Poster: DeafDJ
search anders eens op 'pitch mixen'...
Poster: Jorrit
Leuk is ook om naar setjes van anderen te luisteren, en dan bedoel ik voornamelijk bekende dj's, daar zitten leuke truukjes en overgangen tussen, daar leer je wat van als je goed luisterd.
Poster: Winston1. Zorg dat je de bediening van alle apparatuur door en door kent.
vind dit erg overdreven.zorg dat je goede apparatuur hebt waar je jouw geluidsbronnen goed op aan kan sluiten en zorg dat je deze apparatuur goed kent.
elke mixer heeft een basis princiepe en als je snapt hoe dat werkt dan kun je eigenlijk op elke mixer draaien.maar je moet eerst leren beatmixen, het recht zetten van de bass met een andere plaat/cd.kun je dit dan ben je al een heel stuk verder.let wel op als je met platen draait zorg dan dat je een direct drive koopt en als je met cd's werkt koop dan een goede dubbel cd speler (is meestal in verhouding goedkoper dan 2 lossen spelers van dezelfde kwaliteit)
Poster: Winston
Dat bedoelde ik ook slimme jongens. Alleen alle apparatuur waarmee jezelf werkt, dus onderdeel van je eigen set is. Bv. waarom draaien volksstammen hun mixer in het rood? Het principe van alle ken je dan ook wel.
Poster: Jorrit
Net alsof je daarmee bezig kan als je net begint...
Ik denk trouwens dat er hier en op andere fora verschrikkelijk veel te vinden is over dit onderwerp.
Poster: company1
ga naar [HIER WORDT NIET GESPAMMED] en promoot jezelf helpt ook echt
Poster: DeafDJ
@ admin kan je die gast z'n account anders niet deleten??
Poster: djmamoen het is niet erg als je wel alle apparatuur bedoeld, dat is gewoon jouw meningHee knappe jongen. Bedankt voor de tip, zal voortaan beter opletten. Maar ik dacht echt aan de eigen apparatuur, want Crupy heeft al een eigen set. En dat van alle gear is ook jouw mening zoals hier geciteerd..Poster: djmamomaar wil graag wel wat tips geven voor diegene die net zijn begonnen met draaien of intresse hebben om dit te gaan doen, zodat je mischien eventuele miskopen bespaart kunnen worden.
* voordat je iets koopt zorg dat je naar verschillende merken kijkt en dat je je goed laat informeren, niet alleen door een verkoper (omdat deze vaak kijken wat het beste is voor hun bedrijf en niet wat het beste is voor jouw) maar ook via internet er zijn erg veel sites met goede informatie over gear.
Voor de DJ in spé (dus nog een set moet kopen) is het inderdaad aan te raden.Maar DJ Crupy heeft al een set en aangezien ik niet meer weet wat hij heeft raad ik hem aan om zijn eigen set goed te leren kennen. Dan draait hij bv niet in het rood of gaat hij niet overmatig veel scratchen terwijl hij geen optische fader heeft. Dat zijn wat voorbeelden waarmee je je spullen kunt kapot maken.
Maar ook bv hoe een equalizer werkt bv. de invloed van de bass op je volume uitstoot. En ook muzikaal kan verkeerd gebruik van filters of equalizers afgrijselijk klinken, al gaat niks kapot.Overigens ook voor de gevorderde DJ is het goed om alle apparatuur te kennen.DJ zijn is niet alleen:1. draaien,
maar ook2. nieuwe vette titels zoeken en vinden3. zich op de hoogte houden van technische ontwikkelingen
en als je pro bent ook nog
4. marketing van jezelf