Numark vs Denon  (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Shai_lesh    posted on 07-05-2006 18:52
Hey,

Ik ga binnenkor nieuwe dj apparatuur kopen maar wel een hele pakket..
maar ik zit te twijfelen welke ik moet nemen:S

De Numark pakket bestaand uit:
-Een Numark 5000 FX mixer
-2 Axis 9 cdspelers

De Denon pakket bestaat uit:
- Een Dnx1500 mixer
- 2 Dn-s3000 spelers

Welke zouden jullie aanraden? Of hebben jullie ervaringen?  
Zou graag van jullie horen
Bedankt, 

Shailesh

What do you think about Numark vs Denon ??

Vote :   

DiscJunkie2    posted on 08-05-2006 18:33
@ Scott B

Maak je wel een goede opmerking.
Volgens mij heb je dan een dikkuh Overkill aan effecten straks...

Maar ik bijvoorbeeld wil toch echt voor de Numark CR 9 gaan. Echter zoek ik dan nog wel een leuke Mixer.
Bepaalde mixer's die echt aan te prijzen zijn?
Camino    posted on 08-05-2006 18:35
vind het jammer dat je toch nog voor de numark gaat ipv de denon... je kan beter in het begin wat op je mixer besparen en dan gelijk voor goede cd spelers gaan. wat voor budget mixer zoek je?
DiscJunkie2    posted on 08-05-2006 18:53
@ DeafDJ

Ik ben niet de Topic Starter . Dus wat hij gaat doen weet ik niet...
Maar mijn budget haalt die DENON set niet. En over de Numark CR 9 heb ik goede verhalen gehoord.
Schijnt lekker te draaien voor zijn prijsklasse.

Later (over 2 jaar) komt er ooit wel een Upgrade richting Pioneer. Maar eerst eens rustig beginnen...
greup    posted on 08-05-2006 20:30
quote:

Poster: greup
En sinds wanneer zijn open klapende klepjes ineens roadproef door ze in een flightcase te stoppen?\

PatrickBeuken

Ik had het over Denon met slot in, niet over Numark.

O, ik dacht dat je iets heel anders zei... iets dat leek op:

Poster: PatrickBeuken
In een goede flightcase is alles geschikt voor on the road.

quote:

Poster: greup
sinds wanneer help z'n flightcase tegen een om vallend biertje?\

PatrickBeuken

Dat zal geen enkele cd-speler op prijs stellen.

Klopt, maar er zijn cd-spelers die door blijven spelen... en er zijn cd-spelers die er gelijk mee stoppen.

PatrickBeuken    posted on 08-05-2006 20:51
Alles in een goede flightcase is roadproof... dwz dat de apparatuur niet beschadigt wanneer je het met case in een vrachtwagen gooit of iets dergelijks. Openklappende klepjes hebben niks met roadproof te maken... ze zijn uiteraard wel een kwetsbaar onderdeel van de cd-speler. Ik ga ervan uit dat de apparatuur voor eigen gebruik is en niet voor de verhuur, dus dan weet de gebruiker ook waar het kwetsbare punt zit en hij/zij zal daar dan ook netjes mee omgaan. Echter raad ik nooit een cd-speler met uitschuifbare klep aan.

Het lijkt me ook niet dat er ergens statistieken zijn van een biertest op cd-spelers, dus waarschijnlijk kan niemand je duidelijk aangeven welke spelers beerproof zijn en welke niet. Uiteraard hoor je gewoon uit te kijken met vloeibare producten bij je apparatuur.
ScottB    posted on 08-05-2006 21:09
Poster: DiscJunkie2

Bepaalde mixer's die echt aan te prijzen zijn?

welke prijsklasse denk je aan. en hoeveel kanalen wil je gebruiken?

DJ_Inspiration    posted on 08-05-2006 21:20
Poster: DonBasco
er zijn andere merken (Numark en Pioneer) die gewoon steviger zijn. Ga maar eens praten met verhuurbedrijven, die kunnen dat ongetwijfeld bevestigen.

Dat is het allereerste dat ik daarvan hoor. Ik ken zelfs amper bedrijven die Numark gebruiken. Als er iets verhuurd wordt is het toch 8 op de 10 keer een Denon-dubbelaar of een Pioneer-CDJ. En een Numark steviger dan een Denon? Dat kan misschien bij jou het geval geweest zijn maar dat heb ik om eerlijk te zijn nooit eerder gehoord. Denon en Pioneer zijn de toppers in de verhuur.

greup    posted on 08-05-2006 22:30
Poster: PatrickBeuken
Alles in een goede flightcase is roadproof... dwz dat de apparatuur niet beschadigt wanneer je het met case in een vrachtwagen gooit of iets dergelijks. Openklappende klepjes hebben niks met roadproof te maken...

dus een dateq, die wij alle aanschaffen omdat ze zo roadproof zijn is dus eigenlijk net zo roadproof als een behringer!  Het gaat allemaal om de flightcase!!

Het lijkt me ook niet dat er ergens statistieken zijn van een biertest op cd-spelers, dus waarschijnlijk kan niemand je duidelijk aangeven welke spelers beerproof zijn en welke niet. Uiteraard hoor je gewoon uit te kijken met vloeibare producten bij je apparatuur

klopt. echter is het wel algemeen bekend dat een simpele pioneer als een cdj 100 een stuk beter tegen een beetje vloeistof kan dan een merk als gemini of jb en dergelijke.

DiscJunkie2    posted on 15-05-2006 18:14
Oké, ik ben nu flink aan het kijken voor een leuk setje. Was eerst overtuigd van de Numark CR 9.
Echter heb ik mijn oog nu ook op de Denon DN S-1000 spelers.
Deze lijken mij ook erg goed. En ik wil ook een beetje naar voren kijken, aangezien ik straks ook wat wil experimenteren met vocals ertussen gooien enz.

Ik draai verder Club/House, dus wat lijkt jullie de beste speler?
2 mensen hebben al aangegeven dat Numark CR9 spelers toch prettiger zijn. Mensen die het ermee eens zijn, ofniet?
Wel graag beargumenteren...

Alvast harstikke bedankt

*kom niet aanzetten van...
Ga sparen voor een Pioneer CDJ1000
MadSteven    posted on 18-05-2006 17:48
Anyway

de juiste combinatie vind ik: 2 x Axis 9 + 1 x Denon X-1500

Maar goed, als je per sé mp3 wil (wat echt geen reden is om de s3000 te nemen - dan liever de s3500s), heb je niks aan die Axis 9's.
Twizz    posted on 18-05-2006 17:51
denon=suprkwaliteit

numark=prijs/Kwaliteit met de grote K
ligt draan wa je dr mee wil gaan doen, voor on the road zou ik ckers denon kiezen
User edit by Twizz on 18-05-2006 @ 17:52:20 (100%)
DiscJunkie2    posted on 18-05-2006 20:35
Ik wil géén MP3 funtie. Althans, hier kijk ik totaal niet naar, aangezien ik daar niet mee draai.
Verder ben ik nog niet bezig met een Drive In ofso.
Draai af en toe op feesten en partijen. Maar daar houdt het dan ook mee op ...

Dus de spelers zullen niet zoveel te lijden krijgen.

Ik zoek dus echt een speler, waarmee ik goed mee kan loopen, beatmixen en die toch leuke en BRUIKBARE effecten heeft...
djmathy    posted on 18-05-2006 20:43
voor goeie loops, beatmixing, en lekkere effectjes, zou ik voor de numark axis 9 gaan, ik heb namelijk deze en ze zijn zoooo lekker Winking my eye
Winston    posted on 19-05-2006 00:16
Poster: DiscJunkie2
Ik zoek dus echt een speler, waarmee ik goed mee kan loopen, beatmixen en die toch leuke en BRUIKBARE effecten heeft...

De Axis-9 doet loops bijna automatisch voor je. Op de Denon moet je het zelf fijn afstellen en dat zal je ook moeten doen als je wilt upgraden naar Pioneers CDJ's.

Beatmixen kun je op beide even goed doen, ligt weer vooral bij jezelf. De beatkeeper op de Axis is waarschijnlijk iets behulpzamer dan bpm counter van de DN-S1000. Maar regel is dat je zelf bpm moet kunnen gelijkzetten zonder hulp van je apparatuur.

Bruikbare effecten doen niet toe als je wilt upgraden naar Pioneer. Want dan kun je terwijl je oefent met beatmixen, sparen voor een EFX unit van Pioneer, omdat de CDJ's die je in de toekomst wil geen effecten hebben.

Zo heb ik je weer van bijna weer op wal terug in de sloot geholpen
Tic Toc
User edit by Winston on 19-05-2006 @ 00:17:28 (1%)
DiscJunkie2    posted on 19-05-2006 07:40
@ Winston

Ik waardeer wel je uitleg en argumenten! 
Over de speler:
Maar ik moet niet hebben, dat wanneer ik mijn Dj Booth ga posten hier, mensen gaan roepen dat ik geen echte DJ ben, aangezien ik met Numark Axis CR9 spelertjes draai!!

Maar ik draai altijd bij een maat van mij, en ik kan nu gewoon een strakke loop maken, zonder dat BeatKeeper verhaal!
Dus mocht ik na die Numark, naar Pioneer gaan, dan zal het maken van een loop geen probleem zijn joh...

Het beatmixen vind ik ook idd aan de Dj zelf liggen. Hij regelt de boel, en moet ervoor zorgen dat het klinkt.
En de BPM meters op een speler gebruik ik al nooit meer. Gewoon met het geluid draaien. En dat gaat mij al aardig af.

Dus gewoon voor de Numark Speler gaan? (ik ben er eigenlijk bijna zeker van dat ik voor deze ga)
User edit by DiscJunkie2 on 19-05-2006 @ 07:41:31 (3%)
DiscJunkie2    posted on 19-05-2006 14:48
Even een hele snelle Edit!

Mensen,
Ik krijg nu 2 !NIEUWE! Denon DN S-1000 spelers aangeboden voor 750euro!
Dus echt 2 nieuwe stuks, inclusief Garantie Papieren, Kabels en nieuwe in de doos.
Dit is onderhand net zo goedkoop als 2x Numark Axis CR9 spelers.

Echter zou het mij in de Dj Shop bij mij in de buurt 878 euro gaan kosten. Nu is 750 euro dus veel goedkoper.
Echter wil ik geen overhaaste beslissingen gaan maken, omdat ik er zo goedkoop aan kan komen...

Dus toch gewoon voor de Numark Axis CR9 spelers gaan? Of voor 750 euro die Denon DN S-1000 spelers kopen!

Help mij gauw ... (aangezien die persoon gauw een reactie wil)

Edit:/
Ik vroeg trouwens of alle kabels erbij zitten.
Hij meld, dat er 2 signaal kabels bij zitten. Zijn dit ook de enige 2 kabels?
User edit by DiscJunkie2 on 19-05-2006 @ 14:50:12 (21%)
Camino    posted on 19-05-2006 15:45
ik heb een hekel aan de platter van de s1000 - maar ik zou zeggen test het gewoon zelf
DiscJunkie2    posted on 19-05-2006 15:49
Die platter is op dit moment dus nog steeds zo k*t?

Ik wil gewoon een speler waarmee ik goede loops kan maken, maar waarmee ik ook wel leuke effecten aan kan toevoegen.

En ik krijg nu 2x Denon Dn S-1000 spelers aangeboden voor 750 euro.
En die kerel woont zwaar ver weg van mij. Dus even gaan om te testen werkt niet.
Die spelers zijn trouwens helemaal nieuw...
User edit by DiscJunkie2 on 19-05-2006 @ 15:54:10 (9%)
Winston    posted on 19-05-2006 22:19
Niemand die goed bij z'n hoofd is zal roepen dat je geen goede DJ bent uitsluitend omdat je de DN-S1000 of Axis 9 hebt. Nogmaals de verschillen en overeenkomsten:

Numark Axis-9 EFX:

Simultaan meerdere effecten te gebruiken
- Scratch 4 manieren
- Scratch Hold ook 4 manieren
- Phaze (jet die opstijgt)
- Sonar (hol geluid)
- Slide (toonveranderingen)
- Echo (echo's vooraf en achteraf)
- Artificial Dissemination (ruis en vervorming)
- Chop (volume aan en uit op de maat) handmatig te doen op de DN-S1000
- Pan (geluid verplaatsten van links naar rechts op de maat) ook te doen met DN-S1000 als je mixer kanaal pan heeft
- Isolate (soort filter, dooft het frequentie spectrum behalve het geisoleerd deel)
- Kill (soort filter, dooft deel frequentie spectrum) deels te doen met kill switches als je mixer dat heeft of als de EQ 100% kill hebben
- Bleep (even achteruit en dan vooruit vanaf een punt voor het achteruit spelen)

- Key Change (toonhoogte veranderen)

- Reverse (achteruit afspelen), ook op Denon
- Brake speed instelbaar, idem
- Start up speed instelbaar, ook

Denon DN-S1000 EFX:

Enkel 1 effect tegelijk te gebruiken
- Filters low, mid en high pass (ook bij de Axis 9 = Isolate)
- Flanger
- Echo/loop

- Scratch 2 manieren + scratch stroke instelbaar
- Reverse (achteruit afspelen), ook op Axis 9
- Brake speed instelbaar, idem
- S-Drag (start up speed instelbaar ), ook

Memory Denon DN-S1000: 1000 punten
Memory Numark Axis 9: 3000 punten of zo?

Schockproof memory 20 sec Denon, Numark 40 sec.

Aantal loops, correctie looppunten, hot starts, fader start, pitchresolutie en -bereik i.v.m. beatmixen, allemaal hetzelfde bij de beide modellen. Zonder pech kun je met beide modellen jaren plezier hebben bij uitsluitend thuisgebruik. Risico is ongeveer dus hetzelfde en zal je voor wat dit betreft nooit zeker weten of je de juiste keuze heb gemaakt.

Op de Denon is er jump functie om snel te zoeken/springen binnen een track.
De Numark heeft Smart Loop.

De Numark heeft nog key lock (gebruik je nooit) en wat "consumenten" functies z.a. programmeren, afspelen zonder pauze, etc.
De Denon MP3, met geavanceerde MP3 functies. Beide niet nodig voor jou.

De basics en het belangrijkste voor jou zijn de beatmatch capaciteiten en de loops. En daar is er totaal geen verschil tussen beide modellen als je niet geinteresseerd bent in Smart Loop. Je weet hoe ik denk over effecten en beginnende DJ's i.v.m. leercurve / groeiproces. Daarom zegt men vaak dat effecten niet goed klinken.

Als je wilt sparen voor dure Pioneer cd players in combinatie met efx unit of efx-mixer in de toekomst, kun je het beste nu reeds beginnen, door te besparen op je instap players. Nu in de nieuwe situatie zou ik dus kiezen voor de Denons (met mes op de keel, want je weet wel welke players ik liever heb). Aan beide players zijn er kleine dingetjes waar ik me aan erger, maar dat zal ik je niet aanpraten. Want het doet niet toe, voor wat je mee kan doen. En ik neem aan dat je weet hoe beide eruit zien.

Wat voor cd players heeft je maat waar je nu oefent?

Tic Toc
User edit by Winston on 19-05-2006 @ 22:28:58 (5%)
DiscJunkie2    posted on 20-05-2006 10:00
@ Winston

Mijn maat draait op de Reloop RCD-900s spelers.
Ik weet niet of je deze speler herkent toevallig?

Hmm, ik kan dus idd voor 750 euro aan 2x Denon DN S-1000 spelers komen. Echter lijken mij de Numark Axis CR9 spelers geschikter. Gewoon weg, door de vele positieve reacties van deze speler.
En bij de Denon DN S-1000 speler hoor ik juist teveel negatieve geluiden. Althans, daar zijn mensen niet zo enthousiast als de DENON speler over.
Verder lijken mij die Beatkeeper functie en Smartloop heerlijk, aangezien ik veel loops gebruik om een nummer te beatmixen.

Verstandige keuze?

*

Winston, ik wil je hierbij nog even heel erg bedanken voor je hulp, reacties, argumenten en je uitleg.
Ik heb er in elk geval heel wat aan gehad, en welke speler ik nu ook kies.
(waarschijnlijk Numark Axis CR9)
een foute keuze zal het niet zijn denk ik

Winston    posted on 20-05-2006 14:10
You're welcome. Zeker geen foute keus.

De Reloop herken ik inderdaad. Best wel mooi ding. Sommigen noemen het een OEM met de Stanton C.304. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De lay out al, is beter op de Stanton, omdat het is gecopieerd van de CDJ-1000. Maar goed. Ik zou misschien liever die nemen dan de Axis 9. Waarom wil je ook geen Reloop z.a. je maat? Daar ben je nu toch eenmaal gewend aan?

Tic Toc
User edit by Winston on 20-05-2006 @ 14:13:05 (48%)
DiscJunkie2    posted on 20-05-2006 19:05
Is eigenlijk de reden, omdat ik wel eens wat anders wil zien. De denon spelers zijn idd prettig in de omgang.
Echter heb ik veel positiefs gehoord over de Numark Axis CR9, en wil deze dan ook graag.
Gewoon weg omdat het weer een nieuwe ervaring opleverd. Zoals je weet, gebruik ik veel de loop functie.
En deze is heerlijk op de Numark naar het schijnt...

Dus vandaar de keuze voor de Numark en niet voor de Reloop speler.

@ Winston

Wat bedoel je precies met:
Sommigen noemen het een OEM met de Stanton C.304
Wat is precies een OEM?
Verder ziet de Stanton C.304 er idd ook erg leuk uit, en heeft het ook een leuk prijsje.

Waarom zou ik voor deze gaan, in plaats van de Axis Cr9?

(tjah, weer twijfel , mjah, dan weet ik wel dat ik er alles aan doe om iets goeds aan te schaffen)

Edit:/
Meteen even een Editje. Heb even op Newline gekeken, en daar staan dan ook maar 2 reviews.
Maar eentje is er zelfs heel slecht over de Stanton C.304...

*ga op dit moment nog altijd gewoon voor de Numark Axis CR 9 spelers.
Zie ook deze heerlijke review: http://www.aboutdj.nl/content/view/18/8/
User edit by DiscJunkie2 on 20-05-2006 @ 19:09:35 (35%)
DJ_Inspiration    posted on 20-05-2006 19:24
OEM staat voor: Original Equipment Manufacturer.
Dit betekent dat één bepaald bedrijf een product maakt en dat verschillende andere bedrijven dit product kopen. Dit product wordt dan door ieder bedrijf een beetje aangepast zoals een andere naam en andere kleur ofzo en dan verkocht. Daardoor dat er verschillende merken zijn die zo goed als hetzelfde product verkopen.
DiscJunkie2    posted on 20-05-2006 20:02
@ Dj Inspiration

Ah bedankt!
Had al over dit gebeuren gehoord. Dus gewoon eigenlijk dezelfde speler qua specs maar een ander uiterlijk
DJ_Inspiration    posted on 20-05-2006 20:05
Inderdaad, maar soms worden er ook andere aanpassingen gedaan zoals eigen software enzo zodat de ene soms stabieler is dan de andere.
Maar over het algemeen zijn de spelers aan de binnenkant hetzelfde ja.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

83 Users online: 7 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 17.895
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.990.989

DJResource