In reactie op faderstart.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gupy    posted on 20-02-2004 20:01
Even terug te komen op het faderstart verhaaltje: Heeft iemand ooit een A&H Xone met faderstart gezien? En waarom zijn er niet simpele stukje electronica die een faderstart signaal kunnen maken van de Aux (Send)? Iemand suggestie's?:scratch:

What do you think about In reactie op faderstart. ??

Vote :   

Dappie    posted on 20-02-2004 23:24
Nee, nog niet gezien. De mixers die ze nu hebben kun je bekijken op: Allen & Heath.com Zoals je ziet 8) geen met faderstart. Volgens mij Holy action kan het niet om via een aux een faderstart te maken afgezien van het feit dat er maar 1 aux is :scratch: . Het is dan wel een signaal wat je wegstuurd maar dat is een audio signaal. Afgezien daarvan wil je dan met 2 verschillende signalen (start/stop) 2 CD-spelers gaat aansturen vanaf een bron Sad.
Gupy    posted on 21-02-2004 07:37
Ik bedoeld eigenlijk dat men via de AUX Post-fade een audiosignaal wegstuurt. Dit audiosignaal wordt dan door een stukje electornica omgezet in play of cue. Dus als de fader dicht staat -->geen audiosignaal -->Cue Fader open -> wel audiosignaal --> Play
Lead    posted on 21-02-2004 08:46
Ik heb er nooit van gehoord in ieder geval. Theoretisch kan ik je wel volgen. Je zou dus een soort audio-activation-circuit moetmen ontwikkelen. De uitgang van dit stukje electronica zou dan de 2 contacten naar massa moeten leggen om de player te laten starten of naar CUE te laten springen.... Ik heb zoiets nooit gezien.
Let the BASS be louder
W.i.M    posted on 24-02-2004 22:33
Dit kan ik als NON-electro dude ook nog wel volgen... Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om te checken of er een (geluids)-signaal doorheen gaat of niet ?
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
daan    posted on 25-02-2004 13:29
waarom is iedereen zo kien op faderstart ? ok voor de 'kroeg' dj's is het wel handig, maar ik vind (en een heleboel anderen ook volgens mij) juist lekker om met een cdj1000 in vinylstand 'm te behandelen als vinyl, dus loslaten op het juiste moment.
Jorrit    posted on 25-02-2004 14:40
wel waar, maar zie faderstart niet als een truuk voor luie dj's je kan er ook hele vette effecten mee uithalen zoals 2 verschillende nummers pakken en dan om de 8 beats wisselen, dan om de 4 beats, dan om de 2, dan om de 1 enz enz daar kan je hele vette dingen mee maken! het klinkt ongeveer als beatjuggelen, alleen je kan veel sneller.
W.i.M    posted on 25-02-2004 19:34
en wat moet je met faderstart ? Tja, het is weer een leuke feature.. Wat moeten mensen eigenlijk met een kit op hun SL om de plaat achterstevoren te draaien ? Echt iets nuttigs kan je daar in mijn ogen ook niet mee doen behalve pronken dat je het hebt....
Lead    posted on 26-02-2004 09:25
:D Dat laatste klopt zeker, ik heb in beide SL's zo'n kit zitten (PRONK:jokeHappy, laughing maar gebruik het zelfden. Die features is idd niet zo super goed te gebruiken, faderstart daarintegen wel. Ik gebruik de CDJ niet altijd met lostlaten om het te laten starten. Ik gebruik meestal de cue/play knop. Ook voor een soort stutter-effect en het mee-tappen met de maat (op juist niet), net wat je wilt.
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 26-02-2004 09:28
ik start (en stop) de cdj ook altijd met cue en play, als je de jog loslaat is het toch ietsje minder accuraat heb ik het idee (zal wel tussen m'n oren zitten...) omdat je de jog altijd wel een beetje verschuift enzo. Maar als ik toevallig aan het scratchen oid. ben dan zet ik hem niet eerst op cue en dan op play, dan laat ik m gewoon los Winking my eye
Gupy    posted on 26-02-2004 11:45
Als ik zeg dat ik de CDJ1000 nooit op de vinyl stand heb staan, schieten jullie me dan dood? :gun: Ik gebruik best vaak de play knop om te starten, maar ook vaak de faderstart voor samples. (crossfader b.v.)
Lead    posted on 26-02-2004 17:25
8O8O8O8O8O8O8O8O 8O8O8O8O8O8O8O8O 8O8O8O8O8O8O8O8O 8O8O8O8O8O8O8O8O 8O8O8O8O8O8O8O8O Ben jij er zo eentje die alleen maar het groene lampje aan laat staan Confused Zonde van de mogelijkheden die je laat liggen... Maar da's mijn mening 8)
Let the BASS be louder
Dappie    posted on 26-02-2004 20:10
Ik zou ook kiezen voor het blauwe lampje.... :jump:
Gupy    posted on 26-02-2004 20:11
Ja, heb je mij al eens horen scratchen dan?:sad:
Lead    posted on 26-02-2004 20:14
Dat is nog niet eens nodig.... Het cue-en van je plaat gaat veel sneller dan dat je op de "normale" manier cue-t... :idea:
Let the BASS be louder
User edit by Lead on 26-02-2004 @ 20:14:43 (8%)
Dappie    posted on 26-02-2004 20:15
Alles kan je leren, als je het niet probeerd is het gewoon jammer omdat je veel meer uit de CDJ-1000 kan halen. Wees een beetje creatief en lekker veel draaien dan lukt het vast wel. :o
Gupy    posted on 26-02-2004 22:50
Poster: Dappie
Alles kan je leren, als je het niet probeerd is het gewoon jammer omdat je veel meer uit de CDJ-1000 kan halen. Wees een beetje creatief en lekker veel draaien dan lukt het vast wel. :o
Euhh, ik draai al ruim tien jaar...dus dat zal het probleem niet zijn. Bij mij kun je beter het spreekwoord gebruiken: "wat de boer niet kent, vreet ie niet". Oftewel, ik ben nu eenmaal de CDJ mode gewend en het viel me idd nu pas op dat iedereen die Vinylmode aan heeft staan. Daarnaast heb ik alle Cd cuepunten op de kaartjes staan, dus cue'en doe ik eigenlijk ook niet zo vaak.
daan    posted on 26-02-2004 22:59
zelfs dat kaartje gebruik ik (nog) niet. vind 't niet echt nodig om cue points erin te zetten als ik binnen 10 sec de eerste beat gevonden heb (met autocue wel aan dan)
Gupy    posted on 26-02-2004 23:19
Poster: daan
zelfs dat kaartje gebruik ik (nog) niet. vind 't niet echt nodig om cue points erin te zetten als ik binnen 10 sec de eerste beat gevonden heb (met autocue wel aan dan)
Heeft ie ook autocue dan?Oh YESes: Happy, laughing Nee heb de autocue ook nooit aanstaan, maar ik cue wel binnen een tel of wat. Ik heb veel CD's met stukjes sample, er staan dan gerust 150 samples op 1 CD, er is dan niets handiger als de memorycard. (ook voor gewone Cd's)
Dappie    posted on 01-03-2004 21:36
Poster: Gupy
Poster: Het lijkt of je nu al wat meer weet dus ken je de CDJ-1000 ook al een beetje LOL , nu is het enkel nog uitproberen... Oh YESes: ( :grin: ) Winking my eye
W.i.M    posted on 02-03-2004 20:36
Poster: daan
Er zijn natuurlijk tracks met een intro van een minuut. In die gevallen vind ik het toch wel makkelijk om een cuepoint te hebben in plaats van te zoeken.
daan    posted on 03-03-2004 13:46
daar heb ik dus autocue voor aanstaan Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 7.550 days.
 Post CommentThat would be 251.7 months
or a whopping 20.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

57 Users online: 8 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 15.300
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.981.478