Monitor in dj meubel (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

marck    posted on 11-04-2006 13:31
Hee dj's ik heb even een vraagje,

Ik wil een monitor en pc in mijn meubel gaan inbouwen. Het meubel is van mdf dus bewerken is geen probleem.

De vraag is alleen heeft 1 van jullie dit wel eens gedaan of gezien?

Ik had het id om de monitor schuin in de booth te zetten zodat alleen de beeldbuis zeg maar er bover uitkomt. En daarvoor een stk plexiglas.

Maar misschien dat jullie beter ideeen daar over hebben.
Hier onder staat een soort van plaatje voor de duidelijkheid Winking my eye
                              _____
                             /        |
        Voorkant      /          |  Achterkant
                         /            |
_____________/________|

What do you think about Monitor in dj meubel ??

Vote :   

Sandr    posted on 11-04-2006 13:34
IS je meubel voor alleen thuis of ook voor on the road gebruik..?
Play that funky music white boy....
marck    posted on 11-04-2006 13:55
Alleen voor thuis gebruik. Was ik vergeten te melden.
Sandr    posted on 11-04-2006 14:12
Ik denk dat het makkelijk is zoals jij het al in gedachten hebt.
Je monitor een beetje schuin inbouwen zodat het makkelijk afkijken is. 
Dat plexiglas is ook wel verstandig, dat maakt je monitor wat minder kwetsbaar, maar ik denk dat je ook nog even op de koeling moet letten, ff een luchtroosterje erin met evt een ventilatortje, het is niet broodnodig, maar het kan ook geen kwaad.
marck    posted on 11-04-2006 14:26
Poster: Sandr
maar ik denk dat je ook nog even op de koeling moet letten, ff een luchtroosterje erin met evt een ventilatortje, het is niet broodnodig, maar het kan ook geen kwaad.

Das idd wel een goede ja. Had ik niet aan gedacht. tx voor het meedenken.

Nu nog opzoek naar een goedkope 15" crt monitor. Kan ik voortaan nog makkelijker mijn mixen opnemen. Daar is het voor namelijk.

Sandr    posted on 11-04-2006 14:35
Aha, wel erg overdreven om alleen voor je opnames je booth te verbouwen, maar het is wat je zelf wilt:P
Post wel ff wat fotos als het klaar is..
ben benieuwd...
marck    posted on 11-04-2006 15:12

Hij wordt niet alleen daarvoor verbouwd. Er zitten nu 2 grote gaten in van mijn oude platen spelers. Deze heb ik niet meer. Dus mn meubel ziet er niet meer uit.
Er komen over een maand of 2, 2 nieuwe cddj 800's in en eeb reloop dsp 40 en waarschijnlijk ook nog een kaoss korg pad (als het butget het toe laat.)

Ik zit ook nog te denken om de 800's met de voeten in te bouwen dus dat je er nog wel een cdj in kan doen maar hij toch iets lager staat dan normaal.

ChiellianvanWhod    posted on 11-04-2006 15:36
Leuk idee.

Hou je er rekening mee dat je nog wel cd's erin kan doen als je hem in gaat bouwen:P

En je pc komt wel geewoon op de grond?

je moet ook zorgen dat als je monitor scheef staat dat die dan ook wel blijft staan.

en een 15'' kom je zo tog wel aan? ik heb elke monitor tenminste nog gratis gehad.

zelfs mijn 21 nog.

Dus dat heb je met een btje contacten wel voor elkaarWinking my eye

en nog een mooi kleurtje je meubel?

Heb je ook rekening gehouden met de afmetingen? want volgens mij word die wel DIK en LANG

suc6 ermee

marck    posted on 11-04-2006 15:49
Het meubel zoals ie nu is , is hij 2 meter breed en 0,6 meter diep en 1,10 hoog.

Ruimte genoeg iig. PC komt gewoon op de grond denk ik. 15" kom ik ook wel aan. Groter moet ook inet denk ik dan word het te groot.

Weet iemand eigenlijk of je plexi glas op maat kan kopen ergens. of dat je het kan zagen?

marck    posted on 11-04-2006 15:50
Zo was hij nu zijn de platen spelers weg.

////www.djresource.eu/Gallery/pic/2149/Booth/
ChiellianvanWhod    posted on 11-04-2006 15:59

Weet iemand eigenlijk of je plexi glas op maat kan kopen ergens. of dat je het kan zagen?

dat wou ik zelf ook nog graag wetenHappy, laughing
marck    posted on 11-04-2006 16:07
Mod edit by Lead on 19-04-2006 08:51 (28%)
ChiellianvanWhod    posted on 11-04-2006 16:50
erg bedankt !:D
bouwplastics.nl is een goeie site hiervoorWinking my eye
dion    posted on 11-04-2006 18:01
je kunt ook kijken of je misschien thuis nog gewoon glas hebt liggen dan snij je die op maat en maak je ertegen aan

Day-One    posted on 18-04-2006 01:06
akoestiek en vervorming?!
marck    posted on 18-04-2006 09:49
Poster: Day-One
akoestiek en vervorming?!

Het gaat hier om een monitor als in pc beeldscherm geen monitor speaker.

Ik ga idd geen monitor speaker achter plexiglas stoppen haha.

Monitor speaker staan boven de booth.

killerbee    posted on 18-04-2006 14:11
Hey waarom kijk je niet naar een goedkopen tft scherm voor 99 euries heb je dr al een en die kan je makelijker in bouwen. en is ook beter crt schermen vinden het meestal niet al te tof als ze schuin hangen. je kan ook plex gebruiken maar je kan net zo goed even naar de glas boer (schilder) die heeft meestal ook nog wel een plaatje staan voor een goed koop prijsje want hoef niet gewapend glas te zijn denk of draai je zo wilt :P:P:P

Greats

Decom    posted on 18-04-2006 15:47
stukje plexiglas kun je gewoon kopen bij de doe het zelf boer. daar zagen ze dat voor jou gewoon op maat met de plaatzaag.. wel heb je kans als de gene die het zaagt een prutser is dat het bescherm folie aan de zijkant door de hitte wat smelt en je dus een beetje ruwe randjes krijgt maja dat heb je zo verholpen.

marck    posted on 18-04-2006 16:13
Poster: killerbee
tft scherm voor 99 euries heb je dr al een en die kan je makelijker in bouwen.

Dat is misschien wel makkelijker ook. Misschien kan ik hem dan ook wel gewoon plat in bouwen.  En dan een stuk glas of plex or over en gelijk leggen met de bovenkant van de meubel. Dan zijn er geen uitstekende delen en kan ik mijn cd mappen er ook nog over heen gooien.

@ Decom jij hebt ervaring met prutsers bij een doe het zelf boer. Misschien dat ik het anders zelf oko wel kan zagen.

Decom    posted on 18-04-2006 19:19
zou ik niet doen want dat is nooit zo mooi recht
en als je het verneukt kan je niemand de schuld geven.. :P
Als de winkel medewerker het verprust kun je het gewoon weigeren  moet je natuurlijk wel even van te voren aangeven wat je niet tolereerd
marck    posted on 19-04-2006 08:25
Haha toch wel makkelijk om iemand anders de schult te geven. Zo handig ben ik ook weer niet met een zaag..

Hij moet ook mooi recht zijn want hij wordt verzonken in het meubel.
_Ivan_    posted on 26-04-2006 11:45
Een tft scherm lijkt mij wel de makkelijkste en goedkoopste oplossing.....

Feel&.Celebrate.Life!
Prozei    posted on 26-04-2006 22:23
vergeet niet dat een monitor veel warmte afgeeft zorg dat je 2 ventilators inbouwt.
een voor ingaande lucht stroming en 1 voor uit gaande lucht stroming.
een crt paneel is moeilijker in te bouwen als een tft.
en het mooiste een inbouw tft.
dees zijn niet veel duurder als een normale tft.
voordelen zijn dat je weinig ruimte nodig hebt.
de hele monitor is netjes weg gewerkt

al wil je echt met een crt gaan werken is dit veel werk om in te bouwen.
veel oude crt's hebben aan de voorkant een hele kleine bolling waardoor je bij inbouw 2 kieren krijgt.
en aangezien je tafel maar 60cm diep is en een crt monitor al ongeveer 50 cm moet je je tafel iets gaan verlengen.
Camino    posted on 26-04-2006 22:35
@ prozei weet je wat meer van die inbouw TFT's af? heb je toevallig een linkje (via PM indien nodig)...
Illusion    posted on 26-04-2006 23:13
omderdaad eem goed idee... je zou eventueel ook een toutchscreen gewoon op je barretje kunnen zetten..

Misschien kun je eens bij mijn foto's kijken... volgens mij staat er nog wel een plaatje bij, van hoe wij onze cd-speler controller hebben ingebouwd...

Dat hebben we gedaan op precies zo'n zelfde manier als jij wil..

Als je meer info wil.. kun je gewoon vragen... of pmen ofzo.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
marck    posted on 27-04-2006 08:56
Haha Touch-screen zou wel helemaal een vette oplossing zijn. Lijkt me helemaal gewelding om te hebben. Alleen hier hangt waarschijnlijk wel een dik prijskaartje aan.

@ illusion. Ik heb even de foto's bekeken. Zo wil ik het misschien ook doen. Ziet er wel strak uit alleen moet er dan nog wel een stuk (plexiglas) voor. Winking my eye

@ prozei. Weet je toevallig ok hoe warm een tft wordt als je deze inbouwd. Ik dacht namelijk dat er bijna geen warmte van af kwam.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

41 Users online: 9 Guests (32 Unknown)
Pages generated today : 10.826
Most visitors online this month : 217
Lifetime Pageviews since 2003 : 231.161.262