KOptelefoon (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DjStijn    posted on 29-03-2006 17:19
ik ben opzoek naar een nieuwe koptelefoon.
Ik heb er ongeveer 60 euro voor over.
Er moet goed geluid in zitten en hij moet stevig zijn.
Wat raden jullie mij aan?

Alvast Bedankt.

Groete Stijn

What do you think about KOptelefoon ??

Vote :   

the-melody    posted on 03-04-2006 15:22
ik heb nu de senheizer hd 205 als tijdelijke oplossing, nu ben ik eigenlijk vel vershoten hoe stevig en wat voor een geluid eruitkomt. Koste me maar 48euro. Maar zoals vele zeggen een goedkope hoofdtelefoon zal het {meestal} niet zo lang uithouden tov een duurdere. Allesins veel succes:d
Collin    posted on 03-04-2006 21:20
Poster: Decom

ja kheb ook stanton pro 2000 ... super geluid, comfortabel, sluit goed, maar dan krijg je uiteindelijk ook te maken met het bekende scheurtjes probleem in de beugel...

die scheurtjes zitten er bij mij ook in maar ze worden niet groter en je ziet het bijna niet ... dus eigenlijk geef ik er niks om ...

ik zou gewoon voor de stanton gaan .. stijn

sorry maar ik heb geen last van deze problemen
antwan    posted on 03-04-2006 22:13
ik zelf draai al jaren met de Pioneer se-450 (niet meer te verkrijgen) niet kapot te krijgen. heb gelukkig de laatste 3 gekocht toen ik hoorde dat ze er uit gingen (thx to Lead)
MaxvEck    posted on 03-04-2006 23:15
Poster: jordy
Akiyama, de HDJ-9700

heb gehoort dat die niet slecht is.. ziet eruit als de HDJ1000 (duh) en ligt onder de 60 euro werd ook gezegt...

suc6

Ik vind dit dus een zwaar *** ding.. Bij mij was hij na een paar weken al gewoon helemaal kapot ( maar dan ook helemaal.. ). Hij ziet er zo uit als een hdj 1000 maar klinkt totaal niet zo, bij een hoger volume heb je een laag wat erg overheerst waardoor het mixen niet echt makkelijk is, zelf vind ik de pro 2000 een enorm lelijk en goedkoop ogend ding, misschien dat je is naar de sond v500 ( ofzo ) moet kijken, als dj-tq hier langs komt kan hij zijn ervaringen hiermee delen
Camino    posted on 03-04-2006 23:26
ik heb ook een jaartje of 2 de sony mdrv-500 gehad, maar was er niet echt tevreden over:

1. hij breekt snel
2. in tegenstelling tot zijn grotere broer klinkt hij TE schel
3. geluids isolatie is niet echt super
4. bij hogere volumes heeft hij wel eens last van geluids vervorming...

Ik raad je zelfs eerder de stanton boven de sony nog aan - ken zelfs winkels waar ze zelfs geen sony meer verkopen omdat die niet stevig genoeg is voor het echte zware Dj werk
MaxvEck    posted on 04-04-2006 14:31
Poster: DeafDJ
ik heb ook een jaartje of 2 de sony mdrv-500 gehad, maar was er niet echt tevreden over:

1. hij breekt snel

Ik raad je zelfs eerder de stanton boven de sony nog aan - ken zelfs winkels waar ze zelfs geen sony meer verkopen omdat die niet stevig genoeg is voor het echte zware Dj werk

tja, iedereen heeft natuurlijk ze eigen ervaringen met een koptelefoon, daarom zie ik het nut er ook niet van omdat aan andere mensen te vragen, en volgens mij lopen er minstens 5 topics over hoofdtelefoons.

djmamo    posted on 04-04-2006 14:36
Poster: DeafDJ

1. hij breekt snel

heb je het nu over de 700 of de 500?

maar denk dat het nog best wel mee valt, ik heb de sony 500 ook getest en vond hem fijner dan de stanton, maar dit is persoonlijk, ikzelf heb de 700 en vind hem erg fijn alleen ja hij gaat snel kapot

www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 04-04-2006 @ 14:42:16 (80%)
the-melody    posted on 04-04-2006 14:40
ben het wel met mamo eens over de sony, heb hem uitgetestd en hij voelde , voor mij toch, stevig aan. heb er ook al een paar keer met gedraait en niks op aan te merken is in 1 woord goed. Waarom ik die sony niet genomene heb? Simpel: hij zat niet goed op mijn hoofd.(=> oftopic zeker:p)
BarryAgterberg    posted on 12-04-2006 21:22
Poster: jordy
betere hoofdtelefoon = vaak duurder

maar ook
- vaak beter afgesloten
- zuiverder (dus hoor je het beter)

uiteindelijk gaan ze langer mee en is het beter voor je oren... wat persoonlijk mijn rede was dat ik een HDJ1000 heb gekocht... wel duur (nu iets van 170 euro?) (toendertijd 230..) maar hij sluit goed af = minder hard = beter voor je oren

gehoorapparaat is uit den boze Winking my eye en bovendien erg duur

edit: maar je hebt ze ook wel goedkoper... maar ik zou minstens tot 100/125 euro kijken...

Idd, en let vooral op OEM Hoofdtelefoons. De Reloop RH-3100 pro is hetzelfde als de Amerikan Audio HP700 en de Akiyama  HDJ-9700.

Ik zou zelf even doorsparen en de DJ Pro 2000 van Stanton kopen.

This is an old Topic

No new postings for 6.852 days.
 Post CommentThat would be 228.4 months
or a whopping 18.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

178 Users online: 9 Guests (169 Unknown)
Pages generated today : 19.382
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.583.571