Switchen tussen 8% & 15% pitch bij SL's
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

bobosocka    posted on 12-04-2006 13:01
hier op de site staat een mooi stukje van een schakelaar om te switchen tussen pitch level maar waar staat de handleiding  hiervoor wat je nodig hebt en hoe het moet Confused

Grtz D

What do you think about Switchen tussen 8% & 15% pitch bij SL's ??

Vote :   

Lead    posted on 13-04-2006 02:14
Ik heb net gekeken en die is inderdaad uit de topic verdwenen. Ik zal van het weekend de tekst weer terug plaatsen.

Hij zou nog gewoon in dit topic moeten staan Confused
Let the BASS be louder
bobosocka    posted on 13-04-2006 09:09
Thanxx Happy, laughing

bobosocka    posted on 20-04-2006 12:03
Poster: Lead
Ik zal van het weekend de tekst weer terug plaatsen.

Hij zou nog gewoon in dit topic moeten staan Confused

Weekend is voorbij

Lead    posted on 20-04-2006 23:54
oeps... klopt... sorry, komt aankomend weekend goed...
Let the BASS be louder
bobosocka    posted on 28-04-2006 11:18
Poster: Lead
oeps... klopt... sorry, komt aankomend weekend goed...

belofte maakt schuld, inmiddels alweer een weekend verder. Misschien is het dit weekend raak Happy, laughing

djmamo    posted on 28-04-2006 11:32
Poster: bobosocka

belofte maakt schuld, inmiddels alweer een weekend verder. Misschien is het dit weekend raak Happy, laughing

je kan natuurlijk zelf ook gewoon ff geduldig zijn, denk dat lead best wel wat meer tedoen heeft dan alleen maar texten op de site te zetten

www.moonentertainment.nl
W.i.M    posted on 28-04-2006 13:31
Poster: djmamo
je kan natuurlijk zelf ook gewoon ff geduldig zijn, denk dat lead best wel wat meer tedoen heeft dan alleen maar texten op de site te zetten

Hier heb je zeker gelijk in maar het is wel de manier om het weer eventjes onder de aandacht te brengen want ik krijg het idee dat hij het vergeten is.

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
bobosocka    posted on 01-05-2006 13:48
Poster: djmamo

Hij zal het ongetwijfelt wel druk hebben ja. Maar ik weet bijna zeker dat het anders vergeten wordt, blijkt ook wel uit zijn reactie. Maar wist niet dat het verboden was iemand aan een gemaakte uitspraak te herineren.

Hij mag het anders ook gewoon ff naar me door PM'en. K neem aan dat hij de tekst ergens op zijn PC heeft staan en een kan COPY/PASTEN Happy, laughing

Camino    posted on 01-05-2006 13:55
als het echt dringend is dacht ik me te herinneren dat er ook een uitleg stond op newline... of misschien was dat alleen maar voor quartz lock uit te zetten :s
Lead    posted on 01-05-2006 19:25
Ruwe plak :

Wide Range Switch

Open up the SL below the Platter.

Remove all 6 screws that you see on the mainboard (3 on the board, 3 black ones in the center).

Desolder VR 301.

Mount 2 wires on the mainboard in the holes of the Variable Resistor. (Use the contact of the top of the VR and the one that is NOT closested to R305.

Mount the switch somewhere in the assy of your SL, I found the place you see on the picture. Be sure to open also the back of your SL so you can clean the inside of your deck when you're done with drilling the hole. Leaving this in your deck could result in short-circuit (means : death) of your deck !

Mount the wire from the top-contact to the main contact of your switch (get a switch with 3 contacts).

Mount a 820 Ohms resistor between the 2 other contacts of the switch (mostly the 2 on the outside).

Mount the other wire to either one of these contacts.
Let the BASS be louder
bobosocka    posted on 08-05-2006 08:35
Thanxxx Happy, laughing
Reind    posted on 08-05-2006 12:39
Vergeet niet dat je met deze methode wel een asymetrische pitch kado krijgt en dat wanneer je de quartz lock niet verwijderd de zaak ook nog eens voorzien is van een dubbel nulpunt.

VR301 is namelijk helemaal niet om de snelheid mee te regelen maar om een 0 punts afstelling mee te maken. Als je dat 0 punt naar een andere plek op de fader verschuift (dus op een andere plek dan onder de quartz lock) gaat de pitch range ook schuiven.... krijg je dus een range van -4/+12%.

Naar mijn mening is dit een eersteklas boerenfluitjes manier en is het veel beter op te lossen door de pitch PCB te pakken en daar een tweede VR302 (weerstands regelaar) op te zetten. Zo omzeil je het het probleem wat je creéert met de VR301 methode.... dubbel 0 punt en een asymetrische pitch range.
Decom    posted on 08-05-2006 14:17
klinkt idd een stuk degelijker dan de 1ste methode

Lead    posted on 08-05-2006 16:19
Zoals al gezegd, ik heb nooit verkondigd dat dit de beste manier is, maar wel de manier die voor mij werkt. Een dubbel 0-punt heb ik niet, want die heb ik met de pitch-mod weggewerkt....

Asymetrische pitch... who carez ?? Ik zoek nooit het 0-punt, ik luister via de hoofdtelefoon en het interreseert mij niet waar 0% op de schaal zit. Maar dit staat er allemaal bij en de tekst is op verzoek geplaatst... Ik wilde het zelfs nog vergeten, maar mensen bleven het aanhalen Winking my eye

Let the BASS be louder
Camino    posted on 08-05-2006 18:38
apart van de techniek, lukt dat wel een beetje - zo ver pitchen? krijg je dan niet echt een te grote vervorming van de toonhoogte... bijvoorbeeld dat je bas die kick verliest?

This is an old Topic

No new postings for 6.829 days.
 Post CommentThat would be 227.6 months
or a whopping 18.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

194 Users online: 9 Guests (185 Unknown)
Pages generated today : 11.762
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.708.160

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use