Ik heb er 1
(see my pics)
En ja buiten het feit dat die er erg mooi uitziet is het ook een gaaf ding.
Op de korg site en sectie van KP2 staat ook een demo filmpje. Altijd wel leuk om te zien.
Mijn mixer heeft send/return knoppen per kanaal en ik heb hem op het NUO 5 idee aangesloten. Dit houdt in dat ik de crossfader heb onderverdeeld in links de normale geluidskanalen (in mijn geval kanaal 1 tm 4) en rechts de return van de KP2.
Er zitten zoals je weet 100 effecten in 10 verschillende groepen en het mooie van deze effecten is dat ze vaak per nummer anders klinken.
Er zitten beat effecten in en die moet je zelf op tempo brengen door een tap knop op de juiste beat snelheid in te drukken. Dit is naderhand ook weer te corrigeren.
Op een DJM bv is dit gesequenced en hoef je daar niet overna te denken.
Met je vinger beweeg je heel eenvoudig en licht over het pad en op elk coordinaat klinkt je effect dan anders.
Met dit ding is wel aan te raden om hem in combi met een send return mixer te gebruiken. Je kunt de KP2 ook echt tussen je mixer en versterker zetten maar dan kun je je output volumes van je effecten niet regelen en die varieren nogal eens.
elk effect kun je met de hold knop vast zetten. Dit wil zeggen dat het coordinaat wat als laatste door je vinger wordt aangeraakt vast wordt gehouden en dit blijf je horen zolang je niks verandert.
De 2x 6 seconden samplers zijn eenvoudig te bedienen maar het geluid komt er wel altijd wat zachter uit. Dit moet je dus opkrikken.
Er zitten ook een aantal effecten op waarmee je je samples op een aparte manier kunt afspelen. Bv reversed etc.
Sowieso over elk afgespeeld effect kun je weer een effect gooien.
Bij uitschakelen van de KP2 worden de samples niet bewaard.
Voor je dit beestje getemd hebt ben je wel ff wat tijd verder want door de diversieteit van de effecten duurt het toch we lang om hem helemaal ontdekt te hebben. Maar dat is ook weer als + punt te beschouwen opzich.
Wat wil je nog meer weten?