Korg KP2 Kaoss pad (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Day-One    posted on 18-04-2006 01:17
wie o wie heeft ervaring met de Korg KP2..ik wil die nl gaan aanschaffen maar twijfel nog...ik heb er zelf al mee gerommeld, maar kon het maximale niet uithalen van wege tijd gebrek.

Need more input Thumbs Up

What do you think about Korg KP2 Kaoss pad ??

Vote :   

remixer    posted on 18-04-2006 08:56
zou ik ook wel eens willen weten, want ik zat ook er al aan te denken om hem een keer te kopen

ik heb verder nog geen ervaring met dat ding

User edit by remixer on 18-04-2006 @ 08:56:57 (4%)
Powel    posted on 18-04-2006 10:38
Ik heb er 1 Happy, laughing (see my pics)

En ja buiten het feit dat die er erg mooi uitziet is het ook een gaaf ding.

Op de korg site en sectie van KP2 staat ook een demo filmpje. Altijd wel leuk om te zien.

Mijn mixer heeft send/return knoppen per kanaal en ik heb hem op het NUO 5 idee aangesloten. Dit houdt in dat ik de crossfader heb onderverdeeld in links de normale geluidskanalen (in mijn geval kanaal 1 tm 4) en rechts de return van de KP2.

Er zitten zoals je weet 100 effecten in 10 verschillende groepen en het mooie van deze effecten is dat ze vaak per nummer anders klinken.

Er zitten beat effecten in en die moet je zelf op tempo brengen door een tap knop op de juiste beat snelheid in te drukken. Dit is naderhand ook weer te corrigeren.

Op een DJM bv is dit gesequenced en hoef je daar niet overna te denken.

Met je vinger beweeg je heel eenvoudig en licht over het pad en op elk coordinaat klinkt je effect dan anders.

Met dit ding is wel aan te raden om hem in combi met een send return mixer te gebruiken. Je kunt de KP2 ook echt tussen je mixer en versterker zetten maar dan kun je je output volumes van je effecten niet regelen en die varieren nogal eens.

elk effect kun je met de hold knop vast zetten. Dit wil zeggen dat het coordinaat wat als laatste door je vinger wordt aangeraakt vast wordt gehouden en dit blijf je horen zolang je niks verandert.

De 2x 6 seconden samplers zijn eenvoudig te bedienen maar het geluid komt er wel altijd wat zachter uit. Dit moet je dus opkrikken.

Er zitten ook een aantal effecten op waarmee je je samples op een aparte manier kunt afspelen. Bv reversed etc.

Sowieso over elk afgespeeld effect kun je weer een effect gooien.

Bij uitschakelen van de KP2 worden de samples niet bewaard.

Voor je dit beestje getemd hebt ben je wel ff wat tijd verder want door de diversieteit van de effecten duurt het toch we lang om hem helemaal ontdekt te hebben. Maar dat is ook weer als + punt te beschouwen opzich.

Wat wil je nog meer weten?

remixer    posted on 18-04-2006 12:39
nou je hebt denk ik nu alles wel uitgelegd, meer hoef ik niet te weten hoor
User edit by remixer on 18-04-2006 @ 12:40:24 (1%)
Powel    posted on 18-04-2006 14:15
D'r is uiteraard nog veel meer van te vertellen maar dat zijn dingen die je zelf gandeweg ontdekt
Day-One    posted on 18-04-2006 14:49
ja ik heb nog een vraagje Thumbs Up....
kan je zelf samples invoeren in de zin van opslaan en heeft dat ding ook een geheugen in de zin van CF.SMC. XD card?!
BillyArd    posted on 18-04-2006 15:05
nee heeft ie niet, als je m uitzet is alles weg.

Happy, laughing

Day-One    posted on 18-04-2006 16:33
oooh okay..beetje minder maar goed..wat ik zelf hebt gezien en gedaan maakt weer een hoop goed Thumbs Up
Frisbee    posted on 21-04-2006 21:28
quote:
Poster: Powel

Mijn mixer heeft send/return knoppen per kanaal en ik heb hem op het NUO 5 idee aangesloten. Dit houdt in dat ik de crossfader heb onderverdeeld in links de normale geluidskanalen (in mijn geval kanaal 1 tm 4) en rechts de return van de KP2.

Als je de 'return' mixt met de crossfader en je zet de kaosspad op bypass, dan hoor je toch een phaser geluid wanneer je beide signalen door elkaar laat lopen? Volgens mij kun je op die manier niet echt netjes tussen dry-wet mixen, of gooi je de crossfader in 1x over?

User edit by Frisbee on 21-04-2006 @ 21:29:11 (1%)
Day-One    posted on 21-04-2006 22:25
Poster: Frisbee
quote:

Als je de 'return' mixt met de crossfader en je zet de kaosspad op bypass, dan hoor je toch een phaser geluid wanneer je beide signalen door elkaar laat lopen? Volgens mij kun je op die manier niet echt netjes tussen dry-wet mixen, of gooi je de crossfader in 1x over?

Hmmmmm dat is een goeie.... ben ik ook benieuwd naar Thumbs Up
Camino    posted on 22-04-2006 17:48
ik had het ook geprobeerd moet de xfader te doen, <headphone als out, kanaal 4 als in> maar daardoor ontstond er idd een korte delay en dus het phazer geluid. Nu dus gewoon op m'n master uit tot als ik een send/return mixer heb. maar back on topic:

de KP2 is een erg leuk speeltje. er zitten veel goede, en ook creatieve effecten op - probeer maar eens de 3D Pan. De besturing door middel van een touchpad vind ik ook wel erg fijn. De enige dingen die wat minder zijn zijn de samplers (moeilijk te besturen, veel te kort - dus niet hiervoor kopen) en de afwerking - de volumes van de verschillende effects zijn niet echt goed afgesteld waardoor dat sommige effects veel luider klinken dan andere (check bijvoorbeeld de manual flanger). en over die BPM - als je de tap knop ingedrukt houdt dan vind hij vanzelf de BPM, vrij naukeurig zelfs.l

Het is een leuk speeltje voor relatief weinig geld - kopen dus!

MauriceForge    posted on 22-04-2006 18:19
2 deafdj : Koop een xone 92, sluit de kp2 aan op een van de 2 aux kanalen, en je hebt 4 band eq + gain voor de effecten Thumbs Up
Camino    posted on 22-04-2006 18:37
sja dat is uiteindelijk het doel zo'n beetje :P
Frisbee    posted on 22-04-2006 22:11
Met de Xone 92 heb je nog steeds dat delay/phazer probleem. Pioneer gebruikt als 1 van de weinige merken ECHT goede send-return. Veel andere mixers gebruiken gewoon analoge routing en dan mix je altijd een vertraagt signaal met het origineel. Dateq vibe schijnt wel goed te werken en er zullen nog wel wat mixers zijn...

Send-return is toch niet echt belangrijk, je hebt er alleen wat aan als je tijdens de mix over 1 van beide platen een effect wilt doen, of als je anders problemen krijgt met het recorden van je mix+effecten. Over het algemeen werkt het prettiger met de effecten tussen de mixer en versterker.
Powel    posted on 23-04-2006 23:50
Poster: Frisbee
quote:

Wat bedoel je precies met bypass?? de KP gewoon neutraal? wel een effect geselecteerd maar niks actief of met de Hold knop ingesteld?

Als je dat bedoelt dan idd hoor je een phaser geluid als de CF in het midden staat.

Dit is dus ook weer iets waar je zelf mee moet spelen en ontdekken want bij sommige effecten (nr 10 bv) kan het wel goed klinken om de CF geleidelijk over te laten lopen en bij andere (nr 50 bv) klinkt dit absoluut niet en moet je hem in 1x overgooien.

Hopelijk kun je iets met dit antwoord. Probeer het anders maar eens uit met die effecten die ik genoemd heb.

Zo niet dan hoor ik het wel Winking my eye

@ deaf: idd die samplers zijn niet echt van giga kwaliteit en dat is zeker niet de reden om ze daarvoor te kopen. Juist door het volumeverschil tussen de effecten raad ik iedereen af om hem echt tussen je mixer en versterker te zetten en ben je dus bijna wel verplicht een send/return mixer te gebruiken omdat je efx signaal moet voorluisteren afstellen voor je hem de wijde wereld instuurt.

User edit by Powel on 23-04-2006 @ 23:51:20 (2%)
BizarBAR    posted on 24-04-2006 11:25
Ik heb er ook 1 gehad maar heb hem weer verkocht gebruikte hem bijna nooit.

Zitten leuke dingen op maar vind nou niet dat het echt een bijzonder apparaatje is voor dj gebruik. Misschien te weinig tijd ingestoken wat ik niet denk.

Wel een heel mooi apparaat ziet er gelukt uit alleen de werking vind ik wat minder.

Day-One    posted on 24-04-2006 11:55
en eigenlijk komt het op neer dat het overbodig is als je al een mixer hebt met effecten...want voor de samples moet je het niet doen......het verhaal wordt steeds duidelijker Thumbs Up
Powel    posted on 24-04-2006 14:16
Als je een mixer hebt met effecten dan zou ik hem zeker niet aanschaffen nee.
soundcollector    posted on 26-04-2006 18:15
weet er iemand als er send en return is op een rodec cx 1100?

the-melody    posted on 26-04-2006 19:20
daar is send/return op, is ook de enigste van rodec met send/return. Wat je ook kan doen is je effectenbox gewoon tussen mixer en master steken doe'k ook met men djm
User edit by the-melody on 26-04-2006 @ 19:22:36 (100%)
Camino    posted on 26-04-2006 19:35
wat heb je aan effects op je master? bij mij is het gewoon een noodoplossing... maar effects zijn toch vooral om je overgangen beter te laten klinken niet om gewoon op te zitten klooien lijkt me...
the-melody    posted on 26-04-2006 19:40
wel het stoort me dat je op de djm600 altijd eerst je effects moet selecteren, geluid moet instellen om het gelijk te krijgen etc. Kvind die manier ook niet goed werken. Daarom tussen mijn master, en geloof me: ik gebruik niet zo veel effects het meeste is de filter die op de 600 zit meer niet. En natuurlijk nog de jog effects op de efx.
User edit by the-melody on 26-04-2006 @ 19:41:38 (15%)
Powel    posted on 26-04-2006 22:20
@ liberty: Een KP2 moet je zeker niet tussen je master en amp zetten vanwege de grote volumeverschillen tussen de effecten. Zie bovenstaande berichten.
Camino    posted on 26-04-2006 22:29
@ liberty: Een KP2 moet je zeker niet tussen je master en amp zetten vanwege de grote volumeverschillen tussen de effecten. Zie bovenstaande berichten.

hij heeft een EFX... ik ben degene die de KP2 achter mijn master heeft (vond de creative PFL oplossing toch ook niet echt super handig)
soundcollector    posted on 26-04-2006 22:38
off topic: wat is nu eigelijk het gemakkelijkst volgens jullie efx 500 of korg kaos pad 2?

Camino    posted on 26-04-2006 22:46
gemakkelijkst: EFX 500
meest uitgebreid en leukst: KP2
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

70 Users online: 2 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 8.326
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.736.949

DJResource