Korte kleine gear vragen (KVT) (20/43)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Camino    posted on 11-05-2006 09:54
Hey... als je kleine vraagjes (b.v. met een ja/nee antwoord) hebt waarvoor dat het niet de moeite is om een nieuwe thread te openen kan je ze hier posten.

Ik begin alvast: hebben de pitch faders op draaitafels een resolutie, of is het gewoon een analoge fader die de stroom naar de motor bepaald?

What do you think about Korte kleine gear vragen (KVT) ??

Vote :   

Tekhead    posted on 16-08-2009 17:05
spaar liever wat door voor een HP die lekker afsluit, geen pijn doet aan je hoofd, je scalp er niet deels afrukt en die een goede geluidskwaliteit heeft. Er zijn er diverse op de markt die dat profiel hebben.

Een gouden tip van mij en bijna alle andere dj's bespaar niet op je hoofdtelefoon, want een HP is een van de belangrijkste onderdeel van je dj gear.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Winston    posted on 01-09-2009 17:41
Een vraagje over de CDJ-400.

Wie weet wat er voor een soort afgedekte stopcontact rechts, naast de digital out stopcontact is?

Ben nu een mix van Nic Fanciulli aan het downloaden dus kan niet ff de manual downloaden zonder snelheidsverlies.
Tic Toc
Stefjuuh    posted on 01-09-2009 17:44
lekker vanaf blijven, daar kan pioneer snel de firmware mee veranderen enzo..
Winston    posted on 01-09-2009 18:02
oh, tnx voor je antwoord. De new species zal het dus ook hebben.
Tic Toc
niiicola    posted on 23-09-2009 16:15
Waarvoor dient de GND aanstluiting op een mengpaneel?
Gewoon.
MaximDJ    posted on 23-09-2009 16:27
Dat is een aarde- aansluiting op het 'chassis' van je mixer.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
niiicola    posted on 23-09-2009 16:29
Dat het een aarde aansluiting is dat wist ik al, maar waarvoor dient het en waarvoor heb je het nodig?
Gewoon.
tairip    posted on 23-09-2009 16:37
Poster: niiicola
Dat het een aarde aansluiting is dat wist ik al, maar waarvoor dient het en waarvoor heb je het nodig?

Voor draaitafels die niet de aarde bij de tulp plug in hebben. Zoals een technics SL die heeft een los aarde draad!
Winston    posted on 23-09-2009 16:40
Aarding is het geleidend verbinden van het chassis of de geleidende behuizing van een elektrisch apparaat aan aarde. Hiermee kan onder andere worden bereikt dat er geen ongewenste elektrische spanning op het apparaat komt te staan als het apparaat een geleidende behuizing heeft.

Een vervelend probleem, vooral bij audio (PA) installaties, is het ontstaan van elektrisch geleidende lussen, de zgn. aardlussen in het versterkercircuit. Wanneer geleiders op meerdere punten elektrisch met elkaar zijn verbonden, ontstaan gesloten kringen, die een extern magnetisch veld van bijvoorbeeld een transformator kunnen omvatten. Hierdoor worden in de geleiders stromen ge?nduceerd, die door de versterker worden versterkt. Dit leidt tot een sterk 50 Hz signaal (in de audiowereld met brom aangeduid) in het audiosignaal. In de audiowereld wordt om deze reden vaak ??npuntsaarding toegepast.

bron: wiki
Tic Toc
User edit by Winston on 23-09-2009 @ 16:40:49 (1%)
tairip    posted on 23-09-2009 17:58
Poster: Winston
Aarding is het geleidend verbinden van het chassis of de geleidende behuizing van een elektrisch apparaat aan aarde. Hiermee kan onder andere worden bereikt dat er geen ongewenste elektrische spanning op het apparaat komt te staan als het apparaat een geleidende behuizing heeft.

Een vervelend probleem, vooral bij audio (PA) installaties, is het ontstaan van elektrisch geleidende lussen, de zgn. aardlussen in het versterkercircuit. Wanneer geleiders op meerdere punten elektrisch met elkaar zijn verbonden, ontstaan gesloten kringen, die een extern magnetisch veld van bijvoorbeeld een transformator kunnen omvatten. Hierdoor worden in de geleiders stromen ge?nduceerd, die door de versterker worden versterkt. Dit leidt tot een sterk 50 Hz signaal (in de audiowereld met brom aangeduid) in het audiosignaal. In de audiowereld wordt om deze reden vaak ??npuntsaarding toegepast.

bron: wiki

Daarvoor is niet die aan je mengpaneel, je stekker is dan geaard. Anders zouden ze aan je draaitafel ook wel een geaarde stekker doen! Het idee is wel hetzelfde, dat je 1 punt,? je mixer als aarding hebt maar een andere aarde dan randaarde zoals boven vermeld.
niiicola    posted on 23-09-2009 20:46
Ik snap het nog steeds niet echtConfused
Gewoon.
Winston    posted on 23-09-2009 21:44
Moeilijk he? Ik snap het ook niet echt. Wat zeker is, is dat het tegen een bromtoon is.

Het signaal dat de naald oppikt en omzet in een een elecktrische stroom is heel zwak en wordt gemakkelijk beinvloed door storingen en inductie. Een draaitafel zit blijkbaar zodanig in elkaar dat het zichzelf zou storen zonder aardkabel. De aarding met de mixer heft dat dan blijkbaar op. Het gaat dus om de stroomkring van het signaal en niet van de stroomkabel als ik het goed begrijp.
Tic Toc
niiicola    posted on 23-09-2009 22:22
Ok? als het zo zit snap ik het wel Tongue
Gewoon.
niiicola    posted on 26-09-2009 11:12
Ik heb NOG een vraagje:
Ik heb dus een MIDI controller en ik wil 2 lampjes op de maat van de muziek laten knipperen, hoe doe je dit in traktor 3?
Gewoon.
Tekhead    posted on 26-09-2009 12:35
Poster: Winston
Moeilijk he? Ik snap het ook niet echt. Wat zeker is, is dat het tegen een bromtoon is.

Het signaal dat de naald oppikt en omzet in een een elecktrische stroom is heel zwak en wordt gemakkelijk beinvloed door storingen en inductie. Een draaitafel zit blijkbaar zodanig in elkaar dat het zichzelf zou storen zonder aardkabel. De aarding met de mixer heft dat dan blijkbaar op. Het gaat dus om de stroomkring van het signaal en niet van de stroomkabel als ik het goed begrijp.

idd,dat klopt
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Winston    posted on 27-09-2009 00:40
Ik zoek titel, artiest en label van een lekker chill out nummertje (ik weet niet hoe deze stijl wordt genoemd) gedraaid op het introductiefeest van de CDJ-2000 te pacha ibiza.

Het gaat om het eerste nummer. Omdat ik verwacht dat niemand het weet heb ik geen apart topic gemaakt.

Btw, weet iemand hoe deze stijl wordt genoemd?
Tic Toc
Estacy    posted on 27-09-2009 14:17
Ik kan je niet helpen Winston...

Als je een actieve of passieve sub hebt (bij de passieve heb je er een versterker op aangesloten) zit er dan altijd een doorlus functie op voor passieve tops? Of moet je daar een aparte versterker voor hebben?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Winston    posted on 27-09-2009 14:48
De stijl is lounge of een substroming van progressive volgens mij.

Volgens mij zijn er geen doorlusmogelijkheden hiervoor, Estacy. De scheiding van bass en overige sounds gebeurt al bij de crossover. Die zit voor de versterker(s).
Tic Toc
User edit by Winston on 27-09-2009 @ 14:48:37 (4%)
Estacy    posted on 27-09-2009 14:51
je hebt anders wel subs met ingebouwde cross-overs.
Winston    posted on 27-09-2009 14:54
Waarschijnlijk actieve? Mooi, heb ik weer wat bijgeleerd. Ik gok dan dat je geen aparte versterker nodig hebt. Noem een voorbeeld van een type. Cool

Bij passief in elk geval geen onboard crossover.
Tic Toc
Estacy    posted on 27-09-2009 14:57
de American Audio PSW 15 is anders passief en heeft toch een cross-over ingebouwd. ik vraag me dus af of bijv. bij die sub je topjes aan kunt sluiten die dus meteen gefilterd worden
Winston    posted on 27-09-2009 15:00
Uit de features en specs haal ik het niet Cool

Main Features:

? 15" sub woofer
? Speakon input and output
? Built-in pole mount socket
? Built-in heavy duty carrying handle
? Attached heavy duty rubber feet

Specifications:

? Sensitivity: 97dB@1W/1M
? Frequency response: 40~350 Hz
? Nominal impedance: 8 Ohm
? Crossover frequency: 300Hz
? Component: 15? woofer(8 Ohm)
? Net weight: 73.8lbs. / 33.5 Kgs
? Dimension (LxWxH): 23" x 21.7" x 26"/ 590 x 550 x 665mm
Tic Toc
Estacy    posted on 27-09-2009 15:04
ikke wel Cool =
15 inch subwoofer?met ingebouwde crossover
-?speakon ingang
- ingebouwde statief adapter
- ingebouwde handvatten
- zware rubberen knopjes aan de onder zijde
- vermogen: 300W RMS
- gevoeligheid: 97dB
- frequentie bereik: 40~350Hz
- componenten: 15 inch?woofer (8 Ohm)
- gewicht: 33.50 kg
- afmetingen: 590 x 550 x 665mm (LxBxH)

maargoed, het gaat mij er alleen om of ik er topjes op aan kan sluiten of niet
Winston    posted on 27-09-2009 15:11
Vreemd. Dat is belangrijke info dat elke webshop zou moeten vermelden. Dat voorkomt vragen z.a. dat van jou.

Aansluiten wordt met dit concept ingewikkelder volgens mij, want een crossover heb ik toch het liefts voor de versterkers.
Tic Toc
Winston    posted on 27-09-2009 15:16
Volgens mij is de website van je verkeerd. Je hebt een powered en passive versie. De powered versie heeft een crossover die je kunt doorlussen met topjes. En de passive heeft een crossover freq bij 300Hz
Tic Toc
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

70 Users online: 11 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 21.127
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.994.221