Vraag over mijn Reloop draaitafel
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bastian    posted on 16-03-2006 20:33
Heej,

Ik heb een vraagje over mijn reloop draaitafel: de rp4000m3d en die is als volgt...
Als ik gewoon een plaat afspeel en ik bijv. de pitch nog iets hoger of lager zet hoor je dat ik aan de draaitafel zit op de boxen en dan is ook als ik ff een nieuwe cd pak en als ik gewoon simpelweg als ik aan de draaitafel zit.
Nu was mijn vraag ligt dat dan misschien aan de draaitafel (dat een beetje veel ruimte binnen over is ofzoConfused) of ligt het aan de naald (ortofon omb 5)

Groeten Bastian!
User edit by Bastian on 16-03-2006 @ 20:35:04 (6%)

What do you think about Vraag over mijn Reloop draaitafel ??

Vote :   

ChiellianvanWhod    posted on 16-03-2006 20:51
Je hoort dus een soort van bromtoon?

of klinkt die gewoon hol?

dat je bijna een bas krijgt op je boxen?

dit laatste heb ik namelijk ook, maar dat is denk ik omdat ik een goedkope heb:P en omdat die hol is?

Camino    posted on 16-03-2006 20:54
<bijdehandsmodus> zeker dat er geen micro in de buurt ligt? </bijdehandsmodus>
ChiellianvanWhod    posted on 16-03-2006 20:59
Poster: DeafDJ
zeker dat er geen micro in de buurt ligt?
 haha:P Ja zou kunnen ja
Bastian    posted on 16-03-2006 21:02
Poster: ChiellianvanWhod
Je hoort dus een soort van bromtoon?

of klinkt die gewoon hol?

dat je bijna een bas krijgt op je boxen?

dit laatste heb ik namelijk ook, maar dat is denk ik omdat ik een goedkope heb:P en omdat die hol is?

ja dat is precies wat ik bedoelWinking my eye

ChiellianvanWhod    posted on 16-03-2006 21:04
:P Lijkt mij dus daarom ja...

Ik kon er tenminste bij mijzelf niks aan doen.

Heb je een stevig tafel waar het allemaal opstaat?

ik heb er namelijk nu minder last van omdat ik nu een dikker blad heb (een deur)

dan heb ik er minder last van.

mischien dat freefloats ook helpen hierbij

Bastian    posted on 16-03-2006 21:59
hmm... het is een normaal tafel blad maar misschien wil ik ook wel freefloats gaan kopen maar heb geen idee hoe het draaitConfused dus dan maar een keertje uitproberen:p
MaxvEck    posted on 16-03-2006 22:15
ik heb dit ook gehad, volgens mij komt het omdat je box gricht staat op je draaitafel en je naald op de trillingen van de box reageer

correct me if i'm wrong

ps : heb je je draaitafel wel geaard ?

Zuur    posted on 16-03-2006 22:29
Je naald pikt het geluid van de draaitafel op. Dit komt omdat de RP-4000 niet heel erg goed gedempt is.

Maar dit kan ook wel met een technics/super-oem, maar wel veel minder snel.

Zelfde geld voor het volume wat je kan draaien zonder brom. Ik kon zoveel harder op mijn super-oems dan op de Stanton STR8-60's.

MaxvEck    posted on 16-03-2006 22:33
Poster: Zuur
Je naald pikt het geluid van de draaitafel op. Dit komt omdat de RP-4000 niet heel erg goed gedempt is.

dus als er een box tegen je draaitafel aan staat of in de buurt pikt ie dit ook allemaal op , ook als je er een tikje op geeft

Bastian    posted on 16-03-2006 22:54
Poster: Zuur

Maar dit kan ook wel met een technics/super-oem, maar wel veel minder snel.

Zelfde geld voor het volume wat je kan draaien zonder brom. Ik kon zoveel harder op mijn super-oems dan op de Stanton STR8-60's.

het kan idd wel aan de demping liggen maar zit die in de draaitafel of kan je dat verhelpen wanneer je freefloats gebruikt?

greup    posted on 16-03-2006 22:55
volgens mij hebben de heren eindelijk , wat wij noemen, de RUMBLE ontdekt.

correct me if i'm wrong

Camino    posted on 16-03-2006 22:57
lees de opening post... dat is toch geen rumble zeker?

Zuur    posted on 16-03-2006 23:22
Poster: Bastian
het kan idd wel aan de demping liggen maar zit die in de draaitafel of kan je dat verhelpen wanneer je freefloats gebruikt?

Die demping zit in de draaitafel. Tegen het tikken helpt een Freefloat niet, maar tegen het geluid van de boxen wel.

@MaxvEck: Je naald pakt het geluid van je box op ja, wanneer dat gebeurt krijg je een rare pieptoon door de boxen.

Dit kun je simpel horen: Zet geen plaat op en laat de arm in de armsteun, zet de kanaalfader waar een TT op zit open. Draai je gain maar is omhoog, je hoort het vanzelf.
User edit by Zuur on 16-03-2006 @ 23:23:05 (4%)
Bastian    posted on 17-03-2006 22:08
@ Zuur bedankt nog voor de info nou weet ik waar het aan ligt ik ga nu ook denk k voor oem's sparen maar er zit eerst wel een nieuwe mixer inWinking my eye
_Ivan_    posted on 17-03-2006 22:15
Ik had het ook ik heb nu een veel stevigere tafel en er nauwelijks last meer van....
Feel&.Celebrate.Life!
kroket    posted on 31-03-2006 15:14
ligt gewoon aan de niet al te goede demping van dat apparaat. moet je maar eens een plaat afspelen en dan op de draaitafel tikken. dan hoor je dat gewoon door je boxen:P

Bastian    posted on 31-03-2006 17:13
Poster: kroket
ligt gewoon aan de niet al te goede demping van dat apparaat. moet je maar eens een plaat afspelen en dan op de draaitafel tikken. dan hoor je dat gewoon door je boxen:P

dat geluid bedoel ik nou net maarja draaitafel is al weg en ga binnekort kijken voor nieuwe gearHappy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.892 days.
 Post CommentThat would be 229.7 months
or a whopping 18.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

89 Users online: 29 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 10.101
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.678.116

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy