technics dz-sl 1200 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Muff    posted on 14-03-2006 10:59
kan er iemand me helpe? ik zou de technics  dz-sl 1200 wille kopen maar ik heb verschillende commentaar goed en slecht ik weet nu niet wat ik moet nemen kan iemand me het late wete of die technics goed werkt of kan ik mss beter gaan voor de pioneer cdj 1000 mk3? of mss cdj 800 mk2?

What do you think about technics dz-sl 1200 ??

Vote :   

djmamo    posted on 14-03-2006 11:09
das makkelijk ga voor een nieuwe pioneer.

de technics heeft nog al wat verschillen met de pioneer, zo zou het scratchen erg digitaal zijn en zouden er fouten in de cd speler zitten.

persoonlijk zou ik wachten tot de 800 mk2 uit is en die dan kopen voor dat geld 

www.moonentertainment.nl
Illusion    posted on 14-03-2006 11:23
Poster: djmamo
das makkelijk ga voor een nieuwe pioneer.

de technics heeft nog al wat verschillen met de pioneer, zo zou het scratchen erg digitaal zijn en zouden er fouten in de cd speler zitten.

persoonlijk zou ik wachten tot de 800 mk2 uit is en die dan kopen voor dat geld 

Ik zou persoonlijk ook wachten op de 800 MKII. Misschien kun je eens op verschillende webshops kijken... De Denon DN S1000. Opzich ook een hele goede cd-speler... Er wordt altijd gekeken naar technics en pioneer omdat dat de bekendste merken zijn.. maar Denon is ook goed, en heeft ook goede players. De Denon DN S1000 kun je krijgen voor een prijs van 449,- euro..

Als je toch gaat voor een van de Technics of Pioneer, zou ik je toch aanraden om te wachten op de Pioneer CDJ 800 MKII

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
djmamo    posted on 14-03-2006 11:29
ook omdat het gewoon een nieuw model is en de technics is er al weer een tijdje en is niet echt top de top gekomen van dj gear (in discotheken)
www.moonentertainment.nl
Muff    posted on 14-03-2006 11:47
jah zalk is zien voor de 800 mk 2 ook ff late wete  prijs maakt bij mij niet echt uit krijg ongeveer alles helft van de prijs intresse? laat me het wete en doe prijs aanvraag
BizarBAR    posted on 14-03-2006 12:09
scratch geluid is bij de technics niet al te best. Maar is voornamelijk als je scratcht met de master tempo aan... Als je die uitzet valt het mee.

Verder ziet de technics er super uit.

Maar als je rond de 800 per cd speler te besteden hebt zou ik gaan voor een pioneer cdj 800 mk2 of een denon s3500.

De denon heeft echt veel gave features maar is even wennen...

Als je een pioneer koopt weet je wel wat je met de speler kunt en als je dan eens ergens anders draait ken je de speler... Maar is misschien meer een bijzaak.
Dit kan wel een voordeel hebben als je de cdj 1000 hebt met sd kaarten voor je hot cues enz als je ergens anders moet draaien.

Maar het is maar waar je de speler gaat gebruiken...

Van alle spelers zijn demo videos te vinden bij google en op deze site staat natuurlijk ook zat!

User edit by BizarBAR on 14-03-2006 @ 12:12:21 (71%)
djmamo    posted on 14-03-2006 12:16
Poster: Muff
jah zalk is zien voor de 800 mk 2 ook ff late wete  prijs maakt bij mij niet echt uit krijg ongeveer alles helft van de prijs intresse? laat me het wete en doe prijs aanvraag

kijk dit is wel intressant als jij de helft van de prijs krijgt, dan mag jij best mijn vriendje worden

www.moonentertainment.nl
Muff    posted on 14-03-2006 12:19
jah je vriendje worde moet je me maar even toevoegen  kennykeuh_10@hotmail.com en doe je maar eens een aanvraaf
greup    posted on 14-03-2006 13:14
technics is een tafel waar je prima op kunt werken. Alleen zitten er wat bugs op.... Zoals key lock i.c.m scratch klinkt voor geen meter... de effecten zijn ruk, en de mp3 ondersteuning wordt slechts tot 192 kb gegarandeerd. Ook zit de switch voor scratch mode/cd mode aan de achterkant van het apparaat, wat niet echt een idiale plaatsing is. De cue werkt anders dan pioneer, en dat is toch echt wel even wennen.....

Ver is het een leuk apparaat. Hij zit er mooi uit, je kunt er mee scratchen ( als je zorgt dan dingen als key lock uitstaan) en heeft hij een mooie grote platter.

Al met al mag je wel concluderen dat hij z'n prijs niet waard is.... Nu weet ik wel dat hij bij een bepaalde shop voor 800 euro word aangeboden... maar voor 800 euro koop je ook al een denon dns 3500.... En ik prefereer de denon toch zeker ver boven deze technics..

Ook is de technics niet geschikt voor on-the-road... hij is veelste gevoelig voor vocht echt.

Muff    posted on 14-03-2006 13:18
dus kan ik beter de technics late valle en eerder voor denon of pioneer gaan??maar kan er mij mss iemand ook wat verder helpe kwa pc? en mss met final scratch?
LauW    posted on 14-03-2006 13:29
Zoek voor de gein is op sl-dz1200 Zijn dus al 30.000 topics over..
Bastian    posted on 14-03-2006 13:30
prijs maakt bij mij niet echt uit krijg ongeveer alles helft van de prijs intresse? laat me het wete en doe prijs aanvraag

hoe doe jij dat?:p

Giallorosso    posted on 14-03-2006 13:36
Dat wil ik ook wel weten. 

Muff    posted on 14-03-2006 13:41
connecties he  je kan as je wil alty prijsaanvraag doen  en mss wel overgaan tot bestelling het is betrouwbaar en handig  zoals ik zei je kan me alty toevoegen  Dj_Muff_1989@hotmail.com of kennykeuh_10@hotmail.com
BizarBAR    posted on 14-03-2006 13:45
dus kan ik beter de technics late valle en eerder voor denon of pioneer gaan??maar kan er mij mss iemand ook wat verder helpe kwa pc? en mss met final scratch?

Ja pioneer of denon ja... wat je uiteindelijk kiest is een keuze die je voor jezelf moet maken. Misschien is het wel heel iets anders.

Verder jouw vraag over pc is erg uitgebreid. Ik zou zeggen probeer google eens en zoek finalscratch op. Er is zat info!

Op hun site staan ook de systeemeisen dus weet je ongeveer wat voor pc je nodig hebt.

Muff    posted on 14-03-2006 13:48
zalk ik maar eens doen dan :D  een kijke nemen
greup    posted on 14-03-2006 14:40

zoals al deze topics eindigen......

De keuze die gemaakt moet worden is persoonlijk, ga zelf proberen en ervaar!....

het enige wat je uit dit topic kunt concluderen is dat de meeste van ons in iedergeval NIET voor de sl dz zouden gaan....

victorn    posted on 14-03-2006 15:39
Ik ben één van de personen die in het verleden nogal wat kritiek hebben gehad op de SLDZ, en (denk ik) terecht. Maar ik moet zeggen dat sindsdien de prijs nogal is gedaald (naar ?nder de € 800) en bovendien schijnen er wat verbeteringen te zijn aangebracht in de nieuwe software-versie (versie 2.3) waarmee nieuwe apparaten nu uit de fabriek komen.

Voor de € 772 waarvoor je de speler nu bij een gerenommeerd bedrijf (waarvan ik de naam niet zal noemen) kan krijgen doe je op zich geen gekke aankoop. Bedenk dat de SLDZ wel beschikt over een aantal leuke functies die bijvoorbeeld de CDJ-800 niet heeft. Zoals: SD-kaart voor opslag cue/looppunten én mp3-samples, 4 samplers en 4 cue-pads.

De SLDZ heeft ook nog steeds een aantal nadelen ten opzichte van de CDJ-800 die al vaak genoeg genoemd zijn. En dan is er ook nog de Denon DN-S3500...

Conclusie: de SLDZ-1200 is een stuk beter geprijsd dan vroeger, heeft een aantal leuke dingen en een aantal vrij grote nadelen. Voor deze prijs zou het een aantal jaar geleden een prima aanbieding zijn geweest. Maar helaas voor Technics heeft de concurrentie ondertussen ook niet stilgezeten.

Muff    posted on 14-03-2006 16:12
jah das een hele boterham kweet niet goed welke conclusie ik er moet uitrekken ik weet dat technics leuke opties heeft dermee dat ik hem verkoos maar naarschijnd veel probs waardoor ik hem begin aftekeure dus denk dat ik voor pioneer ga
Ljrutger    posted on 14-03-2006 16:47
Ik vind de sl-dz1200 een fijne cd speler, het scratch geluid is niet eens zo slecht kijk maar es op http://www.sldz1200.net/ daar staan ook filmpjes waar je kan zien dat je een normaal scratch geluid hebtHappy, laughing. Die schakelaar voor dj en normaal dient alleen om te wisselen van mode. De normale mode werkt ie gwoon als cd mode, dan is bv de scratch functie uitgeschakeld en draait de platter niet meer, en aangezien wij als dj's dat allemaal wel willen gebruiken we toch alleen de dj mode, dus die schakelaar is tijdens het draaien overbodig. En voor die prijs van rond de 800 euro zou ik ehm zkrs niet laten liggen... Waarom pioneer doe es gek en pak iets anders hahahahah...
Ik ben trouwens ook voor ze aan het sparen maar dat terzijde....
User edit by Ljrutger on 14-03-2006 @ 16:52:19 (10%)
Muff    posted on 14-03-2006 16:53
pff wa moet ik nu nemen kan niet meer volge :p:p
greup    posted on 14-03-2006 16:59
Mag ik dat voor je bepalen dan

Camino    posted on 14-03-2006 17:06
nog niet gezegd: de technics duurt soms VEEL te lang om te loaden, en de cue kan soms ook wel even duren om te beginnen spelen.  Ik weet niet hoe de nieuwe software is, maar als deze beter is  zou ik hem zeker testen voor die prijs. Mijn keuzes:

On the road: CDJ800 - onverwoestbaar, simpel, en de industry standard (nou... broertje van toch :P)

Thuis, hobby: Denon s3500... lekker veel opties om mee rond te knoeien. De technics kan ook, maar ik heb de nieuwe software nog nooit geprobeerd dus ik ga hier niet over oordelen.

Thuis, met baan in disco: ook CDJ800... als je de mk2 hebt dan heb je de zelfde feel als met de grotere broer en kan je ook mp3s afspelen.

Test ze allemaal, en probeer idd zo als lauw zegt ff de "search" knop uit Winking my eye
Muff    posted on 14-03-2006 17:07
bwa kom eens met de beste argumenten naar voren dan kan ik aan de hand van die een keuze make?
Muff    posted on 14-03-2006 17:49
victorn je mag me wel wat meer info bezorge over dat bedrijf hoor:d kennykeuh_10@hotmail.com

alvast bedankt

victorn    posted on 15-03-2006 00:14
@DeafDJ: vanwaar de DN-S3500 alleen thuis/hobby? Ik sleep inmiddels bijna twee jaar een set DN-S5000's door het hele land (en daarvoor jarenlang een Denon DN-2500F) en die geven geen krimp.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

237 Users online: 15 Guests (222 Unknown)
Pages generated today : 27.014
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.641.376

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use