betrouwbaarheid HDJ-1000
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jense    posted on 21-03-2006 17:51
Hey mensen,

ik wil nu net weer een nieuwe HDJ gaan kopen maar mijn vorige is al na een jaar kapot gegaan. De beugel was afgebroken. Behoorlijk lastig want mijn garantie was dus net afgelopen en de reparatie zou 110 euro gekost hebben! Ik vroeg me dus af of er meer mensen zijn die ditzelfde probleem hebben gehad.

What do you think about betrouwbaarheid HDJ-1000 ??

Vote :   

dion    posted on 21-03-2006 18:03
ze zeggen wel vaker dat de hdj heel zwakjes is dus je moet er niet te ruig mee om gaan
_ruud_    posted on 21-03-2006 18:08
ik zou zelf voor de technics rp-dh1200 gaan als ik zo reviews lees moet het een goede zijn. vaker ga ik zelf mee met m'n neef gaat zaterdags smiddags wel us gewoon in de discotheek waar ie werkt draaien en ben wel vaker mee geweest en heb zelf ook ge draait en hij heeft ook de technics en komt egt mooi geluid uit Happy, laughing succes verder Happy, laughing

(eigenlijk beetje oftopic:P)

CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
Camino    posted on 21-03-2006 18:12
Poster: dion
ze zeggen wel vaker dat de hdj heel zwakjes is dus je moet er niet te ruig mee om gaan

van EIGEN ERVARING weet ik dat hij haast niet te slopen is... heb er al zelf meer dan een jaar een, en is echt niet stuk te krijgen. Voelt niet alleen erg stevig aan, maar is het ook. Het is SONY dat zo zwak is. Maar misschien is de technics ook een interessante oplossing... die is naar horen zeggen ook vrij stevig en een stukkie goedkoper ook
neutje    posted on 21-03-2006 18:31
ik kocht 2 maanden geleden mijn hdj 1000 en toen zei de verkoper,

dat die verbeterd was omdat hij eerst vaak afbrak.

Cyrille    posted on 21-03-2006 18:34
Naar mijn eigen ervaring vind ik de HDJ1000 redelijk slap aanvoelen in vergelijking met de RPDJ1210 die ik heb. De HDJ van een collega is na een jaartje drive-in werk ook stuk gegaan. Hij heeft wel een nieuwe uit die serie gekocht.
Persoonlijk zou ik voor een Technics gaan. maar zoals al vaker gezegd hier op Djresource, een koptelefoon is een eigen persoonlijke keuze.
Er zijn al meerdere topics over koptelefoons geweest.. misschien dat je daar nog info kan vinden..
Reind    posted on 21-03-2006 18:38
Poster: DeafDJ

van EIGEN ERVARING weet ik dat hij haast niet te slopen is... heb er al zelf meer dan een jaar een, en is echt niet stuk te krijgen.

Laat hem maar eens goed hard op de grond donderen of zet er een platenkoffer op.... 9 tegen 10 dat er binnenin wel iets scheurt.

Koptelefoons zijn natuurlijk niet om mee te gooien maar een ongeluk zit in een klein hoekje.

Overigens vielen de HDJ's vlak na de release bij bosjes uit met draden die in de behuizing aan gort gedraaid waren of koppelstukken die scheurden.... pioneer heeft dat altijd netjes opgelost door ze om te ruilen en heeft in de tussentijd natuurlijk niet zitten slapen en de zwakke punten verbeterd. Althans dat mag ik aan nemen want ik hoor tegenwoordig vrij weinig klachten meer terwijl in het begin het uitval percentage toch echt te hoog lag..... helemaal voor een Pioneer product.

Als je overigens een echte goed klinkende maar ook oersterke headphone wil hebben is er maar 1 betaalbare optie en dat is de HD25 van Senheiser. Gen Pioneer of Sony die zo netjes klinkt en geen Pioneer of Sony of wat dan ook voor merk welke zo'n sterke headphone heeft voor dj gebruik.
djjw    posted on 21-03-2006 18:44
Poster: Jense
ik wil nu net weer een nieuwe HDJ gaan kopen maar mijn vorige is al na een jaar kapot gegaan.

ik hoop dat mijn hoofdtelefoons eens een keer een jaar meegaan,
dat zou voor mij al een hele verbetering zijn...   whaha

ik ben dus ook weer naar een nieuwe hoofdtelefoon op zoek,
het liefst dan een natuurlijk een stevige. (dit wordt al mn 3e dit jaar)
nou denk ik zelf ook aan de technics rp-dh1200 of de  RPDJ1210.
als iemand nog andere "stevige" hoofdtelefoons heeft hoor ik het graag..

User edit by djjw on 21-03-2006 @ 18:45:44 (1%)
Camino    posted on 21-03-2006 18:46
Laat hem maar eens goed hard op de grond donderen of zet er een platenkoffer op.... 9 tegen 10 dat er binnenin wel iets scheurt.

Ik heb er al op gezeten, hem laten vallen, en er een platentas met 120 platen op gezet. Niet iets om trots op te zijn maar het is gebeurd. Hij werkt nog steeds prima... misschien is de mijne een uitzondering maar hij is echt onverwoestbaar
Lead    posted on 21-03-2006 19:52
Poster: Reind

Tja, welk kunstof ding kun je zo NIET kapot krijgen :s

De HDJ's hebben nu een hoofdbeugel die goed blijft. Deze wordt al meer dan een jaar toegepast en het aantal storingen in de nieuwe beugel zijn verwaarloosbaar (<1%). Ik heb hier nog steeds de eerste die in NL binnen kwam en die doet het nog steeds, terwijl deze veel gebruikt wordt, niet alleen om te draaien maar ook als show model.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 21-03-2006 19:54 (100%)
Jense    posted on 21-03-2006 20:42
Okej thx!

Is het trouwens zo dat deze verbeterde versie overal geleverd word? Dus dat ik 100% zeker een HDJ krijg met een goede beugel?

Lead    posted on 22-03-2006 01:40
Ja, al vanaf november 2004 is die in productie genomen, dus de HDJ die vanaf begin 2005 zijn gekocht moeten allemaal nieuwe modellen zijn.
Let the BASS be louder
Ferry    posted on 22-03-2006 10:06
en waarom zijn er ook hardcover beschermhoezen leverbaar voor de hdj-1000?
Juist, om je hoofdtelefoon op het zwakste moment te beschermen, namelijk als deze in je platentas zit, in het zijvakje, dan is de kans het grootst, want met je platen tas ben je het minst voorzichtig (zwaar kl*te ding)

Eigenlijk moet zo'n ding alleen maar op je hoofd zitten, das het beste, maakt niet uit welk merk of type!

Winston    posted on 23-03-2006 00:33
Dan kun je eigenlijk het beste werken met een earphone zoals de shure e2c.
Heb je meteen een goede demping, je hoeft niet super luid, minder zwaar, minder groot lomp ding op je kop, en je haar raakt niet in de war.
Nadeel is dat je minder mobiel bent.
Tic Toc
Ter-Antz    posted on 26-03-2006 23:56
Om ook even mijn ervaring te geven met de HDJ1000...

Ten eerste, echt een mega gave headphone, die A lekker klinkt, en B vet er uit ziet....

Ten tweede (nu komt het :P ) in de 1,5 jaar dat ik met de HDJ heb gedraait, heb ik er 4 gehad omdat ze telkens kapot gingen, waarom? Ik heb geen idee, want al zeg ik het zelf ik gebruik mn headphone gewoon normaal...maargoed.

1e X: Rechterschelp uitgevallen, productiefout.

2e X: Linkerschelp begon bij de ''draaibevesteging?'' kleine scheurtjes te vertonen.

3e X: Rechterschelp begon ook te scheuren.

4e X: Kabelbreukje.

En daarna op Technics over gestapt, en ik moet zeggen draai er nu bijna 1 jaar mee, en geen problemen mee gehad (tot nu toe)...

Maar zit er weer over te denken om een HDJ aan te schaffen, omdat ik persoonlijk het geluid beter vind klinken (maar dat VIND ik.) ....

BizarBAR    posted on 27-03-2006 00:10
Ik ben zelf Pioneer fan in alles wat ik heb. Behalve de koptelefoon!

Ik vind het echt een rot ding.

Zeker in vergelijking met de sony mdr-v700. Die gaat gewoon een stuk harder. De schelp is dikker waardoor hij makkelijker tussen schouder en oor te houden is.

Design van de pioneer is wel stukken mooier maar ach...

JeroenU    posted on 29-03-2006 01:31
Wat me opvalt is dat je maar een jaar garantie hebt op je HDJ-1000, ik kreeg standaard 2 jaar garantie, en daar heb ik geluk mee gehad, want alhoewel ik redelijk voorzichtig ermee omga gaat hij soms toch mankementen vertonen. Zo ging de kunststof band waar 'Pioneer' opstaat aan 1 kant los, en een andere keer produceerde de koptelefoon slechts alleen mono-geluid in beide modi. Gelukkig is dat allemaal opgelost.
Ik heb nog steeds het gevoel dat de HDJ het duurzaamst is van alle dj-koptelefoons. De telefoons van Technics en Sony voelen in mijn beleving een stuk fragiler aan.
Reind    posted on 29-03-2006 02:48
Poster: Lead

Tja, welk kunstof ding kun je zo NIET kapot krijgen :s

Mijn HD25

Met enige regelmaat kom ik mensen tegen die er nog steeds heilig van overtuigd zijn dat een HD25 nooit steviger kan zijn dan hun HDJ1000, MDR-V700, DN-HP1000 enzovoort want de HD25 ziet er tenslotte veel ieler uit...... toch moeten ze altijd de meerdere erkennen wanneer ik ze vervolgens uit daag de headphone in hun bag te doen en dan leggen we beide headphone's op de grond. Hun mogen mijn HD25 een rotschop geven en dan doe ik hun sony, pioneer whatever. Mijn HD25 is nog nooit gesneuveld en al het andere wat er op mijn maatje 42 belande kwam te overlijden. Die weddenschap durf ik met iedereen aan te gaan die een andere headphone heeft als de HD25.

Nu is dit natuurlijk niet aan te bevelen en een koptelefoon draag je op je hoofd maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Daarnaast dragen veel dj's hun headphone in hun nek.... helemaal verkeerd natuurlijk want dan vraag je er om dat ie af scheurt op het koppel punt.

De HDJ's hebben nu een hoofdbeugel die goed blijft. Deze wordt al meer dan een jaar toegepast en het aantal storingen in de nieuwe beugel zijn verwaarloosbaar (<1%). Ik heb hier nog steeds de eerste die in NL binnen kwam en die doet het nog steeds, terwijl deze veel gebruikt wordt, niet alleen om te draaien maar ook als show model.

Ik had het voor zover ik kon opmaken uit mijn oude tekst over de oude modellen en niet over de "verbeterde" versie. De eerste HDJ's waren gewoon rampen gevallen die prima thuis pasten in het rijtje sony MDR-V700.... daarna schrijf ik volgens mij dat ze tegenwoordig wel heel blijven aangezien ik weinig mensen meer hoor klagen. (ik schrijf dus eigenlijk hetzelfde  als wat jij een paar posts na me schrijft)

De HDJ1000 had gewoon een slechte start of iedereen heeft daar een maand of wat met een maandag morgen gevoel rond gelopen

Feit is en blijft dat er qua sound quality en duurzaamheid niets op kan tegen de HD25 als we die factoren bij elkaar optellen en onder de streep kijken wat het beste zou zijn in theorie en deels in praktijk. Andere factor is natuurlijk dat ie lekker moet zitten en daar heb je dan weer geen beste in.... das namelijk een gevoels kwestie.

Overigens heb ik hier nog een SE-DJ5000 liggen en die is ondertussen 5 jaar oud geloof ik maar nog steeds heel. Dat ding word uitgeleend bij het leven en mishandeld als de pest maar blijft tot nu toe wel heel.
DJ_Aad    posted on 29-03-2006 12:28
Heb zelf ook de HD-25 en hij is inderdaad behoorlijk stevig. Qua geluid vind ik 'm beter dan de Sony MDR-V700 en de Pioneer HDJ-1000, maar mijn andere hoofdtelefoon, de Sony MDR-7509 (ook wel een stuk duurder), klinkt toch stukken beter dan bovengenoemden! Met de duurzaamheid zit het wel goed: na maanden intesief gebruik (2x per week in een club en nog thuis) nog steeds helemaal heel!
the-melody    posted on 26-05-2006 07:53
even een vraagje: Heb nu 2weken de Technics en uiteindelijk bevalt hij me toch nietUnhappy zit niet comfortabel. Dus ik ga me een HDJ1000 nemen(goede reacties,...) Kan iemand me vertelle of hij OP je oren zit of ROND je oren zit?(op=>technics rpdj1200; rond=>zoals de hp2000 van Jbsystems, Stanton PRO 2000,...)ThanksHappy, laughing
Lead    posted on 26-05-2006 09:58
De HDJ zit op je oren, eigenlijk net zoals vele andere hoofdtelefoons. De SE-M10R zit om je horen heen.
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 6.718 days.
 Post CommentThat would be 223.9 months
or a whopping 18.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

84 Users online: 11 Guests (73 Unknown)
Pages generated today : 15.566
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.166.327