Numark is puur Numark, net als Pioneer puur Pioneer is.
Stanton doet mee met de OEM's, zowel bij draaitafels als CD players.
Inderdaad goeie review over de Axis 9.
De reviews op New line over de C.304 was zo uit het hoofd, volgens mij 1 redelijk en 1 was slecht, maar er werd aangegeven door new line, dat de reviewer waarschijnlijk slechte cd's had gebruikt. Ze testen het ook zelf, staat ook ergens met alle soorten cd's en maakten het tot Dr. Dre's choice.
En als het OEM is heb je zelf dus ervaring mee: Is het zo slecht gesteld met de Reloop?
Ik zou nu dus niet voor de C.304 gaan, maar voor de C.314, de opvolger. Het scoort vooral op het aantal cue points, samples en loops hoger dan de Axis 9. Numark heeft 2 hotstarts/loops/samples, plus natuurlijk de cue/play stutter. De C.304 heeft 4 hotstarts/samples/loops, plus de gewone loop en de normale cue/stutter. Verder heeft het de al de "belangrijke" functies van de Axis 9 ook. Alleen heeft het geen memory om cue points te bewaren. Bij de Axis 9 meer dan 3000 of zo.
En het ziet eruit als een CDJ-1000 in een ander jasje, en werkt ook precies zo voor wat betreft de basis bediening (cue, play, pitch bending op de jog rand, next track met druk knoppen i.p.v. draaiknop). Vergeleken bij de CDJ-100, 200 en 555, lijkt tie meer op een CDJ-1000 toch? Performance en road readiness is gewoon OEM natuurlijk, maar dat is waarschijnlijk toch goed genoeg? Zeker voor de prijs?
Maar ik wacht even met verder commentaar totdat de specs bekend worden gemaakt op de website van Stanton zelf. Als het alles heeft wat ik belangrijk vindt koop ik waarschijnlijk alvast 1 om te testen.