Korg KP2 Kaoss pad (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Day-One    posted on 18-04-2006 01:17
wie o wie heeft ervaring met de Korg KP2..ik wil die nl gaan aanschaffen maar twijfel nog...ik heb er zelf al mee gerommeld, maar kon het maximale niet uithalen van wege tijd gebrek.

Need more input Thumbs Up

What do you think about Korg KP2 Kaoss pad ??

Vote :   

remixer    posted on 18-04-2006 08:56
zou ik ook wel eens willen weten, want ik zat ook er al aan te denken om hem een keer te kopen

ik heb verder nog geen ervaring met dat ding

User edit by remixer on 18-04-2006 @ 08:56:57 (4%)
Powel    posted on 18-04-2006 10:38
Ik heb er 1 Happy, laughing (see my pics)

En ja buiten het feit dat die er erg mooi uitziet is het ook een gaaf ding.

Op de korg site en sectie van KP2 staat ook een demo filmpje. Altijd wel leuk om te zien.

Mijn mixer heeft send/return knoppen per kanaal en ik heb hem op het NUO 5 idee aangesloten. Dit houdt in dat ik de crossfader heb onderverdeeld in links de normale geluidskanalen (in mijn geval kanaal 1 tm 4) en rechts de return van de KP2.

Er zitten zoals je weet 100 effecten in 10 verschillende groepen en het mooie van deze effecten is dat ze vaak per nummer anders klinken.

Er zitten beat effecten in en die moet je zelf op tempo brengen door een tap knop op de juiste beat snelheid in te drukken. Dit is naderhand ook weer te corrigeren.

Op een DJM bv is dit gesequenced en hoef je daar niet overna te denken.

Met je vinger beweeg je heel eenvoudig en licht over het pad en op elk coordinaat klinkt je effect dan anders.

Met dit ding is wel aan te raden om hem in combi met een send return mixer te gebruiken. Je kunt de KP2 ook echt tussen je mixer en versterker zetten maar dan kun je je output volumes van je effecten niet regelen en die varieren nogal eens.