waarom draaien zoveel dj's in het rood? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

caveman    posted on 25-03-2006 03:35
ik snap niet waarom 9 van de 10 dj ongelofelijk in het rood lopen te draaien.
ik ben zelf freelance technicus in diverse clubs en op grote feesten en telkens zie ik dj's die de mixer zover in het rood jagen dat de meters geeneens meer bewegen.
je geluid gaat er zo ongelofelijk bagger door klinken en het is zeer schadelijk voor je apperatuur.
wie heeft hier een verklaring voor?

ik ben zelf bezig een limiter te bouwen die bij te lang in het rood draaien de dj mixer een minuut uitschakeld hopelijk gaat dit helpen tegen dj's die het geluid zo achtelijk lopen te oversturen.
Mod edit by W.i.M on 25-03-2006 09:52 (1%)

What do you think about waarom draaien zoveel dj's in het rood? ??

Vote :   

Collin    posted on 25-03-2006 09:42

Ik denk toch zelf , dat de Dj's tot het uiterste gaan om het helemaal top te maken

maar dat maak je er dus niet zo van ! haha , en je apparatuur gaat langzaam na

de **** . dus maar volgens mij hebben sommige dj's zo idee van .

nou dat kan wel voor 1 x , en volgend feest ahh kan nog wel 1 x

ik denk dat ze het soms niet beseffen !

Rens    posted on 25-03-2006 09:50
Ik krijg deze week een mixer en dit wist ik helemaal niet, dus bedankt voor de tip. Ik zal er op gaan letten.
Max1984    posted on 25-03-2006 10:09
Had ik ook in het begin: draaide in het rood zonder te weten wat het betekende en dat het slecht was. Na een paar weken attendeerde een andere dj me erop.
Prozei    posted on 25-03-2006 11:11
een dj draaid vaak in t rood omdat ze denken dat het zaal geluid harder gaat.
wat ze vergeten dat er in clubs en discotheken een limiter achter staat die het geluid tot 0db reduceert en als je mixer meer als 14 db uitstuurt dan is idd dat geluid echt bagger.
en wat hebben ze berijkt nix de limiter stuurt 0db uit

HouseArrest    posted on 25-03-2006 11:13
Het probleem met zo'n limiter is dat: