Korte kleine gear vragen (KVT) (17/43)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Camino    posted on 11-05-2006 09:54
Hey... als je kleine vraagjes (b.v. met een ja/nee antwoord) hebt waarvoor dat het niet de moeite is om een nieuwe thread te openen kan je ze hier posten.

Ik begin alvast: hebben de pitch faders op draaitafels een resolutie, of is het gewoon een analoge fader die de stroom naar de motor bepaald?

What do you think about Korte kleine gear vragen (KVT) ??

Vote :   

Boyd    posted on 22-04-2009 21:50
Poster: milanium
vraag:

als je de afmetingen van een cd speler ( in dit geval de dj tech cdx-10 ) bekijkt op internet, zijn dit dan de afmeting van de speler zelf of ook het rondje eromheen erbij?

Normaal staan gewoon de afmetingen van het apperaat zelf vermeld, ik weet niet hoe djtech is met zijn informatie verstrekken. Maar het lijkt mij dat hier de omvang van het apperaat bedoelt word!
Winston    posted on 22-04-2009 21:51
Dat ding is doosvormig dus alleen lengte breedte hoogte
Tic Toc
Boyd    posted on 22-04-2009 21:52
Bij een cdj ook zo, hoogte is onderkant pootjes<>bovenkant jogwheel.
Dj_Fantasy    posted on 26-05-2009 17:28
Ik heb nu eens de vraag..
Moeten je speakers zwaarder zijn dan je versterker of niet?
En kan ik soms ook vanuit een P.A. mengpaneel, geluid sturen naar PASSIEVE!! boxen??
dj2dj.nl
tairip    posted on 26-05-2009 17:35
Poster: Dj_Fantasy
Ik heb nu eens de vraag..
Moeten je speakers zwaarder zijn dan je versterker of niet?
En kan ik soms ook vanuit een P.A. mengpaneel, geluid sturen naar PASSIEVE!! boxen??

Het is mooi om een versterker te nemen die niet op zijn tenen moet lopen om een gewenst volume te halen. Een iets te zware amp is dus niet erg. Alleen kijk uit dat je je speakers niet op blaast!

P.A. megpaneel bedoel je daar een gepowerde mee? Met ingebouwde versterker? Dan kan het inderdaad anders moet er een versterker tussen of moet je met actieve speakers werken.
Winston    posted on 26-05-2009 17:38
Het gewicht hangt af van de kwaliteit van je versterker. Sluit je meerdere kleine speakers aan op een versterker. Dan zal de versterker zwaarder wegen. Sluit je een enorme array aan dan zullen je versterkers minder zwaar wegen dan de speakers.

Vanuit een actieve mengpaneel krijg geluid uit je passieve boxen mits de versterker in je mengpaneel een goede match heeft met de boxen.
Tic Toc
Dj_Fantasy    posted on 26-05-2009 17:44
Zou dan soms ook de JB-systems MM10?mogelijk zijn om daarop mijn 350Watt RMS speakers op aan te sluiten?
of moet ik dan al voor de JB-systems MM14D mengpaneel?
dj2dj.nl
niiicola    posted on 26-05-2009 17:55
In sommige topics zie ik staan: +1 voor "de naam van een persoon"
Wat wordt daarmee bedoeld?
Gewoon.
Winston    posted on 26-05-2009 18:04
@Fantasy: Beide mixers zijn enkel mengpaneel, zonder ingebouwde versterker. Dus je zal toch een aparte versterker moeten kopen als je 1 van deze mengpanelen wil gebruiken met je 350 W speakers.

@niiicola: geef eens een voorbeeld. Ik zelf heb dat nooit gezien.
Tic Toc
niiicola    posted on 26-05-2009 18:52
Bijv hier: hier!
De 8e repley door BoydGrift
Gewoon.
ThijsG    posted on 26-05-2009 18:55
misschien dat diegene een goede opmerking maakte?
Winston    posted on 26-05-2009 18:56
Poster: BoydGrift
+1 voor ziax.

Dat heeft hij zelf getypt. Voor DJResource heeft het helemaal geen betekenis.

Hij bedoelt dat ziax het goed heeft, en als quizmaster geeft hij een punt. Cool
Tic Toc
Roov    posted on 26-05-2009 18:56
Ja volgens mij is dat overgenomen van de kuddo's (FTD) en de punten op Dumpert etc. Als iemands iets goeds post laat je hiermee zien dat je het ermee eens bent Winking my eye
niiicola    posted on 26-05-2009 18:57
Dat zou natuurlijk ook kunnen... ik dacht dat het misschien zo was: Als de Admin dit ziet dat hij dan sneller naar de volgende klasse gaat ofzo(semi-pro, almost-pro enz.)
Gewoon.
spunzel    posted on 30-05-2009 16:28
kan ik 2 DS-380TL cd spelers op een bcd3000 aansluiten??
Winston    posted on 30-05-2009 16:36
Twee DAP-Audio DS-380TL - Single Table Top MP3-CD-Speler kun je ook niet aansluiten, omdat er maar 1 tulp input in de BCD-3000 is, die line input signalen van alle typen cd players aankan. Wel de switch op line zetten.

De andere analog input is phono = draaitafel input.
Tic Toc
spunzel    posted on 30-05-2009 23:37
oke dankje alleen heb ik nu beetje gekloot met die ext B knop die niet werkt Cool
Winston    posted on 30-05-2009 23:40
Heb je de B analog input (phono/line mode seleteerbaar) misschien per ongeluk opgeblazen, door de line signal van je cd player in de phono mode doorheen te jagen toen je het voor de eerste keer probeerde aan te sluiten?
Tic Toc
Winston    posted on 30-05-2009 23:41
Gaat het lichtje van ext A en B aan?
Tic Toc
niiicola    posted on 31-05-2009 11:21
Poster: niiicola
Dat zou natuurlijk ook kunnen... ik dacht dat het misschien zo was: Als de Admin dit ziet dat hij dan sneller naar de volgende klasse gaat ofzo(semi-pro, almost-pro enz.)

Maar waarom is bijvoorbeeld Progrezz?nog semi-pro en hij heeft bijna 350 posts en Bambilaner?almost-pro terwijl hij 300 posts heeft.
Gewoon.
the-melody    posted on 31-05-2009 11:23
Je posts hebben niks te maken met je status, het gaat om het aantal pagevieuws, bekenen topics etc. Alles bij elkaar en een speciaal rekensommetje dat geheim is, zorgt ervoor dat je die 1ne bepaalde status hebt.
spunzel    posted on 31-05-2009 14:09
neej het lichtje van ext A en ext B werken bijden niet meer
User edit by spunzel on 31-05-2009 @ 14:09:30 (5%)
Winston    posted on 31-05-2009 15:00
Als je weet dat het ooit gewerkt heeft heb je het misschien stuk gemaakt door het veels te sterke line signal in een phono input te sturen die dat sterke signaal niet aankan.
Tic Toc
Estacy    posted on 06-06-2009 17:15
Ik heb ook een paar kleine vraagjes:?
Is het slecht om brandbare CD's in spindels te kopen? (bax zegt van wel)
en welk merk heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
ccc    posted on 06-06-2009 17:43
Poster: Estacy
Ik heb ook een paar kleine vraagjes:
Is het slecht om brandbare CD's in spindels te kopen? (bax zegt van wel)
en welk merk heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding?

Hebben ze daar ook een reden voor waarom dat slecht zou zijn?

Ik koop al jaren spindels cd's en dvd's, nog nooit problemen mee gehad.

Voor cd's heb ik altijd platinum en dvd's verbatim. In mijn ogen beide de beste prijs kwaliteit verhouding.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

56 Users online: 3 Guests (53 Unknown)
Pages generated today : 10.437
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.049.170