hoe beginnen?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jaytec    posted on 05-04-2006 21:41
hey mensen,

vraagje..ik wil binnekort beginnen met mixen.
ik heb t een paar keertjes gedaan gewoon voor fun bij vrienden van me.
Maar nu wil ik dus echt beginnen, maar ben aan t twijfelen of ik met cd's of met platen moet beginnen...en wat is t groote verschil daar tussen??
en naar wat voor setje kan ik t best naar kijken? budget +/-1200,-
wie kan me helpen??

greetz Jay

What do you think about hoe beginnen? ??

Vote :   

kev0    posted on 05-04-2006 21:43
lol, ik dacht nee heh niet weer zo een topic !

Maar gelukkig zat er ook nog een andere vraag bij, het is maar net wat je ligt !

Ga eens een keer op beiden draaien, wat jij het best kan dat moet je nemen (of je neemt ze natuurlijk gewoon allebei)

Sandr    posted on 05-04-2006 21:49
Je moet het zelf weten,
maar hier een paar hulpjes.
Je kan beter cd gaan draaien als
Je allround dj word (je gaat veel verschillende stijlen draaien)
je niet veel geld heb om steeds platen te kopen.

Met vinyl heb je meer de echte "feeling" , alhoewel dat steeds beter word nagebootst op cd. Met cd's heb je ook nog meer snufjes die je op vinyl niet heb, denk aan loop etc.

En je favoriete voorkeur natuurlijk, maar daarvoor moet je met allebei gaan proberen en dan voor je zelf uit maken wat je lekkerder vind draaien.

Als je eruit bent met wat je gaat draaien, kunnen wij pas advies gaan geven over je set, (cd spelers, of draaitafels)

Succes
Play that funky music white boy....
dancedimension    posted on 05-04-2006 21:50
voor 1200 euro kan je een best leuk setje samenstellen, zowel met cd speler of draaitafels, wellicht omdat je een beginner bent draaitafels EN cd spelers maar dan wordt het natuurlijk al iets krapper, daarnaast moet je bedenken dat je elke keer platen moet kopen en dat niet echt het goedkoopste is Winking my eye, maar we kunnen je niet helpen met de vraag draaitafel of cd speler, want ieders mening is verschillend, en het grote verschil er tussen, cd speler heb je gewoon vele malen meerdere opties, effecten etc, draaitafels hebben die bijv. dan weer niet. Het ligt eraan, sommige mensen sijn echt alleen bezig met draaitafels omdat het HUN ding is, the feeling, sommigen doen alleen cd speler, kan je ook erg creatief zijn. Ik draai zelf cd spelers en draaitafel, ben begonnen met 1 draaitafel, mixer, en cd speler, en het beviel me beide goed, dus nu uitgebreid, het is wat je het fijnste vind. Maar voor 1200 euro kan je een leuk setje kiezen hoor Thumbs Up
jaytec    posted on 05-04-2006 21:58
thx voor de snelle reacties!..

Denk dat ik idd ff uit moet proberen wat mij meer ligt...

Ik denk dat ik met cd zou willen beginnen omdat ik zelf geen platen heb maar veel cd's.

wat voor iets zou ik t best kunnen halen met mijn budget? En waar moet ik opletten als t gaat om een mixer?? maakt t uit hoeveel kanaals ofzo?

kev0    posted on 05-04-2006 21:59
Ja kanalen maken uit !
Als jij er nog apparatuur bij gaat kopen zijn er meer kanalen nodig. Je kan ook met een switch werken maar is onhandig..
dancedimension    posted on 05-04-2006 22:16
als je met cd wil beginnen, voor 1200 euro heb je wel iets moois:
- 2 x  Denon DN-S1000 (ong. 900 euro)
- Reloop RMX-40 BPM (329.00 euro)

dan zit je er net overheen, maar dan heb je een setje met aardig wat opties en de optie om wellicht later te gaan uitbreiden met 2 draaitafeltjes
kev0    posted on 05-04-2006 22:18
Poster: dancedimension
als je met cd wil beginnen, voor 1200 euro heb je wel iets moois:
- 2 x  Denon DN-S1000 (ong. 900 euro)
- Reloop RMX-40 BPM (329.00 euro)

dan zit je er net overheen, maar dan heb je een setje met aardig wat opties en de optie om wellicht later te gaan uitbreiden met 2 draaitafeltjes

Dat is een heel mooi beginnersetje !
jaytec    posted on 05-04-2006 22:33
Een vriend van me had t erover dat hij 2 DN-S1000 en 1 DN-X100  voor 1100 kon regelen voor mij, nieuw. maar is die reloop beter??
Camino    posted on 05-04-2006 22:34
reloop is wat meer uitgebreid met effecten, maar de Denon heeft wel goede build, faders, en kwaliteit. Ik zou persoonlijk voor de denon gaan, maar weet dat er hier op dit forum ook veel reloop fans zitten
kev0    posted on 05-04-2006 22:34
DN-X100   is een erg goede kwaliteits mixer.. maar heeft maar 2 kanalen..

www.denondj.com zie je er veel informatie over..

kev0    posted on 05-04-2006 22:36
By the way.. je setje zou er dan zo uit komen te zien:

greup    posted on 05-04-2006 22:45
Leuke set, maar denk ook eens aan 2e hands.. Bijvoorbeerd denon dns 3000, of pioneer cdj 800

Ik hoor dat veel mensen al snel uitgekeken zijn op de denon 1000.
En uiterraard zijn deze spelers ook niet geschikt voor scratch.. Ik denk dat je met de 3000 en 800 meer plezier zult hebben..

Maar mocht je dit setje kopen weeti k zeker dat je er veel lol aan hebt

Trouwens hoor ik over de reloop wel regelmatig fader problemen

Day-One    posted on 05-04-2006 23:04
Poster: kev0

Dit is zeer zeker een leuke set om mee te beginnen....maar overweegt goed wat ja wil....wat ik zou doen is het volgende..ik zou naar de 800 kijken ( 2x 800 is je buget + een beetje € bij Winking my eye heb je ze...en bij mengpanelen kan je altijd in het begin rommelen..
maar het belangrijkste zijn de tafels...koop je een goedkope mengtafel(tje) bij en spaar je werderom door voor een betere mengtafel...maar dat is wat ik zou doen Thumbs Up (verder in de toekomst kijken/denken noem ik dat)

Vaak is het zo dat  mengtafels eerder kapot gaan dan cd/draai tafels.
fades dit/dat gaar ge-kraak ed. noem het maar op....
jaytec    posted on 05-04-2006 23:08
oke thanx jongens voor alle info!!  

Ik ga dit weekend gewoon eens kijken hoe of wat, en een beetje uitproberen.

Ik laat jullie wel weten wat t is geworden

Miss gewoon 2dehands.. stukken goedkoper

ciao!

dancedimension    posted on 06-04-2006 18:12
Poster: kev0

Dat is niet de set hoor, op de afbeelding is de Denon x-300 afgebeeld en niet de x-100 Winking my eye
Camino    posted on 06-04-2006 18:13
inderdaad... dit is de 100:

This is an old Topic

No new postings for 6.923 days.
 Post CommentThat would be 230.8 months
or a whopping 19 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

148 Users online: 5 Guests (143 Unknown)
Pages generated today : 4.486
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.211.436