Korte kleine gear vragen (KVT) (3/43)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Camino    posted on 11-05-2006 09:54
Hey... als je kleine vraagjes (b.v. met een ja/nee antwoord) hebt waarvoor dat het niet de moeite is om een nieuwe thread te openen kan je ze hier posten.

Ik begin alvast: hebben de pitch faders op draaitafels een resolutie, of is het gewoon een analoge fader die de stroom naar de motor bepaald?

What do you think about Korte kleine gear vragen (KVT) ??

Vote :   

greup    posted on 17-06-2006 10:06
Poster: the-melody
hoe kun je dan zien, hoever een laser schijnt?

Kun je sowieso ook niet aan wattages zien. Want een 50mw green laser gaat verder dan een 50mw red laser.

Maar winston bedankt.

Ik heb deze vraag even gesteld omdat mijn postermaker i.p.v 1800MW fullanimation lasershow een 1.8W lasershow heeft gemaakt.

Winston    posted on 17-06-2006 13:37
Haha. Je poster maker wil je zeker een lesje in bescheidenheid geven. Want 1.8 klinkt minder indrukwekkend dan 1800. Volgens mij geven ze het alleen daarom in mW aan.
Tic Toc
greup    posted on 17-06-2006 13:56
Poster: Winston
Haha. Je poster maker wil je zeker een lesje in bescheidenheid geven. Want 1.8 klinkt minder indrukwekkend dan 1800. Volgens mij geven ze het alleen daarom in mW aan.

Had meer te maken met het feit dat het visueel gezien wat beter uitkwam op de poster in z'n geheel.

http://www.picturetrail.com/gallery/id=4212158&members=1 zie nog 2 andere staan die ik zelf even gemaakt had, alleen ben ik niet z'n kei met paint pro.
Mod edit by Lead on 25-06-2006 14:47 (10%)
Winston    posted on 17-06-2006 14:34
De eerste is best mooi. Om van 1.8W 1800mW te maken, heb je nog ruimte nodig voor 3 leestekens (0, 0 en m). Dat lukt volgens mij net, omdat het qua ruimte zal overeenkomen met de drie laatste leestekens van Productions (o, n, en s).

De tweede ziet er teveel ID&T uit. Liever laser stralen. De info over de pas, toegangstijd, tijden ontbreekt trouwens.

De derde met de blauwe lasers is het mooist. Als je de tekst "incl." verwijderd is er voldoende ruimte voor de volledige "1800 mW." Voor mensen die geen benul hebben klinkt 1,8 echt kinderachtig weinig, dus niet spectaculair = niet de moeite waard. Je kan gewoon grote M doen, al is het natuurkundig niet correct; iedereen zou anders tot een hoopje as worden gereduceerd.

20.00 en 00.00 zou ik naast elkaar proberen te krijgen en een "u" hoort erbij. Dus 20.00u - 00.00u.
Tic Toc
User edit by Winston on 18-06-2006 @ 01:59:10 (16%)
greup    posted on 17-06-2006 15:28
jup, het is trouwens ook de 1e geworden en de posters zijn al afgegeven aan de desbetreffende school. Het was verder ook niet bij de prijs inbegrepen, het was meer een extraatje van mijn kant uit. poster 2 en 3 had ik zelf gemaakt om eens te kijken of ik niet zelf wat kon, vandaar ook de gebrekkige info.

Totaal budget van het feest was +/- 2300 euro. 27e gaat het los, en ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

Twizz    posted on 17-06-2006 15:30
ja ik had ook nog een vraagje. wat is nou eigenlijk de basis aan "equipment/software" die je nodig hebt om (behoorlijk) te kunnen beginnen met producen?
Winston    posted on 18-06-2006 01:09
Er was toch net een topic over wat je allemaal nodig hebt voor producing. Ik stuur de link wel als je het niet kan vinden. Ze waren nog wel wat vaagjes in de discussies. Maar het is beslist geen kort vraagje.
Tic Toc
Day-One    posted on 18-06-2006 01:51
Kort vraagje:
Als ik een appel op een digitale weegschaal ( A ) leg, zie ik op het display 112,126 g.
Zet ik dezelfde appel op een andere digitale weegschaal ( B ), lees ik af 112,1 g. Betekent toch niet dat de appel 0,026 g is kwijtgeraakt!

Als ik nu 2 modellen cd-players heb, zeg A en B. Hun pitch faders, in elk geval de schuifnaden zijn even lang, precies gelijk, zeg maar 10 cm.
Op A lees ik op het display 0.0%
Op B lees ik 0.00%

Kan ik even goed de bpm's gelijkstellen op A en B? Ja of nee?

Ja tezij ze op de zelfde manier geijkt zijn.
Winston    posted on 18-06-2006 02:02
Het juiste antwoord was ja in de praktijk en nee in de theorie.

Als er discrepantie kan voorkomen tussen display en fader weet ik niet. Ik bedoel dus de software leest stapjes van 0.02%, maar het display geeft alleen stapjes van 0.1%.
Tic Toc
DNR    posted on 18-06-2006 17:12
quote:
Kort vraagje:
Als ik een appel op een digitale weegschaal ( A ) leg, zie ik op het display 112,126 g.
Zet ik dezelfde appel op een andere digitale weegschaal ( B ), lees ik af 112,1 g. Betekent toch niet dat de appel 0,026 g is kwijtgeraakt!

Als ik nu 2 modellen cd-players heb, zeg A en B. Hun pitch faders, in elk geval de schuifnaden zijn even lang, precies gelijk, zeg maar 10 cm.
Op A lees ik op het display 0.0%
Op B lees ik 0.00%

Kan ik even goed de bpm's gelijkstellen op A en B? Ja of nee?
 je kunt daarom ook beter 2 dezelfde spelers halen. dan heb je dat probleem niet.

phoz    posted on 18-06-2006 17:28
Kort vraagje:
Als ik een appel op een digitale weegschaal ( A ) leg, zie ik op het display 112,126 g.

Offtopic :p : Hangt af van de nauwkeurigheid van het toestel en de luchtstroming, luchtdruk, ...
_Ivan_    posted on 18-06-2006 21:03
Wat heeft de luchtstroming er mee te makenConfused ik dacht alleen met de nauwkeurigheid van het apparaat
Feel&.Celebrate.Life!
Rens    posted on 19-06-2006 14:32
Ik had nog een andere vraag.
Ik heb mijn microfoon op de 'speciale' djmic channel staan. Maar als ik dan door de microfoon praat loopt de master helemaal tot boven in het rood. Het volume en gain bijstellen helpt niets/heel weinig want mijn stem wordt dan onverstaanbaar en de meter loopt nog steeds in het rood :S. Ik wou dus weten, is het erg dat de master in het rood loopt? En zo ja, wat kan ik er aan doen.
greup    posted on 19-06-2006 14:39
nou je krijgt overstuurd signaal. Maar het is trouwens niet normaal dat hij in het roodkomt. Met de gain moet je gewoon keurig het inkomende signaal van de mic kunnen instellen. Of jij staat ZOOOO hard door dat ding te tetteren dat zelfs -24 db nog niet voldoende is om de vu in niet het rood te laten komen.
Rens    posted on 19-06-2006 14:49
Ik heb het al opgelost :D. Het was eigenlijk gewoon de goede combinatie van volume en gain vinden :P.
Bedankt greup

En ik sta niet ZOOOO hard in de microfoon te tetteren, zo gek ben ik niet.... :P
DNR    posted on 24-06-2006 20:34
ik heb ook nog een vraag.

wie weet er een platenwinkel in de buurt van wierden?
phoz    posted on 24-06-2006 20:36
Vraag : maken jullie jullie cd tabletops vast aan jullie case?
_Ivan_    posted on 24-06-2006 20:41
Nee.... k'vind het alleen maar onhandig
Feel&.Celebrate.Life!
ramses    posted on 24-06-2006 23:08
is de denon x1500 een goedde mixer ?
Winston    posted on 24-06-2006 23:49
@ Ramses: Ja.

Ik heb ook een vraagje:

Waarvoor staat LFO? Het heeft wat te maken met sound effecten.

Tic Toc
Day-One    posted on 24-06-2006 23:55
Waarvoor staat LFO? Het heeft wat te maken met sound effecten.

Low frequency oscillation  
Low frequency oscillation, often abbreviated to LFO, is a term that predominantly refers to an audio technique specifically used in the production of electronic music. The abbreviation is also very often used to refer to Low Frequency Oscillators, which are electronic circuits which produce periodic waveforms used to control other circuits.

User edit by Day-One on 24-06-2006 @ 23:56:27 (100%)
_Ivan_    posted on 25-06-2006 12:34
Poster: phoz
Vraag : maken jullie jullie cd tabletops vast aan jullie case?

Maak jij ze wel dan vast aan je case? en zo ja waarom?
Feel&.Celebrate.Life!
Winston    posted on 25-06-2006 14:20
Thanks Day-One.

Wel erg wetenschapelijk allemaal. Ik snap het nauwelijks. Maar het schijnt dat je nogal wat sound effecten met LFO kunt creeren. Het lijkt een beetje op resonance naar mijn gevoel, maar toch nog verschillend.
Tic Toc
Lead    posted on 25-06-2006 14:48
Met LFO krijg je een vibrerend geluid in de lagere frequenties.

Soms wordt LFO ook wel neergezet als mensen een simpel laag-af filtertje bedoelen.
Let the BASS be louder
Winston    posted on 25-06-2006 14:58
Hartelijk bedankt voor de uitleg in gewone mensen taal.

Tic Toc
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

77 Users online: 7 Guests (70 Unknown)
Pages generated today : 24.417
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.406.292