Goeie mixers (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Shai_lesh    posted on 09-05-2006 20:44
Hey,
Welke mixers vinden jullie echt een van de beste?
En waarom?

What do you think about Goeie mixers ??

Vote :   

Spana    posted on 13-05-2006 14:42
Ik wil nu wel eens een effectenmixer met meerdere kanalen.

Die MRX 30 BPM heeft, zoals de naam al doet vermoeden, alleen een extra BPM teller. Daar betaal je dan 40 e meer voor.

Steev    posted on 13-05-2006 16:18
Poster: Spana

Numark 5000FX een idee?
DiscJunkie2    posted on 13-05-2006 20:44
@ Dj SteeV

Kost ook gelijk wat knaken meer gek!
Dus ligt er net aan, wat je aan een Mixer wilt uitgeven.

Maar waarom zit er zoveel verschil in die prijzen?
Zoals de DateQ XTC... NIETS extra's... zoals effecten enz.
Maar die is gewoon héél goed ofso?
ScottB    posted on 13-05-2006 20:57
ja precies en de betrouwbaarheid van die mixer is ontzettend groot. daarnaast speelt de naam en de reputatie van het merk ook een belangrijke rol. als iedereen er tevreden over is willen mensen er ook mee voor betalen.
remixer    posted on 14-05-2006 10:02
Poster: DiscJunkie2

Maar waarom zit er zoveel verschil in die prijzen?
Zoals de DateQ XTC... NIETS extra's... zoals effecten enz.
Maar die is gewoon héél goed ofso?

de onderdelen van dateq zijn van hele goeie kwaliteit zodat deze mixers jaren lang zonder problemen mee kunnen gaan, en daar moet je (helaas) voor betalen

Twizz    posted on 17-05-2006 19:08
Poster: Spana

Die MRX 30 BPM heeft, zoals de naam al doet vermoeden, alleen een extra BPM teller. Daar betaal je dan 40 e meer voor.

5000fx een optie?(sjongenjongejonge kan ik nou aan niets anders denken dan aan numark?Winking my eye)
[edit]
ow sry staat er al had ik nog niet gesien
User edit by Twizz on 17-05-2006 @ 19:09:48 (17%)
DJ_Sintec    posted on 17-05-2006 20:53
Poster: remixer

de onderdelen van dateq zijn van hele goeie kwaliteit zodat deze mixers jaren lang zonder problemen mee kunnen gaan, en daar moet je (helaas) voor betalen

trouwens, effecten kosten nu eens geen reet! flanger enzo, kosten allemaal niet veel om op een mixer te zetten in de fabriek, daar ligt het prijsverschil niet ==> het is de kwaliteit!
the-melody    posted on 17-05-2006 21:22
Poster: DJ_Sintec

trouwens, effecten kosten nu eens geen reet! flanger enzo, kosten allemaal niet veel om op een mixer te zetten in de fabriek, daar ligt het prijsverschil niet ==> het is de kwaliteit!
 als ze dan nog goed bruikbaar zijn en goed klinken dat is dan een andere vraag.
Steev    posted on 17-05-2006 21:40
Poster: DiscJunkie2
@ Dj SteeV

Kost ook gelijk wat knaken meer gek!
Dus ligt er net aan, wat je aan een Mixer wilt uitgeven.

Haha, ik weet ff niet in welke prijs klasse jullie het zoeken? :p
MaxvEck    posted on 17-05-2006 22:59

maar een slechte oem effecten bak, zou een behoorlijke afbreuk doen aan waar dateq voor staat

Reind    posted on 17-05-2006 23:23

Sorry? Ik denk dat je het stukje research en development even vergeet, dat is namelijk het duurste aan een hele mixer. Of denk je dat ze bij Pioneer even alles uit de hoge hoed hebben getoverd en maar even een DJM800 in elkaar gesoldeerd hebben.

Vergeet niet dat de effecten unit in een effecten mixer HET hart is van de mixer, alles moet er langs, software moet worden geschreven, bugjes moeten worden verholpen etc etc etc. De uiteindelijke kosten van het maken en implenteren van een chip vallen inderdaad mee maar het ding zal eerst ontworpen moeten worden en dat kost geld.

Effecten bouw je dus echt niet even binnen een poep en een scheet op een mixer, daar is wel degelijk een hoop kennis voor nodig, evenals voor het filter gebeuren en ging Dateq daar in eerste instantie ook niet even flink op zijn snufferd met de Vibe. Gelukkig voor hun hebben ze het snel kunnen verhelpen maar reken er op dat zo'n geintje een flinke klap geld kost.

Overigens zijn er nu maar 2 echte goede effecten mixers, dat is de Ecler Nuo5 en de Pioneer DJM800. De DJM909 laat ik even buiten beschouwing omdat dat naar mijn mening weer onder de noemer battle mixer valt.
User edit by Reind on 17-05-2006 @ 23:24:56 (18%)
remixer    posted on 18-05-2006 17:04

dat bedoel ik nou ook 

Twizz    posted on 18-05-2006 17:08
die 19'' van vestax, drie kanalen, puur kwaliteit, en duur(wat was het €3000,-?)
Camino    posted on 18-05-2006 23:24
Das de Vestax PMC-CX... ontworpen voor Carl Cox dat je het over hebt denk ik. Check hier
DiscJunkie2    posted on 19-05-2006 07:50
Oké mensen,

Ik ga nu praten over niet de Beste mixers volgens mij. Maar dat hoeft dan ook niet voor dat geld. Het wordt mijn eerste Mengpaneel bij ook mijn eerste 2 Numark Axis CR 9 spelers.
Oftewel, mijn eerste Dj Setje.

Ik ben wat rond aan het kijken voor een leuk mengpaneel. Over de 2 spelers ben ik dus bijna uit. Wordt waarschijnlijk de Numark Axis Cr 9.

Qua mixers dacht ik aan de :
JB-Systems BEAT4 Mk2
én de
Reloop RMX-30

Beide in een voor mij interessante prijsklasse, en voor mij op dit moment ook goed genoeg. Ik heb geen Drive in Show en wil ook niets verhuren. Dus thuis gebruik.
Met de Reloop RMX-30 heb ik al ervaring. Een maat van mij draait ermee.
Best relaxed ding, alhoewel de Faders niet altijd lekker gaan.
(dat het geluid niet vloeiend harder of zachter wordt bedoel ik ermee)

Dus wat lijkt jullie het beste mengpaneeltje voor mij?
DJ_Sintec    posted on 27-05-2006 19:17
Poster: Reind

Sorry? Ik denk dat je het stukje research en development even vergeet, dat is namelijk het duurste aan een hele mixer. Of denk je dat ze bij Pioneer even alles uit de hoge hoed hebben getoverd en maar even een DJM800 in elkaar gesoldeerd hebben.

Vergeet niet dat de effecten unit in een effecten mixer HET hart is van de mixer, alles moet er langs, software moet worden geschreven, bugjes moeten worden verholpen etc etc etc. De uiteindelijke kosten van het maken en implenteren van een chip vallen inderdaad mee maar het ding zal eerst ontworpen moeten worden en dat kost geld.

Effecten bouw je dus echt niet even binnen een poep en een scheet op een mixer, daar is wel degelijk een hoop kennis voor nodig, evenals voor het filter gebeuren en ging Dateq daar in eerste instantie ook niet even flink op zijn snufferd met de Vibe. Gelukkig voor hun hebben ze het snel kunnen verhelpen maar reken er op dat zo'n geintje een flinke klap geld kost.

Overigens zijn er nu maar 2 echte goede effecten mixers, dat is de Ecler Nuo5 en de Pioneer DJM800. De DJM909 laat ik even buiten beschouwing omdat dat naar mijn mening weer onder de noemer battle mixer valt.

ik heb het niet over pioneer, natuurlijk kost iets meer geld als je het voor het eerst maakt, de research enzo, maar ik heb het over de standaard effects, flanger en van die dingen, die vind je tegenwoordig makkelijk op een oem mixer, en die oem mixer zonder effecten kost misschien 20 euro minder, dus een beetje effectjes erbij zetten zijn niet de grootte kosten. en ik heb het ook niet over filters. ik heb het zuiver over effecten.
Twizz    posted on 27-05-2006 23:12
wat vinden jullie van die 12" mixer van technics? is dat geen goeie mixer dan? je hoort er niet egt veel over vind ik
Kevinr    posted on 28-05-2006 11:29
Ik heb nu een ecler mac 40v staan en ben er wel heel content van. Hij is wel basic maar het geluid is goed en kan tegen een stoot.
Maar moest ik nu een nieuwe kopen zou ik toch eens naar de denon dn-x1500 gaan kijken. Een uitgebreide mixer voor niet te veel geld vind ik. Alleen aan de duurzaamheid twijfel ik nog.

DiscJunkie2    posted on 29-05-2006 13:21

*Old

User edit by DiscJunkie2 on 29-12-2007 @ 15:00:26 (99%)
Ilja    posted on 02-04-2010 20:56
Heb een paar 19 inch mixers uitgeprobeert. ( Pioneer DJM 5000 in een DJ Shop, ?Denon DN-X500 zelf gehad ) en nu de XONE S2, ?ik kan maar een ding zeggen, het is de Rolls Royce onder 19 inch mixers.

Paar details:

+ punten

-EQ's zijn zeer stevig ?maar reageren in hetzelfde tijd perfect ( vergeleken met Denin DN-X500 die kunnen blijven steken ).
-Heerlijke zware faders ( zoals bij de DJM 800 ) dat voorkomen dat je uitschiet.?
-zeer goede filter ( zoals bij iedere XONE eigenlijk )?
-Enige XONE die fader starts heeft ?( en ook nog op alle 4 Kanalen )
-Super bouwkwaliteid en veel lichtjes ( waar ik dol op en ) ?

- punten

Er is eigenlijk maar een -punt, ?en dat is toch dat in plaats van zijkant ( net zoals bij alle andere mixers ) zitten de aansluitingen op de onderkant. ?
Flaged
XMatiC    posted on 02-04-2010 23:57
A&H , Rodec , Pioneer
Zijn zeker goed !
www.youtube.com/LennertDJ
Estacy    posted on 03-04-2010 00:30
Ecler staat toch wel op no1 bij mij. De EQ zit was los, ok?, maar Ecler heeft zoveel dingen die andere merken niet hebben. De EQ range is prachtig, met heerlijke dikke knoppen, mooie extreem lichte faders zijn ook erg prettig. Ook maakt Ecler een van de beste crossfaders: de Eternal. Vergeet niet hun battle mixers! Ze hebben toch een behoorlijk plekje in de scratch business verkregen. en voor ik het vergeet: hun mixers hebben een prijs/kwaliteit verhouding waar je 'U' tegen zegt.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
tek-zotic    posted on 03-04-2010 00:41
Poster: Estacy
Ecler staat toch wel op no1 bij mij. De EQ zit was los, ok?, maar Ecler heeft zoveel dingen die andere merken niet hebben. De EQ range is prachtig, met heerlijke dikke knoppen, mooie extreem lichte faders zijn ook erg prettig. Ook maakt Ecler een van de beste crossfaders: de Eternal. Vergeet niet hun battle mixers! Ze hebben toch een behoorlijk plekje in de scratch business verkregen. en voor ik het vergeet: hun mixers hebben een prijs/kwaliteit verhouding waar je 'U' tegen zegt.

amen en uit
mrwhoopie    posted on 03-04-2010 03:43
Ik kan er niet aan doen...maar mijn Xone92 blijft gewoon de beste mixer tot nu toe...en de vergelijking met Rolls Royce is treffend,het is echt degelijk en solide gebouwd,de mensen van A&H leveren ook super service,dit is de enige mixer die bij mij al jaren mee gaat zonder stukken.
ThijsG    posted on 03-04-2010 09:16
@discjunkie2:
het ligt er natuurlijk een beetje aan,als je denkt dat je later toch liever 4kanalen wilt op dezelfde mixer of als je over talkover wil beginnen zou ik voor de jbsystems gaan. ik zelf heb wel eens opde jb gedraait maar heb nu thuis de rmx30 staan. dat is ook echt een aanrader naar mijn mening. die vloeiendheid van de faders is te verstellen met het popoutknopje naast de cue. maar het is naar mijn mening ook gewoon een lekkerdere en mooiere mixer. ook is hij kleiner, dat sheelt toch als je de extra ruimte toch niet zou gebruiken.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

81 Users online: 8 Guests (73 Unknown)
Pages generated today : 7.602
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.967.832