CDJ 1000 mk3 out-dated?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sample-D    posted on 03-09-2015 23:23

Hey,

Ik heb al een tijdje 2 CDJ 1000mk3's en een Reloop IQ2+USB mixer als booth. Ik ben een tijdje gestopt met draaien wegens tijdsgebrek maar ik wil er weer mee starten. Mijn vraag is nu of mijn set niet out-dated is. Ik zie dat de prijs van de CDJs enorm gedaald is en dat deze nog meer en meer blijft dalen. Ik heb niet een enorm probleem om steeds CDs te branden, ook al begint het wel tegen te steken om steeds weer opnieuw CDs te moeten branden eens je enkele nieuwe nummers hebt. Ik heb ook een timecode set met een omnitronic DDI 4 x 4 maar deze werkt niet zo fijn als ik dacht; men Cue verspringt vaak door een slecht timecode signaal. Ik ben niet van plan om nog meer geld in men booth te steken omdat er simpelweg geen budget voor is. Mijn alternatief zou zijn om deze set weg te doen en eventueel een goedkopere maar recentere set aan te schaffen (MIDI of een set dat met rekordbox werkt, waarschijnlijk zal dan enkel een 350 set binnen mijn budget vallen). Op het moment gaat mijn voorkeur uit naar een Traktor Kontrol S4 mk1 of mk2 (is het de moeite om extra te betalen voor de mk2 want mij lijkt het alleen een kleine verandering in uiterlijk?), de prijs hiervan ligt ook niet al te hoog waardoor ik nog extra spaargeld heb wat mooi meegenomen is. Ook zie ik dat bekende djs zoals DJ Fresh, Zedd en Porter Robinson deze gebruiken in live sets ipv CDJs.

De vraag dus: is het nog de moeite waard om men CDJs te houden, zo neen is de s4 een goede oplossing of zijn er betere alternatieven (en welke)?

What do you think about CDJ 1000 mk3 out-dated? ??

Vote :   

Winston    posted on 08-09-2015 00:10

I feel your pain.

Aan de ene kant ben ik blij dat ik geen dure pioneer cd players had gekocht. Aan de andere kant zit ik toch met cd players waarmee ik niet zoveel doe.

Zelf vindt ik het een achteruitgang als ik van CDJ-1000 moet overstappen naar een controller of CDJ-300 set up. Maar ja. Timecode is duur. En van de huidige situatie wordt je niet gelukkig.

Dus ja. Verkopen allemaal en een CDJ-300 set voor in de plaats nemen.

Tic Toc
Lead    posted on 10-09-2015 09:01

Er zijn tegenwoordig vele alternatieven voor CDJS. De prijs is heel lang redelijk stabiel gebleven, tot eigenlijk de CDJ-2000 werd geintroduceerd. Dat betekende een verlaging van de prijs voor gebruikte CDJ-1000's.

Let the BASS be louder
Dolivieira    posted on 14-09-2015 22:32

Traktor S4 mk 1 en mk2 zijn bijna hetzelfde. En zoals lead zei. Er zijn veel alternatieven maar de meeste heb je wel een goede laptop/pc nodig om te kunnen draaien. De prijzen gaan van €75 tot boven de €1000den euro. Ligt er aan wat je precies zoek. 

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 14-09-2015 @ 22:36:20 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 3.379 days.
 Post CommentThat would be 112.6 months
or a whopping 9.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

57 Users online: 10 Guests (47 Unknown)
Pages generated today : 15.005
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.432.612