langs boven legt inplaats van op hun zij. Zodat je de conus niet beschadigt.

Een tip is om bij vervoer passieve boxen 'kort te sluiten' Dit doe je door je + en - van je luidspreker inhang aan elkaar te hangen. Dit is omdat bij vervoer je conus (van je woofer) gaat bewegen en door grote schokken kan beschadigen.
Een bewegende woofer wekt namelijk zonder dat je het weet spanning op . En door deze kort te sluiten wek je een tegen EMK op (= een kracht die het bewegen gaat tegen houden) .

Hopelijk is dat een antwoord op je vraag Thumbs Up
Estacy    posted on 22-05-2010 15:56
KRK'tjes vervoer je niet Winking my eye en bovendien hebben ze geen + - ingang, maar een XLR kabeltje.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dolivieira    posted on 22-05-2010 23:37
Poster: Meks

Normaalgezien niet . All? bij luidsprekers in het algemeen dan. Voor vervoer is het beter dat je ze met de speakers langs boven legt inplaats van op hun zij. Zodat je de conus niet beschadigt.

Een tipis om bij vervoer passieve boxen 'kort te sluiten' Dit doe je door je + en - van je luidspreker inhang aan elkaar te hangen. Dit is omdat bij vervoer je conus (van je woofer) gaat bewegen en door grote schokken kan beschadigen.
Een bewegende woofer wekt namelijk zonder dat je het weet spanning op . En door deze kort te sluiten wek je een tegen EMK op (= een kracht die het bewegen gaat tegen houden) .

Hopelijk is dat een antwoord op je vraag Thumbs Up

Is niet helemaal waar wat je zegt. Maar er zijn speaker die horns hebben die?een magneet hebben die op een plek is gemonteerd dat je?die ze absoluut niet?op hun zij mag leggen. Want dan breek de magneet af. Maar dat is bij KRKs niet het geval. ??
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Vassilli    posted on 27-05-2010 16:43
Even een klein vraagje! (Daar is dat topic immers voor)
Ik ga binnekort een Djm 700 aanschaffen, en ik ben erg gesteld op de 'feel' van de Djm 800 knoppen.
Zitten op de Djm 700 dezelfde knoppen? (Alleen een andere kleur maar dat wist ik al) Of is het ook mogelijk om knoppen voor de Djm 800 te kopen en die op de 700 te zetten?
(Vraag is iets groter geworden dan ik dacht, maarja!)
Alvast bedankt!
hoppie    posted on 01-06-2010 21:47
kan je fl studio als externe fx gebruiken? zo ja, hoe?
Question everything
spilo    posted on 01-06-2010 22:36
Is het mogelijk om met traktor scratch (en dus audio 4 DJ) 1 timecode vinyl te gebruiken en 1 timecode CD te gebruiken?!

Of moet je 2x TT's en 2x cd's gebruiken
timmy90    posted on 01-06-2010 22:38
perfect mogelijk van elks 1!
D3NiX    posted on 02-06-2010 12:59
Poster: spilo

Oh yes nog iets... Ik moet kiezen oftewel een opgeknapte SL-1200 voor 275+dan nog naald appart etc etc OF een gloednieuwe reloop RP-4000 voor 239 en dan nog evt naaldje...

Waarom neem je geen super-oem? De Citronic PD-45 MK2, zou eerder voor deze gaan ipv rp4000.
Sjoewe    posted on 02-06-2010 13:04
Ik zou toch voor de SL's gaan. Fijne tafels, zeker in vergelijking met de RP4000.
User edit by Sjoewe on 02-06-2010 @ 13:08:18 (100%)
Mixt-Ape    posted on 02-06-2010 13:19
Poster: Vassilli
Even een klein vraagje! (Daar is dat topic immers voor)
Ik ga binnekort een Djm 700 aanschaffen, en ik ben erg gesteld op de 'feel' van de Djm 800 knoppen.
Zitten op de Djm 700 dezelfde knoppen? (Alleen een andere kleur maar dat wist ik al) Of is het ook mogelijk om knoppen voor de Djm 800 te kopen en die op de 700 te zetten?
(Vraag is iets groter geworden dan ik dacht, maarja!)
Alvast bedankt!

Het zijn niet dezelfde knoppen, die van de 800 zijn een soort zachter rubber, die van de 700 plastic.
Vassilli    posted on 02-06-2010 13:24
Daar was ik al bang voor.. Unhappy Jammer.
Zouden de knoppen van de 800 er op kunnen? Happy, laughing
Mixt-Ape    posted on 02-06-2010 13:25
Dat weet ik niet, ben niet zo'n expert maar het zou moeten kunnen toch?
Meks    posted on 02-06-2010 13:44
Poster: djdolivieira

Is niet helemaal waar wat je zegt. Maar er zijn speaker die horns hebben die?een magneet hebben die op een plek is gemonteerd dat je?die ze absoluut niet?op hun zij mag leggen. Want dan breek de magneet af. Maar dat is bij KRKs niet het geval. ??

Mijn excuses maar toch is het zo. Of hoe ga jij de wetten van magnetisme tegenspreken Cool. Je mag er zeker van zijn dat het zeer veel uitmaakt of je dat doet of niet. (voornaamlijk bij groote luidsprekers dan) Ik zeg niet dat veel mensen het doen , maar het helpt zeker en vast. En dan spreek ik uit ervaring Thumbs Up

En wat je vertelt over het gewicht van die magneten mag je mij toch eens uitleggen hoe deze dan al staan wordt opgevangt?
Wat maakt dat nu uit of je die recht plaatst of op zijn zij? ( let niet op mijn gebrekkige teken kunsten XD)

luidspreker stand
eddit:
@ Estacy

Een connector maakt toch niet uit. elk passief systeem werkt op de zelvde mannier. Neem gewoon een apparte XLR connector en sluit de + en de - binnen in de connector kort. Gebruik dan gewoon die speciaal gemaakte connector bij vervoer. Natuurlijk kan je dan je luidspreker niet meer op zijn zij leggen. want je connectortje licht in de weg.

Trouwens zijn die krk's nie actief?. Want het zou raar zijn dat een passief systeem XLR gebruikt. Meestal izij het voor passieve systemen speakon - connectors
zij aanzicht staand
User edit by Meks on 02-06-2010 @ 14:00:38 (65%)
spilo    posted on 02-06-2010 14:24
Poster: Sjoewe
Ik zou toch voor de SL's gaan. Fijne tafels, zeker in vergelijking met de RP4000.

heb ze hier al tijdje staan nu hoor :P
Meks    posted on 02-06-2010 14:30

Ik denk van wel. Heb het ook nog niet uit geprobeert. Maar de binnen diameter van die plastieken hulzen van op die pot - metertjes zullen niet zo veel schelen denkt ik. Misschien moet je het eens op het pioneer forum vragen. Je zult onmiddelijk een antwoord hebben Winking my eye
User edit by Meks on 02-06-2010 @ 14:32:33 (1%)
DJBas    posted on 02-06-2010 14:48

dit heb ik toevallig een tijdje geleden bij bax gevraagd, de eq-knoppen zijn rubber net als de 800.
de andere knoppen zijn idd plastic. volgens hen is het niet onmogelijk maar ze raden het af om knoppen van de 800 op een 700 te zetten
Mixt-Ape    posted on 02-06-2010 15:03
Tuurlijk doen ze dat, anders verkopen ze minder 800's...
mrmagix    posted on 02-06-2010 15:05
Bij de dn-s3700 van denon: Als je een harde schijf met 2 partities aansluit, welke kiest hij dan?
Want heb een harde schijf met ?ne partitie muziek en de andere back-ups van m'n oude pc. Kan ik ??n van de 2 primary maken zodat deze wordt gekozen of hoe werkt dat?
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Vassilli    posted on 02-06-2010 16:47
Poster: DJBas

dit heb ik toevallig een tijdje geleden bij bax gevraagd, de eq-knoppen zijn rubber net als de 800.
de andere knoppen zijn idd plastic. volgens hen is het niet onmogelijk maar ze raden het af om knoppen van de 800 op een 700 te zetten

Oh als de EQ's van rubber zijn op de 700 is het goed! Het ging mij ook om de Eq's de rest maakt mij minder uit!
Bedankt voor de hulp allemaal!
Joep    posted on 02-06-2010 19:30
Ik heb ook even een kort vraagje.
Kan ik de geluidskaart van mijn BCD3000 gebruiken om geluid naar kanaal 1 en 2 op mijn mixer te sturen?
En zo ja, hoe moet dat? Ik zie namelijk maar 1 stereo output op de BCD3000...

Oja, ik gebruik TraktorWinking my eye
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
User edit by Joep on 02-06-2010 @ 19:31:44 (13%)
-FLoriZ-    posted on 02-06-2010 19:52
Poster: Joep
Ik heb ook even een kort vraagje.
Kan ik de geluidskaart van mijn BCD3000 gebruiken om geluid naar kanaal 1 en 2 op mijn mixer te sturen?
En zo ja, hoe moet dat? Ik zie namelijk maar 1 stereo output op de BCD3000...

Oja, ik gebruik TraktorWinking my eye
  Je zegt t zelf al; 1 output, 1 kanaal. Nee dus.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

57 Users online: 13 Guests (44 Unknown)
Pages generated today : 16.021
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.982.199