Is dit statische ruis? [SL1200]
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

AntonB0S    posted on 17-02-2016 16:29

Hoi iedereen,

Ik heb een vraag over me sl1200.

Als ik de naald op de plaat leg dan hoor ik een soort van 'huu' geluid. Is dat statische ruis? Of is dat wat anders? Als ik de zelfde plaat draai bij de platenspeler beneden (een oude akai), dan hoor je dat geluid niet. Ik heb hier een voorbeeld van het geluid: https://www.dropbox.com/s/iznsplzoe7k6fzf/voorbeeld1.mp3?dl=0

Alvast bedankt,

Groeten Anton

What do you think about Is dit statische ruis? [SL1200] ??

Vote :   

Winston    posted on 23-02-2016 18:52

Geen idee eerlijk gezegd.

Er is een kabel tegen static. Is die goed bevestigd?

En wat gebeurd er als je de draaitafel naar beneden brengt en dezelfde plaat dan daar draait?

Tic Toc
Lead    posted on 02-03-2016 15:06

Het enige wat ik in deze sample hoor is kraakjes van (wellicht) krasjes in het vinyl en een soort hum geluid. Echter dit is normaal en te verwachten bij het weergeven van vinyl.

Zit de massa draad wel goed vast, dit voorkomt vaak alle externe sotringen.

Let the BASS be louder
AntonB0S    posted on 04-03-2016 18:21

@Winston

Dank voor je antwoord! Ja alles is goed bevestigd. Ik had laatst ook de draaitafel beneden gezet, zelfde resultaat.

@Load

Naja dan laat ik het zo. Massadraad zit gewoon goed, heb het net nog gecheckt!

Verder heb ik nog last van inner groove distortion op de laatste paar minuten van de plaat, had er al wat over gegoogled. Maar ik kom er niet echt uit.. Ik heb de platenspelers ook goed ingesteld dus daar kan denk ik niets mis mee zijn. Zou iemand weten hoe je dit kan oplossen?

This is an old Topic

No new postings for 3.206 days.
 Post CommentThat would be 106.9 months
or a whopping 8.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

67 Users online: 16 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 23.598
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.405.473