Korte kleine gear vragen (KVT) (22/43)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Camino    posted on 11-05-2006 09:54
Hey... als je kleine vraagjes (b.v. met een ja/nee antwoord) hebt waarvoor dat het niet de moeite is om een nieuwe thread te openen kan je ze hier posten.

Ik begin alvast: hebben de pitch faders op draaitafels een resolutie, of is het gewoon een analoge fader die de stroom naar de motor bepaald?

What do you think about Korte kleine gear vragen (KVT) ??

Vote :   

AdenFarleigh    posted on 03-11-2009 13:56
Poster: niiicola
Weet iemand 2 nummers met een erg simpele beat om te oefenen met het beatmatchen?

Nummers van Deadmau5 Winking my eye
Vrijwel allemaal 128BPM, en anders daar rondom.

Zijn er ook nog lui die een hekel hebben aan de Xfader net als ik? Gebruik dat kreng nooit - alleen om eens te scratchen voor een maat die dat geweldig vindt Cool
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
jannickv    posted on 03-11-2009 14:07
ik heb mijn x-fader ook uitgezet xD leuke optie op de ecler nuo :D
Renzis    posted on 03-11-2009 14:12
heb het ook altijd uit staan, op mixers waar dat niet kan, knal ik er geheid tegen aan.
RiX    posted on 03-11-2009 14:12
Heb leren werken met de X-fader en vind het wel fijn hoor. Kan je snel van 1e track naar andere wisselen met 1 hand, terwijl je de andere hand bij de pitch-control kan houden.
Renzis    posted on 03-11-2009 14:15
Ik zorg dat mn pitch goed staat voor ik in mix, dus heb ik fijn 2 handjes over om rustig mn schuiven, eq's en effecten te bedienen
Bootstrap    posted on 03-11-2009 14:25
Over het algemeen gebruik ik mn x-fader niet echt, maar af en toe is het handig als je snel wil 'cutten'. Je kunt er wel leuke dingen mee doen, gaat net ff wat sneller dan met de line faders Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Saskia    posted on 03-11-2009 14:29
Heb hem altijd uitstaan, erger me daaraan :P
Saskia    posted on 03-11-2009 14:29
Heb hem altijd uitstaan, erger me daaraan :P
joris534    posted on 03-11-2009 17:57
ik heb ook een korte vraag, bestaat er een soort van vervangende faceplate voor de djm 800 bij de fladders
het plaatje wat daar nu zit begint zijn lak te verliezenCool
JollyJunkie    posted on 03-11-2009 18:03
Poster: joris534
ik heb ook een korte vraag, bestaat er een soort van vervangende faceplate voor de djm 800 bij de fladders

We hebben je topic gezien, in 2 topics vragen is een beetje onnodig.
Misschien moet je even bij een dealer gaan vragen?
Flexii    posted on 03-11-2009 18:11
Poster: JollyJunkie
Poster: joris534

We hebben je topic gezien, in 2 topics vragen is een beetje onnodig.

Misschien moet je even bij een dealer gaan vragen?

En in het 2e topic heb ik hier op een nette manier wat van gezegd, je moet nieuwe mensen ook niet meteen gaan aanvallen he.

joris534    posted on 03-11-2009 20:49
Sorry,Sorry maar ik wist het niet!!
Bij de dealer zeggen ze kost weer 10 euro verzend kosten enz. ik hoop toch echt een goedkopere manier te vinden!
User edit by joris534 on 03-11-2009 @ 20:50:22 (100%)
niiicola    posted on 10-11-2009 18:29
Waarom download vuze niet meer en als vuze op de achtergrond draait kan ik niet op internet, geen enkele pagina opent dan...

EDIT: Hij doet t al LOL
Gewoon.
User edit by niiicola on 10-11-2009 @ 20:02:39 (20%)
niiicola    posted on 11-11-2009 18:09
NOG een vraagje, ik ga een table top cd speler kopen (Koolsound CDS-125). Kan ik daarmee gewoon TimeCode gebruiken, ik heb een BCD3000...
Gewoon.
Winston    posted on 11-11-2009 22:35
Ja hoor niiicola, met time code cd erbij.

Ik heb pas nog flink de x-fader gebruikt, heerlijk .....

Continu 2 decks tegelijk draaien, wel alle nummers op 2 verschillende albums (deadmau5 en hed kandi). Zware beats van de maus met de discohouse melodietjes van kandi.

Met 1 hand crossfader fading en hakken. Met de andere hand of niks, of ff benden (deadmaus en kandi alles 128 bpm, geen hp gebruikt), of eq-en, of efx aan en uiten.

Heb verder helemaal niet gescratched.

De live mash ups klonken 80% van de tijd lekker.

Super fun.
Tic Toc
niiicola    posted on 14-11-2009 13:33
Als ik nou wat lichteffecten wil gaan kopen met een DMX lichtsturingspaneeltje... Heb ik dan ook een dimmer/switchpack nodig?
Gewoon.
Mathiz    posted on 14-11-2009 13:40
weet iemand wat pitch bend progresivity betekent in traktor en wat het juist doet ? Heb al een artikel in het engels gelezen maar verstond er niet veel van :s
hoppie    posted on 14-11-2009 18:43
Poster: niiicola
Als ik nou wat lichteffecten wil gaan kopen met een DMX lichtsturingspaneeltje... Heb ik dan ook een dimmer/switchpack nodig?

ja, die heb je dan nodig. maar sommige lichtefecten hebben een dmx in/uitgang en dan dus niet. je kan ook een dimmer balk gebruikt
Question everything
Ziax    posted on 15-11-2009 18:22
Iemand die weet welke controller/effectenbox deze heren gebruiken? Ik zie enkel 4 blauwe led's .. voor de rest kan ik er niks uit opmaken. Het effect dat zij gebruiken zit jammer genoeg niet op m'n korg kaoss pad mini en het is zo een verdomd lekker effect!
Dus: iemand een idee?

http://www.youtube.com/watch?v=Uz8d_iIEEHs
RiX    posted on 15-11-2009 21:57
Poster: matezo
weet iemand wat pitch bend progresivity betekent in traktor en wat het juist doet ? Heb al een artikel in het engels gelezen maar verstond er niet veel van :s

Je bedoelt: progressive sensitivity, oftewel: progressieve gevoeligheid. Ik denk dat het betekent dat de pitchfader minder grof is bij de 0.
Adrien1989    posted on 16-11-2009 00:21
Heb ik al uitgelegd in de late leeuw, maar wat het is:
Als je op een tt op de plaat drukt hoe harder je drukt hoe meer je bend. Met dit uit bend je altijd even hard, hard of zacht drukken doet er niet toe. Zet je het aan dan krijg je harder drukken is meer benden, vandaar progressive. Niet dat ik het zelf wist, aangezien ik traktor gebruik met midi gebeuren, maar googlen doet nog altijd wonderen haha.?
LouisCasper    posted on 19-11-2009 18:39
Even een kort vraagje,
Ik heb net op m'n vaders zolder een Korg i30 gevonden, nou is dus mijn vraag hoe ik deze het beste aan kan sluiten in combinatie met Logic Studio en heb ik daar dan nog externe geluidskaarten etc. (zo ja, wat en welke zou prijs/kwaliteit hiervoor het beste zijn) voor nodig?
http://www.louiscasper.com
Bootstrap    posted on 25-11-2009 14:53
Ik moet komende donderdag draaien op een gala. Ik neem altijd mij eigen spullen (midi controller + macbook) mee naar een gig. Nou staat daar een DJM800, maar die is op zo'n manier ingebouwd dat we niet bij de achterkant kunnen komen om de boel aan te sluiten. Ik heb maar 1 kanaal nodig voor mijn spullen.

Zou het een probleem zijn om mijn spullen met een stereo jack aan de microfoon input te hangen?

Ik weet dat je dan niet kunt voorbeluisteren, maar dat is geen probleem, want ik gebruik de mixer voor de rest toch niet (behalve misschien voor wat effecten). Het gaat me meer om de geluidskwaliteit e.d. En of je dan wel stereo geluid hebt, want een mic input is mono dacht ik toch?

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
niiicola    posted on 25-11-2009 16:36
Kan je een Traktor Timecode CD ook gebruiken in Deckadance?
Gewoon.
Winston    posted on 25-11-2009 16:43
@bootstrap: nee, kan geen line in signal zetten op een mic input

@niiicola: ja, kan wel (maar test eerst, vindt het toch moeilijke zooi om alle systemen aan de praat te krijgen)
Tic Toc
User edit by Winston on 25-11-2009 @ 16:44:16 (100%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

79 Users online: 7 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 5.561
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.069.140