Drive-in apparatuur, wat vinden jullie ervan? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dirkvh    posted on 19-03-2006 16:55
Heej jongens ik en een vriend van mij willen binnenkort samen een drive-in beginne. Wij hebben het volgende apparatuur:

Geluid:

Mengpanelen: 1x Behringer djx-700
             1x Behringer dx-626

Versterkers: 1x Phonic    max860amp 2x300 watt
             1x Koda      av-1068a  2x165 watt

Speakers:    2x Dap audio MDJ-215   2x350 watt
             2x Renkus Heinz        2x400 watt
             2x Hq Power            2x300 watt

Cd-Spelers:   2x Mccrypt cdj-500t
             1x Pioneer cdj-100s

Microfoon:   1x Dixon

Licht:

Par:         6x par56

Stroboscopen: 2x

Wildflower:  1x Skytec

Colorwave:   1x JB-systems

Controller:  1x Showtec stand chaser

Laser:       2x

Spiegelbol met spot: 2x

Standaard voor licht: 1x laddertruss met t-bar

Rookspuiter: 1x Sky-tec

Ik wou vragen wat jullie hier van vinden om drive-in te beginnen.
En wat zou het eerste zijn wat we bij moeten kopen.

Alvast bedankt.

What do you think about Drive-in apparatuur, wat vinden jullie ervan? ??

Vote :   

the-melody    posted on 19-03-2006 17:02
mooi materiaal hebben jullie:d Als je intersesse hebt in vinyl zouk dara eerst met beginne
Jorrit    posted on 19-03-2006 17:06
Voor drive in werk is vinyl niet echt nodig.

99% van alle drive in feestjes is commercieel gericht, en kan je dus prima op cd krijgen.

De apparatuur is prima lijkt me, maar het gaat er vooral om wat je ermee doet, en dan bedoel ik met name of je mensen kan boeiend met je platenkeuze.
BizarBAR    posted on 19-03-2006 17:16
Ik heb zelf ook een drive in show ontstaan door een uit te hand gelopen hobby.

En ben ook zo begonnen als jullie heel klein.

Kijken hoe het gaat. Nodige draaiervaring opdoen. Kijken hoe je op het publiek in kunt spelen want elke avond is weer anders.(is niet zo als je in een plaatselijk discotheekje draait)

Vinyl raad ik echt af. Het is veel makkelijker en goedkoper om alles op cds bij je te hebben.

En vooral het geld sparen wat je verdient en dan de overweging maken om uit te breiden/ te verbeteren van spullen.

Maar jullie hebben al aardig wat apparatuur. Veel succes!

User edit by BizarBAR on 19-03-2006 @ 17:21:30 (22%)
greup    posted on 19-03-2006 17:25
met alle respect... Maar ik vind het een Terring zooi!!

teneerste zijn de mengpanelen een slechte investering... inieder geval die djx 700 Die is sowieso na 7 maanden stuk... ( en dan heeft die het nog lang vol gehouden)

Die phonic max 860 moet je vervangen door minimaal de max 1500 en die koda kun je wat mij betreft thuis laten.

geen van jou speakers zou ik nemen... ik zou gaan voor Of een dap ax setje.. Of wellich uns kijken naar een hk audio of 2e hands. Die speaker die daar genoemd zijn is een bijelkaar geraapt zooitje, en overigens amper te versterken met de daarvoor genoemde versterkers.

Mccrypt cdj-500t ken ik niet. Ik zou ze alleen wel vervangen voor de cdj 100.

Zorg nou a.u.b dat je eerst het geluid op oorde hebt voordat je in licht gaat investeren!!!!!

6* par slaat nergens op.. Maak daar 8 keer van! ( ook zie ik in dit lijstje niet waarmee je de parren gaat aansturen)

De rest van het licht kun je weglaten. Vooral die lazers!!  Ik weet zeker, gezien de rest van dit lijstje dat jij lasers wilt aanschaffen met een kwaliteit een mwat van niks.. Gewoon weglaten dus.

Ver moet ik dat jij dat showtec lichtbrugje wilt kopen.... Is leuk, maar echt geld verspilling... Binne 4 keer is alles stuk gedraaid en kun je hem weg gooien... Koop dus gewoon eerst 2 fatsoenlijke statieven voor je parretjes.

Nogmaals... Eerst zorgen voor geluid van redelijke kwaliteit... Licht kun je altijd bijhuren mocht dit nodig zijn.

Ik vermoedt dat je deze spulen al hebt.... ( iets wat mij zeer betreurt)

Denk ook ff aan flightcases... Staat veel netter, en is beter voor je apperatuur!! Tevens gaat ok het opbouwen en vervoeren makkelijker als je het geflightcased hebt

User edit by greup on 19-03-2006 @ 17:27:11 (1%)
Jorrit    posted on 19-03-2006 17:29
bij elkaar geraapt zooitje of niet, iedereen moet ergens beginnen, en soms is het geld er gewoon niet meer.

Huren is een verstandige oplossing, maar voor kleine feestjes kan je uit me deze set.
greup    posted on 19-03-2006 17:31
Ik had gehoopt dat dit een *plan* zou zijn... en dat ze dit niet daadwerkelijk al hadden. K zuo graag zien dat ze eerst zorgen dat de geluidsafdeling op orde komt.. En dat ze zich daarna pas bezich gaan houden met het licht

Dirkvh    posted on 19-03-2006 17:42
Jongens bedankt voor alle reacties, en trouwens vinyl gaan we niet doen.Winking my eye

MaxvEck    posted on 19-03-2006 17:46
zou ik mijn ( lees onze )  apparatuur ook maar is posten :
ik ben nu 14 en ben ongeveer 1,5 a 2 jaar bezig

2 x EV eliminator topkasten

2 x EV eliminator laagkasten

1 x EV q 66

1 x jb - systems mx -4

2 x oem bak ( tenminste.. 2de komt over 3 weekjes )

1 x microfoon

1 x bst cleving 280

2 x wind up statiev ( american audio st - 132)

2.5 meter truss

4 x jb systems winner 2  dmx scan

1 x geni - 1800 dmx strobo

1 x antari f 80

1 x showmaster 48

nog allerlei kleine moonflowers ,prisma ding, lasertje en dat soort ongein

binnekort de dj set uit breiden ik koop als alles goed gaat in april me eerste cdj 1000 mk3

en binnkort meer truss , parren en een beter rookmachine

User edit by MaxvEck on 19-03-2006 @ 17:49:12 (28%)
Nvie    posted on 19-03-2006 18:10
Wel een kleine tip, als je toch 2 mixers hebt, neem de 1e dan alleen als reserve of helemaal niet mee. Ik zie veel beginners die lollig 2 mixers neerzetten, met de instelling van 'kijk ons eens, we hebben 2 mixers!'. Terwijl het ding alleen maar in de weg staat, en je het toch niet gebruikt.

Qua speakers: probeer er in de toekomst een mooie kloppende set van te maken, niet een met van alle merken en types een beetje, want dat is een prutspot (meestal, er zijn ook mensen die die krengen zo goed op elkaar af kunnen stellen, maar ik ga ervan uit dat jou dat voorlopig nog niet lukt.)

Laat een ding duidelijk zijn: het is zeker niet slecht om te beginnen!
Dirkvh    posted on 19-03-2006 19:31
@ MaxvEck: Ja, ik ben ook 14 en die vriend van mij is 13 dus we hebben eigelijk niet zo'n heel groot budget.

@ Nvie: Het was inderdaad ook niet de bedoeling om 2 mixers neer te zetten, daar schiet je nix mee op. Maar toch bedankt dat je die tip geeftWinking my eye En bedankt voor het compliment:P

PatrickBeuken    posted on 19-03-2006 21:57
Ik sluit me toch echt bij Greup aan... hij drukt het een beetje erg afzeikerig uit vind ik, maar hij heeft wel gelijk. Na één of 2 jaar kun je al beginnen met al die goedkope spulltjes te vervangen, terwijl je ze nog nieteens hebt terugverdient... 2e hands krijg je er ook niks voor.

Je kunt echt véél beter investeren in een goede geluidsset en die later uitbreiden. In het begin denk je misschien dat je erg weinig hebt, maar na een tijdje zul je blij zijn met die goede investering. Wat ik ook vaak hoor van beginners is dat ze kijken naar het formaat van de boxen; groot betekend zeer zeker niet goed! Als je een speaker van DAP pakt die 2x zo groot is als eentje van JBL, dan komt er uit die van JBL vaak veel meer en beter geluid.
greup    posted on 19-03-2006 22:12
het kiezen van boxen is een verhaal appart... Ik zie altijd super veel mensen die zich blind staren op de watts.... Alsof een box van 500 watt ook per definitie harder gaat dan een box van 400 watt....

Ook denken vele die zich niet in versterkers en boxen verdiept hebben dat er tussen 500 en 600 watt een wereld van verschil zit! 

Alsof een skytec box van 500 watt een dynacord setje van 300 watt d'r uit trekt?!?!

Waarom die watts onbetrouwbaar zijn om naar te kijken ligt onderandere aan de mannier waarop watts gemeten worden... Er zijn geen, uit mijn hoofd gezegt, vaste afsprake over de afstand waarop watts gemeten worden... en sommige lowbudget fabrikanten verzinnen echt de hele boel bij elkaar.

Een tweede fout die ik vele zie maken is dat ze zich alleen maar op merken focussen. Waarbij dap per difinitie slechter is dan bijv. HK audio.

Ik heb op dit forum ooit uns iemand een dap ax 15b aangeraden en ik werdt totaal voor gek verklaard omdat dat een d-merk zou zijn en dus Onmogelijk een goed product zouden hebben kunnen maken.....  In de lowbudget klasse moet je elk product los van het merk beoordelen. * geld trouwens ook voor merken uit hogere klassen* 

Ik kan bijvoorbeeld uit eigen ervaring zegge dat de ax 15b de hk pr115 sub gewoon dik inmaakt! En zeker als je ook nog uns naar de prijs kijkt..

Boxen zijn en blijven gewoon altijd een kwestie van zelf luisteren! en laat je niet misleiden door opgegeven watts en het merkt!!

PatrickBeuken    posted on 19-03-2006 22:15
Nix aan toe te voegen... Winking my eye K zou nog wat uitleg kunnen geven over Watts, Watts RMS en DB/m/W, maar daar gaat t hier niet om.
Illusion    posted on 19-03-2006 23:01
Poster: greup

Ik heb op dit forum ooit uns iemand een dap ax 15b aangeraden en ik werdt totaal voor gek verklaard omdat dat een d-merk zou zijn en dus Onmogelijk een goed product zouden hebben kunnen maken.....  In de lowbudget klasse moet je elk product los van het merk beoordelen. * geld trouwens ook voor merken uit hogere klassen* 

Ik kan bijvoorbeeld uit eigen ervaring zegge dat de ax 15b de hk pr115 sub gewoon dik inmaakt! En zeker als je ook nog uns naar de prijs kijkt..

Boxen zijn en blijven gewoon altijd een kwestie van zelf luisteren! en laat je niet misleiden door opgegeven watts en het merkt!!

je had mij die dap boxen aangeraden. Inderdaad werden er direct opmerkingen gemaakt van... Je moet geen Dap nemen en dit en dat...

Ik kijk zelf bijv. wel naar merk... bijv.. als ik mag kiezen tussen Skytec en Dap.. dan kies ik toch Dap.
K'heb nou persoonlijk ook eens de waarheid over skytec geleerd... alles... waaronder de volgende dingen: Mengpaneel, boxen 400 watt, dubbele cd-speler. Gewoon niet goed, en je begon het na een half jaar te merken...
Tkunnen fabrieksfoutjes zijn.. maar dat lijkt me sterk als de kwaliteit bij al mijn oude skytec spullen achteruit gaan.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 20-03-2006 @ 11:45:54 (2%)
greup    posted on 19-03-2006 23:06
er zijn verscheide dap kastjes die net zo belabbert klinken als de skytec kasten... merken als dap en behringer hebbe nou eenmaal prducten die hun prijs 3 dubbel waard zijn... en producten waarbij je eigenlijk geld toe zou moeten krijgen als je ze aanschaft...
djmartin    posted on 19-03-2006 23:06
@ max

He max loop is niet zo te patsen man :P met je EV-set enzo :P dan moet je er ook even bij vertellen hoeveel je ervoor betaald heb misschien ?:P

Winston    posted on 19-03-2006 23:57
Poster: greup
.... Die speaker die daar genoemd zijn is een bijelkaar geraapt zooitje, en overigens amper te versterken met de daarvoor genoemde versterkers. ...

Klopt helemaal. Die versterkers brand je zo door. Verdiep je in amplifier - speaker matching. Van mij mag je wel een nieuw topic hierover openen. Want ik vindt dat te weinig aandacht aan apparatuur na de mixer wordt besteedt. Terwijl dat minstens zo belangrijk is en moeilijker is te begrijpen dan de mixer en apparatuur stroomopwaarts van de mixer.
Ik vindt het ook jammer dat je de apparatuur al hebt. Corrigeren kost weer een heleboel tijd.
Tic Toc
remixer    posted on 20-03-2006 09:28
misschien is de versterker wel het belangrijkste, want zonder versterker heb je geen geluid

User edit by remixer on 20-03-2006 @ 09:29:02 (84%)
robbert    posted on 20-03-2006 10:09
Poster: remixer
misschien is de versterker wel het belangrijkste, want zonder versterker heb je geen geluid

Zonder boxen ook niet Winking my eye

Illusion    posted on 20-03-2006 11:47
Poster: djmartin
@ max

He max loop is niet zo te patsen man :P met je EV-set enzo :P dan moet je er ook even bij vertellen hoeveel je ervoor betaald heb misschien ?:P

:d de bst cleving 280 wou ik vroeger ook kopen :p

is een OEM product... k'heb toch nu liever de pioneer cd spelers :p

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
MaxvEck    posted on 20-03-2006 16:38
Poster: djmartin
@ max

is het jaloezie .. ?

maar dat had ik al een keer gepost in het : wat is je beste koop topic namelijk ;  400 eurotjes

User edit by MaxvEck on 20-03-2006 @ 16:40:00 (14%)
MaxvEck    posted on 20-03-2006 16:41
Poster: Djillusion

:d de bst cleving 280 wou ik vroeger ook kopen :p

is een OEM product... k'heb toch nu liever de pioneer cd spelers :p

ja ik met me stomme kop denken : effecten ,scratch ,100 procent pitch !! cool man die moet ik hebben, maar dat kreng valt na een paar maanden uit elkaar

djmamo    posted on 20-03-2006 16:59
Poster: Winston
Klopt helemaal. Die versterkers brand je zo door. Verdiep je in amplifier - speaker matching. Van mij mag je wel een nieuw topic hierover openen. Want ik vindt dat te weinig aandacht aan apparatuur na de mixer wordt besteedt. Terwijl dat minstens zo belangrijk is en moeilijker is te begrijpen dan de mixer en apparatuur stroomopwaarts van de mixer.
Ik vindt het ook jammer dat je de apparatuur al hebt. Corrigeren kost weer een heleboel tijd.

theoretisch moet de versterker iets zwaarder zijn dan de speakers

dus als je speakers hebt met een peak van 1000 waat moet je een versterker van 1001 watt hebben (theoretisch)

www.moonentertainment.nl
greup    posted on 20-03-2006 17:20
Poster: djmamo

theoretisch moet de versterker iets zwaarder zijn dan de speakers

dus als je speakers hebt met een peak van 1000 waat moet je een versterker van 1001 watt hebben (theoretisch)

Doorgaans gebruiken we daar neit de peak, maar de rms waarde voor. Anders krijg je toch wel hele rare verhoudingen als je een peavey speaker met een peak van 2000 hebt, en een rms van 500 watt...

1,5 *  rms waarde = theoretische vuistregel.

User edit by greup on 20-03-2006 @ 17:21:21 (5%)
Winston    posted on 21-03-2006 02:18
Ik heb iets over het hoofd gezien. Misschien schakelt hij zijn speakers parallel en heb je vanwege de veranderde impedantie weer andere waarden voor het vermogen dat de versterker levert. En voldoet ie aan de theoretische vuistregel.
Tic Toc
User edit by Winston on 22-03-2006 @ 02:17:14 (29%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

68 Users online: 11 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 10.768
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.358.151

DJResource