Korte kleine gear vragen (KVT) (13/43)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Camino    posted on 11-05-2006 09:54
Hey... als je kleine vraagjes (b.v. met een ja/nee antwoord) hebt waarvoor dat het niet de moeite is om een nieuwe thread te openen kan je ze hier posten.

Ik begin alvast: hebben de pitch faders op draaitafels een resolutie, of is het gewoon een analoge fader die de stroom naar de motor bepaald?

What do you think about Korte kleine gear vragen (KVT) ??

Vote :   

Lawrenz    posted on 27-03-2007 10:35
heb je meerdere gebruikers op je pc zitten? daar zou het door kunnen komen.
Twello    posted on 27-03-2007 17:30
wat is het verschil tussen EQ en isolator?
ccc    posted on 27-03-2007 17:42
Poster: Lorenzo90

-.-

Ja dat is toch duidelijk op te maken uit zijn vraag.
Lawrenz    posted on 27-03-2007 17:50
Nee dat hoeft niet want ik heb 1 gebruiker en dan keert ie nog telkens terug naar het welkomscherm :P
Rens    posted on 27-03-2007 18:11
Poster: Lorenzo90

Jah ik heb meerdere gebruikers erop zitten, maar dat is op die andere laptop ook. En daar heb ik die instelling ook gevonden.
Twello    posted on 28-03-2007 21:52
Poster: Twello

nog maar een keer dan
Twizz    posted on 07-04-2007 22:37
wat is het verschil tussen reason adapted (for digidesign) en de gewone reason?
(dringend)
djjw    posted on 07-04-2007 22:58
Poster: Twello

nog maar een keer dan

Een isolator is eigenlijk vrijwel gelijk aan een eq,
het haalt hoge/midden of lage tonen uit de muziek.
Een isolator is krachtiger als een gewone eq,
of er technisch een andere aanpak wordt gebruikt om de tonen
weg tehalen durf ik niet echt tezeggen
Jori    posted on 10-04-2007 13:20
Ik zit te twijfelen tussen de SM-FX500 van citronic of de Synq SMX2. Ik twijfel vooral door de prijs, wan ik ben 13 en heb een zeer beperkt budget. Iemand een tip?
PatrickBeuken    posted on 10-04-2007 15:03
Synq ligt veel beter in de markt en schijnt het OEM merk te zijn dat de betere producten op de markt zet.
Dj_Fantasy    posted on 10-04-2007 22:08
Is het soms waar dat je een bepaald bedrag aan de staat moet betalen wil je ergens gaan draaien met je drive-inn??
dj2dj.nl
Winston    posted on 11-04-2007 01:51
EQ en EQ isolator zijn aan elkaar verwant.

Met EQ kun je het volume van een frequentiegebied onderdrukken. Eventueel zo laag dat je de frequenties in dat gebied niet meer hoort d.w.z. kill.

De EQ isolator werkt meer als een filter d.w.z. je doet sweeps in een bepaald frequentiegebied. Een volledige sweep over het hele frequentie gebied komt overeen met een 'kill.'

Je kunt dus echt een bepaalde frequentie isoleren vandaar de naam. Bij gewone EQ pak je bv gauw teveel of te weinig bass tenkoste van de mid of omgekeerd, omdat je alleen met het volume van het frequentiegebied werkt waardoor je mix minder smooth klinkt.

Bij EQ ben je ook nooit zeker wat je wel of niet kan. De frequentiebereiken verschillen bij verschillende merken en typen. Ook geld hetzelfde voor de mate waarin je het volume van zo een frequentie bereik zachter kan zetten.

Maar voor normaal mixen is EQ meestal wel voldoende. Isolator gebruik is meer iets voor audiophyle mixing.
Tic Toc
OneSixty    posted on 15-04-2007 16:01
ik had nog een klein vraagje:

is het schadelijk voor je cd-speler als je je cd's er gewoon in laat zitten als ze uit staan?
NIekh    posted on 15-04-2007 18:25
dat is niet schadelijk zolang je de cd speler maar niet verplaats hevig beweegt Winking my eye
NIekh    posted on 15-04-2007 18:26
ik had ook nog een vraagje ik moet zaterdag buiten draaien met 1 x cdj 800 mk1 + 1 x cdj 800 mk2 en ik dacht is dat nou schadelijk voor je speler als je tot 's avonds 11 uur moet draaien ?  bedankt Happy, laughing
Jer-E    posted on 15-04-2007 18:32
uhhhh neeujjj lijk my niet he :p
ze draaien ook me pioneer op starbeach (kreta) met 35 tot 40 garden celsius
duss ja. maar regen is wel schadelijk Winking my eye
als ze open en bloot staan (A)
the-melody    posted on 15-04-2007 18:34
Poster: NIekh
ik had ook nog een vraagje ik moet zaterdag buiten draaien met 1 x cdj 800 mk1 + 1 x cdj 800 mk2 en ik dacht is dat nou schadelijk voor je speler als je tot 's avonds 11 uur moet draaien ? bedankt Happy, laughing
 Neen, mss afschermen tegen de zon(onder een tentje) en als het regent uit de regen natuurlijk. Denk wel dat ze het zeker kunnen houden.
OneSixty    posted on 15-04-2007 18:34
ik had ook nog een vraagje ik moet zaterdag buiten draaien met 1 x cdj 800 mk1 + 1 x cdj 800 mk2 en ik dacht is dat nou schadelijk voor je speler als je tot 's avonds 11 uur moet draaien ?  bedankt Happy, laughing

bedoel je nou of dat ze zolang aan kunnen staan of dat je buiten moet draaien?
NIekh    posted on 16-04-2007 16:24
ik bedoel met name ook de luchtvochtigheid zeker als het weer lekker warm is en het 's avonds afkoelt Winking my eye
RenéKuppens    posted on 16-04-2007 16:27

Nee dit is niet schadelijk. Ze moeten natuurlijk niet NAT worden maar een beetje vochtig mogen ze best wordenWinking my eye
djjw    posted on 16-04-2007 19:06
Poster: Dj-RK
Ze moeten natuurlijk niet NAT worden maar een beetje vochtig mogen ze best wordenWinking my eye

Oei oei oei, geweldige uitspraak, maar helaas.... wordt de buitenkant vochtig van de omgevings omstandigheden, dan betekend dat dat de binnenkant ook vochtig wordt, en er is voor elektronika geen grotere vijand als vocht...(lees.. condens)

Nu zal het geen probleem zijn om savond's met je spullen buiten te draaien,
maar als ze echt vochtig worden op de buitenkant zou ik ze maar snel opbergen.
JasperVC    posted on 16-04-2007 20:41
Is dit een goed mengpaneel?

Reloop effex 2

the-melody    posted on 18-04-2007 13:16
Hoe kan ik vanuit ableton de kant en klare liveset exporteren naar een .mp3 file?
OneSixty    posted on 18-04-2007 14:59
Poster: JasperVC
Is dit een goed mengpaneel?

Reloop effex 2

zoals patrick-allen al in een ander topic zei kun je beter voor een 19 inch paneeltje gaan ivb met je dubbele cd speler
bramv    posted on 18-04-2007 18:06
wat is er eigenlijk handiger aan een 19 inch mengpaneel, als ik vragen mag?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

78 Users online: 5 Guests (73 Unknown)
Pages generated today : 6.982
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.924.894