Numark vs Denon  (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Shai_lesh    posted on 07-05-2006 18:52
Hey,

Ik ga binnenkor nieuwe dj apparatuur kopen maar wel een hele pakket..
maar ik zit te twijfelen welke ik moet nemen:S

De Numark pakket bestaand uit:
-Een Numark 5000 FX mixer
-2 Axis 9 cdspelers

De Denon pakket bestaat uit:
- Een Dnx1500 mixer
- 2 Dn-s3000 spelers

Welke zouden jullie aanraden? Of hebben jullie ervaringen?  
Zou graag van jullie horen
Bedankt, 

Shailesh

What do you think about Numark vs Denon ??

Vote :   

DiscJunkie2    posted on 07-05-2006 19:45
Wat gaat het schelen qua geld prijs?
Ga ook nog een set aanschaffen.

Wat waarschijnlijk bijna dezelfde Numark set van jou wordt. Echter als blijkt dat de DENON's veel beter zijn, en de prijsklasse niet zo veel scheelt....

Editje:/

Oké, qua prijs schelen de merken geloof ik wel flink. Dus ik denk dat ik toch voor de Numark's ga, aangezien ze qua prijs en kwaliteit verhouding wel lekker zijn...
User edit by DiscJunkie2 on 07-05-2006 @ 19:46:55 (83%)
dion    posted on 07-05-2006 19:51
kijk naar de functies ervan allemaal en kies dan wat jou het handigste lijkt het zijn allebei goedde spelers en setjes hoor
Shai_lesh    posted on 07-05-2006 20:00
De numark pakket: 
    Mixer 5000 fx (los 589 euro Winking my eye
2x Axis 9 (los 399 euro per stuk)
Pakketprijs 1397 euro

De denon pakket:
    Mixer Dn-x1500 (los 795 euro)
2x Dn-s  3000 (los 550 euro per stuk)
Pakketprijs 1799 euro

Mij gaat het niet echt om de prijs maar om de kwaliteit...
De axis 9 spelen ook geen mp3's..

Shai_lesh    posted on 07-05-2006 20:01
De numark pakket: 
    Mixer 5000 fx (los 589 euro Winking my eye
2x Axis 9 (los 399 euro per stuk)
Pakketprijs 1397 euro

De denon pakket:
    Mixer Dn-x1500 (los 795 euro)
2x Dn-s  3000 (los 550 euro per stuk)
Pakketprijs 1799 euro

Mij gaat het niet echt om de prijs maar om de kwaliteit...
De axis 9 spelen ook geen mp3's..

PatrickBeuken    posted on 07-05-2006 20:12
Je kunt natuurlijk geen 2 setjes uit totaal verschillende prijsklassen vergelijken. Je kunt namelijk ook geen appel met een peer vergelijken, want een appel smaakt naar appel en een banaan naar banaan, maar die banaan heeft dr niks mee te make.
Shai_lesh    posted on 07-05-2006 21:08
owkee...maar voor welke zoude jullie zelf gaan ?
Camino    posted on 07-05-2006 21:12
denon natuurlijk, als prijs niet belangrijk is - veel betere gear
Shai_lesh    posted on 07-05-2006 21:14
aha
Dus dat wilde ik hore
Welke kwaliteit is nou beter in het algemeenHappy, laughing

Camino    posted on 07-05-2006 21:17
denon in dit geval... vandaar dat je er ook stukken meer voor betaald...
Shai_lesh    posted on 07-05-2006 21:21
nou in totaal 400 euro.. vergelijke met de prijs van dat hele ding sgeelt het neit soveel:S
Steev    posted on 07-05-2006 21:24
Poster: DeafDJ
denon in dit geval... vandaar dat je er ook stukken meer voor betaald...

Daar heb je het mis DeafDJ,

de naam bepaald grotendeels de prijs. Als je nu 2 Denon cd spelers hebt, en 2 andere cd spelers die precies hetzelfde zijn, maar dan van het merk hunkitunkie, zal je zien dat die prijs zo 400 euro minder kost, misschien wel meer! Ga maar eens naar het kruidvat, koop daar een dvd speler van een of ander onbekend merk, de goedkoopste, en koop een ongeveer gelijke sony dvd speler (met dezelfde functies) bij correct. Je zult zien dat ze het allebei even goed doen, alleen dat de sony 3x zo duur is...

Nu zijn deze vergelijkingen niet echt, maar ik probeer jullie er maar duidelijk mee te maken dat ook de naam een prijs opkrikker is en dat dit niet met de kwaliteit te maken heeft.

Camino    posted on 07-05-2006 21:24
toch wel een goeie 25%.... ooit al naar de pioneer CDJ200's gekeken trouwens? misschien is dat ook wel iets voor je...
DJ_Inspiration    posted on 07-05-2006 21:38
Poster: Dj_SteeV

de naam bepaald grotendeels de prijs. Als je nu 2 Denon cd spelers hebt, en 2 andere cd spelers die precies hetzelfde zijn, maar dan van het merk hunkitunkie, zal je zien dat die prijs zo 400 euro minder kost, misschien wel meer! Ga maar eens naar het kruidvat, koop daar een dvd speler van een of ander onbekend merk, de goedkoopste, en koop een ongeveer gelijke sony dvd speler (met dezelfde functies) bij correct. Je zult zien dat ze het allebei even goed doen, alleen dat de sony 3x zo duur is...

Nu zijn deze vergelijkingen niet echt, maar ik probeer jullie er maar duidelijk mee te maken dat ook de naam een prijs opkrikker is en dat dit niet met de kwaliteit te maken heeft.

Daar moet ik je toch wel even ongelijk in geven hoor! Het prijsverschil zit niet in de naam maar gewoon in de kwaliteit van het gebruikte materiaal (bv: de axis is gemaakt van plastic en de Denon uit metaal). Een Denon kan bovendien ook meer dan de Axis.

Camino    posted on 07-05-2006 21:41
en die vergelijking klopt ook niet echt helemaal... de sony gaat 3 keer zo lang mee meestal, wat ook telt in de DJ wereld. Je krijgt waar voor je geld - daar zijn maar weinig uitzonderingen in (de OEMs dus... maar dat is een beetje erg off topic) Winking my eye
Steev    posted on 07-05-2006 21:45
En toch blijf ik erbij dat je voor de naam betaald, je koopt een 'Denon' dat is een aankoop waar een goede naam op staat, omdat dat bedrijf een naam heeft opgebouwd. Hierdoor kunnen ze makkelijk meer vragen voor een product omdat ze weten dat sommige klanten alleen een Denon willen...
User edit by Steev on 07-05-2006 @ 21:48:13 (59%)
greup    posted on 07-05-2006 21:50
Poster: Shai_lesh
Hey,

Ik ga binnenkor nieuwe dj apparatuur kopen maar wel een hele pakket..
maar ik zit te twijfelen welke ik moet nemen:S

De Numark pakket bestaand uit:
-Een Numark 5000 FX mixer
-2 Axis 9 cdspelers

De Denon pakket bestaat uit:
- Een Dnx1500 mixer
- 2 Dn-s3000 spelers

Welke zouden jullie aanraden? Of hebben jullie ervaringen?  
Zou graag van jullie horen
Bedankt, 

Shailesh

waar haal jij nu nog 2 dns 3000 cd-spelers vandaan.... 2ehands zie je ze niet zo veel hoor. Als je ze voor een leuk prijsje kan krijgen,... ZEKER doen!! het is gewoon een heerlijke bak met draaiende platter, 2 samplers en tevens is die voor een denon behoorlijk simpel te bedienen! Ook de dn x 1500 lijkt me een betere kandidaad dan de numark 5000. Ik kan niets bewijzen maar de denon voelt gewoon zoveel degelijker! ( en is trouwens ook wel een stukje duurder,... dus da mag ook wel)

Ik denk dat een ieder het wel met me eens is dat de denon gewoon op alle fronten wint dan de numark set

Shai_lesh    posted on 07-05-2006 22:24
En is denon wel geschikt voor on the road.. ?
Want het is niet specifiek voor thuisgebruik maar meer om ook ermee te reizen.

Mod Edit:
Geef geen REPLY op jezelf, maar gebruik EDIT.
Dubbele postings worden verwijderd.
Mod edit by Lead on 08-05-2006 23:20 (2%)
PatrickBeuken    posted on 07-05-2006 22:43
In een goede flightcase is alles geschikt voor on the road.
MichelGoldy    posted on 08-05-2006 10:15
Ik heb nog 2 Denon dn-s3000 tjes voor je staan. Netjes mee gehandeld en er zit nog garantie op tot oktober geloof ik. Geen krasjes of beschadiging aanwezig.
DonBasco    posted on 08-05-2006 11:22
Poster: PatrickBeuken

Zo lust ik er nog wel een paar.

Is natuurlijk onzin. Denon kan best on the road gebruikt worden, maar er zijn andere merken (Numark en Pioneer) die gewoon steviger zijn. Ga maar eens praten met verhuurbedrijven, die kunnen dat ongetwijfeld bevestigen.

PatrickBeuken    posted on 08-05-2006 11:43
Poster: DonBasco

Zo lust ik er nog wel een paar.

Is natuurlijk onzin.

Leg mij dan eens uit waarom dat onzin is. Als je iets heel kwetsbaars in een goede flightcase stopt kun je ermee doen wat je wilt... ermee gooien, erop springen, en nog meer idiote dingen.

Poster: DonBasco

maar er zijn andere merken (Numark en Pioneer) die gewoon steviger zijn. Ga maar eens praten met verhuurbedrijven, die kunnen dat ongetwijfeld bevestigen.

Dat Pioneer cd-spelers voornamelijk in de verhuur worden gebruikt heeft vrijwel niets met stevigheid te maken. Pioneer spelers zijn onderhoudsvriendelijk, ze hebben een lange levensduur (en dan heb ik het niet over de buitenkant), Pioneer heeft een goede service en alle onderdelen zijn makkelijk los verkrijgbaar. Daarnaast prefereren dj's over het algemeen Pioneer cd-spelers van Pioneer.
User edit by PatrickBeuken on 08-05-2006 @ 11:46:05 (16%)
DonBasco    posted on 08-05-2006 14:40
Waarom ik het onzin vind?

Volgens mij is een flightcase echt geen garantie dat je lens heel blijft.
Je wil toch niet serieus beweren dat het goed voor het binnenwerk van een cdspeler is om hem regelmatig te laten vallen.
Uit de praktijk (diverse verhuurbedrijven) heb ik al vele verhalen gehoord over de kwaliteit van de laser/loopwerk van de Denons. Het is misschien wel van voor jouw tijd, maar een Denon DN-2100 kwam veel vaker in de reparatie dan bijv een Numark CDN-34.

User edit by DonBasco on 08-05-2006 @ 14:45:26 (34%)
greup    posted on 08-05-2006 15:13
Poster: PatrickBeuken

sinds wanneer help z'n flightcase tegen een om vallend biertje? En sinds wanneer zijn open klapende klepjes ineens roadproef door ze in een flightcase te stoppen?\

Denon levert gewoon kwaliteit. het kwaliteits verschil tussen pioneer en denon is nihiel. Het enige waarom je pioneer vaker tegen komt is door z'n gebruiksvriendelijkheid. maar kwalitatief zijn ze zeker wel gewaagt aan elkaar
ScottB    posted on 08-05-2006 15:22
ik zou geen axis 9 nemen en een 5000 fx dan heb je namelijk je effecten dubbel dan zou ik eerder 2 keer cdj-200 nemen en dan een 5000 fx ofzo.
PatrickBeuken    posted on 08-05-2006 16:36
Poster: greup
sinds wanneer help z'n flightcase tegen een om vallend biertje?\

Dat zal geen enkele cd-speler op prijs stellen.

Poster: greup
En sinds wanneer zijn open klapende klepjes ineens roadproef door ze in een flightcase te stoppen?\

Ik had het over Denon met slot in, niet over Numark.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

59 Users online: 8 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 11.397
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.094.584

DJResource