Effecten?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Shai_lesh    posted on 26-04-2006 19:42
Hallo,

Ik ben nu al een paar maanden bezig met draaien en ik wil ook graag met effecten werken...
Nou dacht ik eraan om als mixer een Reloop Rmx 40 Dsp te nemen..
Hier zitten ook effecten bij..
http://www.aboutdj.nl/content/view/15/8/
Dit is toch wel een goede keuze.. ?
Ook wilde ik als effectenbox de Tweakalizer van Behringer nemen..
http://www.behringer.com/DFX69/index.cfm?lang=ENG
Dit vooral om het scratch functie ervan want de andere effecten zitten op de reloop ook
Ik wil graag scratch functie dus niet om hele liedjes mee te scratchen maar af en toe ff scratchen en vaak een backspin maken en dus met scratch de overgang mooier laten klinken..
Dus daarom wil ik weten of de tweakalizer een goede keuze is..?
Of zijn er andere opties..
Of  is een Cd speler (een goede) met scratchfunctie en ook nog meer functies
beter dan mijn geld uitgeven aan een tweakalizer.. ?
Ik ben niet zolang begonnen met draaien maar ik draai nu wel op kleine feesten dus geld sparen kan ook.. dus is een tweakalizer beter of een goede cdspeler met allerlei effecten aan boord onder andere scratch? Zo ja welke Cd spelers??
Ik wil niet meer dan 400 Cd spelers uitgeven eigenlijk..
Maar u kunt allle goede dingen laten zienHappy, laughing

Nou alvast bedankt,
Shailesh

What do you think about Effecten? ??

Vote :   

Steev    posted on 26-04-2006 19:48
Hey,

opzich ziet die reloop mixer er wel goed uit, al heb ik er nooit mee gedraaid. Verder als je een mixer wil + effecten moet je ook eens naar de numark 5000fx kijken. Deze heb ik wel mogen proberen en binnenkort staat hij ook bij mij thuis. Ik vind het een hele fijne mixer, vooral door de jog wheel die erop zit, ook zitten er zat gave effecten op die naar mijn zin erg goed klinken.

Je moet maar eens kijken, veel succes!

[edit] Ook met de 5000fx kan je scratchen, met de jog wheel Winking my eye
User edit by Steev on 26-04-2006 @ 19:48:45 (15%)
Shai_lesh    posted on 26-04-2006 20:27
ahah

Ik heb wat over de numark 5000 fx gezocht en dit lijkt me echt een super ding:O:O
De 5000 fx is echt mooi alleen ontbreekt er een effect die ik heel mooi vind en dat is de flanger of zit hij er wel op??
En ik las ergens dat het geen send/return heeft dus je ook geen aparte effectenbak erop aan kan sluiten...
Zijn er nog meer mixers die jullie aanrade in ongeveer deze prijsklasse..
En welke Cd Spelers.. ?

ciderke    posted on 26-04-2006 20:27
Ik heb op een ander forum gelezen dat die Behringer Tweakalizer vrij goed is in zowat alles, behalve dan de scratchfunctie ... juist hetgeen je nodig hebt natuulijk ...

Die scratchfunctie blijkt wel héél beperkt te zijn... Ik denk dat je er hoogstens een backspin mee kunt doen ofzo.

Camino    posted on 26-04-2006 22:06
behringer tweakalizer vind ik niks... sorry hoor... voor effects kan je beter (ten minstens) voor een alesis air-fx gaan; maar liever nog een Kaoss pad of een Pioneer EFX. En voor te scratchen; op geen enkele effect unit klinkt het goed... misschien is een draaitafel wel een optie voor je? of anders de OEM cd spelers - die hebben ook scratch - al is de jog weer niet super op die OEM's...
Twizz    posted on 17-06-2006 19:37
ik denk dat  Shai_lesh ondertussen haar/zijn keus al gemaakt zal hebben, maar voor de rest, niet voor de tweakalizer gaan!! goedkope(mag ik het zeggen?)zooi. voetl heel goedkoop aan, de knoppen vooral, en zo mooi vind ik het zelf niet.
het is niet zo duur, maar ik denk dat het zo kapot zal zijn.
Winston    posted on 18-06-2006 02:52
Poster: Shai_lesh
een goede cdspeler met allerlei effecten aan boord onder andere scratch? Zo ja welke Cd spelers??
Ik wil niet meer dan 400 Cd spelers uitgeven eigenlijk..

Dit zou ik doen. Ik wacht op de launch van de Stanton C.314 cd player. Maar 400 zowel per stuk als voor beiden is wel weinig.
Tic Toc
Twello    posted on 23-06-2006 21:50
ik ben aan het sparen voor dit setje:

Denon Dn-s1000   -    Reloop RMX-40 BMP  -    Denon Dn-s1000
                                Pioneer EFX-500

misschien is het wel wat voor je... de denon's zijn 400 euro per stuk en de efx koop ik 2e hans...
_Ivan_    posted on 23-06-2006 22:09
Ik denk dat je beter dan er een prof cd-speler erbij kunt nemen... want zoals hierboven gezegt word die scratch effecten stellen niet zoveel voor
Feel&.Celebrate.Life!

This is an old Topic

No new postings for 6.748 days.
 Post CommentThat would be 224.9 months
or a whopping 18.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

63 Users online: 11 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 23.934
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.405.809

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy