waarom draaien zoveel dj's in het rood? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

caveman    posted on 25-03-2006 03:35
ik snap niet waarom 9 van de 10 dj ongelofelijk in het rood lopen te draaien.
ik ben zelf freelance technicus in diverse clubs en op grote feesten en telkens zie ik dj's die de mixer zover in het rood jagen dat de meters geeneens meer bewegen.
je geluid gaat er zo ongelofelijk bagger door klinken en het is zeer schadelijk voor je apperatuur.
wie heeft hier een verklaring voor?

ik ben zelf bezig een limiter te bouwen die bij te lang in het rood draaien de dj mixer een minuut uitschakeld hopelijk gaat dit helpen tegen dj's die het geluid zo achtelijk lopen te oversturen.
Mod edit by W.i.M on 25-03-2006 09:52 (1%)

What do you think about waarom draaien zoveel dj's in het rood? ??

Vote :   

FadeOut    posted on 27-03-2006 23:49
voor ik begin met het draaien op een feest stel ik mijn apparatuur af op het vollume wat ik max kan halen zodat hij niet door de limiter heen knal hoe hoog de bas ook... het is namelijk vreselijk iritant als dat wel gebeurt  en mensen kijken je ook dan sneller aan als een amateurtje
Winston    posted on 28-03-2006 00:27
Ik ben een DJ die niet in het rood draai.

Volgens mij doen de meesten die het doen, doen het omdat ze niet weten dat het fout is.

Als de mixer in het rood is, is de mixer aan het clippen.

Als de rode kanaallampjes aan zijn op de versterker, is de versterker aan het clippen.

Je kunt ze onafhankelijk laten clippen of tegelijkertijd door te spelen met de volume knoppen. Maar wat bezig is te clippen maak je kapot.

Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 6.901 days.
 Post CommentThat would be 230 months
or a whopping 18.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

205 Users online: 14 Guests (191 Unknown)
Pages generated today : 41.644
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.908.666