Korte kleine gear vragen (KVT) (24/43)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Camino    posted on 11-05-2006 09:54
Hey... als je kleine vraagjes (b.v. met een ja/nee antwoord) hebt waarvoor dat het niet de moeite is om een nieuwe thread te openen kan je ze hier posten.

Ik begin alvast: hebben de pitch faders op draaitafels een resolutie, of is het gewoon een analoge fader die de stroom naar de motor bepaald?

What do you think about Korte kleine gear vragen (KVT) ??

Vote :   

Bootstrap    posted on 03-12-2009 01:40
Poster: Tekhead
constante toon ? ik neem aan dat je frequentie bedoeld (Hz - Khz) ? Ja de low pass wat bijstellen is veelal al voldoende.

Uhm...: Een toon is een voor het menselijk oor waarneembaar geluid met een vaste frequentie, toonhoogte genoemd, en een vaste klanksamenstelling, bepaald door de naast de grondtoon in de toon aanwezige boventonen.

Bron

Ik bedoelde dus gewoon toon, maar frequentie is ook goed.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
User edit by Bootstrap on 03-12-2009 @ 01:43:46 (17%)
Tekhead    posted on 03-12-2009 04:22
Mijne sub is een actieve, en kan de frequentie of toon voor jou, zelf instellen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Bootstrap    posted on 03-12-2009 12:53
Maar wat ik bedoel is dat je bijvoorbeeld met een toongenerator een toonhoogte, dus frequentie, opzoekt die voor de meeste resonantie zorgt. Dan kun je gaan zoeken naar de beste plek voor de plaatsing van je woofer Happy, laughing
Estacy    posted on 03-12-2009 13:06
als je een stevige subwoofer kast hebt, ben je al een heel eind. ik heb het dus niet over die plastic logitech dingetjes, maar over 20mm MDF. Als je dan toch bezig bent, een geporte (met basreflex buis) kast geeft meer laag, terwijl een dichte kast minder laag geeft, maar wel v???l strakker. Dus die zal ook iets minder doordreunen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Pedroz    posted on 03-12-2009 13:22
Is Ableton live het best geschikte programma om de sets van mijn Xone :42 op te nemen?
qntr0l    posted on 03-12-2009 13:54
Welke functies van de CDJ800MK2 kan je niet gebruiken als je traktor scratch pro gebruikt? Dit ten opzichte van gewone cd's?
wannes951    posted on 03-12-2009 14:10
Poster: qntr0l
Welke functies van de CDJ800MK2 kan je niet gebruiken als je traktor scratch pro gebruikt? Dit ten opzichte van gewone cd's?

je kan de tijden niet zien, hoelang het aan het spelen is enz. maar voor de rest gaat alles.
Dolivieira    posted on 03-12-2009 15:25
Is niet helemaal waar je kan de loops ook?niet gebruiken. Maar daar kan je weer de loops in traktor gebruiken.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 03-12-2009 @ 15:26:23 (3%)
niiicola    posted on 03-12-2009 20:09
Bij Traktor Pro heb ik nu een mapping voor m'n BCD3000 van het internet gehaald, alleen als ik op het knopje scratch duw stopt hij met spelen, dan kan ik scratchen en als ik dan stop met aan het jogweel te draaien, gaat hij verder met spelen maar staat het knopje scratch uitgeschakeld.
Weet iemand hoe je kan instellen dat als je op scratch drukt dat hij dan blijft spelen en dat je tussendoor kan scratchen? Zonder dat het knopje uit gaat?

B.V.D.
Gewoon.
jannickv    posted on 03-12-2009 20:48
Poster: djdolivieira
Is niet helemaal waar je kan de loops ook?niet gebruiken. Maar daar kan je weer de loops in traktor gebruiken.

ik kan wel loopen met me cdj-200 en traktor...
de effects daarintegen kan je zeker niet gebruiken
User edit by jannickv on 03-12-2009 @ 20:51:09 (29%)
Twizz    posted on 04-12-2009 10:11
ej is t eigenlijk mogelijk om bij bijvoorbeeld virtual dj, 2 geluidskaarten te gebruiken?
want ik heb een midi-controller met 1 stereo ingang, en ik heb ook nog n usb geluidskaartje liggen met 1 stereo ingang.
Kan ik die niet allebei gebruiken? zover ik heb gezien is er geen mogelijkheid voor in virtual dj, maar is er dan misschien 1 'virtuele' geluidskaart te maken? eentje die dus niet bestaat, maar in principe de 2 geluidskaarten bevat.
niiicola    posted on 04-12-2009 16:54
Poster: niiicola
Bij Traktor Pro heb ik nu een mapping voor m'n BCD3000 van het internet gehaald, alleen als ik op het knopje scratch duw stopt hij met spelen, dan kan ik scratchen en als ik dan stop met aan het jogweel te draaien, gaat hij verder met spelen maar staat het knopje scratch uitgeschakeld.
Weet iemand hoe je kan instellen dat als je op scratch drukt dat hij dan blijft spelen en dat je tussendoor kan scratchen? Zonder dat het knopje uit gaat?

B.V.D.

Kickje op m'n vraag...
Gewoon.
niiicola    posted on 05-12-2009 13:28
Pff, weet niemand hoe je het moet oplossen?
Gewoon.
Mathiz    posted on 05-12-2009 14:25
Poster: wannes951

je kan de tijden niet zien, hoelang het aan het spelen is enz. maar voor de rest gaat alles.

je kan wel gewoon de tijden zien in traktor zelf hoor ! En de autobeat loops werken niet maar de gewone handmade loop (in en out) zeker wel !
Adrien1989    posted on 05-12-2009 16:12
Pff, weet niemand hoe je het moet oplossen?

Naar mijn weten is het normaal dat als je 'scratch on' mapt dat hij stopt met spelen.
niiicola    posted on 07-12-2009 13:55

B.V.D.

Nog een keer, want bij Traktor 3 kon dit wel gewoon...
Gewoon.
Bart_    posted on 07-12-2009 14:14
kijk naar je MIDI-mapping? En verander dat?
Of wil je er een tekening bij? (Niet als tip bedoelt, want ik kan slecht tekenen...)
niiicola    posted on 07-12-2009 14:19
Maar ik weet dus niet wat ik moet veranderen om het goed te krijgen... (Teken maar Tongue)
Gewoon.
dp_    posted on 07-12-2009 15:03

B.V.D.

wat je zou kunnen doen (denk ik)
Bij de scratch knop een modifier activeren. Voor dit voorbeeld zal ik ff M1 gebruiken (maar kan ook een andere modifier zijn).

als scratch uitstaat is M1=0 Bij indrukken van scratchknop M1=1.
Als M1=1 en er wordt gedraaid aan de jog gaat scratch op on en kun je gaan scatchen.
Abram    posted on 08-12-2009 00:59
Binnenkort weer een aantal kerstgala's en ik ben van plan dit jaar een hele snelle mix te maken met steeds korte bekende samples van kerstnummers, van de klassiekers tot de meest foute shit. Omdat ik in zo'n kort mogelijke tijd zoveel mogelijk tracks er doorheen wil jagen wil ik gebruik gaan maken van drie mix effecten: backspins, Touch/Release op de CDJ's en als derde mix mogelijkheid zo'n harde knal/explosie sample die je wel vaker in jingles en nummers in wat hardere stijlen tegenkomt.
Nu is mijn probleem dat ik geen knal/explosie oid kan vinden die genoeg power en diepte heeft om het lekker zwaar en aangedikt te laten klinken. Voorheen heb ik er al eens een dag de tijd voor genomen om er zelf een te maken maar helaas ben ik die kwijt en gezien de tijdsdruk heb ik daar ook eigenlijk geen moment de tijd meer voor..
Heeft een van jullie, pretty please with a cherry on top, zo'n sample voor me? Of een linkje naar een site waar ik 'm kan downloaden/kopen?
timmy90    posted on 08-12-2009 22:07
ik heb een vraagje, ik heb een ecler mac 40 v voor thuis te gebruiken, ik wil er een dubbele cd speler van synq op aansluiten en 2 tt's met serato, hoe moet ik ze aansluiten, ivm h-line en l-line...

thanx!
Bootstrap    posted on 08-12-2009 22:19
Poster: Abram
Binnenkort weer een aantal kerstgala's en ik ben van plan dit jaar een hele snelle mix te maken met steeds korte bekende samples van kerstnummers, van de klassiekers tot de meest foute shit. Omdat ik in zo'n kort mogelijke tijd zoveel mogelijk tracks er doorheen wil jagen wil ik gebruik gaan maken van drie mix effecten: backspins, Touch/Release op de CDJ's en als derde mix mogelijkheid zo'n harde knal/explosie sample die je wel vaker in jingles en nummers in wat hardere stijlen tegenkomt.

Nu is mijn probleem dat ik geen knal/explosie oid kan vinden die genoeg power en diepte heeft om het lekker zwaar en aangedikt te laten klinken. Voorheen heb ik er al eens een dag de tijd voor genomen om er zelf een te maken maar helaas ben ik die kwijt en gezien de tijdsdruk heb ik daar ook eigenlijk geen moment de tijd meer voor..

Heeft een van jullie, pretty please with a cherry on top, zo'n sample voor me? Of een linkje naar een site waar ik 'm kan downloaden/kopen?

Hier kun je het misschien vinden. Zijn allemaal copyright vrije samples Happy, laughing Je moet wel een account aanmaken.
Joep    posted on 09-12-2009 16:38
Hoe neem ik muziek op als ik gebruik maak van een BCD3000 en Traktor 3 LE of Traktor 3?
Heb ik daar iets extra's voor nodig?
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
-FLoriZ-    posted on 09-12-2009 16:41
Poster: Joep
Hoe neem ik muziek op als ik gebruik maak van een BCD3000 en Traktor 3 LE of Traktor 3?
Heb ik daar iets extra's voor nodig?
  Er zit een record knop in Traktor 3.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
niiicola    posted on 09-12-2009 16:43
In Traktor 3 zelf zit een opneemfuntie! Klik met je rechtermuisknop op dat balkje waar je effecten enzo kan kiezen, en kies dan het opneempaneeltje (weet niet precies hoe dat heet) Happy, laughing
Je kan me altijd PMen, heb zelf ook een BCD3000 en heb Traktor 3 erbij gebruikt!
Gewoon.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

78 Users online: 10 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 31.284
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.046.339