Pioneer XDJ-RX Speler/Controller
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 20-01-2015 09:30

De XDJ-RX is een Rekordbox speler (via USB of netwerk middels de ProDJ Link) die vele features heeft die inmiddels bekend zijn van onze NXS producten en zou gezien kunnen worden als het grote broertje van de XDJ-R1 (de R1 blijft gewoon leverbaar). De vele features van de XDJ-RX bevatte o.a. Groot LCD scherm, Quantize, Beat Sync, Slip Mode en Cue Pads.

7' Full Color LCD
De feature die het meest opvalt is het grote full color LCD scherm wat centraal op de speler zit en in een oogopslag veel informatie toont.
Dit scherm is net zo grote als het scherm op de grote club spelers en geeft de informatie weer van beide decks zoals o.a. de Waveform (met zoom), Track Info, afspeel informatie en Cue/Loop info.
Verder voor iedere Player info per ieder deck : Time, BPM, pitch, waveform van heel nummer, Beat Countdown, toonsoort en de Active Loop.

Loop Slice
De bediening werkt met de 4 knoppen  onder ieder speler deck en de Slice is een nieuwe feature die na het maken van een Loop de mogelijkheid biedt om deze opnieuw te arrangeren (volgorde bepalen) om zo nog creatiever live remixen te kunnen maken. Deze 4 knoppen kunnen ook gebruikt worden om o.a.  Auto Beat Loops te maken

USB Devices
Er kunnen 2 USB devices tegelijkertijd worden gebruikt als bron voor muziekbestanden, tijdens het afspelen kan een van deze USB poorten ( de rechter / Deck ook gebruikt worden om opnames te maken. De XDJ-RX speelt vele bekende  bestanden : MP3, AAC, WAV en AIFF.

Stand Alone Mixer en Controller
Het mixer gedeelte van de RX functioneert als een losstaande mixer, deze kan dus gebruikt worden om met externe spelers te mixen, dit kunnen ook draaitafels zijn. De toonregeling werkt op dezelfde frequentie en heeft de zelfde schaal als die van de DJM-900nxs.

De mixer heeft een hoge geluidskwaliteit en heeft net als de DJM's 4 Color FX (filters per kanaal: Crush, Noise, Filter en Gate/Compressor) en de nodige Beat Effecten (BPM sync effecten: Delay, Echo, Spiral, Reverb, Flanger, Pitch, Trans en Roll). Ook vind je op het mixer gedeelte een monitor/booth uitgang en is de master uitgevoerd met op zowel tulp connectie als XLR.

Check de video :

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 20-01-2015 10:30 (1%)

What do you think about Pioneer XDJ-RX Speler/Controller ??

Vote :   2 members like this  

Essential    posted on 20-01-2015 16:56

Wow! Hier word ik spontaan enthousiast van ik hoop dat er ook een grotere broer aankomt zoals de SZ, met CDJ jogwheel en aparte schermen, lijkt me wat druk om alles op een plaats te hebben. Ik vind het esthetisch wel een mooie hybride controller. Wel hopen dat het niet dezelfde problemen als de R1 kent.

User edit by Essential on 28-01-2015 @ 21:10:02 (18%)
Dolivieira    posted on 20-01-2015 18:34

Mooi ding. Ik ben meer van losse apparaten. Maar zonder meer is dit een komplete apparaat voor mensen die niet met CD's draaien. Heb trouwens afgelopen vrijdag in een café gedraaid waar ze een XDJ-R1 hadden. Zit alles op en aan en de functie met remotebox en mijn iPad werkte ook perfect. 

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Martullia    posted on 20-01-2015 23:42

Gelukkig zie je steeds meer controllers met schermpjes erin maar om echt de clubstandaard te worden hebben ze nog wel wat ontwikkeling nodig. Ik weet niet wat de verschillende bedrijven nog allemaal in de pijpleiding hebben zitten, maar tot nu toe vind ik het allemaal net niet  Ook ben ik niet zo'n fan van het alles in een concept. en zie ik liever een aparte consoles die je op een externe mixer kunt aansluiten via rca of ethernet.

Het lijkt me best een leuk apparaatje maar ik vind het een achteruitgang om met bakbeesten van controllers te liggen slepen in plaats van usb sticks of sd kaartjes. Gelukkig hoef je er tenminste geen laptop aan te hangen wat in mijn ogen de toekomst is. Ik hoop dat snel meer bedrijven dit gaan implementeren.

User edit by Martullia on 21-01-2015 @ 01:19:57 (99%)
Tekhead    posted on 24-01-2015 21:28

Ziet er wel gelikt uit en ook de prijs is deze keer best O.K.

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Yorick    posted on 25-01-2015 18:57

Dit ziet er goed uit, vooral omdat het scherm er aan is toegevoegd.

Wil hem graag een keer uittesten!

RAS    posted on 28-01-2015 19:54

Als het een extra kanaal voor een externe XDJ/CDJ had gehad dan had ik hem gekocht.

Essential    posted on 28-01-2015 20:45

Ze zouden er dan een volwaardige vierkanaalsmixer moeten onderbrengen en zoals Martullia zegt dan gaan we met bakbeesten van controllers rondsjouwen. Wat volgens mij een stap terug zou zijn, ik vind mijn DDJ-SX al groot genoeg. Ik wacht op de dag dat Pioneer modulaire controllers zal uitbrengen, want ik vind dingen  zoals roller, slicer, 6 hotcue's enzo echt wel graaf om te hebben in een dj-set, het geeft je meer creatieve mogelijkheden. 

Baart    posted on 29-01-2015 17:53

Zeker interessant. Voor dit geld heb je geen 2x cdj 2000 (mk1), en geen mixer uiteraard.. Echter ben ook ik meer van losse apparaten. Het idee dat je lastig uit kan breiden vind ik niet fijn.

Toch zeker wel een grote stap voorwaards vanaf de xdj-r1 !

Heeft iemand ervaring met dit soort jogs? Zit er meer weerstand op?

Misschien ook wel interessant :

Zou Pioneer een layout als hier verder door willen voeren? Hotcue's onderaan, sampler? Met andere woorden : wordt dit de nieuwe Pioneer standaard?

https://soundcloud.com/bart-duisterhof
Dolivieira    posted on 29-01-2015 20:26

Baart @ Heb wel eens met een DDJ-SX mogen spelen en moet eerlijk zeggen dat die Jogs heel goed werkten. En volgens horen zeggen zijn dat dezelfde Jogs. 

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Essential    posted on 29-01-2015 22:52

Hangt ervan af, op de DDJ SX2 hebben de jogs een zwaardere weerstand dan de SX, ik vind lichter toffer om met te draaien. 

This is an old Topic

No new postings for 3.703 days.
 Post CommentThat would be 123.4 months
or a whopping 10.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

93 Users online: 6 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 4.348
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.211.298