Korte kleine gear vragen (KVT) (26/43)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Camino    posted on 11-05-2006 09:54
Hey... als je kleine vraagjes (b.v. met een ja/nee antwoord) hebt waarvoor dat het niet de moeite is om een nieuwe thread te openen kan je ze hier posten.

Ik begin alvast: hebben de pitch faders op draaitafels een resolutie, of is het gewoon een analoge fader die de stroom naar de motor bepaald?

What do you think about Korte kleine gear vragen (KVT) ??

Vote :   

jannickv    posted on 13-12-2009 11:56
Poster: main

niemand?

zie hier
Xtremer    posted on 13-12-2009 12:01
Pro+ krijg je hoofdzakelijk door je goed te gedragen op het forum, door nuttige info te leveren en mensen te helpen. Ben je alleen te vinden met onzin in de Late Leeuw dan krijg je hem sowieso nietCool. Zoals Lead zei: het bijzondere aan deze status is dat je hem ook kwijt kunt rakenCool.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Dolivieira    posted on 13-12-2009 12:15
Heeft dit met korte gear vragen te maken? No offense maar volgens mij niet. en nogmaals wat maakrt nou uit of ik nou Pro++++++++++++++++ ben of Semi member Interseert me geen bal.

Laten we mekaar van nuttige infomatie verzien en niet zitten zeuren over die status.??
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
timmy90    posted on 13-12-2009 12:23
ik heb vzn tekhead een vx 700 overgekocht, ga hem van de week ophalen,
nu zoek ik boxen die bij deze versterker passen, kwam zelf bij de tsx 12 of tsx 15 uit van jb, maar er zijn er ongetwijfeld andere an betere, tis voor thuis en kleine feestjes,...

budget? liever wat meer betalen voor kwaliteit dan wat minder voor rommel...
main    posted on 13-12-2009 12:24
Poster: djdolivieira
Heeft dit met korte gear vragen te maken? No offense maar volgens mij niet. en nogmaals wat maakrt nou uit of ik nou Pro++++++++++++++++ ben of Semi member Interseert me geen bal.

Laten we mekaar van nuttige infomatie verzien en niet zitten zeuren over die status.??

..... het interesseert me niks of ik pro + ben of niet, was alleen benieuwd wat het inhoudt en of je er wat extra's voor kreeg.
timmy90    posted on 13-12-2009 12:25

volgens mij maakt de statut ook niet veel uit, kijk naar djdolivieira?2339 posts en pro, ik 746 posts en ook pro...
denk wel dat djdolivieira?meer ervaring heeft als mij...
Dolivieira    posted on 13-12-2009 12:46
Ja toch. Gaat toch niet over de status. ik leer wat van jou en jij weer van mij. we hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn. Maar we zijnn hier om elkaar wat bij te brengen en mekaar ervaringen uit te wisselen.
Zo zie ik het. Laats nog met de webmaster over gehad. Dat is de funktie van deze site.

Nu maar weer back on topic.
main    posted on 13-12-2009 12:50
Ja toch. Gaat toch niet over de status. ik leer wat van jou en jij weer van mij. we hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn. Maar we zijnn hier om elkaar wat bij te brengen en mekaar ervaringen uit te wisselen.
Zo zie ik het. Laats nog met de webmaster over gehad. Dat is de funktie van deze site.

Nu maar weer back on topic.

sorry dat ik t zeg maar zo bedoelde ik t dus totaal niet.
was benieuwd of je met pro+ extra dingen kon zien o.i.d. en dan krijg ik meteen weer een sh*t load met bullsh*t over me heen dat t niet om status gaat...
alsof t mij ook maar iets interesseert of er een leuk +je bij staat..

en dit is een vragen topic, dus we waren de hele tijd al ontopic bezig Winking my eye
timmy90    posted on 13-12-2009 12:53
Poster: timmy90
ik heb vzn tekhead een vx 700 overgekocht, ga hem van de week ophalen,
nu zoek ik boxen die bij deze versterker passen, kwam zelf bij de tsx 12 of tsx 15 uit van jb, maar er zijn er ongetwijfeld andere an betere, tis voor thuis en kleine feestjes,...

budget? liever wat meer betalen voor kwaliteit dan wat minder voor rommel...

Confused
Dolivieira    posted on 13-12-2009 12:54
Je moet het ook niet persoonlijk opvatten Main. Dat was mijn bedoeling ook niet. Trek je er nou maar niks van aan. Laten we gewoon normaal verder discusieren. Cool
Estacy    posted on 13-12-2009 12:56

nu zoek ik boxen die bij deze versterker passen?

als je goed zoekt, zou je 2e hands wel wat mooie dynacords ofzo kunnen kopen, wat is je budget? die JB systems hebben we in de voetbal kantine ook, niet geweldig geluid, maar ze doen wat ze moeten doen. waar ik me zorgen om maak is de bouwkwaliteit. om kosten te besparen zitter er waarschijnlijk goedkope plasic handvaten aan (en die breken h??l snel) en het hout zal wel heel erg dun zijn, waardoor je een erg meetrillende kast krijgt
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
main    posted on 13-12-2009 12:57
zo kwam je wel een beetje op me over, excuses dat ik hier zo op ingingWinking my eye

@timmy: ik heb geen idee, sorry. ik heb weinig verstand van boxen, versterkers o.i.d.?
timmy90    posted on 13-12-2009 13:00
Poster: Estacy

als je goed zoekt, zou je 2e hands wel wat mooie dynacords ofzo kunnen kopen, wat is je budget? die JB systems hebben we in de voetbal kantine ook, niet geweldig geluid, maar ze doen wat ze moeten doen. waar ik me zorgen om maak is de bouwkwaliteit. om kosten te besparen zitter er waarschijnlijk goedkope plasic handvaten aan (en die breken h??l snel) en het hout zal wel heel erg dun zijn, waardoor je een erg meetrillende kast krijgt

heb je meer specifieke type's?
kan ik zo 2de hands is rond kijken, heb niet echt veel ervaring met versterker/boxen combinatie's te maken...
Meks    posted on 13-12-2009 14:46

Het is niet alleen dat. Meestal zijn goedkopere luidsprekers ook gemaakt met goedkoope filters (bv eerste orde filters)?en goedkope?woofer en tweeter?er in.? Die filters zorgen er voor dat het juiste signiaal naar de juiste speaker gaat. Bv?lage?frequenties?naar de woofer en hoge?frequenties naar de tweeter. Als het een goedkoope filter is dan word er wel gefilterd ,maar gaan er nog teveel frequenties naar de verkeerde speaker en speel je zo ook gemakkelijker de luidspreker kapot.

Goede filter = vierde orde)
Meks    posted on 13-12-2009 14:47

Het is niet alleen dat. Meestal zijn goedkopere luidsprekers ook gemaakt met goedkoope filters (bv eerste orde filters)?en goedkope?woofer en tweeter?er in.? Die filters zorgen er voor dat het juiste signiaal naar de juiste speaker gaat. Bv?lage?frequenties?naar de woofer en hoge?frequenties naar de tweeter. Als het een goedkoope filter is dan word er wel gefilterd ,maar gaan er nog teveel frequenties naar de verkeerde speaker. Zo?speel je gemakkelijker de luidspreker kapot.

Goede filter = vierde orde
User edit by Meks on 13-12-2009 @ 14:48:16 (1%)
timmy90    posted on 13-12-2009 14:52
Poster: Meks

Het is niet alleen dat. Meestal zijn goedkopere luidsprekers ook gemaakt met goedkoope filters (bv eerste orde filters)?en goedkope?woofer en tweeter?er in.? Die filters zorgen er voor dat het juiste signiaal naar de juiste speaker gaat. Bv?lage?frequenties?naar de woofer en hoge?frequenties naar de tweeter. Als het een goedkoope filter is dan word er wel gefilterd ,maar gaan er nog teveel frequenties naar de verkeerde speaker. Zo?speel je gemakkelijker de luidspreker kapot.

ok, maar heb je dan ook suggesties van boxen die ik kan gebruiken met deze versterker?

Meks    posted on 13-12-2009 21:36
@timmy

meschien moet je eens kijken bij:

mackie
JBL
RCF
QSC
HK Audio
Estacy    posted on 13-12-2009 21:41
Poster: Meks

Klopt, klopt, alles moet kloppen wil je een goede luidspreker hebben.?

Wat dacht je van de dB technologies arena 8? of iets goedkopers: een JB sytems Vibe 12 (of de Vibe 10)

timmy90    posted on 13-12-2009 22:45
dus de vibe 10/12 kan ik perfect aansturen met mijn versterker zonder probleem?
Estacy    posted on 14-12-2009 00:13
yep, allebei 200w. voor kleine feestjes en thuisgebruik ruim voldoende
Meks    posted on 14-12-2009 00:25
dus de vibe 10/12 kan ik perfect aansturen met mijn versterker zonder probleem?

Normaalgezien kan je elke pasieve luidspreker aansturen met gelijk welke versterker.
Maar om een goede vermogen overdracht en een langduurlig?gebruik te garanderen moet je naar 2 dingen kijken.

Eerst kijk je naar het uitgangs vermogen van je versterker.
Let wel op! De meeste versterkers hebben verschillende vermogens.
Die zijn afhankelijk van de ohmse waarde van je luidspreker die je er aanhangt: meestal 2; 4 of 8 ohm.

Zo is mijn inter-m versteker als volgt: bij 8 Ohm heb ik?330W?per kanaal
??????????????????????????????????????????????????????? bij 4 Ohm heb ik?500W?per kanaal

Dit wil dus zeggen dat ik er best een luidspreker van 8 Ohm aanhang met een rms?vermogen (= effectief vermogen en dus?GEEN! piek vermogen) van 330W of meer.
of een 4 Ohm met een rms vermogen van 500W?of meer.

Let wel op!: Is is beter om een luidspreker te kiezen die het zelvde vermogen heeft of iets grotter dan die van je versterker ,maar ook niet tegroot omdat je anders je versterker kan door?blazen.

Met niet tegroot bedoel ik max 100 W meer. (Ik kan daar eigenlijk?niet echt een maximum op plaatsen want dat verschilt van versterker tot versterker)

Het beste is zeker niet kleiner te?kiezen ,want dan blaas je in de kortste keren je luidsprekers er door.

Estacy    posted on 14-12-2009 00:39
aan de andere kant: als je amp zwaarder is dan je speakers, dan kun je em ook niet oblazen
Estacy    posted on 14-12-2009 00:40
aan de andere kant: als je amp zwaarder is dan je speakers, dan kun je em ook niet oblazen
Meks    posted on 14-12-2009 01:14

Ja das waar. Maar in de meeste gevallen wil je op een fuif luidgenoeg spelen en ga niet echt weten wat het maximum is dat je je versterker mag opendraaien. Want als je dan wat teluit?speelt verbrand je de spoel wikkelingen van je woofers en/of?je?twieters. Je filters zullen het meestal minder rap begeven.

Ook zit er in de meeste kwalitatieve?versterkers een thermische beveiliging.
Dat is een soort van temperatuursmeting die bij een tehoge warmte je versterker in beveiliging brengt.
Het nadeel is dan dat het geluid in je fuifzaal?regelmatig?even wegvalt voor een minut of 2.
Maarja dan weet je dat je eff wat stiller moet spelen.
User edit by Meks on 14-12-2009 @ 01:15:40 (1%)
Mathiz    posted on 14-12-2009 10:40
ik heb momenteel 225 euro over voor speakers. Kan ik bevoorbeeld nu een krk kopen en daar alvast mee draaien ? (zet ik hem gwn als monitor aan men rechter oor)...?
User edit by Mathiz on 14-12-2009 @ 10:41:04 (3%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

72 Users online: 7 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 15.082
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.432.689