CDJ 2000 nxs traag?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Baart    posted on 17-06-2015 10:21

Dag Djr's,

Afgelopen woensdag draaide ik in een club waar de volgende set stond :

- 2x cdj 2000 nxs

- djm 800

Behalve dat alles nogal afgeragd was, viel me nog iets op.. De usb's die ik gebruik zijn corsair survivors 32gb, met 2600 tracks per usb. Dit is voor mij handig, omdat dit voor verschillende genres compleet is.

Echter.. werden de nexus spelers wel erg traag. Zo traag zelfs, dat een hotcue on-beat instarten niet meer lukte. Dit terwijl op mijn 2000 mk1 geen enkele vertraging zichtbaar is. Telkens vermeed ik de waveform op de 2000 nxs, om wat minder processorkracht te vragen.

Weet iemand wat hiervan de oorzaak is? Het gaat om redelijk nieuwe sticks (eind 2014), en op de 2000 mk1's werkt het perfect. Kwestie van een software-update?

Alvast bedankt,

Bart

https://soundcloud.com/bart-duisterhof

What do you think about CDJ 2000 nxs traag? ??

Vote :   

Mr-    posted on 18-06-2015 12:45

Heb je ooit eerder op de cdj nexus gedraaid? Want dit klinkt alsof je quantise aan hebt staan, dan zet hij de hotcue's namelijk in een soort van grid. (rode knopje bij het scherm)

edit: het kan ook zijn dat de software niet op to date is.

2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
User edit by Mr- on 18-06-2015 @ 12:46:17 (34%)
Baart    posted on 19-06-2015 13:07

Quantise stond aan ja, wist niet dat dat de spelers traag kon maken.. 

Eerder zeker wel gespeeld op de spelers, alleen toen stonder er ongeveer 200 tracks op mijn sticks 

Zou het in principe geen probleem mogen zijn om met 2600 tracks te draaien? Dit zijn met allround sticks..

https://soundcloud.com/bart-duisterhof
dj-zero    posted on 19-06-2015 18:48

Nee de cdj's worden er niet traag van. Bij de nexus modellen is het zo dat wanneer de quantise functie aanstaat, de hotcue's op de beat worden gestart. Dus je kunt niet meer lekker snel 'stutteren' zoals je bij de mk1's kan. Je start de nieuwe track als het ware in op de beat van de oude track. Wanneer je de quantise functie uitzet, zou het als het goed is weer gewoon normaal moeten werken zoals je gewend bent.

Ik moet zeggen dat ik dit een behoorlijk vervelende eigenschap vind, aangezien met quantise aan de hotcue's niet meer vrij werken zoals ik wil, en met quantise uit de loops niet meer zo lekker recht lopen. Wanneer ik dus met de nexussen draai, moet ik er steeds aan denken de quantise aan en uit te zetten Heb helaas nog geen manier gevonden om zelf te kunnen instellen wat wel en niet mee 'quantised' op de cdj helaas.

Mr-    posted on 20-06-2015 17:53

Poster: dj-zero

Nee de cdj's worden er niet traag van. Bij de nexus modellen is het zo dat wanneer de quantise functie aanstaat, de hotcue's op de beat worden gestart. Dus je kunt niet meer lekker snel 'stutteren' zoals je bij de mk1's kan. Je start de nieuwe track als het ware in op de beat van de oude track. Wanneer je de quantise functie uitzet, zou het als het goed is weer gewoon normaal moeten werken zoals je gewend bent. Ik moet zeggen dat ik dit een behoorlijk vervelende eigenschap vind, aangezien met quantise aan de hotcue's niet meer vrij werken zoals ik wil, en met quantise uit de loops niet meer zo lekker recht lopen. Wanneer ik dus met de nexussen draai, moet ik er steeds aan denken de quantise aan en uit te zetten Heb helaas nog geen manier gevonden om zelf te kunnen instellen wat wel en niet mee 'quantised' op de cdj helaas.

Dit is het precies wat ik bedoelde te zeggen, hier heb ik ook flink aan moeten wennen. maar ik zet quantise nu gewoon uit als ik met hot cue's instart, en daarna meteen weer aan als hij op de beat loopt. Dan weet ik zeker dat mijn loopjes strak zijn, en ik evt binnen de track stukjes kan skippen en dat deze dan ook automatisch weer op de grid verder lopen. 

2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
Dolivieira    posted on 21-06-2015 08:23

Idd, daarom zit knop er ook op. Dat je makkelijk aan een uit kan zetten. 

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

This is an old Topic

No new postings for 3.590 days.
 Post CommentThat would be 119.7 months
or a whopping 9.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

245 Users online: 48 Guests (197 Unknown)
Pages generated today : 16.079
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.440.729