Bekendheid (4/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Antoine88    posted on 30-04-2006 13:34
People,

ik ben beginnende DJ en heb dus aardig zitten oefenen. Heb net mijn eerste Mixtape gemaakt en ben er zelf aardig over de spreken. Moet alleen nog even bewuster kiezen tussen opvolgende liedjes,.. en natuurlijk blijven oefenen, haha.

Anywayz, mijn vraag..

>> Hoe heb jij je bekendheid gekregen of hoe heb je jezelf promoot.?

Loiders..

Mod edit by Lead on 30-04-2006 13:44 (2%)

What do you think about Bekendheid ??

Vote :   

Thomassz    posted on 30-08-2009 10:45
Je moet natuurlijk altijd aardig en eerlijk blijven, maar wat mijn valkuil in het begin was was dat ik te beleefd was. Het is wel gebleken dat je iets brutaler moet zijn en zo je plaats opeisen.

Ilja    posted on 30-08-2009 12:44

Is doe sales managment, en je hebt een term, brutaal-beleefd, en dat werkt.
User edit by Ilja on 04-09-2009 @ 08:00:45 (7%)
Flaged
jilis    posted on 31-08-2009 22:13
ik zou zeggen een website,reclame in (plaatselijke) winkel,flyers die je kunt uitdelen, en heel heel veel praten via via
Stagiar    posted on 01-09-2009 18:27
Poster: Ashley
Poster: Stagiar

OT:
Veel optreden, kaartjes uitdelen, nog meer optreden, feestjes organiseren, kaartjes uitdelen, nog maar 'n keer optreden, netwerken, veel praten over je hobby, mensen warm maken om jou te gaan zien tijdens een show, nog maar 's een keer optreden. En ga zo maar door..

En ohja, 'n release op een label en gedraaid worden door wat bekende dj's wil vaak ook wel helpen Winking my eye

Oftewel, er keihard voor gaan en laten zien dat je graag wil.

mooi gezegd!

Thnx Winking my eye

Ilja, je hebt nu nog steeds niets laten zien van je avontuurtjes in Riga of Japan. Heb je iets van flyers ofzo? Happy, laughing
Ik lees trouwens net dat je naar de Tokyo Gameshow bent geweest, hoe was dat??Cool

User edit by Stagiar on 01-09-2009 @ 19:12:29 (35%)
Limb-Girdle    posted on 03-09-2009 18:33
Een goede performance, een frisse uitstraling en een vlotte babbel doen veel!
Zorg er ook voor dat je te vinden bent op het internet, en dat iedereen af weet van je hobbie!
Where the music meets the deejay!
Stagiar    posted on 04-09-2009 01:00
Poster: LimbGirdle
Een goede performance, een frisse uitstraling en een vlotte babbel doen veel!
Zorg er ook voor dat je te vinden bent op het internet, en dat iedereen af weet van je hobbie!

Toe te voegen aan het lijstje dat ik heb gemaakt, good point Happy, laughing
DAW    posted on 04-09-2009 04:12
Poster: Ilja

Is doe sales managment, en je hebt een term, brutaal-beleefd, en die werk.

Hopelijk heb je ook Nederlands.?Cool
http://EOSfotografie.nl
Stagiar    posted on 04-09-2009 13:13
Poster: DAW
Hopelijk heb je ook Nederlands.?Cool

QFT!

Nog een toevoeging:
Niet naast je schoenen gaan lopen.
User edit by Stagiar on 04-09-2009 @ 13:15:10 (100%)
Sammow    posted on 06-09-2009 22:29
Ff een vraag, ik draai 3 jaar en heb al op enkele feesten gespeeld, maar als ik gevraagd word is dat nooit via een ander feest dat ik gedraaid heb maar gewoon omdat ze me kennen van vrienden, school, ...

Nu de laatste tijd is het heel magertjes geweest en ik wil dat veranderen! Kwaliteiten heb ik zeker, maar ik heb helemaal geen grote bek. Zou het handig zijn mezelf aan te bieden aan organisatoren door een mailtje te sturen met een demo of komt dat schooierig over? Ik zou dan uiteraard gratis gaan draaien in het begin, bij de feesten waar ik mezelf aanbied. Maar als je daar dan staat, wat doe je dan om anderen warm te krijgen om je ook te vragen? Een goede set neerzetten is nooit een probleem eigenlijk, dat lukt me vrijwel altijd :D

Alvast bedankt voor de tips!
DonBasco    posted on 06-09-2009 23:56
Poster: Sammow
Ff een vraag, ik draai 3 jaar en heb al op enkele feesten gespeeld, maar als ik gevraagd word is dat nooit via een ander feest dat ik gedraaid heb maar gewoon omdat ze me kennen van vrienden, school, ...?
Een goede set neerzetten is nooit een probleem eigenlijk, dat lukt me vrijwel altijd :D

No offense, maar vind dit wel een beetje raar. Ik denk dat 2/3 van mijn boekingen komen n.a.v. andere feesten. Ik vraag me dan bij jou af: Hoe weet je of je een goede set hebt neergezet? Je zou verwachten dat een goede set weer een nieuwe boeking oplevert.
Sammow    posted on 07-09-2009 00:10
Dat zie je toch als je bezig bent? + Dat mensen en andere dj's die voor/achter je draaien achteraf je komen feliciteren.

De vraag is, hoe komen andere mensen die iets organiseren en je goed vinden bij jou om je ook te vragen voor hun feest?

EDIT: Helemaal niet offensive opgenomen hoor :D Hoe ik het vertelde leek het misschien alsof ik mezelf overschatte :P
User edit by Sammow on 07-09-2009 @ 00:11:36 (49%)
PaulBrugel    posted on 07-09-2009 11:39
Ik zou het eens vragen aan Ilja, misschien kan je in Japan gaan draaien. Leuk, als extraatje
DonBasco    posted on 07-09-2009 12:03
Poster: Sammow
Dat zie je toch als je bezig bent? + Dat mensen en andere dj's die voor/achter je draaien achteraf je komen feliciteren.

De vraag is, hoe komen andere mensen die iets organiseren en je goed vinden bij jou om je ook te vragen voor hun feest?

EDIT: Helemaal niet offensive opgenomen hoor :D Hoe ik het vertelde leek het misschien alsof ik mezelf overschatte :P

OK Happy, laughing
Tip dan maar: je kan na afloop van je set natuurlijk altijd even vragen aan de opdrachtgever (promotor, bedrijfsleider, whatever..)? wat ie er van vond. ALs ze dan aangeven dat het naar tevredenheid was moet je even doorpakken door aan te geven dat je het zelf ook een lekker setje vond. Vervolgens is het niet meer raar om aan te geven dat je graag nog eens terugkomt en dat ze dus aan je moeten denken voor een volgende keer.
Stagiar    posted on 07-09-2009 15:58
Poster: PaulBrugel
Ik zou het eens vragen aan Ilja, misschien kan je in Japan gaan draaien. Leuk, als extraatje

QFT :D
Sammow, ik denk dat zo goed als iedereen op DJR hier een beetje met dat probleem zit. Via Via is altijd de manier geweest om bekender te worden, via een vriend op een feest draaien en vandaaruit 'gespot' worden door een goede DJ die wat in je ziet of een promotor oid. Het is maar net afwachten wat je op je pad tegenkomt.
Snoey    posted on 07-09-2009 22:58
Het is een jonge label/booking agency. ?MYMA records. ? Maar ik en de oprichter zijn vastberaden om het groot te maken.?Cool

Dus jij werkt voor Thom aka Dj Scalix, ook wel bekend van Hard en Zoet recordings. Leuk dat zijn artiesten naar Japan gaan om te draaien waar ook Tiesto en Armin van Buuren draaien, zal hem van de week even feliciteren met het succes.
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 07-09-2009 @ 23:00:26 (41%)
Ilja    posted on 08-09-2009 07:46
Niet te snel ( eerst regelen dat het contracten getekent worden ), en btw is werk niet direct met Thom, en al helemaal niet voor hem, ik werk direct met DJ's die bij zijn label zitten, en in hetzelfde tijd doe ik dan een beetje promotie voor MYMA.
Stagiar    posted on 08-09-2009 10:41
Niet te snel ( eerst regelen dat het contracten getekent worden ), en btw is werk niet direct met Thom, en al helemaal niet voor hem, ik werk direct met DJ's die bij zijn label zitten, en in hetzelfde tijd doe ik dan een beetje promotie voor MYMA.

Dus je werkt niet direct met hem, ook niet voor hem.. Maar toch zijn jullie allebei vastberaden op dat label groot te maken?
Tof van je, dat je dat doel gesteld hebt. Maar ik denk dat Thom beter z?lf naar Japan kan gaan om zijn dj's daar te promoten.
Tiemen    posted on 08-09-2009 11:35
Aan een DJ contest mee doen vind ik persoonlijk de makkelijkste, en snelste manier om bekend te worden. Als je goed bent, en een eigen stijl hebt, is de kans groot dat je na het contest gevraagd wordt voor een feest, ik ken veel mensen waarbij dat gebeurd is. Maar daarnaast is het natuurlijk ook handig om op alles af te lopen, vraag of je op het schoolfeest mag draaien, ken je via via iemand die feesten organiseert? wees niet te beleeft om het niet te vragen, dit vind ik zelf erg moeilijk, maar anders bereik je niks.
Ilja    posted on 08-09-2009 15:01

Dus je werkt niet direct met hem, ook niet voor hem.. Maar toch zijn jullie allebei vastberaden op dat label groot te maken?

Tof van je, dat je dat doel gesteld hebt. Maar ik denk dat Thom beter z?lf naar Japan kan gaan om zijn dj's daar te promoten.

Ik doe het voor de DJ die bij de label zit, ben goed bevriend met hem, en omdat ik toevallig naar Japan ga heb ik met paar clubs gemailt en gebeld en afspraken geregeld.
Sandr    posted on 08-09-2009 15:30
Welke clubs als ik vragen mag?
Play that funky music white boy....
DJTimothyDutchh    posted on 08-09-2009 15:50
Hahah k moet wel even zeggen dat jorno espe wel zieke set?s neerzer :P hahah
Ilja    posted on 08-09-2009 17:54
Poster: Sandr
Welke clubs als ik vragen mag?

Club Karma ( Osaka )
Ruby Room ( Tokio )
Club 3-2-8 ?( Tokio )
AGEHA ( Tokio ) ( De club van Japan )?Cool
Stagiar    posted on 08-09-2009 20:15

Ik doe het voor de DJ die bij de label zit, ben goed bevriend met hem, en omdat ik toevallig naar Japan ga heb ik met paar clubs gemailt en gebeld en afspraken geregeld.

Kijk aan, dit komt al een stuk geloofwaardiger over dan op de manier hoe je het hiervoor bracht.

User edit by Stagiar on 08-09-2009 @ 20:16:38 (7%)
Sandr    posted on 08-09-2009 23:40

Club Karma ( Osaka )

Ruby Room ( Tokio )

Club 3-2-8 ?( Tokio )

AGEHA ( Tokio ) ( De club van Japan )?Cool

Klinkt veelbelovend... hoop wel voor je dat ze fatsoenlijk engels spreken. Anders kon het wel eens lastig onderhandelen worden.. Ik neem aan dat je ons allen hier van minuut tot minuut op de hoogte houdt van alles....

Ik ben in ieder geval razend benieuwd...
Play that funky music white boy....
djmamo    posted on 09-09-2009 00:02

en ik maar denken dat Canta en miss nicole hard en zoetig hadden opgezetConfused??
Raar verhaal

www.moonentertainment.nl
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

59 Users online: 8 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 46.761
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.946.223

DJResource