tips voor 2de hands kopen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

robbert    posted on 10-04-2006 10:35
Binnenkort ga ik via internet een djm-500 kopen en natuurlijk ga ik hem ophalen en laat ik hem niet versturen.
Heeft iemand tips waar ik op moet letten, om te kijken of de mixer nog in een goede staat is? Natuurlijk controleer ik alle faders, maar waar kun je nog op letten.

alvast bedankt he Winking my eye

What do you think about tips voor 2de hands kopen ??

Vote :   

Illusion    posted on 10-04-2006 11:19
jah hoe je hem kunt controlleren... opzich wel een moeilijke vraag... zoals je zelf zegt je kunt naar de faders kijken... of ze kraken.. of ze nog beetje goed gaan.

Verder gewoon  checken of alle knopjes het nog doen.. niet gaan letten op de tijd die je eraan besteed met testen en kijken of het nog goed is.. want je wilt wel iets goeds kopen natuurlijk...

succes

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
the-melody    posted on 10-04-2006 11:48
wat ik zeker ook zou controleren zijn de aansluitingen+ daar waar de stroom binnengaat(weet niet hoe dat noemt) veel succesHappy, laughing

greup    posted on 10-04-2006 11:52
Poster: robbert
Binnenkort ga ik via internet een djm-500 kopen en natuurlijk ga ik hem ophalen en laat ik hem niet versturen.
Heeft iemand tips waar ik op moet letten, om te kijken of de mixer nog in een goede staat is? Natuurlijk controleer ik alle faders, maar waar kun je nog op letten.

alvast bedankt he Winking my eye

2e hands kopen blijft altijd een kleine risico ( want de meeste kopers vinden het niet goed als je vraag de djm ook even "open" kan)

het enigste wat je kunt doen is met een geluidsbron alle kanalen gaan. Controleer dan bij elk kaneel de fader, en de potmeters. Verder nog even de effecten... en meer lijkt me niet mogelijk

robbert    posted on 10-04-2006 13:25
Hoe zou ik kunnen controleren of er drank in zit?

Kan ik de mixer bijvoorbeeld verkeerd om houden?

greup    posted on 10-04-2006 14:06
Even schudden en kijken of je water hoord kolken... :p

Nee, een djm is niet echt een tafel die van drank houdt. Als er drank in komt, dan resteerd dat vaak in technische problemen. Dus als je hem getest hebt, en zo geen problemen hebt kunnen ondervinden dan heb je gedaan wat je kon doen.

En dat is het verder een kwestie van vertrouwen
Laidback    posted on 10-04-2006 14:09
Hoe Oud Is Die ?

Heefd ie Nog garantie ?

kijk naar Aanslag op de mixer.. of in de fader sleuven (daar kan je meestal wel zien of er drank overheen gegaan is Winking my eye )

en ff kijken of de Faders nog soepel lopen :D

Vraag ook gerust of je hem even mag Proberen,..

even kijken of overal nog geluid uit komt Winking my eye

en gewoon even Handen en Ogen goed gebruiken..

Winking my eye

robbert    posted on 10-04-2006 15:29
En in het ergste geval komt het me op een paar nieuwe faders te staan ofzo.. daar kom ik nog wel overheen Happy, laughing

Nou bedankt voor de tips

Day-One    posted on 13-04-2006 12:34
de leeftijd is heel erg belangrijk, wat voor soort dj komt t vandaan, tussen de fades kijken (meestal zit er een soort borsteltjes tussen) als die vrij openzijn,  is het meestal zo dat er luchtdruk of contacspray hebben gebruik...crsfader is geen ramp...(die kan je onafhankelijk vervangen als het moet) treb/mid/bass potjes moeten geen speling hebben.
Nvie    posted on 13-04-2006 16:19
* Test effecten, ieder individueel (ook de level e.d.)
* Test faders (paar keer langzaam open en dicht, terwijl er geluid over komt)
* Test EQ (speling, werkt nog correct?)
* Test VU meters
* Test HP Cue's
* Indien mogelijk, test phono/line ingangen
* Displays nalopen

Bij enige twijfel of verdenking dat iets niet in orde is => niet kopen, er zijn nog heel veel meer andere DJM 500's voor die prijs te krijgen, die het wel doen.
_Ivan_    posted on 13-04-2006 17:53
Offtopic:

is zo'n soort topic als deze niett wat voor het rookie gedeelte op het forum

Ontopic...

Feel&.Celebrate.Life!

This is an old Topic

No new postings for 6.882 days.
 Post CommentThat would be 229.4 months
or a whopping 18.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

79 Users online: 28 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 6.006
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.771.912