Reloop Rmx 40 Bpm/Dsp, wel of niet?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bastian    posted on 01-04-2006 18:07
heej dj's,

Ik wil binnekort een nieuwe mixer aanschaffen en zit een beetje rond te kijken voor een nieuwe mixer en kwam uit in de richt van de reloop rmx 40 serie en ben vandaag alvast bij een dj-shop gaan wezen kijken en ik vond um wel lkkr mixen maar sommige knopjes waren even wennen.
Maar dit word dus mijn 2e mixer en wil nu weer een stapje hoger (en nu ook met 4 kanalen), dus als dit niet een aardig goede mixer voor de gevorderde zou zijn welke alternatieven zijn er dan?
Waar ik wel rekening mee moet houden is mijn budget want binnekort ga ik ook nog 2 oem's kopen (waarschijnlijk acura's heb ze vandaag ook getest en vond ze zeker fijn draaien).
Alvast bedankt voor jullie reactie's.

Groeten Bastian!

What do you think about Reloop Rmx 40 Bpm/Dsp, wel of niet? ??

Vote :   

DJ_Inspiration    posted on 01-04-2006 18:11
- Ik vind de VU-meters bij de Reloop mooi en duidelijk door zijn horizontale ledstreepjes.
- De faders zijn iets langer dan een DJM enzo, wat ik persoonlijk prettiger werken vind.
- De effecten klinken heel goed, je kan een review lezen en geluiden van de effecten horen op http://www.aboutdj.nl/content/view/15/8/
- De toonregeling op de koptelefoon is handig, maar niet per sé nodig.
- De manier waarop je de cue selecteert vind ik ook lekker, gewoon met je vinger zachtjes op het knopje cue drukken en het ledje eronder gaat branden (er zit geen klikje in)
- Ook is er de mogelijkheid om je fader in reverse te gebruiken, eventjes op de knop onder de cue drukken, het rode ledje licht op en vanboven is dan de fader dicht, en beneden open.
- De fadercurve kan je ook instellen. Wanneer je naast de reverse knop op het zilveren knopje drukt, springt er een potmetertje uit en kan je instellen hoe je graag je fader wil doen reageren. Nadien kan je de potmeter terug in je mixer duwen en zit hij niet meer in de weg.
- De toonregeling vindt ik ook lekker werken, hij gaat goed diep en klinkt ook muzikaal want bij sommige mixer hoor je als je een kwartslag draait, geen verschil.

Ik ben echt tevreden van deze mixer, en hij kost niet eens veel.

Kopen die handel!!

Het enige waartussen je nog moet kiezen is effecten of niet.
Ik heb persoonlijk de BPM versie (omdat ik effecten niet nodig heb)

User edit by DJ_Inspiration on 01-04-2006 @ 18:19:15 (10%)
Bastian    posted on 01-04-2006 23:40
Ik zit ook met een probleem... ik heb namelijk een niet al te groot budget en moet dus kiezen om eerst draaitafels te kopen of eerst een nieuwe mixer (ik zeg er wel bij dat bij de mixer echt aan vervanging toe is, maar zonder draaitafel heb k ook niks aan me platen).

Wie kan me helpen?

This is an old Topic

No new postings for 6.897 days.
 Post CommentThat would be 229.9 months
or a whopping 18.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

200 Users online: 17 Guests (183 Unknown)
Pages generated today : 41.424
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.908.446