Korg KP2 Kaoss pad (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Day-One    posted on 18-04-2006 01:17
wie o wie heeft ervaring met de Korg KP2..ik wil die nl gaan aanschaffen maar twijfel nog...ik heb er zelf al mee gerommeld, maar kon het maximale niet uithalen van wege tijd gebrek.

Need more input Thumbs Up

What do you think about Korg KP2 Kaoss pad ??

Vote :   

Powel    posted on 27-04-2006 16:28
Ah ok dan was ik ff van het padje af gisteren.

Maar heb je nooit het probleem dat sommige effecten 62 - 70 er met volume zwaar uitklappen in vergelijking met de rest?

En idd een KP2 is zeker niet makkelijk

Camino    posted on 27-04-2006 21:08
ja dat wel... maar 62-70 (drum loops e.d.) gebruik ik toch haast nooit... om eerlijk te zijn moet ik zeggen dat hij bijna altijd op 00 of 10 staat :P
Powel    posted on 28-04-2006 01:12
10 is lekker idd maar je moet 50 eens pakken. die is ook erg chill Happy, laughing
BillyArd    posted on 28-04-2006 09:16
29 is ook chill.

Op 9.9 zetten send/return goed gergeld , beat loopt , FX post  open knallen op het goede moment, schuif dicht , je laatste beat van de plaat sterft nu uit als in een rasta/dub plaat, wanneer helemaal uitgestorven(duurt een seconde 0f 10)plaat weer openkanllen en FX dicht

Gegarandeerd een handjes in de lucht moment.

bij voorkeur te doen met een stampplaat

idd 50 tot 60 zijn erg tof al die tempo delays etc etc

ik gebruik de synth ook vaak als gromerig geluid onder techno.

8 is ook een fijn filter dat ik vaak gebruik !

Kaoss is gewoon vet !

Happy, laughing

Powel    posted on 28-04-2006 11:03
Ook 50 in combi met de mute swith brengt leuke effecten. En dan meestal niet op coor 9.9 maar 9.4 of 4.9, weet ff niet hoe die telt maar ik elk geval bovenaan en dan iets links uit het midden. Hele lekkere delay krijg je er dan in Happy, laughing

Maar 29 ga ik ook zeker nog ff proberen. Thnx for the tip Happy, laughing

Ik denk dat iedereen met zo'n ding altijd zijn favoriete effecten ontwikkeld en vasthoudt en na verlop van tijd de andere een beetje vergeet.

Die synth effecten gebruik ik zelf eigenlijk helemaal niet. Ja soms als ik wat sta te kloten.

Ik heb die sample plaat van Speedy J waar 200 loops op staan van zijn loudboxer cd en zo'n loop heb ik een keer gesampled, gelooped en dan gesynchroniseerd aan me plaat. of ja plaat aan loop moet ik beter zeggen want die finetuning van de snelheid per beat per minuut is niet echt nauwkeurig. Maar zo kon ik toch wel leuke effecten er doorheen gooien als wijze van 3de plaat laat maar zeggen.

Ook effecten 90 - 99 die op je samples zijn gericht zijn chill.

En zo kun je over elk effect wel een heel verhaal ophangen maar daarvoor wordt ik niet betaald dus ga maar weer eens aan het werk hehe.

BillyArd    posted on 28-04-2006 11:44
En zo kun je over elk effect wel een heel verhaal ophangen maar daarvoor wordt ik niet betaald dus ga maar weer eens aan het werk hehe.
wehehhehe , de KP is ook zo veelkunnend he
!
Happy, laughing
Camino    posted on 17-05-2006 13:44
dit is wel een interessante discussie... wie heeft er nog meer van die uber-geile parameters die gewoon echt goed klinken?

Jullie kennen hem wellicht wel, maar pak eens de low-pass filter neemt (00), en zet de dry-wet op 100% wet

Begin op 10.0, en beweeg zeg maar in een ondersteboven parabool naar 0.0; en eeerg mooie manier op je plaatjes eruit te mixen

Jer-E    posted on 13-12-2006 11:12
ik denk da k hem ook aan ga schaffe het lijkt mij een zeer intressante effector :D
ook heb k een demo gezien van dit appa en daar stond k wel ff me open mond naar te kijke een aangezien my mixer een send en return heeft is het geen enkel probleem :D

This is an old Topic

No new postings for 6.021 days.
 Post CommentThat would be 200.7 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

84 Users online: 3 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 13.064
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 211.064.660