Poster: SpanaIk wil nu wel eens een effectenmixer met meerdere kanalen.
Numark 5000FX een idee?
Poster: DiscJunkie2
Maar waarom zit er zoveel verschil in die prijzen?
Zoals de DateQ XTC... NIETS extra's... zoals effecten enz.
Maar die is gewoon héél goed ofso?
Poster: Spana5000fx een optie?(sjongenjongejonge kan ik nou aan niets anders denken dan aan numark?)Ik wil nu wel eens een effectenmixer met meerdere kanalen.Die MRX 30 BPM heeft, zoals de naam al doet vermoeden, alleen een extra BPM teller. Daar betaal je dan 40 e meer voor.
Poster: remixerde onderdelen van dateq zijn van hele goeie kwaliteit zodat deze mixers jaren lang zonder problemen mee kunnen gaan, en daar moet je (helaas) voor betalen
Poster: DJ_Sintecals ze dan nog goed bruikbaar zijn en goed klinken dat is dan een andere vraag.
trouwens, effecten kosten nu eens geen reet! flanger enzo, kosten allemaal niet veel om op een mixer te zetten in de fabriek, daar ligt het prijsverschil niet ==> het is de kwaliteit!
Poster: DiscJunkie2
@ Dj SteeV
Kost ook gelijk wat knaken meer gek!
Dus ligt er net aan, wat je aan een Mixer wilt uitgeven.
Poster: DJ_Sintec
trouwens, effecten kosten nu eens geen reet! flanger enzo, kosten allemaal niet veel om op een mixer te zetten in de fabriek, daar ligt het prijsverschil niet ==> het is de kwaliteit!
Poster: Reind
Sorry? Ik denk dat je het stukje research en development even vergeet, dat is namelijk het duurste aan een hele mixer. Of denk je dat ze bij Pioneer even alles uit de hoge hoed hebben getoverd en maar even een DJM800 in elkaar gesoldeerd hebben.
Vergeet niet dat de effecten unit in een effecten mixer HET hart is van de mixer, alles moet er langs, software moet worden geschreven, bugjes moeten worden verholpen etc etc etc. De uiteindelijke kosten van het maken en implenteren van een chip vallen inderdaad mee maar het ding zal eerst ontworpen moeten worden en dat kost geld.
Effecten bouw je dus echt niet even binnen een poep en een scheet op een mixer, daar is wel degelijk een hoop kennis voor nodig, evenals voor het filter gebeuren en ging Dateq daar in eerste instantie ook niet even flink op zijn snufferd met de Vibe. Gelukkig voor hun hebben ze het snel kunnen verhelpen maar reken er op dat zo'n geintje een flinke klap geld kost.
Overigens zijn er nu maar 2 echte goede effecten mixers, dat is de Ecler Nuo5 en de Pioneer DJM800. De DJM909 laat ik even buiten beschouwing omdat dat naar mijn mening weer onder de noemer battle mixer valt.
*Old
Poster: Estacy
Ecler staat toch wel op no1 bij mij. De EQ zit was los, ok?, maar Ecler heeft zoveel dingen die andere merken niet hebben. De EQ range is prachtig, met heerlijke dikke knoppen, mooie extreem lichte faders zijn ook erg prettig. Ook maakt Ecler een van de beste crossfaders: de Eternal. Vergeet niet hun battle mixers! Ze hebben toch een behoorlijk plekje in de scratch business verkregen. en voor ik het vergeet: hun mixers hebben een prijs/kwaliteit verhouding waar je 'U' tegen zegt.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.