Effectenbak
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Shai_lesh    posted on 03-04-2006 23:05
Hallo,

Ik wil binnenkort een effectenbox gaan aanschaffen alleen weet ik nog niet welke:S
Maar de probleem is dat ik niet weet welke er allemaal op de markt zijn en hoeveel keuz er is:S.
Hebben jullie mischien tips en goede ervaringen??
Of Aanraders??

Ik dacht zelf aan de TweakAlizer van Behringer, want ik zag een keer een dj ermee werken en het klonk wel goed. 

What do you think about Effectenbak ??

Vote :   

MaxvEck    posted on 03-04-2006 23:11
misschien dat je moet vertellen wat je er mee wilt doen ?

wil je een filter of gewoon wat andere effectjes ?

wat is je budget ?

waar(mee) ga je het gebruiken ?

dan kunnen we je iets beter helpen

Camino    posted on 03-04-2006 23:22
tweakalizer is wel erg low-budget (120 euro)... voor die prijsklasse is er weinig goeds. Ik heb zelf een KP2 en ben er erg over te spreken, zeker de filters - enige is dat hij je iets van een 3 x zoveel als een tehringer gaat kosten. misschien is de Alesis Air fx iets voor je (140)? lijkt me wel dat deze ietsje betere kwaliteit is, en de manipulatie van de effecten is lekker creatief
the-melody    posted on 04-04-2006 07:52
Ik heb een efx-500 van Pio, en klinkt aardig enkel heb'k hem al ongeveer 6/7 maand(denk ik) en kheb hem nog niet volledig onder de knie. Geluidskwaliteit is ook goed als je weet hoe je dat het beste kan instelle. Enkel zitten er geen filters op en kost ook wel wat(500euries). Succes en laat het ons weten wat je hebtHappy, laughing
Rhino    posted on 04-04-2006 09:33
2 deaf dj :air FX is zeker tof , je moet alleen wel zorgen dat als je dat apparaat gebruikt dat je een send en return hebt die regelbaar is dmv een potmeter.

want anders komt het effect er ineenkeer inzetten, wanneer je op de master lust bijvoorbeeld.....

De air Fx heeft zelf geen our of input gain dus daar is niet veel aan te regelen !

Maar zeker een tof bakkie , de air synth is ook niet mis trouwens.

jeansos2    posted on 04-04-2006 09:41
Misschien de Soundbite XL van RedsoundConfused Kan je al veel mee doen, als je tt's gebruikt...

Illusion    posted on 04-04-2006 09:54
Behringer ben ik zelf niet zo tevreden over... niet om behringer nu af te kraken, maar ik vind behringer niet orgineel, en de producten zijn niet altijd goed. De Pioneer efx 500 is een tof dinkie... genoeg effecten maar wel voor een dure prijs.. maar dan heb je wel wat

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Shai_lesh    posted on 04-04-2006 21:21
Bedankt,
maar ik wil graag een met scratch functie want zelf mix ik emt cd spelers
en dus wil ik graga scratch functie.
een het is bedoeld om de overgange door middel van effecten nog mooier te laten lope
WildeRocker    posted on 22-11-2006 23:24
REDSOUND SOUNDBITE XL!
Cyrille    posted on 22-11-2006 23:31
Sounbite XL is alleen maar een sampler zonder effecten.
Correct me if I'm wrong..
Progrezz    posted on 23-11-2006 15:03
xone vf-1 lijkt me een zalig ding, je kan filmpjes bekijken op de site van xone
Twello    posted on 23-11-2006 15:26
Poster: Progrezz
xone vf-1 lijkt me een zalig ding, je kan filmpjes bekijken op de site van xone

mij ook alleen jammer dat ze van zulke slechte kwaliteit zijn (die filmpjes dan he) iemand nog informatie over de VF-1 ?

This is an old Topic

No new postings for 6.557 days.
 Post CommentThat would be 218.6 months
or a whopping 18 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

91 Users online: 10 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 18.745
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 231.032.336