Pioneer DJM 750k vs Allen & Heath Xone 62
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Colliers    posted on 05-01-2015 11:01

Hallo! Ik ben aan het rondkijken om een nieuwe mixer te kopen die mijn trouwe DJM 600 moet vervangen. Ik heb 2 twijfel momenteel tussen 2 mixers: de Pioneer DJM 750k en de A&H Xone 62, ik kan deze tweedehands in uitstekende staat krijgen voor 520 en 500 euro respectievelijk. Ik weet dat deze mixers heel verschillend zijn maar wou toch eens jullie mening vragen. Een belangrijk minpunt aan de Xone is dat de led meters per kanaal heel klein en onduidelijk zijn (4ledjes per kanaal) vind ik.
Ik heb altijd al een Xone willen hebben maar de Pioneer lijkt me interessanter als je naar de meters en effecten kijkt..

Alvast bedankt!

What do you think about Pioneer DJM 750k vs Allen & Heath Xone 62 ??

Vote :   

dj-zero    posted on 05-01-2015 13:02

Je geeft zelf aan dat je de Pioneer interessanter vindt en dat de meters van de xone je niet bevallen. 
Eigenlijk heb je voor jezelf dus al een keuze gemaakt?
Het zijn inderdaad twee totaal verschillende mengpanelen. 
Pioneer is lekker gebruiksvriendelijk en je zult veruit t meest te maken krijgen met deze mixer op locaties. Erg fijn dus als je je eigen dj nooit hoeft mee te nemen en thuis wilt oefenen voor je optredens. 
A&H is naar mijn mening echter een stuk degelijker. De bouwkwaliteit en geluidskwaliteit zou veruit beter zijn dan die van pioneer, maar de grootste verschillen die mij opvielen waren de equalizers en filters. Ik ben zelf over gestapt van een A&H xone:22 naar een djm 700, puur omdat ik op veel locaties draai waar de dj set al aanwezig is. Ik wilde thuis kunnen oefenen met een djm. Maar shit wat mis ik de equalizers en filters, ik vond ze op mijn xone zoooo veel mooier klinken!

Hetgeen waar je voor gaat hangt dus voornamelijk af van je situatie en wat je ermee wilt. Een voor mij prachtige combinatie blijft echter toch een A&H xone met een pioneer effect unit eraan (efx/rmx).

Dolivieira    posted on 05-01-2015 22:41

Ja het zijn namelijk allebij heerlijke mixers. Xone klinkt heel mooi en heeft hele mooie schoon klinkende filters. En heeft toch dat analoge geluid.

Ik heb zelf gekozen voor een DJM omdat ik daar meer creatieviteit in kwijt kan. En heb voor Pioneer maatstaven voor een stuk minder een DJM2000 op de kop kunnen tikken. Ik zou in eerste instantie voor de DJM850 gaan maar kwam tegen. En de filters daar kan je de dept instellen dat ze een beetje dat Xone filter kan evenaren. Vind de DJM 750 ook een hele mooie instap model. 

Je moet je toch afvragen wat wil je met de mixer doen. Geef je niet zo om effecten en heb aan die mooie filters genoeg dan zo ik zeker voor de Xone gaan. De bouw kwaliteit is zeker iets sterker dan een Pioneer en het geluid is heel erg warm, zeker vergeleken bij je DJM600. 

Maar wil je effecten dam zou ik voor de DJM gaan. 

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Colliers    posted on 05-01-2015 23:55

Bedankt voor de reacties! Ik kreeg de kans om ze allebei eens te testen en ben uiteindelijk voor de Xone gegaan, wat een prachtig ding en als ik er een effecten unit aan zou koppelen is het helemaal af zoals Dj Zero al zei. Ik had het op voorhand wat moeilijk met de ledjes maar uiteindelijk maakt dat niet veel uit, ik heb een goede koptelefoon en kan daarin volumeverschillen horen moesten twee tracks van volume verschillen. Ik ben techno dj en dit genre klinkt dan ook super op deze mixer (niet dat het slecht klinkt op Pioneer), hij staat nu tussen 2x Denon dns-3700 en nu nog kijken voor een effecten unit.

Dolivieira    posted on 06-01-2015 22:12

Zeker, een RMX1000 of RMX500 en je kan echt dikke dingen doen. 

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Winston    posted on 15-01-2015 17:17

Was het een zwarte of zilveren xone?

Tic Toc
Colliers    posted on 20-01-2015 10:11

Het is een zilveren

This is an old Topic

No new postings for 3.646 days.
 Post CommentThat would be 121.5 months
or a whopping 10 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

196 Users online: 13 Guests (183 Unknown)
Pages generated today : 42.553
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.537.184