Beste DJ's,
Het is al een aardig poosje geleden dat ik actief ben geweest op dit forum. Momenteel ben ik verhuist maar nog steeds beschik ik over een Pioneer set. Ik heb nog steeds mijn CDJ800mk2's en een DJM800 staan. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om in mijn huidige flat mijn DJ booth neer te zetten vanwege ruimte gebrek, dus staat het nog bij mijn moeder thuis, vandaar dat ik ook niet meer zo actief ben op het gebied van DJ'en. Ik wil even in het kort uitleggen wat de reden is van dit topic, ten eerste ben ik geen live DJ en treed ik eigenlijk nooit echt op, puur omdat mijn genre tegenwoordig niet overal gewenst word en het ook niet heel actief meer is. Ik draai namelijk Oldschool/Gangsta rap en het liefst ben ik creatief bezig met het bouwen van mixtapes voor verschillende sites, momenteel ben ik actief op G Unit Family. Daarnaast ben ik niet iemand die van genre wisselt, ik heb een hekel aan dance/trance/house/new school hiphop, ik heb dus het liefst een bepaald genre wat ik lekker wil blijven draaien en waar ik me goed bij voel, wat natuurlijk voor iedereen heel persoonlijk is.
Mijn idee is nu om een update te doen wat betreft mijn gear. Ik zit al een geruime tijd te twijfelen om wat nieuwe CDJ's aan te schaffen maar toch heb ik een beetje verlatings angst om mijn huidige CDJ800mk2's weg te doen, puur vanwege het feit dat ze er nog spik en span uit zien en dat ik bang ben om er minder voordeel voor terug te krijgen. Ik ben altijd ontzettend zuinig op mijn apparatuur en ze staan altijd stofvrij, en zijn nooit buitenhuis geweest. Deze CDJ's hebben jaren lang keurig gedaan wat ik er van had verwacht en nog steeds heb ik niks te klagen, maar toch mis ik wat als ik naar de tegenwoordige CDJ's kijk. Ik vindt namelijk de overstap naar de CDJ2000's veel te duur voor wat ik er mee doe, voor mij is het belangrijk dat ik thuis gewoon snel lekker een mix in elkaar kan bouwen zonder dat ik duizenden euro's verder ben.
De belangrijkste eisen die ik graag in mijn volgende CDJ update zou willen: USB, lichte jogwheel (om lekker te kunnen scratchen), rekordbox en eventueel hot cue buttons. Het lichte jogwheel is voor mij belangrijk omdat ik dat veel lekkerder vind scratchen, ik draai veel hiphop waar in veel gescratched moet kunnen worden dus een stroevere jogwheel werkt voor mij niet heel prettig, mijn huidige CDJ800mk2's hebben naar mijn mening een redelijk stroeve jogwheel. USB is voor mij een must have, ik heb gewoon geen zin meer om al die cd's te gaan branden. Gewoon alles op een USBtje knallen en gaan. Ik heb eens zitten vergelijken en als ik zo eens kijk kom ik het beste uit bij de CDJ350's die kunnen in principe bijna alles wat ik zou willen (behalve hot cue's geloof ik) het scratchen en beatmatchen is voor mij belangrijk. Wat denken jullie, is het voor mij handig om mijn huidige CDJ800mk2's te verkopen, en voor dat geld CDJ350's te kopen? Zijn deze speler waard voor het geld voor thuis? Of kan ik beter kijken naar een paar andere type spelers? Een paar tweedehandsjes heb ik in principe geen problemen mee, maar dan moeten ze er wel nog keurig uit zien. Mijn budget blijft onder de €1000, hopelijk kunnen jullie mij een eindje op weg helpen.
Waarom koop je geen 2de hands CDJ850s of CDJ900. Die kan je voor een mooie prijs krijgen.
Zijn die veel beter dan de 350's dan?
Heb je toch een beter display, grotere Jog die overeen komt met de duurdere modellen. Pro Link bij de CDJ 900. Digitale Uitgang op CDJ 900. Jammer want ik heb er net 2 CDJ 900 in perfecte staat voor 625 per stuk weg gedaan..