Djm600& Xzone62& Vibe welke?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

caveman    posted on 24-03-2006 17:45
ik zit met ene dilemma welke mixer ik moet kiezen.
zit te twijfelen tussen de pioneer djm600 en de allen&heath xzone 62 en de dateq vibe.
het is voor een vaste installatie in een concertzaal dus diverse dj's moeten ermee kunnen draaien  we hebben nu een ecler 40v maar die begint op te raken welke van de 3 raden jullie aan?

What do you think about Djm600& Xzone62& Vibe welke? ??

Vote :   

Sandr    posted on 24-03-2006 17:50
De DJM 600 is voor de meeste Dj's wel bekend.
De Xone is kwalitatief het beste naar mijn mening.
De dateq vibe is nieuw, onbekend, en heeft een nog steeds niet verholpen probleem met de filters.

Dus een DJM 600 of een Xone raad ik aan.
Welke van die twee is een keuze die je zelf moet maken, afhankelijk van prijs etc.
Play that funky music white boy....
djmamo    posted on 24-03-2006 17:51
als je het geld hebt.... zou ik een xzone pakken en kijk eens voor een ecler nuo 5...

zou niet voor de pioneer 600 gaan of ik zou ff wachten en de 800 kopen

www.moonentertainment.nl
Sandr    posted on 24-03-2006 18:02
Ja ligt er dus net aan hoe je met je budget zit, als dat genoeg is zou ook zeker voor een Xone gaan (kijk dan ook even naar de 92) of anders de DJM 800.

De 600 word steeds betaalbaarder en zal voor velen bekend zijn, dat is dus wel een voordeel.

Dus als je genoeg geld hebt, de xone of een djm 800.
Is je budget toch enigzins beperkt dan een DJM 600, of inderdaad de ecler nuo 5
Play that funky music white boy....
Camino    posted on 24-03-2006 20:31
vibe valt voor mij af wegens de onoverzichtelekheid en de click in de filters. DJM vind ik ietsje aan de dure kant voor de prestaties dat hij leverd... Ik heb net een Kaoss pad 2 gekocht - een extern effect - en dat klinkt dus echt super. Ik zou zelf voor de xone gaan icm een Kaoss pad; heb je het beste van beide filters EN effecten.
greup    posted on 24-03-2006 21:50
zoals mamo al zei de nuo 5, naar mijn mening een absolut beter alternatief voor de djm 600, ( zeker als je naar de kwaliteit van de mixer kijkt!) past ook prima in dit rijtje.

Waarom de keus zo moeilijk is voor je snap ik niet helemaal. Er zit namelijk nogal wat verschil in de mixers... De nuo 5 is gewoon een echte effecten mixer voor de creative dj, terwijl de xone 62, met allen z'n filter een veel rustigere mixer is voor de wat meer preciezere beatmixjes.

De vibe valt voor vele af, dei is z'n geld niet waard ( helaas, helaas)

caveman    posted on 25-03-2006 03:26
in eerste instantie ging mijn keuze uit naar de dateq vanwege de zeer degelijke en onverwoestbaarheid van dateq mixers maar zit iderdaad een probleem in de filter helaas.
we hebben hier een dj booth met 2x cdj200 en 2x sl1210 en zoek een goede veelzeidige mixer waar elke dj mee uit de voeten kan. en die behoorlijk degelijk is en die niet zwaar veel vervorming geeft als je hem in het rood jaagt. zoals helaas de meeste dj's doen. ( ze zoeden een limiter in dj mixer moeten bouwen wanneer hij teveel in het rood gaat uit gaat!!   kan het nog steeds niet begrijpen dat een helehoop dj's niet kunnen begrijpen dat je NIET in het rood moet gaan!!.
wat is in gtore lijnen het verschil in dj gebruik in de djm600 en de xzon62?

the-melody    posted on 25-03-2006 07:37
oftopic:@cavemen het is xoneWinking my eye

ontopic: djm600 is het meeste bekend lijkt me, de xone 62 is natuurlijk betere kwaliteit.Nu 1 verschil dta ik al ken is dat de djm 600 effecten, sampler, en een filter(?)(=> zag ik staan bij de effecten series) heeft.

User edit by the-melody on 25-03-2006 @ 08:18:52 (2%)
Collin    posted on 25-03-2006 09:30

Zonder twijfel zou ik voor de Xone 62

hij is fijn , goede faders en eq , verschillende uitgangen

bij de djm-600 , de effecten gebruik je toch bijna nooit

en Xone worden steeds meer door bekende dj's gebruikt

O.a

Tiesto in Concert

Sensation White

Sensation Black

en nog veel meer !

Lead    posted on 25-03-2006 12:22
Tiesto is overgestapt op DJM-800 heb ik van betrouwbare bron Winking my eye
Let the BASS be louder
the-melody    posted on 25-03-2006 14:16
dat kan ik gelovenHappy, laughing maar dat ie stopt met vinylUnhappy sorry maar dan is hij geen favoriet meer van mij!
DJ-Emotion    posted on 25-03-2006 17:50
Poster: djliberty
dat kan ik gelovenHappy, laughing maar dat ie stopt met vinylUnhappy sorry maar dan is hij geen favoriet meer van mij!

Raar, lijkt me dat je Fan van een DJ bent om zijn muziek stijl. niet om met wat voor Hardware die draait.

Poster: DjCollinBosgraaf
Zonder twijfel zou ik voor de Xone 62
hij is fijn , goede faders en eq , verschillende uitgangen
bij de djm-600 , de effecten gebruik je toch bijna nooit
en Xone worden steeds meer door bekende dj's gebruikt

En wat dacht je van het kwaliteits verschil....

Poster: Lead
Tiesto is overgestapt op DJM-800 heb ik van betrouwbare bron Winking my eye

Ach ja, als je er niets voor hoeft te betalen

User edit by DJ-Emotion on 26-03-2006 @ 10:26:00 (100%)
BizarBAR    posted on 25-03-2006 18:05
Ja ligt aan het budget wat je te besteden hebt.
Maar de optie om een Xone te nemen icm met een KP2 kan ik echt afraden.

De KP2 heb ik lang gehad en je moet er echt mee leren werken en wat je er dan uiteindelijk mee kunt is leuk maar niet echt heel bijzonder.

Keuze ligt helemaal bij jezelf. je moet nemen wat jou het makkelijkst en beste lijkt!

the-melody    posted on 25-03-2006 18:49
Poster: DJ-Emotion

Raar, lijkt me dat je Fan van een DJ bent om zijn muziek stijl. niet om met wat voor Hardware die draaid.

stond altijd verstelt hoe die mixte en ik persoonlijk vind dat een dj die niet me vinyl draait eigenlijk geen dj is, vinyl hoort bij een dj! Dat is zoals een Café zonder Bier. Kvond het ook altijd goed hoe hij cd's op vinyl inmixte(ik persoonlijk doe dit ook maar kvind het moeilijk).

ontopic maarweer:

stond altijd verstelt hoe die mixte en ik persoonlijk vind dat een dj die niet me vinyl draait eigenlijk geen dj is, vinyl hoort bij een dj! Dat is zoals een Café zonder Bier. Kvond het ook altijd goed hoe hij cd's op vinyl inmixte(ik persoonlijk doe dit ook maar kvind het moeilijk).
User edit by the-melody on 25-03-2006 @ 18:50:02 (64%)
djwillem    posted on 25-03-2006 19:00
zou voor de xone 62 gaan.ik wil deze ook gaan kopen...Winking my eye
Camino    posted on 25-03-2006 19:01
Poster: BizarBAR
De KP2 heb ik lang gehad en je moet er echt mee leren werken en wat je er dan uiteindelijk mee kunt is leuk maar niet echt heel bijzonder.

in vergelijking met de effectjes op een 600 of zelfs nuo5 vind ik de kp2 toch vrij uitgebreid... maar als het voor de club is zou ik toch voor de 600 gaan, al is hij wat duur voor wat hij kan. net zoals ik ook voor technics zou gaan ipv. OEM; iedere beetje DJ is er aan gewend
FrankyN    posted on 02-04-2006 17:16
Het is natuurlijk zo dat de Pioneer djm 600 het meest in clubs staan ik heb geen ervaring met xzone 62 of dateq vibe maar wel met de djm 600 en dat is egt een top mixer.
User edit by FrankyN on 03-04-2006 @ 17:13:34 (2%)
kev0    posted on 02-04-2006 17:46
Ik hoor weinig mensen over de denon DNX 1500..

Terwijl dit een hele goede mixer is voor een best goede prijs:
Namelijk €799,-

www.denondj.com daar zie je veel informatie en filmpjes over de dnx 1500

Rhino    posted on 03-04-2006 13:16
quote bizarbar:
De KP2 heb ik lang gehad en je moet er echt mee leren werken en wat je er dan uiteindelijk mee kunt is leuk maar niet echt heel bijzonder.

Rhino:Hmmmm dat ben ik toch niet echt met je eens , je kan er zeer vette kunsten mee uithalen als je m goed kent.
Het is een intuitief apparaat , meer een instrument dan een effector.
Je moet m wel volledig doorhebben anders bereik je maar 10% van zijn kunnen .
Maar als je m door hebt dan ramt hij als een gek, .......je hebt Absoluut gelijk dat je kan stellen dat het ongeveer een jaar duurt voordat je hem echtr van voor toch achterne door hebt !
OOk Leuk send Kp2 naar Air FX naar return
User edit by Rhino on 03-04-2006 @ 13:17:42 (1%)
Rhino    posted on 03-04-2006 13:33
overigens zou ik uiteraard voor de Xone gaan !
daar heb je een goede koop aan !
je koopt een mixer van een merk die al jaren en jaren ervaring hebben in het veld.
dat zie je , voel je en hoor je !
Succes

This is an old Topic

No new postings for 6.766 days.
 Post CommentThat would be 225.5 months
or a whopping 18.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

60 Users online: 5 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 8.924
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.969.154

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy