Korte kleine gear vragen (KVT) (23/43)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Camino    posted on 11-05-2006 09:54
Hey... als je kleine vraagjes (b.v. met een ja/nee antwoord) hebt waarvoor dat het niet de moeite is om een nieuwe thread te openen kan je ze hier posten.

Ik begin alvast: hebben de pitch faders op draaitafels een resolutie, of is het gewoon een analoge fader die de stroom naar de motor bepaald?

What do you think about Korte kleine gear vragen (KVT) ??

Vote :   

K0ENE    posted on 25-11-2009 16:55
@ bootstrap: Neem een schroevedraaier mee, meestal kun je die plaat die over de kabels zit er gewoon afschroeven.
Bootstrap    posted on 25-11-2009 16:58
Poster: Winston
@bootstrap: nee, kan geen line in signal zetten op een mic input

Ik heb het net geprobeerd op mijn eigen reloop rmx-40 en het werkt wel. Maar het is dus waarschijnlijk mono, niet ideaal..

@ koene: we hebben al gevraagd of we dit mochten doen, maar dat mocht niet van de eigenaar Cool Een andere optie voor ons is om xlr kabels te kopen en onze spullen direct in hun versterker te stoppen, dus ik denk dat dat hem wordt. Wel jammer dat we dan de CDJ's niet kunnen gebruiken..
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
niiicola    posted on 25-11-2009 17:01
Nog een vraagje, ik heb een volle?CD-RW in m'n laptop, maar als ik druk bij de windows verkenner op "de bestanden op deze cd-rw wissen" druk, loopt hij vast en valt m'n laptop uit...
Is er nog een andere mogelijkheid om de nummers er op te zetten en dat bestand wat er op staat te verwijderen?
Gewoon.
Bootstrap    posted on 25-11-2009 17:05
Poster: niiicola
Nog een vraagje, ik heb een volle?CD-RW in m'n laptop, maar als ik druk bij de windows verkenner op "de bestanden op deze cd-rw wissen" druk, loopt hij vast en valt m'n laptop uit...
Is er nog een andere mogelijkheid om de nummers er op te zetten en dat bestand wat er op staat te verwijderen?

Ik zou proberen om hem via een programma als Nero te wissen.
RiX    posted on 25-11-2009 17:09

Formatteren met schijfhulp (of hoe dat ook heet in Windhoos) of met stukje software: Nero / Creative / ...
niiicola    posted on 25-11-2009 17:12
Ik kan hem niet formatteren....

EDIT: Het is al gelukt, ik heb het even op een andere laptop gedaan...
Gewoon.
User edit by niiicola on 25-11-2009 @ 17:43:28 (100%)
Estacy    posted on 25-11-2009 18:24
Poster: Bootstrap

@ koene: we hebben al gevraagd of we dit mochten doen, maar dat mocht niet van de eigenaar Cool Een andere optie voor ons is om xlr kabels te kopen en onze spullen direct in hun versterker te stoppen, dus ik denk dat dat hem wordt. Wel jammer dat we dan de CDJ's niet kunnen gebruiken..

Wat als je een CDJ uitplugt, dat RCA kabeltje pakt en aansluit op je geluidskaart?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Winston    posted on 25-11-2009 22:38
Poster: Bootstrap

Ik heb het net geprobeerd op mijn eigen reloop rmx-40 en het werkt wel. Maar het is dus waarschijnlijk mono, niet ideaal..

Waarschijnlijk heb je de output heel zachtjes gezet en de input gain van de mic ook heel laag.

Dan heb je misschien net een situatie dat je de mic channel (en met een beetje pech de rest van het systeem) niet opblaast. Maar je hebt toch niet de beste geluidskwaliteit uit het systeem. HEt beste is altijd rond de 0 dB uit te sturen, vanwege je S/N ratio. Of je het verschil wel hoort is iets anders in een thuis situatie met je reloop mixer.

Het mono probleem is gemakkelijk op te lossen, want er zijn 2 mic inputs op de DJM-800. Alleen door allerlei verloopjes wordt je geluidskwaliteit weer een tikkie slechter.
Tic Toc
Bootstrap    posted on 26-11-2009 03:04
Poster: Estacy

Wat als je een CDJ uitplugt, dat RCA kabeltje pakt en aansluit op je geluidskaart?

Ik kan ook niet bij de outputs van de CDJ komen, zit ook achter een vastgeschroefde plaat waar we niet aan mogen zitten..

@ Winston: ik heb de gain inderdaad flink omlaag gedraaid. Verschil hoor ik zeker wel met wat ik normaal doe, zit veel minder 'kracht' in. Verloopjes zijn inderdaad wel een optie, maar ik denk dat ik mijn spullen gewoon direct via XLR in de versterker plug.
Bootstrap    posted on 26-11-2009 16:17
Ok, probleem opgelost Happy, laughing Ik stop de xlr's van de DJM800 via verloopjes (naar tulp) in mijn mixer, dan gaat mijn mixer met xlr naar de versterker. Dat ik hier niet eerder aan gedacht heb Cool
niiicola    posted on 26-11-2009 17:06
Op de VMX-1000 zit een main out 1 en 2. Bij de main out 1 moet je rare kabels gebruiken... Kan je dan ook gewoon main uit 2 ipv. 1?gebruiken?
Gewoon.
Bootstrap    posted on 26-11-2009 17:14
Die 'rare kabels' zijn XLR kabels, maar je kunt ook gewoon nummer 2 gebruiken ja Happy, laughing
niiicola    posted on 26-11-2009 20:08
Kan ik nou een Traktor TimeCode CD in m'n koolsound cds-125 doen, die verbinden aan m'n bcd3000 en het dan via Deckadance aansturen? Want een medewerker van Bax-Shop zei dat het niet kan, maar ik vraag het voor alle zekerheid nog even aan jullie Tongue
Gewoon.
Mathiz    posted on 26-11-2009 20:31
ik durft het niet te zeggen maar ik denk het wel. Ik heb ook nog een kleine vraag: in mijn kleine dj ruimte heb ik maar simpele logitec boxjes. Ben van plan om synrics of krk's te kopen maar de ezel is even gestopt met *** dus moet ik het hier even met stellen.Nu is het probleem als ik aan het draaien ben en het geluid staat normaal(eigenlijk bij alle niveaus speelt het probleem zich af). Rond mij zelf voelt de bas normaal aan maar vannaf dat je de trap naar beneden wandelt krijg je een zware dreuenende bas terwijl je van derest niets hoort. ik heb de woofer al op een speaker gezet maar het wilt niet helpen .... iemand een idee?
JollyJunkie    posted on 26-11-2009 20:33
Zoiets heb ik dus ook...
Bas is van stukje van mijn booth vandaan veel harder, zodat mijn ouders er last van hebben, terwijl mijn boxen toch echt naar mij toe gericht staan tijden het draaien.
niiicola    posted on 26-11-2009 20:34
Vinyl control: The following Time Code Vinyls and CDs have been certified to work with Deckadance - Stanton FinalScratch, Serato Scratch Live, MixVibes, and msPinky. All other vinyls and timecode CDs can be 'learnt' using the inbuilt Deckadance Time Code calibration system.

Dit vond ik net, dus ik kan elke TimeCode CD gebruiken?
Gewoon.
main    posted on 26-11-2009 20:37
Poster: JollyJunkie
Zoiets heb ik dus ook...

Bas is van stukje van mijn booth vandaan veel harder, zodat mijn ouders er last van hebben, terwijl mijn boxen toch echt naar mij toe gericht staan tijden het draaien.

en hier heb ik dat ook..
niiicola    posted on 26-11-2009 20:43
Gewoon.
Boyd    posted on 26-11-2009 21:29
Poster: matezo
ik durft het niet te zeggen maar ik denk het wel. Ik heb ook nog een kleine vraag: in mijn kleine dj ruimte heb ik maar simpele logitec boxjes. Ben van plan om synrics of krk's te kopen maar de ezel is even gestopt met *** dus moet ik het hier even met stellen.Nu is het probleem als ik aan het draaien ben en het geluid staat normaal(eigenlijk bij alle niveaus speelt het probleem zich af). Rond mij zelf voelt de bas normaal aan maar vannaf dat je de trap naar beneden wandelt krijg je een zware dreuenende bas terwijl je van derest niets hoort. ik heb de woofer al op een speaker gezet maar het wilt niet helpen .... iemand een idee?

Resonantie van andere voorwerpen. Zo kan een bureaustoel of lampen, kroonluchters etc mee gaan rammelen. Ook grote voorwerpen kunnen dat.
main    posted on 26-11-2009 21:31
hoe ga je dit tegen? gewoon je kamer goed afsluiten dmv isolatie?
niiicola    posted on 02-12-2009 17:15
Wat is van betere kwaliteit? S-video of VGA?
Gewoon.
Tekhead    posted on 03-12-2009 00:06
Poster: main
hoe ga je dit tegen? gewoon je kamer goed afsluiten dmv isolatie?

Het is vaak niet zo simpel, en vaak belachelijk simpel. Wat is een sub ? Een sub is een onderdeel van de muziekweergave uit speakers. In tegenstelling t.o. hoge en midden tonen, hoor je een sub kwasi niet, maar voel je hem des te meer, en dit komt doordat een sub zo laag in frequentie gaat en daardoor begint te pompen en blazen, om die lage frequentie uit te voeren, maar ook snel uit te voeren om aldus gelijk te lopen met de andere (Hi-Mid) tonen.

Een sub zet je altijd op de vloer, en niet op een of andere box staander, want hoe vaster hij staat, hoe beter, en op zo een staander wordt het alleen erger. Om het dreunen en rammelen thuis tegen te gaan, zorg je eerst dat je sub tijdens het spelen van muziek niet kan gaan rammelen, door bvb de sub op? een zware vloerplaat (bvb marmer) zet, zodat de trillingen die vrij komen niet hinderlijk zijn voor anderen. Check ook even de vloer waar je booth staat en leg tussen de vloer en de sub voetplaat, zodat ze de tr illingen zoveel mogelijk op ,te vangen en daarna te neutraliseren. Zorg dat alles wat op je vloer staat, zwaar en vast genoeg op de vloer sta.

Suc6
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Prozei    posted on 03-12-2009 00:56
Wat is van betere kwaliteit? S-video of VGA?

vga
Bootstrap    posted on 03-12-2009 01:09
Poster: Tekhead

Het is vaak niet zo simpel, en vaak belachelijk simpel. Wat is een sub ? Een sub is een onderdeel van de muziekweergave uit speakers. In tegenstelling t.o. hoge en midden tonen, hoor je een sub kwasi niet, maar voel je hem des te meer, en dit komt doordat een sub zo laag in frequentie gaat en daardoor begint te pompen en blazen, om die lage frequentie uit te voeren, maar ook snel uit te voeren om aldus gelijk te lopen met de andere (Hi-Mid) tonen.

Een sub zet je altijd op de vloer, en niet op een of andere box staander, want hoe vaster hij staat, hoe beter, en op zo een staander wordt het alleen erger. Om het dreunen en rammelen thuis tegen te gaan, zorg je eerst dat je sub tijdens het spelen van muziek niet kan gaan rammelen, door bvb de sub op? een zware vloerplaat (bvb marmer) zet, zodat de trillingen die vrij komen niet hinderlijk zijn voor anderen. Check ook even de vloer waar je booth staat en leg tussen de vloer en de sub voetplaat, zodat ze de tr illingen zoveel mogelijk op ,te vangen en daarna te neutraliseren. Zorg dat alles wat op je vloer staat, zwaar en vast genoeg op de vloer sta.

Suc6

Het heeft vaak ook heel erg met de plaatsing van je subwoofer in de ruimte te maken. Op bepaalde plekken gaat het geluid resoneren en op andere niet. Je zou dus kunnen proberen je subwoofer te verplaatsen terwijl hij aan staat. Als er dan iemand op de gang staat te luisteren wanneer er de minste resonantie plaatsvindt, kun je de beste plek voor je woofer vinden.
Het makkelijkste lijkt me om een constante toon door je woofer te sturen. Ik zou daarvoor een toon kiezen die voor de meeste resonantie zorgt.
Tekhead    posted on 03-12-2009 01:13
constante toon ? ik neem aan dat je frequentie bedoeld (Hz - Khz) ? Ja de low pass wat bijstellen is veelal al voldoende.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

65 Users online: 6 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 7.547
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.736.170