poster: DeafDJLet me do a simple math figure for you:I dont know what style you do, but for conveniences sake i will use 130BPM
If we assume that you have gotten as close as possible to the desired pitch, then the maximum error you can have is .025% (half of .05, because for example you are .3% too slow, you just increase the pitch by one step, causing the pitch to become .2% too fast). If we multiply .025% by 130, then the absolute maximum error you can have is .0325 BPM. This basically means that you have such a degree of accuracy that the tracks need to be running simultaniously for at least 5 minutes without any form of corrections for the tracks to come apart. Also, what this implies, is that when you are mixing yourself, it is impossible to be much more accurate than .10% anyways quite simply because the time it takes for you to be able to hear if you are going too fast or too slow is too long; the tracks don't fall apart fast enough. This is from a purely mathematical point of view, but of course it is still up to you to judge if the pitch range makes such a difference for you.
Poster: WinstonMooi berekeningetje over pitch resoluties van DeafDJ uit ander topic:poster: DeafDJLet me do a simple math figure for you:Also, what this implies, is that when you are mixing yourself, it is impossible to be much more accurate than .10% anyways quite simply because the time it takes for you to be able to hear if you are going too fast or too slow is too long; the tracks don't fall apart fast enough.Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft het ook nog met gehoor te maken. Het heeft bij mij nog wel een tijdje geduurd voordat ik goed kon horen of beats uit de maat lopen.
BOvendien, als de beats maar een fractie ongelijk lopen kan je dit al wel horen.
Poster: MichelGoldy
Ik heb 2 denon dn-s3000 tjes voor je te koop nog geen jaar oud en zit nog garantie op, vraagprijs 1050
Poster: victornCDN-95 is voor zover ik weet gewoon 0,1%.Wel kan je de toonhoogte "locken" en "unlocken" van de pitch. Met andere woorden: een variabele mastertempo waarmee je de muziek op afwijkende toonhoogte kan weergeven. Mijn oude Denon DN-2500 kon dat trouwens ook al in 1997...De D6000 heeft volgens mij exact dezelfde effecten als de S1000 (alleen dus nog die sampler als extra).Scratchen blijft een effect; Wél is de jog van de DN-D6000 pressure sensitive. Met andere woorden: de speler weet wanneer je aan het scratchen bent, in tegenstelling tot de meeste andere dubbele spelers. Daardoor verloopt je scratch minder makkelijk dan bijvoorbeeld met de CMX-3000.Mijn idee: een backspin en basis scratches zijn na wat oefenen op de D6000 goed te doen, maar voor het echte werk zal je een tabletop moeten aanschaffen zoals de DN-S3500, CDJ-800, CDX etc. Ik zal de 6000 binnenkort weer eens een paar dagen lenen, misschien kan ik dan even een filmpje maken.
Poster: victorn
De D9000 heeft alpha play, waarmee je twee nummers van dezelfde cd tegelijkertijd kan afspelen en met elkaar kan mixen. Niet alleen retehandig als je (zoals ik) veel met verzamel-cd's werkt, maar je kan er ook veel unieke effecten mee bereiken. Verder kan deze speler meer dan welke andere dubbelaar ook, met 4 hotstarts, 4 loops, 6 stutterpunten en 2 samplers per kant.
Toch zou ik de D9000 niet van harte aanraden, om de volgende redenen:
1. Het 3 hoogte-eenheden bedieningspaneel zit wel erg vol met kleine knopjes waardoor de overzichtelijkheid niet geweldig is. Normaal hoor je mij daarover niet zo gauw zeuren, maar op de D9000 heeft Denon het (vind ik) iets te bont gemaakt.
2. geen slot-in laadsysteem, maar kwetsbare (afbreekgevaar!) lades
3. Geen cd-tekst
4. Veel minder goede mp3-ondersteuning dan de nieuwere modellen (mp3 werd later toegevoegd met een software-update). In principe kan je ze alleen afspelen, de andere mogelijkheden van de machine werken niet met mp3 (behalve pitch).
Pluspunten zijn (behalve de waanzinnige hoeveelheid mogelijkheden) de door de gebruiker verwisselbare drives. Bij een defecte drive vervang je die zelf binnen een minuut door een reserve-drive. Plus de laad- en buffersnelheden van de D9000 zijn hoog door de snelle rom-drives, en da's lekker.
Poster: djdinaio
NUMARK HDX :D