dateq vibe of djm600 ???
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

neutje    posted on 17-04-2006 18:50
ik ben van plan een nieuwe mixer te kopen.
maar nu zit ik te twijfelen tussen de dateq vibe en de pioneer djm600.
welke zouden jullie nemen en waarom

What do you think about dateq vibe of djm600 ??? ??

Vote :   

DJ_Sintec    posted on 17-04-2006 19:04
dateq, persoonlijke keuze, ik ben nogal voor de eenvoud van dateq, al die effectors, hmm ik denk er het mijne van. als het kan zelfs nog liever Rodec i.p.v. Datec. Maar ze zijn beide zeer goed!
Lead    posted on 17-04-2006 19:05
Voor welke zou je zelf gaan ?
Let the BASS be louder
DJMichel    posted on 17-04-2006 19:15
Rond die prijs zou ik eerder kiezen voor een A&H Xone: 62, Ecler nuo 5 of een Denon DN-X1500.

DJ_Inspiration    posted on 17-04-2006 19:34
Ik volg het idee van DJMichel..
robbert    posted on 17-04-2006 19:47
De eenvoud van dateq trekt mij wel, maar de vibe had toch een bug met de filters? Misschien kan iemand hier iets meer over vertellen.

Daarnaast zou ik ze gewoon eens allemaal testen, dan krijg je het beste een idee van de fijnste mixer.
Laidback    posted on 17-04-2006 20:13
Pioneer DJM-600 Happy, laughing

Super mixer Happy, laughing ..
en ook nog iets goedkoper als de DateQ. Happy, laughing
het zijn allebij.. Kwalitatief Gezien TOP-Mixers!!
DateQ is een Nederlands Febrikaat. (word gemaakt in Almere)
De Vibe is gemaakt in samenwerking met dj's  omdat er toch wel een grote vraag was naar 4 Kanaals Mixers.. (Ipv de 3 Kanaals XTC)
Ik heb de DateQ Vibe echter nog niet echt veel gezien.. (of veel over gehoord..)

De DJM-600 zie je aan de andere kant Ontiegelijk veel.
in Clubs/Thuis/Events Etc.. (letterlijk O-Ve-Ral )
1 van de Meest Gebruikte Mixers dus Zeker!
-----------------------------------------------------------------------
PLUS... Alles Zit erop en eraan>
     Auto BPM Counter

• Effects: Delay, Echo, Auto Pan, Flanger, Pitch Shifter, Reverb
  • SEND/RETURN for external routing (For An EFX-500/1000)
  • EQ For Each Channel
  • Peak Level Meter For Each Channel
  • Beat Indicator
  • Fader Start Play/Fader Back Cue Play
  • Two MIC inputs,  2 CD, 2 LINE, 3 PHONO
  • BOOTH MONITOR LEVEL
  • BALANCED output's

• --------------------------------------------------------------------------------------------

Ik zou persoonlijk voor de DJM-600 gaan..
    Goedkoper (nu de DJM-800 in Stores is)
    en Veelzijdiger.. meer Speeltjes
    Maar wil je gewoon een Basic No-Nonsense mixer.. ga dan voor de DateQ..
    maar wil je ook lekker kunnen spelen in je Setjes ,, zal de DJM-600 voor jou de uitkomst zijn Happy, laughing

Suc6 ! :D

User edit by Laidback on 17-04-2006 @ 20:22:44 (20%)
    neutje    posted on 17-04-2006 21:35
    Poster: Lead
    Voor welke zou je zelf gaan ?

ik wilde eerst voor de dateq gaan.
    maar toen las ik iets dat er iets mis was met de filters.
    en heel weinig mensen hebben hem en de djm600 heeft bijna iedereen dus dat moet dan wel een hele goede mixer zijn.

het liefst wil ik de djm800 maar dat laat me budget niet toe
    MaxvEck    posted on 17-04-2006 21:41
    koop een denon dn x-1500 sirieus een hele hele hele dikke mixer
    neutje    posted on 17-04-2006 21:50
    jah dat kan ook,
    dat is ook een mooie mixer
    Steffan    posted on 17-04-2006 23:17
    Heb zelf ook de DJm-600 en vind het een TOP mixer, heb ook een dateq gehad.
    Maar vind de pioneer toch een beter mengpaneel. Maar dat is persoonlijk.

TheSupercrab    posted on 18-04-2006 00:46
    ik zou toch ook naar de nuo 5 kijken. zelfde prijs klasse als de djm 600 en je krijgt toch meer voor je geld. De djm is nu toch flink verouderd. De Nuo 5 heeft ook effecten, een beetere headroom, betere bouwe kwaliteit en een geile magnetische x fader Winking my eye.
    Day-One    posted on 18-04-2006 00:59
    Aangezien de djm600 een "bekende" is en aangezien je verder dan je (slaap/huis)kamer wil....zou ik voor de djm gaan..

(met bekende bedoel ik dus clubs, cafees, noem het maar op....... dat is zowat std tegenwoordig)
    greup    posted on 18-04-2006 07:38
    Poster: Steffan
    Heb zelf ook de DJm-600 en vind het een TOP mixer, heb ook een dateq gehad.
    Maar vind de pioneer toch een beter mengpaneel. Maar dat is persoonlijk.

en onderbouw deze mening dan ook eens even.

Verder is dit weer het bekende * ga zelf testen conclusie* topic.

De djm is niet echt meer van dezze tijd. de dateq werkt niet 100% en dan blijven er nog 2 over ... Denon en Nuo, waarvan de beste en degelijkste de nuo is. Die zit gewoon top in elkaar en bied leuke mogelijkheiden.

greup    posted on 18-04-2006 07:42
    Poster: Laidback
    Pioneer DJM-600 Happy, laughing

Super mixer Happy, laughing ..
    en ook nog iets goedkoper als de DateQ. Happy, laughing
    het zijn allebij.. Kwalitatief Gezien TOP-Mixers!!
    DateQ is een Nederlands Febrikaat. (word gemaakt in Almere)
    De Vibe is gemaakt in samenwerking met dj's  omdat er toch wel een grote vraag was naar 4 Kanaals Mixers.. (Ipv de 3 Kanaals XTC)
    Ik heb de DateQ Vibe echter nog niet echt veel gezien.. (of veel over gehoord..)

De DJM-600 zie je aan de andere kant Ontiegelijk veel.
    in Clubs/Thuis/Events Etc.. (letterlijk O-Ve-Ral )
    1 van de Meest Gebruikte Mixers dus Zeker!
    -----------------------------------------------------------------------
    PLUS... Alles Zit erop en eraan>
         Auto BPM Counter

• Effects: Delay, Echo, Auto Pan, Flanger, Pitch Shifter, Reverb
  • SEND/RETURN for external routing (For An EFX-500/1000)
  • EQ For Each Channel
  • Peak Level Meter For Each Channel
  • Beat Indicator
  • Fader Start Play/Fader Back Cue Play
  • Two MIC inputs,  2 CD, 2 LINE, 3 PHONO
  • BOOTH MONITOR LEVEL
  • BALANCED output's

• --------------------------------------------------------------------------------------------

Ik zou persoonlijk voor de DJM-600 gaan..
    Goedkoper (nu de DJM-800 in Stores is)
    en Veelzijdiger.. meer Speeltjes
    Maar wil je gewoon een Basic No-Nonsense mixer.. ga dan voor de DateQ..
    maar wil je ook lekker kunnen spelen in je Setjes ,, zal de DJM-600 voor jou de uitkomst zijn Happy, laughing

Suc6 ! :D

Kwalitatief gezien is de djm een wrak. Zeker als je hem naast een dateq zet. De djm bied maar weinig kwaliteit voor z'n geld. Wat hij wel bied is overzichtelijkheid, fijne bediening en hij is door z'n bekendheid populair in de verhuur ( hou wel rekening ermee dat je bij flink verhuur even de vervangings waarde van de faders mee rekend want die zul je toch zeker wel 1 keeer per jaar moeten gaan vervangen)
    neutje    posted on 18-04-2006 19:58
    @greup: dus ik kan beter de dateq nemen?

kan ik daar dan over een tijdje (als ik weer geld heb )
    een efx1000 of 500 op aansluiten??

the-melody    posted on 18-04-2006 20:06
    infeite op elk apperaat gewoon tussen je mixer en versterker steken dus: Mixer----EFX---versterker
    robbert    posted on 18-04-2006 20:24
    Ja ik zou nemen, een dateq en dan later inderdaad een effecten apparaat aansluiten.
    neutje    posted on 18-04-2006 21:47
    dan heb je alles van een Djm600 met de kwaliteit van dateq.
    maar is de djm600 echt zo slecht als greup zegt.?
    kan het me eigenlijk niet voorstellen.
    User edit by neutje on 18-04-2006 @ 21:50:03 (31%)
    greup    posted on 18-04-2006 22:02
    Poster: neutje
    @greup: dus ik kan beter de dateq nemen?

kan ik daar dan over een tijdje (als ik weer geld heb )
    een efx1000 of 500 op aansluiten??

Als jij kan leven met Of lange faders zoals bij de xtc, apollo, lpm Of als jij kunt leven met de filter problemen van de vibe dan is dateq niet verkeerd.

Dateq bied super kwaliteit, maar het zijn wel super saaie bakke.

Een djm van de oude reeks, dus 300,500,600 is kwalitief gewoon behoorlijk slecht voor z'n prijs. de nuo, denon en zeker A&H zijn kwalitief een stuk beter gebouwd.

Natuurlijk zul je niet zo snel tegen de kwalitiets problemen van een oudere djm aanlopen als je hem voor thuis gebruik gaat gebruiken ( en de faders zijn tenslotte ook niet echt duur om te vervangen)
    greup    posted on 18-04-2006 22:05
    Poster: neutje
    dan heb je alles van een Djm600 met de kwaliteit van dateq.
    maar is de djm600 echt zo slecht als greup zegt.?
    kan het me eigenlijk niet voorstellen.

zoals al 300 keer gezegt... De djm 500 was 1 van de eerste effecten mixer... Door z'n enorm makkelijke bediening, en fijne opbouw is die bij de wat creatievere dj's erg populair geworden. Dat is de rede dat hij bijna overal staat ( die dj's zelf toch niet die mixers zelf te betalen) De djm 600 was al wat van iets betere kwalitiet, en voor z'n tijd kon hij ook redelijk mee hoor. Maar de huidige prijs is te hoog voor de kwalitiet die die bied, en ze slijten bij goed gebruik echt snel, Te snel !

Tevens zie je de djm steeds meer verdwijnen voor o.a de Xone van A&H
    User edit by greup on 18-04-2006 @ 22:06:20 (13%)
    TheSupercrab    posted on 18-04-2006 22:56
    @ neutje

Moet het nou echt een Dateq Of een Djm 600 zijn?? Ik zou mij als k jouwe was toch echt is verdiepen in de andere mixers die hier al zijn aanbevolen. Ben het trouwens ook totaal met greup eens.. Zoek maar is op waneer de djm 600 eerst op de markt kwam, dan weet je genoeg.
    Lead    posted on 18-04-2006 23:12
    De storingen aan de DJM vallen wel mee, ook het faders vervangen gebeurt minder vaak dan je zal vermoeden. Zeker als je de verhouding bekijkt van het aantal vervangen faders en het aantal verkochte faders (in apparaten) per jaar.

Maar als ik soms ook de toestellen zie die ter reparatie worden aangeboden vraag ik me soms af wat mensen verwachten dat een mixer moet kunnen hebben. Ik heb echt al mixers gezien die volledig verwrongen was, volgens de eigenaar garantie : hij was krom getrokken na 1 avondje draaien in een warme zaal.......

Poster: greup
    Tevens zie je de djm steeds meer verdwijnen voor o.a de Xone van A&H

Ben benieuwd wat de DJM-800 gaat doen, de eerste reacties zijn erg enthousiast en er zijn al een aantal mensen die er 1 willen hebben en er al zeker mee willen draaien....

Let the BASS be louder
    Mod edit by Lead on 18-04-2006 23:18 (100%)
    darksnare    posted on 18-04-2006 23:21
    Poster: DJMichel
    Rond die prijs zou ik eerder kiezen voor een A&H Xone: 62, Ecler nuo 5 of een Denon DN-X1500.

Ik ben het volledig met je eens DjMichel... Ik heb zelf een Denon DN-X1500 en het is echt een prima mixer met leuke bruikbare effecten en een supperlekkere crossfader (penny & giles!!!!!!!!!) voor de rest kan je willekeurig je cdspelers toewijzen aan een kanaal... Ook zit er een sampler op (deze kon mss een beetje gebruiks(makkelijker/vriendelijker) gemaakt worden maar die mixer is echt suppervet... Ik kan hem echt aanraden (heb hem zelf ook boven een djm 600 verkozen!!!!!!!)
    greup    posted on 18-04-2006 23:55
    Poster: Lead

Ben benieuwd wat de DJM-800 gaat doen, de eerste reacties zijn erg enthousiast en er zijn al een aantal mensen die er 1 willen hebben en er al zeker mee willen draaien....

De djm 800 zal naar mijn vermoede zeker wel weer een marktleidende rol op zich nemen ( mits hij 100% werkt) Echter is er een periode geweest dat de djm 600 al 4 kant was ingehaald door ecler en natuurlijk zijn de A&H xone series gekomen die erg populair zijn onder de trans/house dj's ( op o.a sensation zijn we de xone tegen gekomen) en toen zag ik toch wel dat steeds meer clubs de djm gingen vervangen.

De djm zou denk ik zonder dat de djm 800 er was gekomen binnen nu en 3 jaar echt wel vrij schaars geworden zijn in clubs.

Ik vind de djm erg fijne mixers... Maar niet voor de verhuur ( helaas is die zo gewild dat je gedwonge wordt om ze in je assortument op te nemen)

Wel heb ik er alle vertrouwen in dat de nieuwe djm lijn, 400/800/1000 van een hoogwaardige kwaliteit zijn ( zou anders toch een zeer slechte zet van pioneer zijn) die weer goed met de huidige mixers kunnen concureren.

De tijd zal het leren. En helaas voor mij zal ik waarscheinlijk nooit een djm 800 kunnen aanschaffen, ( mits ik niet krom wil liggen )

[edit]

Mag ik trouwens even een tip aandragen,

De technics sh mz (ofzo) de mixer van technics is in de aanbieding voor +/- 500 euro. Koop daar een effecten bakje bij, en je hebt een Heerlijk overzichelijke set.

How de technics zich in het veld gedraagt wete we helaas niet, maar ik geloof dat de enkele mixer die technics op de markt gezet heeft toch kwalitatief behoorlijk in elkaar zaten. ( het was ook geen goedkope... 890 euro voor een no nonsens mixer, dan mag je wel wwat kwaliteit verwachten) Helaas is er bij de promotie dan dit ding iets mis gegaan.

Mod Edit:
    svp EDIT gebruiken ipv REPLY op jezelf
    Mod edit by Lead on 19-04-2006 00:09 (44%)

This is an old Topic

No new postings for 6.751 days.
     Post CommentThat would be 225 months
    or a whopping 18.5 years
    You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

62 Users online: 8 Guests (54 Unknown)
    Pages generated today : 10.480
    Most visitors online this month : 245
    Lifetime Pageviews since 2003 : 229.970.710

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy