drive-in beginnen (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ-A    posted on 03-04-2006 16:45
ik wil binnekort een drive-in gaan beginnen. ik zou graag willen weten wat ik nog nodig heb. 

voor het geluid heb ik:

2 draaitafels
 1 mengpaneel
 1 cd-speler
 2 actieve 150W 119db boxen
 1 hoofdtelefoon

en aan licht heb ik:

9 lamps lichtorgel
 2 mushrooms
 1 laser
 2 puntspots
 1 spiegelbol
 1 gele lichtslang
 1 kleine stroboscoop

statiefen ga ik binnenkort aanschaffen.

What do you think about drive-in beginnen ??

Vote :   

dancedimension    posted on 03-04-2006 16:54
ligt er allemaal hoe bont je het wil maken, kleine feesten, grote feesten( praat ik over 75+ man), en als je groter wil gaan zou ik parren erbij nemen, maar wat ook kan en dat is nieuw Icolors van o.a. Jb systems, gaan wij waarschijnlijk binnenkort ook aanschaffen, kan je heel wat meer mee dan parren, daarnaast misschien een stel scanners zoals de Jb Winner, prima dingen, mushroom effecten is ook altijd leuk, en ja met een kleine stroboscoop, die kan je denk ik dan beter vervangen voor een 750 watter of nog hoger. Nu nog het geluid, 2 actieve 150 watt? welk merk, specificaties?, etc want veel merken knoeien nogal met een specificaties. Daarnaast is een sub altijd welkom, 18" met 12" top, of 15" top, of 15" bass en 12" top, zou niet 15" om 15" doen want dan krijg je een dipje, en uiteindelijk moet dit versterk worden natuurlijk. Maar wil je echt vriendenfeestjes geven is dit een ander geval, maar ik denk dat je op pad gaat en ook bij andere gaat draaien, dan zal ik nog een beetje opbouwen en beetje sparen. Maar wat zijn je eisen eigelijk voor de Drive-in? scheelt een hoop Thumbs Up

FrankyN    posted on 03-04-2006 16:59
Een bus en mensen die het opbouwen
DJ-A    posted on 03-04-2006 17:24
bedankt voor de tip!

ik was nog vergete dat k ook een blacklight heb staan

hier heb k wat over mn boxen: merk skytec

ACTIEVE MOULDED PA LUIDSPREKERBOX SET

2-weg full range actieve speakerboxen met ingebouwd versterkersysteem in slagvaste ABS kunststof behuizing. Voorzien van een line en microfoon ingang. Plug and play. Voor de behuizing is gebruik gemaakt van een nieuw ontwikkelde kunststof, die bestand is tegen de inwerking van vocht en zonlicht. De boxen zijn geschikt voor toepassing in de horeca, scholen, clubs, disco's etc. De boxen zijn geschikt voor wandmontage en zijn voorzien van ophangpunten.

• Grote geluidsdruk
  • 6 M8 montagepunten
  • Titanium compression driver
  • Gescheiden versterkers voor hoge en lage tonen
  • Microfoon- en line-ingang
  • Line-uitgang voor doorlussen
  • Aluminium chassis woofer
  • 3 kanaals equalizer
Aansluitspanning230Vac/50Hz/150VA
Systeem2-weg full range active
Vermogen100 W + 50 W RMS
Woofer8” / 20 cm alu
HoorndriverTitanium compression 25 mm
Impedantie8 Ohm
Freq. Bereik (-3 dB)65 Hz – 18 kHz
Freq. Bereik (-10 dB)60 Hz – 20 kHz
Maximum SPL (dB/m)116 dB
Harmonische vervorming (THD)< 0,04 %
Microfoon connector6,3 mm Jack
Line connectorXLR
Line outXLR
Tophatnee
Ophangpunten6 x M8
Afmetingen (hxbxd)25,7 x 27,7 x 46,4 cm
Gewicht (per stuk)8,6 kg
Roterende hoorn (hxv)n.v.t.
Dispersion (hxv)90° x 60°

DJ-A    posted on 03-04-2006 17:26
k d8 zelf ook aan 8 par56 cans of par 64

een 1500w sroboscoop en 2 dmx scanners.

k wil ook zelf nog subwoofers bouwen(lijkt me leuk om te doen)

Camino    posted on 03-04-2006 17:41
ok je hebt ook nog een 2e cd speler nodig - voor drive-in kom je er haast niet met alleen vinyl. 8 parcans is ook wel lekker draaien -iColors vind ik zwaar k*t; veel te schelle bleke kleuren naar mijn zin

EDIT: 1500 Watt strobo lijkt me ook ietsje overdreven voor een drive-in; heb je ook haast een aparte lijn voor nodig
User edit by Camino on 03-04-2006 @ 17:42:29 (58%)
Jorrit    posted on 03-04-2006 17:41
ik denk dat je met 2 draaitafels en 1 cd speler niet ver komt op de drive in markt.
Laten we eerlijk zijn: 90% van de drive in klusjes is top40 muziek en die richting in, vinyl is dus niet echt handig.
antwan    posted on 03-04-2006 17:51
Poster: DJ-A
k d8 zelf ook aan 8 par56 cans of par 64

een 1500w sroboscoop en 2 dmx scanners.

k wil ook zelf nog subwoofers bouwen(lijkt me leuk om te doen)

Houd er rekening mee dat par 64 op krachtstroom (380) gaan! en dat is niet altijd aanwezig, je kan beter voor par 56 gaan. En mocht het er wel aanwezig zijn (één grote ruimte evt.) kan je ze altijd huren

DJ-A    posted on 03-04-2006 17:52
k wou vinyl ook als Xtra tje doen.

heb al gedacht aan 2 cdj-800 of 1000.

of mischien eerst ff een dubbele cd speler en een pc

DJ-A    posted on 03-04-2006 17:53
dat huren is ook een goed idee
dancedimension    posted on 03-04-2006 18:00
huren doen vele aan het begin, en zo kan je het langzaam opbouwen en zo sparen voor apparatuur die je normaal gesproken dan huurt, ik heb dat niet gedaan, bij mij is het van zelf gegaan, ben samen met een maat begonnen, en bleke dus ruim genoeg te hebben om echte feesten te kunnen draaien. Niet met de opzet "van ik ga een drive-in beginnen en dat is me target", het is er meer bijgekomen, en dat bevalt prima. Hij het licht, en ik het geluid, en we verdienen vrij snel dus kunnen snel apparatuur en lichten kopen. Op je zelf beginnen gaat gewoon minder soepeltjes, ik weet niet hoe jij het doet, met een maat of alleen?

djmamo    posted on 03-04-2006 18:01
wat ik zou doenis dit:

2 - cd spelers (2 losse/tabletops of 1 dubbele)
1 - mengtafel, zorg dat je genoeg kanalen hebt omdat je vaak ook nog externe apparaten moet aansluiten (zorg dat je een microfoon hebt en een kanaal)
1 - koptelefoon

een goede set boxen (persoonlijk zou ik voor meer dan 200 watt rms gaan, ik ga geen merk zeggen want dat is hier toch nooit goed, en een persoonlijke smaak)

bij de boxen heb je dan ook een goede versterker zitten

en zou voor 2 kasten gaan om te beginnen en later een bass bij kopen

licht:

2 x par bar (4 parren per bar) met par 56
2 scanners (minimaal 250 watt)
1 rookmachine
 en natuurlijk een module om het aan te sturen

en als ophanging zou ik voor 2e hands truss gaan (ook dit is persoonlijk)

en als je klaar bent met dit zou ik ook nog een mooie meubel maken (kopen is erg duur)

www.moonentertainment.nl
DJ-A    posted on 03-04-2006 18:11
thnx voor de tips!!!

ik heb al 2 T-bar's gezien.

k weet nog nie met wie ik samen ga doen.

ken nie veel mensen die dat leuk vinden.

k zie wel.

DJ-A    posted on 03-04-2006 18:13
k begon trouwens al dat ik dj wou worden ongeveer toen ik 7 was. toen haalde ik ook ongeveer mn eerste disco lamp. en zo is het uitgegroeid
greup    posted on 03-04-2006 19:23
bedankt voor de tip!

2-weg full range actieve speakerboxen met ingebouwd versterkersysteem in slagvaste ABS kunststof behuizing. Voorzien van een line en microfoon ingang. Plug and play. Voor de behuizing is gebruik gemaakt van een nieuw ontwikkelde kunststof, die bestand is tegen de inwerking van vocht en zonlicht. De boxen zijn geschikt voor toepassing in de horeca, scholen, clubs, disco's etc. De boxen zijn geschikt voor wandmontage en zijn voorzien van ophangpunten.

• Grote geluidsdruk
  • 6 M8 montagepunten
  • 3 kanaals equalizer
Vermogen100 W + 50 W RMS
Woofer8” / 20 cm alu
Impedantie8 Ohm
Maximum SPL (dB/m)116 dB
Line connectorXLR
Line outXLR
Tophatnee
Ophangpunten6 x M8
Gewicht (per stuk)8,6 kg

niet dat ik je droom wil verpesten hoor.. maar een geluids druk van 116 db bij een boxje van 150 watt dat ook nog niet eens een onvolledig lijstje leverd.. en tevens de pech heeft dat het het merknaam skytec draagt... Ik heb daar geen vertrouwen in jonge man.Ik zou dat als eerste vervangen!
greup    posted on 03-04-2006 19:27
Zorg eerst voor een fatsoenlijke geluidsset, incl afspeel apperatuur. Vervolgens als je dat ALLEMAAL op orde hebt ( dus geen bij elkaar geraapt zooite) kun je eens gaan kijken naar licht. Tot die tijd huur je gewoon wat lampjes bij een bedrijfje bij jou in de buurt. Het eerste licht wat je aanschaft is , in tegenstelling tot vele doen, een stel fatsoenlijke parren.. Vervolgens pas ga je kijken of het aanschaffen van een setje inteligente lichteffecten een rendabele uitbreiding op je drive-in zou zijn.
Camino    posted on 03-04-2006 19:33
daar ben ik het niet helemaal mee eens... 1 of 2  T4's gebruik je toch bijna iedere keer- hoe vroeger je ze koopt hoe sneller dat ze rendabel worden
DJ-A    posted on 03-04-2006 20:42
k heb die boxen nieuw goedkoop kunnen krijgen voor slechts 150 euri, de nieuwprijs is 519,95 euri. en er komt perfect geluid uit.

plus ik ben nog maar 15 dus heb nog niet zo goed inkomen.

ik was laats ook van plan 8 parren te kopen maar ze waren jammergenoeg uitverkocht.

greup    posted on 03-04-2006 20:44
ja, maar het moet niet tenkoste gaan van je geluidsset. Vaak is het zo dat mensen de lampjes wat leuker vinden dan het geluid... Kopen vervolgens 4 aztec scannertjes, en geen parren ( want die scheinen toch saai te zijn... ) en staan daar vervolgens ook nog uns met een skytec setje waardoor de show volledig uit balance is. Denk trouwens ook aan Flightcases... Dat maakt een show altijd zo veel netter, en is bovendien makkelijker en sneller om op te bouwen en te vervoeren.
_ruud_    posted on 03-04-2006 20:46
een microfoon ook altijd handig Winking my eye
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
Dirk    posted on 03-04-2006 20:46
I kan alleen maar aanraden om eerst te sparen voor Moving heads en of scanners en dan pas statieven te kopen. Deze kosten minder om te huren en zo spaar je op het einde v/d rit toch wel wat uit.
DJ-A    posted on 03-04-2006 20:52
ik wil eerst ff een beetje meer inkomsten.

maar ik kan voor 15 euro van een drive-in 2e hands standaarts krijgen.

k vind trouwens ook dat je voor een drive in niet gelijk paren nodig hebt, ik heb op internet wel wat drive-ins gezien zonder.

wat jij zegt Dirk daar ben ik het wel mee eens. een paar scanners kan ik wel gebruiken. mn grootse probleem is mn inkomen.

robbert    posted on 03-04-2006 20:53
Flightcases zijn duur, maar kunnen hun geld dubbel en dwars waard zijn, denk daar maar eens over na!

DJ-A    posted on 03-04-2006 20:53
flightcases dacht ik ook al aan. maar mn budget zit gewoon nog niet mee. maar dat komt nog wel.
Nvie    posted on 03-04-2006 20:58
Die Tiefjes hoeven ook niet duur te zijn. Zo heb ik 2 van die showtec tripod stands... heeft een hele avond een headje, 2 parren en een speaker ingehangen. Goed is een tweede, maar hij is niet naar benee geflikkerd, of ook maar ietsjes verschoven.
Collin    posted on 03-04-2006 20:58
bedankt voor de tip!

• Grote geluidsdruk
  • 6 M8 montagepunten
  • 3 kanaals equalizer
Vermogen100 W + 50 W RMS
Woofer8” / 20 cm alu
Impedantie8 Ohm
Maximum SPL (dB/m)116 dB
Line connectorXLR
Line outXLR
Tophatnee
Ophangpunten6 x M8
Gewicht (per stuk)8,6 kg

Koop dit merk alsjeblieft niet  , spaar dan even door en koop een goed merk luidspekers waar je meer aan hebt

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

55 Users online: 5 Guests (50 Unknown)
Pages generated today : 11.519
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.094.706

DJResource