meerdere cue-punten
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ciderke    posted on 25-04-2006 19:51
Ik vroeg me af wat het nut is van meerdere cue-punten op één cd of op één liedje... Kun je in het liedje dan van het ene cuepunt naar het andere springen?
En wat is dan het verschil met de zogenaamde hotcue?

dank bij voorbaat

What do you think about meerdere cue-punten ??

Vote :   

Day-One    posted on 25-04-2006 20:55
Mod edit by Lead on 07-05-2006 03:05 (23%)
_Ivan_    posted on 25-04-2006 21:00
je word wel wat wijzer van het filmpje vind ik

Feel&.Celebrate.Life!
Lead    posted on 25-04-2006 23:19
Meerdere HotCue's op bijvoorbeeld de CDJ-1000MK3 kun je razendsnel door elkaar gebruiken, ook als ze niet in dezelfde track zitten. Hiervoor kun je het beste het CDJ-1000MK3 Demo Videotje bekijken.

Meerdere Cue punten kun je gebruiken om ze bijvoorbeeld op je kaartje op te slaan of om de rode Cue Marker in je display te krijgen. Dit laatste is makkelijk als je scratched Winking my eye

Let the BASS be louder
_Ivan_    posted on 26-04-2006 11:16
btw die demo ziet er wel supervet uitHappy, laughing
Feel&.Celebrate.Life!
Winston    posted on 26-04-2006 14:13
Behalve razendsnel door elkaar gebruiken, dan krijg je turntablists effect, kun je nog meer. Bv. stomme stukjes in een track overslaan, delen van de track in een andere volgorde afspelen, zeg maar remixen. Lekker handige feature.
Tic Toc
Day-One    posted on 26-04-2006 15:10
Poster: ivan1991
je word wel wat wijzer van het filmpje vind ik

dacht ik ook Thumbs Up

Day-One    posted on 26-04-2006 15:12
Poster: Lead
Meerdere HotCue's op bijvoorbeeld de CDJ-1000MK3 kun je razendsnel door elkaar gebruiken, ook als ze niet in dezelfde track zitten. Hiervoor kun je het beste het CDJ-1000MK3 Demo Videotje bekijken.

Meerdere Cue punten kun je gebruiken om ze bijvoorbeeld op je kaartje op te slaan of om de rode Cue Marker in je display te krijgen. Dit laatste is makkelijk als je scratched Winking my eye

echt!!!! ik heb geen spijt dat ik de 800's hebt maar die 1000 zijn echt en echt gruwelijk!!!! (dat worden mijn 2e sets) Thumbs Up

ciderke    posted on 26-04-2006 20:30
mja, ik weet al heel wat meer. Maar eh, kun je tussen die cue-punten op bijvoorbeeld de Pioneer mkII makkelijk switchen? en hoe doe je dat? of zijn dat die zwarte knopjes bovenaan? thnx
Day-One    posted on 28-04-2006 09:23
Poster: ciderke
mja, ik weet al heel wat meer. Maar eh, kun je tussen die cue-punten op bijvoorbeeld de Pioneer mkII makkelijk switchen? en hoe doe je dat? of zijn dat die zwarte knopjes bovenaan? thnx

jij hebt het over de 1000mk2
Winston    posted on 07-05-2006 02:08
Poster: ciderke
Maar eh, kun je tussen die cue-punten op bijvoorbeeld de Pioneer mkII makkelijk switchen? en hoe doe je dat? of zijn dat die zwarte knopjes bovenaan? thnx

Pioneer heeft goed nagedacht en ervoor gezorgd dat het makkelijk is. Voor het instellen van een hot cue point druk je op de "HOT CUE REC MODE" knop. Je zoekt dan je cue point op de gewone manier, met de jog of search knoppen. Als je op je 'cue point' bent druk je een "HOT CUE" knop A, B of C en het wordt bewaard.
Als je een 'hot cue' wilt gebruiken, druk je weer op de "HOT CUE REC MODE" knop. En daarna op de knop A, B, of C, van de 'hot cue' die je wilt gebruiken. En het begint vanaf daar te spelen. Dat kan gewoon meteen na elkaar. Kijk ook naar de demo video hier op DJResource van de CDJ1000-MK3 en de op de Pioneer website. Allemaal leuk toch?

Maar het kan nog mooier.

Op de Technics SLDZ-1200 heb je 4 "HOT CUE" plus nog 4 "BANK" knoppen. In de "BANK" knoppen kun je zowel 'samples' als 'loops' opslaan. Je kunt ook het volume van de 'samples'regelen. Zoiets kan de DENON DN-S3500 ook, maar dan maar met 2 i.p.v. 4. Op de DN-S3500 is het mogelijk om de 'sample' in 'reverse' af te spelen of te scratchen. Weer iets anders wat geen van de players heeft is wat je met de Stanton C.304 kan. Die kan de 'samples' tegelijk afspelen met de cd. Ook kan je de 'samples' automatisch in een bepaalde volgorde die jezelf programmeert afspelen. Ook de 'pitch' is regelbaar.

De Pioneer CDJ-1000 kan dit alles niet. Maar er zijn ook minpunten op de anderen. De Technics SLDZ-1200 en de Stanton C.304 hebben geen 'superfast search' zoals de Pioneer. En dat is nou juist hard nodig om snel 'cue points' te zoeken of 'samples' gereed te maken. De Stanton heeft zelfs geen 'edit'of 'adjust.'D.w.z. dat je altijd zuiver 'on-the-fly' of 'real time' de punten loepzuiver moet zien in te stellen. Dat lukt volgens mij niet altijd. Of je zou een permanente 'memory' moeten hebben zoals de Denon DN-S3500 of de Pioneer CDJ-1000. Maar dat heeft de Stanton niet en de Technics beperkt.

De Denon DN-S3500 heeft dus het minste aantal cue/samples/loops in memory. Ook zijn de knopjes het kleinst en zoals de meeste anderen aan de bovenkant. Hierdoor is je snelheid ietsje langzamer. Stanton heeft van allemaal het beste over nagedacht. Die zetten op de C.303 en 304 de "BANK" en "LOOP" knoppen helemaal voorin en ook nog lekker groot. De 'super fast search' mogelijkheid of 'jump'zoals Denon dat noemt vindt ik iets onhandiger met het knopje van de DN-S3500, dan met het jog van Pioneer CDJ-1000.

In de posts hierboven is een beetje uitgelegd wat je in creatief opzicht met meerdere 'cue' punten kunt. Maar eigenlijk heeft het allemaal te maken met het nabootsen van de mogelijkheden van draaitafels. CD's krijg je domweg nog steeds trager gereed om af te spelen dan vynil. De meerdere cue punten, samples en loops en zeker ook de permanente memory vormen allemaal oplossingen om snelheid te winnen en toch alles te doen wat je met vynil kunt. De CD-player zet als het ware razendsnel de naald op de gewenste startpunten. Speciaal bedoeld voor 'turntablists' en professionele snel mixers dus. Soms zijn er ook meer mogelijkheden op cd-draaitafels dan met vynil-draaitafels.

Ik zou al deze mogelijkheden willen. Daarom zeg ik dat de perfecte cd-turntable voor mij nog niet bestaat. Jammer genoeg zijn de vernieuwingen op de Pioneer CDJ-1000MKIII meer cosmetisch dan op prestaties of mogelijkheden gericht. En voorlopig komen er geen nieuwe players uit behalve misschien van Numark, maar die zijn op dit vlak minder sterk. Al hebben de Axis-9 en de CDX wel permanente memory.

Tic Toc
User edit by Winston on 10-05-2006 @ 15:16:32 (4%)
Lead    posted on 07-05-2006 03:04
HotLoops naast hot Cues gebruiken is wel doeltreffend. Waveform vind ik ook een duidelijke verbetering. Niet genoeg zodat iedereen rijp is voor een upgrade, maar daar is het nooit voor bedoeld Winking my eye

btw, het filmpje hier en op de pioneer website is dezelfde... Happy, laughing
Let the BASS be louder
Winston    posted on 07-05-2006 14:33
Op de Pioneer website zijn er ook leuke, soms interactieve, tutors over de CDJ-1000MKII. Ik kan me niet meer herinneren of ook van de 'hot cues' en 'loop' ook erbij was.
@Lead: Ik val Pioneer en de anderen aan, omdat ik stilletjes hoop dat een slimme dealer dit leest en doorgeeft aan de R&D afdeling, zodat over een paar jaartjes mijn perfecte CD-turntable wel bestaat
Tic Toc
Lead    posted on 07-05-2006 18:13
Poster: Winston
...dat een slimme dealer dit leest en doorgeeft aan de R&D afdeling...

Wij hebben daar een directe link mee Winking my eye

Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 6.932 days.
 Post CommentThat would be 231.1 months
or a whopping 19 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

180 Users online: 18 Guests (162 Unknown)
Pages generated today : 24.857
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.924.319

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use